Eindelijk een fatsoenlijke auto: Audi A4 DTM
- Sjoerd
- Sjoerd
- Tristan
Mooie auto. Maar waarom bij OCT? JD Engineering haalt veel meer uit het blok en als je het via @win doet, neemt hij de fabrieksgarantie over. Heb mijn vorige Leon, huidige Leon, Audi van pa en collega via @win laten chippen bij JD, en nooit problemen gehad. En altijd meer pk's dan bij andere chiptuners.
- Sjoerd
Tristan, JD heb ik zeer hoog staan. Ze zitten hier tevens om de hoek en Edwin niet en dat is nou net het lastige... Mocht ik wat hebben dan moet ik wat verder rijden... OCT haalt trouwens 10 NM weer
Met mijn vorige Audi (via Abt - Pon) 2 dagen voor de garantie verliep ook gedonder gehad, garantie is toch wel zo prettig!

Met mijn vorige Audi (via Abt - Pon) 2 dagen voor de garantie verliep ook gedonder gehad, garantie is toch wel zo prettig!
- Davy MR2DRIFT
- Tristan
Als er iets aan de hand is met de software, of door de software, zal je toch gewoon naar Lochem moeten, en niet naar Z'meer.Sjoerd schreef:Tristan, JD heb ik zeer hoog staan. Ze zitten hier tevens om de hoek en Edwin niet en dat is nou net het lastige... Mocht ik wat hebben dan moet ik wat verder rijden...
-
Sjoerd,
Heb een tip, neem een carbon dynamic airbox + dumpvalf.
Dat tunen via de dealer + 1jaar extra garantie neem ik aan, leverd op je uitdraai een belachelijk klein piekvermogen winst op.
Ben er zelf ook in getrapt en 2750 euries ligter.
Waar zijn die kieuwen gebleven in de voor bumper? In Haren rijdt er namelijk een die ze wel heeft.
Verder super strakke bak.
Heb een tip, neem een carbon dynamic airbox + dumpvalf.
Dat tunen via de dealer + 1jaar extra garantie neem ik aan, leverd op je uitdraai een belachelijk klein piekvermogen winst op.
Ben er zelf ook in getrapt en 2750 euries ligter.
Waar zijn die kieuwen gebleven in de voor bumper? In Haren rijdt er namelijk een die ze wel heeft.
Verder super strakke bak.
- Knot
Ik heb alleen de gechipte Leon TFSI met Miltek gereden en die voelde serieus sneller aan dan de M3GT... of ie het ook is zouden we moeten testen.Sjoerd schreef:Heb al met een OCT 2.0 TFSI ("normale 200pk") uitvoering gereden, daar was het verschil al merkbaar. (De week voordat die auto getuned werd er ook in gereden)
En standaard al vrij rap (toch Knot?)
Anyway, bericht volgt. 6 aug weet nog niet, zo goed als zeker met vakantie dan.
-
Meten is weten!
Aantal jaar terug heb ik met een diverse SO leden(eigenlijk de VDV-clan
) diverse sprint metingen gedaan. De Leon 1 20vt´s met chip reden op de 400meter tijden van 14,50s tot 15,00s. Waar een E36 M3 dat in 14,10s doet. Weinig verschil dus.
De nieuwe Leon TFSI heeft meer vermogen(ook meer gewicht?) en zal vast rapper zijn dan de oude Leon. Mogelijk evenaart de TFSI de 14,10s nu. Of duikt ie net ff onder de 14,00s.
Verder lijkt een turbo natuurlijk veel explosiever dan een nonturbo.
Aantal jaar terug heb ik met een diverse SO leden(eigenlijk de VDV-clan

De nieuwe Leon TFSI heeft meer vermogen(ook meer gewicht?) en zal vast rapper zijn dan de oude Leon. Mogelijk evenaart de TFSI de 14,10s nu. Of duikt ie net ff onder de 14,00s.
- Sjoerd
Henry,
dumpvalve komt er waarschijnlijk wel op, airbox heb ik mijn twijfels over i.v.m. betrouwbaarheid luchtmassameter ed.
Kieuwen aan de zijkant van de voorbumper duidt maar op een ding: RS4!
Tristan,
over de software van de tuning alleen ja, maar niet over (in mijn vorige geval) software van de cruise control (die haperde na de tuning), brandstofpomp of totale motormanagement (dat vervangen en opnieuw getuned is onder garantie). Dealer zegt natuurlijk vrij snel: "Hij is getuned meneer, kunnen wij niets meer aan doen"
dumpvalve komt er waarschijnlijk wel op, airbox heb ik mijn twijfels over i.v.m. betrouwbaarheid luchtmassameter ed.
Kieuwen aan de zijkant van de voorbumper duidt maar op een ding: RS4!
Tristan,
over de software van de tuning alleen ja, maar niet over (in mijn vorige geval) software van de cruise control (die haperde na de tuning), brandstofpomp of totale motormanagement (dat vervangen en opnieuw getuned is onder garantie). Dealer zegt natuurlijk vrij snel: "Hij is getuned meneer, kunnen wij niets meer aan doen"
- Tristan
Heb wel eens naast een E36 M3 (286pk) gestaan en tot 160 km/u ging het gelijk op. Op hogere snelheden is de 6-cil. superieur aan een 1.8T, vooral ook door de korte eindoverbrenging.JeroenT schreef:Meten is weten!
Aantal jaar terug heb ik met een diverse SO leden(eigenlijk de VDV-clan) diverse sprint metingen gedaan. De Leon 1 20vt´s met chip reden op de 400meter tijden van 14,50s tot 15,00s. Waar een E36 M3 dat in 14,10s doet. Weinig verschil dus.
- Bert ///M3
Hmz? Ik zou juist zweren dat die M3 langere overbreningen had als een Leon??Tristan schreef:Heb wel eens naast een E36 M3 (286pk) gestaan en tot 160 km/u ging het gelijk op. Op hogere snelheden is de 6-cil. superieur aan een 1.8T, vooral ook door de korte eindoverbrenging.JeroenT schreef:Meten is weten!
Aantal jaar terug heb ik met een diverse SO leden(eigenlijk de VDV-clan) diverse sprint metingen gedaan. De Leon 1 20vt´s met chip reden op de 400meter tijden van 14,50s tot 15,00s. Waar een E36 M3 dat in 14,10s doet. Weinig verschil dus.
Maar goed een volgetankte M3 weegt ook 1480-1500 KG dus als het verschil nog maar 40 PK is zitten ze echt wel dicht bij elkaar, Leon is wat lichter.
- Tristan
Hmz? Ik zou juist zweren dat die M3 langere overbreningen had als een Leon??Bert ///M3 schreef:
Heb wel eens naast een E36 M3 (286pk) gestaan en tot 160 km/u ging het gelijk op. Op hogere snelheden is de 6-cil. superieur aan een 1.8T, vooral ook door de korte eindoverbrenging.
Maar goed een volgetankte M3 weegt ook 1480-1500 KG dus als het verschil nog maar 40 PK is zitten ze echt wel dicht bij elkaar, Leon is wat lichter.
[/quote]
Ik bedoelde dat de Leon een korte eindoverbrenging heeft waardoor 250 km/u wel de max is.
- Maik
- Bert ///M3
- Dennis Cavallino