SPOED: diff E34 525i M50B25 1991 spervraag

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 25 mei 2008, 09:48

Tenzij dit is aangepast door Paskal heeft jouw 525 een 3.73 eind reductie zonder sper. Ik had er een Quaife in zitten, maar die is er voor verkoop uit gegaan.

HSR
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 25 mei 2008, 12:43

Aernoudt schreef:Tenzij dit is aangepast door Paskal heeft jouw 525 een 3.73 eind reductie zonder sper. Ik had er een Quaife in zitten, maar die is er voor verkoop uit gegaan.
klopt, nu dus een 3.64 sper op de kop getikt. Over een maandje of wat nog een chippie erin drukken en dan vind ik het wel welletjes.

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 25 mei 2008, 17:10

hugo schreef:
Aernoudt schreef:Tenzij dit is aangepast door Paskal heeft jouw 525 een 3.73 eind reductie zonder sper. Ik had er een Quaife in zitten, maar die is er voor verkoop uit gegaan.
klopt, nu dus een 3.64 sper op de kop getikt. Over een maandje of wat nog een chippie erin drukken en dan vind ik het wel welletjes.
Waarom wil je naar de 3.64 eigenlijk ? Dankzij de korte reductie zit er nog een beetje accelleratie in, het is geen lichtgewicht auto ;)

HSR
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 28 mei 2008, 22:23

Aernoudt schreef:
hugo schreef:
Aernoudt schreef:Tenzij dit is aangepast door Paskal heeft jouw 525 een 3.73 eind reductie zonder sper. Ik had er een Quaife in zitten, maar die is er voor verkoop uit gegaan.
klopt, nu dus een 3.64 sper op de kop getikt. Over een maandje of wat nog een chippie erin drukken en dan vind ik het wel welletjes.
Waarom wil je naar de 3.64 eigenlijk ? Dankzij de korte reductie zit er nog een beetje accelleratie in, het is geen lichtgewicht auto ;)
Ik wil ook nog een acceptabel verbruik met 1.74 de liter. Daarbij vind ik de E34 gestript snel zat. Vergeleken met mijn 75 TS'jes is de 24v retesnel, met name van 100 naar 180 vind ik het alles behalve behelpen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten