Eindelijk een fatsoenlijke auto: Audi A4 DTM

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 01 mei 2006, 10:44

Sjoerd zijn de stoelen leer/alcantara?

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Sjoerd » 09 jul 2006, 01:00

Maandag is het zover!

[img:488:500]http://www.oct-tuning.com/shop/catalog/ ... ps_st1.png[/img]

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 09 jul 2006, 09:03

Sjoerd schreef:Maandag is het zover!
Heb je dan eindelijk die cursus Microsoft Office - Excel voor gevorderden :P

Veel plezier met de PS :D

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 09 jul 2006, 11:38

Mooi man 250 pk ? ben benieuwd naar je auto ! 6 augustus maar even uitlaten :-)

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 09 jul 2006, 11:50

Zo, dat zijn leuke stappen qua vermogens winst.

Michel

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43100
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 09 jul 2006, 11:59

Dat ga je merken!
Ben benieuwd naar je ervaringen straks.

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Sjoerd » 09 jul 2006, 13:25

Heb al met een OCT 2.0 TFSI ("normale 200pk") uitvoering gereden, daar was het verschil al merkbaar. (De week voordat die auto getuned werd er ook in gereden)

En standaard al vrij rap (toch Knot? :lol: )

Anyway, bericht volgt. 6 aug weet nog niet, zo goed als zeker met vakantie dan.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 09 jul 2006, 14:23

Mooie auto. Maar waarom bij OCT? JD Engineering haalt veel meer uit het blok en als je het via @win doet, neemt hij de fabrieksgarantie over. Heb mijn vorige Leon, huidige Leon, Audi van pa en collega via @win laten chippen bij JD, en nooit problemen gehad. En altijd meer pk's dan bij andere chiptuners.

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Sjoerd » 09 jul 2006, 14:34

Tristan, JD heb ik zeer hoog staan. Ze zitten hier tevens om de hoek en Edwin niet en dat is nou net het lastige... Mocht ik wat hebben dan moet ik wat verder rijden... OCT haalt trouwens 10 NM weer :wink:

Met mijn vorige Audi (via Abt - Pon) 2 dagen voor de garantie verliep ook gedonder gehad, garantie is toch wel zo prettig!

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 09 jul 2006, 20:00

Mooie Audi!
DTM... zit er ook een rolkooi in? :wink:

Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

Bericht door Davy MR2DRIFT » 09 jul 2006, 20:50

Stoere auto Sjoerd! Wist niet dat er een DTM-uitvoering bestond, maar deze ziet er erg mooi uit.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 09 jul 2006, 21:58

Sjoerd schreef:Tristan, JD heb ik zeer hoog staan. Ze zitten hier tevens om de hoek en Edwin niet en dat is nou net het lastige... Mocht ik wat hebben dan moet ik wat verder rijden...
Als er iets aan de hand is met de software, of door de software, zal je toch gewoon naar Lochem moeten, en niet naar Z'meer.

Henry Hemmes
Berichten: 64
Lid geworden op: 27 jun 2006, 23:09
Locatie: Uihuizermeeden

Bericht door Henry Hemmes » 09 jul 2006, 22:25

Sjoerd,

Heb een tip, neem een carbon dynamic airbox + dumpvalf.
Dat tunen via de dealer + 1jaar extra garantie neem ik aan, leverd op je uitdraai een belachelijk klein piekvermogen winst op.
Ben er zelf ook in getrapt en 2750 euries ligter.

Waar zijn die kieuwen gebleven in de voor bumper? In Haren rijdt er namelijk een die ze wel heeft.

Verder super strakke bak.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40198
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 09 jul 2006, 22:34

Sjoerd schreef:Heb al met een OCT 2.0 TFSI ("normale 200pk") uitvoering gereden, daar was het verschil al merkbaar. (De week voordat die auto getuned werd er ook in gereden)

En standaard al vrij rap (toch Knot? :lol: )

Anyway, bericht volgt. 6 aug weet nog niet, zo goed als zeker met vakantie dan.
Ik heb alleen de gechipte Leon TFSI met Miltek gereden en die voelde serieus sneller aan dan de M3GT... of ie het ook is zouden we moeten testen.

JeroenT
Berichten: 2232
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Bericht door JeroenT » 09 jul 2006, 22:58

Meten is weten!

Aantal jaar terug heb ik met een diverse SO leden(eigenlijk de VDV-clan :P ) diverse sprint metingen gedaan. De Leon 1 20vt´s met chip reden op de 400meter tijden van 14,50s tot 15,00s. Waar een E36 M3 dat in 14,10s doet. Weinig verschil dus.

De nieuwe Leon TFSI heeft meer vermogen(ook meer gewicht?) en zal vast rapper zijn dan de oude Leon. Mogelijk evenaart de TFSI de 14,10s nu. Of duikt ie net ff onder de 14,00s.

Verder lijkt een turbo natuurlijk veel explosiever dan een nonturbo.

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Sjoerd » 09 jul 2006, 23:26

Henry,

dumpvalve komt er waarschijnlijk wel op, airbox heb ik mijn twijfels over i.v.m. betrouwbaarheid luchtmassameter ed.

Kieuwen aan de zijkant van de voorbumper duidt maar op een ding: RS4!

Tristan,

over de software van de tuning alleen ja, maar niet over (in mijn vorige geval) software van de cruise control (die haperde na de tuning), brandstofpomp of totale motormanagement (dat vervangen en opnieuw getuned is onder garantie). Dealer zegt natuurlijk vrij snel: "Hij is getuned meneer, kunnen wij niets meer aan doen"

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 10 jul 2006, 00:05

Audi A4 DTM goeie keus!

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 10 jul 2006, 10:53

JeroenT schreef:Meten is weten!

Aantal jaar terug heb ik met een diverse SO leden(eigenlijk de VDV-clan :P ) diverse sprint metingen gedaan. De Leon 1 20vt´s met chip reden op de 400meter tijden van 14,50s tot 15,00s. Waar een E36 M3 dat in 14,10s doet. Weinig verschil dus.

De nieuwe Leon TFSI heeft meer vermogen(ook meer gewicht?) en zal vast rapper zijn dan de oude Leon. Mogelijk evenaart de TFSI de 14,10s nu. Of duikt ie net ff onder de 14,00s.

Verder lijkt een turbo natuurlijk veel explosiever dan een nonturbo.
Heb wel eens naast een E36 M3 (286pk) gestaan en tot 160 km/u ging het gelijk op. Op hogere snelheden is de 6-cil. superieur aan een 1.8T, vooral ook door de korte eindoverbrenging.

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Sjoerd » 10 jul 2006, 22:10

Wow... wat een verschil! Niet gedacht dat zoveel sneller nog mogelijk is. Ben er erg blij mee. En inderdaad, meten is weten!

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 10 jul 2006, 23:18

Tristan schreef:
JeroenT schreef:Meten is weten!

Aantal jaar terug heb ik met een diverse SO leden(eigenlijk de VDV-clan :P ) diverse sprint metingen gedaan. De Leon 1 20vt´s met chip reden op de 400meter tijden van 14,50s tot 15,00s. Waar een E36 M3 dat in 14,10s doet. Weinig verschil dus.

De nieuwe Leon TFSI heeft meer vermogen(ook meer gewicht?) en zal vast rapper zijn dan de oude Leon. Mogelijk evenaart de TFSI de 14,10s nu. Of duikt ie net ff onder de 14,00s.

Verder lijkt een turbo natuurlijk veel explosiever dan een nonturbo.
Heb wel eens naast een E36 M3 (286pk) gestaan en tot 160 km/u ging het gelijk op. Op hogere snelheden is de 6-cil. superieur aan een 1.8T, vooral ook door de korte eindoverbrenging.
Hmz? Ik zou juist zweren dat die M3 langere overbreningen had als een Leon??

Maar goed een volgetankte M3 weegt ook 1480-1500 KG dus als het verschil nog maar 40 PK is zitten ze echt wel dicht bij elkaar, Leon is wat lichter.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 11 jul 2006, 09:17

Bert ///M3 schreef:
Heb wel eens naast een E36 M3 (286pk) gestaan en tot 160 km/u ging het gelijk op. Op hogere snelheden is de 6-cil. superieur aan een 1.8T, vooral ook door de korte eindoverbrenging.
Hmz? Ik zou juist zweren dat die M3 langere overbreningen had als een Leon??

Maar goed een volgetankte M3 weegt ook 1480-1500 KG dus als het verschil nog maar 40 PK is zitten ze echt wel dicht bij elkaar, Leon is wat lichter.
[/quote]

Ik bedoelde dat de Leon een korte eindoverbrenging heeft waardoor 250 km/u wel de max is.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 11 jul 2006, 13:01

Volgens mij verschilt de eindoverbrenging juist bijna helemaal niets, tenminste, ik dacht dat de M3 ook ongeveer 3000rpm draait bij 120km/u? De leon ook. De M3 heeft alleen meer toeren over en daar zitten ook de pk's, dus sneller op top.. :wink:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 11 jul 2006, 13:11

Volgens mij zit een 3.0 rond de 3500 RPM bij 120 :)

Maar goed dat is een 5 bak en een Leon een 6 bak.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 11 jul 2006, 13:54

Mijn ervaring is dat een 1.8 Vag turbo adem tekort komt bij hoge toeren. Dus dat zal o.a. één van de redenen zijn.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 11 jul 2006, 14:17

Qua top tussen een Leon Cupra R (280pk) en een Leon Topsport (240pk) zit qua top bijna gelijk, dus heeft ook degelijk met de bak te maken (is dezelfde nl.)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jlijp, RJK, vester86 en 5 gasten