Kwartje van Kok terug
- Ravin ///M
- Geelhoed
Wat nog veel minder zin heeft is lekker kankeren op basis van foute informatie. Ja, benzine kost geld: get used to it!Marc RS4 schreef:Geelhoed, het uitgangspunt is en blijft hier dat we allemaal het gevoel hebben dat we uitgemolken worden.
Probeer nou niet elke keer te mierenneuken aub,feit is gewoon dat Nederland kutland een van de duurste landen ter wereld is.
Dat "goedpraten" wat je doet heeft geen enkele zin.
Natuurlijk zou ik ook liever voor 70 ct/liter tanken, maar ik zie in dat accijnzen nodig zijn, inkomsten voor de staat ook, en als de olieboeren 130 euro voor een vat willen dat de prijs omhoog gaat. Dat maar weer naar de overheid wijzen dat zij het zo duur maken (op basis van foute aannamen) is op zijn minst slecht geinformeerd.
Reken eerst je andere auto kosten eens uit, en bedenk dan of je je erg zorgen moet maken dat de brandstof een cent per kilometer duurder is.
-
Door mijn lagere besteedbare nettoloon heb ik last van relatieve inkomstenderving, daar moet uiteraard wat aan gebeuren.........................:twisted:romo schreef: Door de lage Dollarkoers heeft de staat last van ( relatieve) inkomstenderving, daar moet uiteraard wat aan gebeuren....................................
-
Man, ik heb en hoef me totnogtoe niet druk te maken over wat mijn hobby me kost maar feit is dat de benzine hier schreeuwend duur is,en dat jij nou de heilige geest over je heen hebt gehad en "inziet" dat exorbitante accijnzen nodig zijn wil nog niet zeggen dat de rest van nederland dat ook zo ziet.
Laat ze in Den haag eens de misssie in Uruzgan stoppen die NIX maar dan ook NIX om het lijf heeft en miljoenen kost,laten we de onnodige geldverspilling die ontwikkelingshulp heet eens tegen het licht houden,laten we die tripjes van de verslaafde allochtone jongeren naar hun geboorteland eens afschaffen en daar eens wat geld van in de accijnspot steken,dat soort geldverspilling is gewoon ontoelaatbaar.
Zo zijn er nog legio voorbeelden van onze huidige regering die de reinste geldverspilling gewoon door laat gaan en elders (lees: die kutacijnzen waar we het hier over hebben) nog weer eens verhogen.
Als het nou zo was dat ons land echt geen geld meer had en alle maatregelen nodig waren om de staatskas te vullen zou ik meteen zeggen: Jah omhoog met die hap,maar er gaan nog zoveel dingen mis hierzo dat ik denk: los dat eerst eens op en knijp DAARNA de burger weer uit als het echt niet anders meer kan,maar nee hoor,het gaat nu andersom.
Geld verkwisting gaat gewoon door en de burger is gewoon weer het lulletje.
Laat ze in Den haag eens de misssie in Uruzgan stoppen die NIX maar dan ook NIX om het lijf heeft en miljoenen kost,laten we de onnodige geldverspilling die ontwikkelingshulp heet eens tegen het licht houden,laten we die tripjes van de verslaafde allochtone jongeren naar hun geboorteland eens afschaffen en daar eens wat geld van in de accijnspot steken,dat soort geldverspilling is gewoon ontoelaatbaar.
Zo zijn er nog legio voorbeelden van onze huidige regering die de reinste geldverspilling gewoon door laat gaan en elders (lees: die kutacijnzen waar we het hier over hebben) nog weer eens verhogen.
Als het nou zo was dat ons land echt geen geld meer had en alle maatregelen nodig waren om de staatskas te vullen zou ik meteen zeggen: Jah omhoog met die hap,maar er gaan nog zoveel dingen mis hierzo dat ik denk: los dat eerst eens op en knijp DAARNA de burger weer uit als het echt niet anders meer kan,maar nee hoor,het gaat nu andersom.
Geld verkwisting gaat gewoon door en de burger is gewoon weer het lulletje.
- GTRene
ik bedoel over het tijdsbestek van de laatse jaren, terwijl de brandstof al zo duur was, en ja nu dus nog, ze moeten het straks wel kunstmatig wat temperen vind ik, voor behoud van "vrijheid" en dus mobiliteit voor velen.Geelhoed schreef:Gaat niet omhoog, blijft op 68.8 dit jaar.GTRene schreef: Het gaat er eigenlijk om dat terwijl de brandstof al zo ontzettend duur is, de accijns ook nog eens hoger gaat, dat klopt niet!
Herstel, op 1-1-08 is de accijns van 68.702 gestegen naar 69.724
-
Geelhoed, formeel en rekenkundig gezien heb je gelijk, maar er is ook zoiets als het gevoel hebben dat je gepakt wordt.Geelhoed schreef:Wat nog veel minder zin heeft is lekker kankeren op basis van foute informatie. Ja, benzine kost geld: get used to it!Marc RS4 schreef:Geelhoed, het uitgangspunt is en blijft hier dat we allemaal het gevoel hebben dat we uitgemolken worden.
Probeer nou niet elke keer te mierenneuken aub,feit is gewoon dat Nederland kutland een van de duurste landen ter wereld is.
Dat "goedpraten" wat je doet heeft geen enkele zin.
Natuurlijk zou ik ook liever voor 70 ct/liter tanken, maar ik zie in dat accijnzen nodig zijn, inkomsten voor de staat ook, en als de olieboeren 130 euro voor een vat willen dat de prijs omhoog gaat. Dat maar weer naar de overheid wijzen dat zij het zo duur maken (op basis van foute aannamen) is op zijn minst slecht geinformeerd.
Reken eerst je andere auto kosten eens uit, en bedenk dan of je je erg zorgen moet maken dat de brandstof een cent per kilometer duurder is.
Dat is waar Marc, en vele anderen met hem, last van hebben en aan dat onderbuikgevoel doe je niets met grafieken en statistieken zelfs niet als ze helemaal kloppen.
Wat we in dit land nodig hebben is een regering die de accijns op brandstof verlaagt en de daardoor ontstane tekorten verrekend tegen nodeloze of niet noodzakelijke uitgaven.
Dat is een regering die laat zien dat ze het beste voor hebben met het volk en die op onvoorwaardelijke steun mag rekenen bij de volgende verkiezingen, zelfs als dat inhoudt dat andere dingen duurder worden.
Moet je kijken wat er gebeurd op 1 Juli als de geplande accijnsverhoging wordt doorgevoerd....

De Romeinse keizers hedden het goed begrepen: Geef de burgers brood en spelen en de dreiging van revolutie is zo voorbij.
-
Benzine accynzen is niet normaal das 1.
Maar wat denk je van de bpm auto aankoop diefstal. Dan willen ze dat nog omzetten in CO2 taks. Dan nog energie labels. En nog wegenbelasting. En als klap op de vuurpijl km heffing en reken maar dat ze er alleen maar meer vangen. Er komt niks bij de automobilist terug.
De automobilist wordt uitgeknepen zodat de laatste euro centen nog in de staats kas komt.
Je ontneemt de mens zijn vrijheid van mobiliteit door ze financieel compleet gaan uitmelken.
En voor ons auto liefhebbers zit je hier helemaal fout. Ik kom op de openbare weg heel soms nog mooi liefhebbers spul tegen. Vroeger veel meer. Het wordt kapot gemaakt door de roverheid hier.
Autorijden en milieu is nu hot, Om onder de noemer milieu je weer meer uit te melken, zodat je het nog net weer op de koop toe neemt. Maar ik denk dat de overheid en vooral de gezinnetjes met de kleinere beurs hun mobiliteit al aardig heeft afgenomen en vindt het gewoon ronduit aso om zo met je stemmers om te gaan. Balkende en hoofd bandito bos nemen ons de mobiliteit af.
Maar wat denk je van de bpm auto aankoop diefstal. Dan willen ze dat nog omzetten in CO2 taks. Dan nog energie labels. En nog wegenbelasting. En als klap op de vuurpijl km heffing en reken maar dat ze er alleen maar meer vangen. Er komt niks bij de automobilist terug.
De automobilist wordt uitgeknepen zodat de laatste euro centen nog in de staats kas komt.
Je ontneemt de mens zijn vrijheid van mobiliteit door ze financieel compleet gaan uitmelken.
En voor ons auto liefhebbers zit je hier helemaal fout. Ik kom op de openbare weg heel soms nog mooi liefhebbers spul tegen. Vroeger veel meer. Het wordt kapot gemaakt door de roverheid hier.
Autorijden en milieu is nu hot, Om onder de noemer milieu je weer meer uit te melken, zodat je het nog net weer op de koop toe neemt. Maar ik denk dat de overheid en vooral de gezinnetjes met de kleinere beurs hun mobiliteit al aardig heeft afgenomen en vindt het gewoon ronduit aso om zo met je stemmers om te gaan. Balkende en hoofd bandito bos nemen ons de mobiliteit af.
Laatst gewijzigd door Andre op 26 mei 2008, 19:44, 3 keer totaal gewijzigd.
- Geelhoed
Er komt helemaal geen benzineaccijnsverhoging op 1 juli.GTRene schreef:Heb jij wel eens iemand horen klagen dat de benzine zo goedkoop is en dat er nu wel wat accijns bij kan?Geelhoed schreef: ik bedoel over het tijdsbestek van de laatse jaren, terwijl de brandstof al zo duur was, en ja nu dus nog, ze moeten het straks wel kunstmatig wat temperen vind ik, voor behoud van "vrijheid" en dus mobiliteit voor velen.![]()
Is niet leuk, maar af en toe moet het omhoog. Het loopt echt met de inflatie mee.
Dexter schreef:Moet je kijken wat er gebeurd op 1 Juli als de geplande accijnsverhoging wordt doorgevoerd....Rolling Eyes
Of zijn er hier soms dieselrijders?
- GTRene
Geelhoed (wat is je volledige echte naam eigenlijk?) nu spreek je wel wat onzin en puur voor jezelfGeelhoed schreef:Ja, benzine kost geld: get used to it!
dat kan op vele andere manieren en ze moeten eens leren anders met hun geld om te gaan dan was die hoge accijns niet eens nodig! dus voor hun fouten en foute uitgaven moeten wij betalen?maar ik zie in dat accijnzen nodig zijn
Daarbij heeft de overheid structureel de accijnzen echt verhoogt ja verhoogt in de laatste 1o jaar en langer natuurlijk, je leest het goed verhoogt!! en dan niet met inflatie cijfers aan komen dat staat daar buiten, qua geld is het gewoon verhoogt punt...en nee daar lul jij je niet onderuit, puur geld is het verhoogt (dus inflatie gedoe gelul buiten beeld gelaten) als iets eerst 20 cent is en 10 jaar later zeg 70 cent betekent dat in theorie 50 cent meer of kun je niet rekenen? en dat bedrag heeft de staat in handen en kan daar dus wat mee doen als ze zouden willen, immers dat staat buiten de 130 dollar per vat. I rest my case.
-
Wil je het niet over dat gevoel hebben?Geelhoed schreef:GTRene schreef:Heb jij wel eens iemand horen klagen dat de benzine zo goedkoop is en dat er nu wel wat accijns bij kan?Geelhoed schreef: ik bedoel over het tijdsbestek van de laatse jaren, terwijl de brandstof al zo duur was, en ja nu dus nog, ze moeten het straks wel kunstmatig wat temperen vind ik, voor behoud van "vrijheid" en dus mobiliteit voor velen.![]()
Is niet leuk, maar af en toe moet het omhoog. Het loopt echt met de inflatie mee.
Er komt helemaal geen benzineaccijnsverhoging op 1 juli.Dexter schreef:Moet je kijken wat er gebeurd op 1 Juli als de geplande accijnsverhoging wordt doorgevoerd....Rolling Eyes
Of zijn er hier soms dieselrijders?
-
- GTRene
en weg is weg zag ik net op RTL4 nieuws, Nederlanders ontdekken Surimame...bijna of geen belastingen
wat doen we hier nog? veel goedkoop daar...kopen we met z'n alle groepsbuy een groot stuk grond, maken we een 2d Ring de SurinameRing :twisted: en lekker vakantie paradijs en we lachen iedereen uit...was best interessant dat topic over Suriname, vroegen ze zo'n Nederlander mis je Nederland wel eens, nee was z'n antwoord lachend... 
En daar kun je gewoon NL praten.

En daar kun je gewoon NL praten.
Laatst gewijzigd door GTRene op 26 mei 2008, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- Geelhoed
GTRene schreef: Daarbij heeft de overheid structureel de accijnzen echt verhoogt ja verhoogt in de laatste 1o jaar en langer natuurlijk, je leest het goed verhoogt!! en dan niet met inflatie cijfers aan komen dat staat daar buiten, qua geld is het gewoon verhoogt punt...en nee daar lul jij je niet onderuit, puur geld is het verhoogt (dus inflatie gedoe gelul buiten beeld gelaten) als iets eerst 20 cent is en 10 jaar later zeg 70 cent betekent dat in theorie 50 cent meer of kun je niet rekenen? en dat bedrag heeft de staat in handen en kan daar dus wat mee doen als ze zouden willen, immers dat staat buiten de 130 dollar per vat. I rest my case.

- GTRene
nee nee niet maar, ik zei inflatie cijfers daar buiten gelaten rakker!Geelhoed schreef:GTRene schreef: Daarbij heeft de overheid structureel de accijnzen echt verhoogt ja verhoogt in de laatste 1o jaar en langer natuurlijk, je leest het goed verhoogt!! en dan niet met inflatie cijfers aan komen dat staat daar buiten, qua geld is het gewoon verhoogt punt...en nee daar lul jij je niet onderuit, puur geld is het verhoogt (dus inflatie gedoe gelul buiten beeld gelaten) als iets eerst 20 cent is en 10 jaar later zeg 70 cent betekent dat in theorie 50 cent meer of kun je niet rekenen? en dat bedrag heeft de staat in handen en kan daar dus wat mee doen als ze zouden willen, immers dat staat buiten de 130 dollar per vat. I rest my case.maar als je het nou eens corrigeert voor de inflatie?[img:450:253]http://sargasso.nl/wp-content/uploads/2 ... -klein.png[/img]
je weet best wat ik bedoel, de harde centen.
en wat is nu je volledige naam, ik ben René Stam bij jou staat niks op je pro...
-
Geelhoed schreef:Snapte ik Rene, kon het niet laten nadat je hetzovaak meldde
Mijn voornaam is Peter, aangenaam
Peter Geelhoed toch?

Gevoelens spelen o.a.een rol bij de keuze van bijv. een auto.Niet bepaald, ik discussier niet graag over gevoelens, ik houd het liever bij onderbouwde zaken.

En houden daar echt niet bij op.

- GTRene
Peter Geelhoed the man of great mysteries...Geelhoed schreef:Snapte ik Rene, kon het niet laten nadat je hetzovaak meldde
Mijn voornaam is Peter, aangenaam
aangenaam Peter, maar feit is dus qua centen kon je je er niet uit praten

En daar draait het om, wat je netto te besteden/CQ overhoud, een inflatie overzicht van alleen de brandstof inflatie grafiek slaat nergens op, immers die vertaalt zich niet uit in harde centen, maarja jij bent ook iemand van harde cijfers, geef mij de centen maar

- Geelhoed
Ja accijns is omhoggegaan in absolute centen, marr dat is jou inkomen ook, en de eieren, en de melk, en de brandstof. De een wat harder dan de ander, maar accijns gaat met de inflatie dus, geen nood.GTRene schreef: En daar draait het om, wat je netto te besteden/CQ overhoud, een inflatie overzicht van alleen de brandstof inflatie grafiek slaat nergens op, immers die vertaalt zich niet uit in harde centen, maarja jij bent ook iemand van harde cijfers, geef mij de centen maardas de praktijk, das wat ik wel of niet in m'n zak heb om uit te geven.
Ben jij zoiemand die klaagt over de kosten voor de zorgverzekering en dat je zoveel meer moet betalen dan in de ziekenfonds tijd, maar je hogere nettoloon dan maar over het hoofd ziet?
Of klagen over het rekeningrijden, maar vergeet dat je dan geen Motorrijtuigen belasting betaalt?
- GTRene
Nee Peter, zo'n iemand ben ik niet, ik ben een realist een ziener en ik zie dat het niet goed gaat, los van de brandstofprijs.Geelhoed schreef:Ja accijns is omhoggegaan in absolute centen, marr dat is jou inkomen ook, en de eieren, en de melk, en de brandstof. De een wat harder dan de ander, maar accijns gaat met de inflatie dus, geen nood.GTRene schreef: En daar draait het om, wat je netto te besteden/CQ overhoud, een inflatie overzicht van alleen de brandstof inflatie grafiek slaat nergens op, immers die vertaalt zich niet uit in harde centen, maarja jij bent ook iemand van harde cijfers, geef mij de centen maardas de praktijk, das wat ik wel of niet in m'n zak heb om uit te geven.
Ben jij zoiemand die klaagt over de kosten voor de zorgverzekering en dat je zoveel meer moet betalen dan in de ziekenfonds tijd, maar je hogere nettoloon dan maar over het hoofd ziet?
Of klagen over het rekeningrijden, maar vergeet dat je dan geen Motorrijtuigen belasting betaalt?
Blij dat je toegeeft dat de brandstof accijnzen in absolute centen omhoog is gegaan, je bent eindelijk een vent