Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 40059
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 21 mei 2006, 10:21

Ja, of (lichte) schade aanbrengen.
Korting op de BPM!

Marcelvv
Berichten: 591
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 22 mei 2006, 21:11

De grijze CSL bij Ekris is verkocht.
De Sylvie Meis edition staat er nog, uiteraard voor de liefhebber :shock:

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8234
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 30 mei 2006, 14:21

Mooi weetje nog:
Alle CSL's zijn gebouwd tussen juni en december 2003.
De auto's die later op kenteken zijn gezet (in ieder geval de meeste daarvan, zullen best ook nog wel een paar showroom demo's tussen zitten), zijn ingezet door BMW zelf als persauto's of auto's die gebruikt worden bij de Fahrertrainingen op de verschillende circuits.
Misschien wel weinig km's dan, maar toch een zwaar leven, met koude motor meteen het circuit op etc., hoeft dus helemaal niet slecht te zijn om een 2003 auto uit te zoeken i.p.v. een nieuwere.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 30 mei 2006, 14:44

Macboy schreef:invoeren als gewone M3, skeelt in bpm !
Lukt niet meer, ze tikken het chassis nummer in bij de RDW en Douane!

Michel

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 30 mei 2006, 15:14

Peter goed punt er is geen 2004 CSL, alle auto's zijn 2003 productie. Maar dat heeft toch ook weer zijn voordelen bij de BPM als je1 uit Duitsland haalt ? Ik ga trouwens dit boek bestellen, zijn er mensen die het kennen ? http://www.the-csl-book.com/start.html

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8234
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 30 mei 2006, 15:44

Nee, BPM wordt berekend vanaf het moment van op kenteken zetten. :(
Volgens mij heeft Frank dat boek trouwens, die zal er dus wel wat meer over kunnen vertellen. Ziet er wel erg mooi uit!

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8234
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 30 mei 2006, 15:50

En voor een CSL uit 2003 betaal je nog gewoon €17000 rest-BPM. :shock:
Echt no fokking way dus, daar koop je ook een leuke bouwval in de Eifel voor. :wink:

De eerste onder de €49k ook al weer gespot, ze lijken dus toch nog wel wat te dalen in waarde.
http://www.mobile.de/SIDN6-jU87yiP-dJOv ... 1207478049&

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 30 mei 2006, 16:19

49K + 17K +2K aan kosten = 68K

Vind ik nog meevallen hoor.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 30 mei 2006, 17:09

Ik heb trouwens net zo'n boek besteld

m@rco
Berichten: 710
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:18
Locatie: O'haske

Bericht door m@rco » 30 mei 2006, 17:12

Ze dalen inderdaad nog wel.. die zwarte van Dhr. vd Vaart. is weer voor 5k naar beneden gegaan.. dus schrijven nog wel af.. al zijn ze nog een stuk te duur.. Zoals rico al liet zien in de berekening kan je er beter 1 uit het duitse land halen.. Blijft wel erg gaaf zo'n CSL!

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 30 mei 2006, 17:44


Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 30 mei 2006, 17:45


Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8234
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 30 mei 2006, 17:53

Rico, ligt ongetwijfeld aan mij, maar ik vind het verschil tussen 49k en 68k voor precies dezelfde auto gewoon megagroot.
Met even in je achterhoofd dat je in NL ook al een gewone M3 voor 30-40k koopt (zelfs uit de huisselectie), dan is een CSL voor net wat daarboven een mooie koop, maar een CSL die twee keer zo duur is als een gewone M3 kan ik me dan weer niks bij voorstellen?
Maar nogmaals, dat ligt aan mij, ik zit nu echt al weer maanden rond te neuzen en te twijfelen wat ik wil en ik weet het gewoon niet. En daar komt bij dat ik met de 147 merk dat een keuze voor een wat nieuwere of duurdere auto gewoon spot on moet zijn, want je komt er ook niet meer zo 1-2-3 van af.
Dus ik twijfel nog wel even rustig verder. :lol:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 30 mei 2006, 18:05

Peter ik denk dat je het idee dat een CSL een opgeleukte M3 is een beetje moet loslaten. Een 4 jaar oude M3 is gewoon niet te vergelijken met een 3 jaar oude CSL.

En de duitse prijzen zijn duitse prijzen wil je die dan moet je ook daar gewoon gaan wonen. Ikzelf let nooit op de duitse prijzen in relatie tot de nederlandse prijzen, dan maak je jezelf alleen maar lekker met iets wat er toch niet in zit.

Duitse prijzen zijn pas interresant als de rest BPM minimaal is.

Een CSL was en is voor mij niet im frage, hoe indrukwekkend ik die auto ook vind. Daarom is voor mij een gewone M3 en gelukkig met CS paket de ideale mix.

Maar ik ben wel zo realistisch om het prijsverschil en het verschil in enginering/ontwikkeling in ogenschouw te nemen, en niet af te doen met een dooddoener van het is allemaal maar marketing.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8234
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 30 mei 2006, 18:12

Nee, het is niet allemaal marketing, het verschil is 25% ontwikkeling, 15% marketing en 60% belasting. :wink:
En weet je wat het is, ik kom twee keer per week in Duitsland, woon dichter bij de Belgische grens dan de andere kant van de stad hier, zit eerder in Duitsland dan in Eindhoven, het maakt voor mij allemaal niet zo'n verschil, zie het niet als buitenland. Tel d'r bij dat er binnenkort (komende 3-6 maanden) ook een eigen huisje moet komen waarvan de kans best aanwezig is dat dat niet in Nederland gaat staan en ik zou op het moment dan toch wel gek zijn om een auto in Duitsland te gaan komen, die te importeren en een 20k aan belastingen te gaan betalen om hem over een paar maanden weer mee te nemen naar Duitsland en bij export geen cent BPM terug te zien.

Daarom zeg ik ook, zijn puur persoonlijke omstandigheden in dit geval, voor iemand die er de komende vijf jaar in NL in wil rijden is die rest-BPM veel beter te verantwoorden.

Marcelvv
Berichten: 591
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 30 mei 2006, 20:05

Ik zou het wel weten: Maaseik :!:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 31 mei 2006, 00:18

Maaseik, zit daar die Ferrari dealer nog? Daar was ik als 13 jarig jochie een keer geweest, maar was toen gesloten :-( wat speet me dat toen, de ultieme kans om een Ferrari folder te bemachtigen werd me door de neus geboord. On topic Peter in jouw geval wist ik het wel ! Dus kun je nu vast een knappe auto kopen en in de schuur zetten :-)

stefan van der burgh
Berichten: 406
Lid geworden op: 02 feb 2006, 15:05

Bericht door stefan van der burgh » 31 mei 2006, 09:09

Nog meer fopmoffen? :twisted:

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8234
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 31 mei 2006, 11:45

Ja, is daar toch nog wel een stukje Lebensraum over ofniedan? :lol:

BMW UK (of BMW zelf?) heeft de garantievoorwaarden aangepast; bij auto's boven de 60.000 mijl kun je nog wel garantie bijkopen, maar dat kost dan £1800 per jaar en voor iedere claim geldt een eigen risico van £250 plus het vervallen van de garantie bij trackday gebruik.
Eigenlijk overbodig dus, want twee jaar niks claimen en je hebt een nieuwe motor uitgespaard.
Daarom zijn de M's in Engeland in een paar weken tijd flink gezakt (goedkoopste E46's beginnen nu al bij £16.000!) en vanwege de gebruikelijke paniek rondom zo'n daling gaan er ook nog eens meer mensen nu hun auto te koop zetten en dan daalt het allemaal nog wel wat meer; gisteren een CSL op Ebay met pas 17.000 mijl op de klok waarop uiteindelijk niet meer dan (omgerekend) €47.700 werd geboden.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 31 mei 2006, 13:21

Ik denk dat de Engelse markt sowieso niet vergelijkbaar is met de NL markt, trackdays zijn daar veel vanzelf sprekender op elke straat hoek ligt wel een vervallen circuit of een 2e wereldoorlog vliegbaantje. Auto's worden echt heel hard getrapt tijdens die circuitdagen.

Vorig jaar op Spa waren er een zooitje engelsen van het Engelse M3 forum. die waren niet zuinig op hun M3 csl's vond ik, ja kun je zeggen daar worden ze voor gemaakt, maar ik vond het over de top, stuk kan altijd nog denk ik dan. Of neem Engelsen op de ring, altijd als idioten er over heen, weer of geen weer, en wie hangen altijd in de vangrails/hekken/bomen/paardestront bulten ? Juist ja die Engelsen, van god los.


Daarnaast gaat het kopen van een "aparte" auto heel anders dan bij ons, neem de nieuwe V8 M3 nog lang niet uit, maar wil je hem hebben dan had je allang moeten inschrijven bij een dealer en een fikse aanbetaling doen wil je kans hebben om op tijd zo'n auto te krijgen. Wij bestellen hem gewoon en 8 weken later is ie binnen.

Nu willen heel veel van die Engelsen doorgroeien naar een M3 V8 en om nog een beetje geld te vangen voor hun e46 worden ze masaal gedumpt. Bang als ze zijn de boot te missen.

Een Engelse CSL ? no fucking way zelfs niet met links stuur :lol:

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8234
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 31 mei 2006, 13:47

Ja, ik ken de Engelse rijstijl wel, maar Duitsers jakkeren zo'n ding ook af op de Ring en de Autobahn erheen en weer terug. Ben ook niet van plan om iets te kopen, maar hou het even in de gaten, als de mogelijkheid zich aandient om zo'n ding op een anders dan Nederlands kenteken te kopen, wie weet.
Gewoon ervan uit gaan dat het goed gebruikt is en als alles dan nog aan elkaar hangt is het al heel wat. :)

Volgens mij moeten de Engelsen trouwens nog wel wat langer wachten op hun RHD E90 M3, dus dat zal de rush niet zo zijn, ze worden daar gewoon genept met onderdelenprijzen omdat ze toch niet naar het buitenland kunnen (las op pistonheads prijzen van £10.000 voor een S54 motor (via een onafhankelijke specialist), hier zal dat ongeveer de helft zijn), dus garantie telt daar weer even wat zwaarder dan hier of in Duitsland.

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4987
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Bericht door Fernando » 31 mei 2006, 20:24

deze site wilde ik jullie niet onthouden... 8)

http://www.m3csl.de/

en vooral dit filmpje van de airbox van de csl... http://www.m3csl.de/videos/CSL_Airbox_1_XviD.avi

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 01 jun 2006, 17:19

leuke site !

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 02 jun 2006, 13:34

Foto van Rebel van 28 mei, dan denk ik jammer nou, waarom een CSL vernøken met "viper" striping en een M badge in de luchthapper :? :shock: :?

[img:900:600]http://www.ringrebel.nl/tf28052006/35.jpg[/img]

Knot
Berichten: 39200
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 02 jun 2006, 13:52

Je moet toch wat om op te vallen? De een scheert zn kop kaal, de ander gaat voor viper strepen 8)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, L5S1, Sabberjoch, Will F. en 21 gasten