Daar baal ik enorm van - bewust links blijven

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
allen

Bericht door allen » 08 mei 2008, 09:08

Iedereen aan de speedster! :lol:
Met die badkuip schuiven mensen gewoon vriendelijk naar de rechterbaan terug. De snelweg op bij files ook geen enkel probleem meer.
Straks helaas weer de deur uit met een bmw. Daar hangt een verkeerd imago. Zal me vanavond rond Utrecht daar dan ook wel naar moeten gedragen. :lol:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 08 mei 2008, 09:13

Dagelijks last van, zijn ook vaak degene die zich vervolgens ergeren aan een vrachtauto die met 2km snelheidsverschil gaat inhalen...

Michel P

Bericht door Michel P » 08 mei 2008, 09:14

Koos Spee is trots op zijn dicipelen :evil: :twisted: dat soort wanabee verkeershandhavers ben ik ook regelmatig tegen gekomen, een zo'n gast bleef me blokken omdat over de afgesloten spitsstrook op de A1 tussen Twello en Deventer reed, feest duurde een km of 5, waarna met een schijnbeweging naar links er rechts over de eerste baan lang ben gereden....... triest heel triest volk.

Maar het geeft aan welk een invloed KooSSpee heeft, het brengt de NS*-er in de Nederlander boven :twisted:

Michel

Nicole

Bericht door Nicole » 08 mei 2008, 09:17

E60 M5 schreef: Precies, bijvoorbeeld onlangs op een avond een Seat rijder die bewust niet aan de kant wou gaan. Rechts ingehaald...

Heb ik nou echt nooit last van... alleen altijd van die dikke BMW's die me zomaar ineens gaan opduwen uit het niets... echt heeel vervelend...

GTRene

Bericht door GTRene » 08 mei 2008, 09:45

Nandor schreef:Ik maak me er niet zo druk om.

N.
:lol: waarom geloof ik dat nu niet :lol: :wink:

Hunter

Bericht door Hunter » 08 mei 2008, 09:46

Tom944 schreef:Ik doe er meestal niets meer mee, als ik rechts rij dan rij ik ook gewoon door op diezelfde baan. Gek genoeg gaan ze erna meestal ook naar rechts ;).
Erg herkenbaar!

Overigens blijf ik ook altijd op de rechterbaan in de file...
Volgens mij altijd de snelste baan (die vrachtwagens blijven meestal door rollen)

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 08 mei 2008, 09:49

Mark de Jager schreef:
Tom944 schreef:Ik doe er meestal niets meer mee, als ik rechts rij dan rij ik ook gewoon door op diezelfde baan. Gek genoeg gaan ze erna meestal ook naar rechts ;).
Erg herkenbaar!

Overigens blijf ik ook altijd op de rechterbaan in de file...
Volgens mij altijd de snelste baan (die vrachtwagens blijven meestal door rollen)
Bij driebaanswegen de middelste baan, bij tweebaanswegen de rechterbaan...
Works for me !

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 08 mei 2008, 09:57

Ik neem bij zulke eikels een aanloop en rij er zo hard mogelijk op af om op het laatste moment af te remmen, gewoon zo paar keer laten schrikken. Als dat niet helpt er rechts voorbij, als het te gortig wordt. Ik betaal wegenbelasting voor al het asfalt dus gebruik dan ook bij voorkeur zoveel mogelijk daarvan. :)

Het is allemaal echter terug te voeren op 1 punt: Uiteindelijk is Nederland gewoon te vol. Zet teveel apen, ratten of cavia's bijelkaar in een kooi en ze krijgen ook geheid ruzie.

GTRene

Bericht door GTRene » 08 mei 2008, 10:07

Wat ik ook vaak heb gehad is dat je van een 2 baans weg vanaf de stoplichten links staat achter een auto en de weg na de stoplichten van 2 naar 1 gaat, dan weet je of voel je al dat sommigen ook al kunnen ze ondertussen 10x naar rechts omdat ze het voertuig op baan 1 al voorbij zijn, maar ze zien je in de spiegel en gaan niet opzij pas aan het uiterste eind van de invoegstrook :twisted: gewoon omdat hun vooraan willen rijden grrr, wat doe ik dan als ik dat voel, blijf cool kijken onschuldig cool :wink: en als ik dan ook voorbij dat voertuig op baan 1 ben extra opvallend meteen naar rechts, en ja hoor 8 van de 10x gaan hun dan ook vrijwel direct naar rechts :lol: dan stamp ik snel het gas in en tegen die tijd dat ze het door hebben ben ik er al voorbij :lol: :lol: om nog net voor de doorgetrokken strepen waar je moet invoegen er voor naar rechts te gaan :lol: en dan sneaky in de spiegel kijken(onschuldig) en bij ze weg te rijden :lol: 8) stelletje verkeersophouders :twisted: laat me der langs, ben je van me af.

Nicole

Bericht door Nicole » 08 mei 2008, 10:45

Wouter81 schreef:
Het is allemaal echter terug te voeren op 1 punt: Uiteindelijk is Nederland gewoon te vol. Zet teveel apen, ratten of cavia's bijelkaar in een kooi en ze krijgen ook geheid ruzie.
Als het nou heel erg druk is, kan ik me de vertraging goed voorstellen...
maar waar ik me juist aan erger is als die weg gewoon bijna leeg is, en er dan eentje voor me gaat treuzelen op de linkerbaan...

M@rcel

Bericht door M@rcel » 08 mei 2008, 11:07

Blijf van mening dat iemand die dagelijks last heeft van opzettelijke linksplakkers zijn eigen rijstijl eens onder de loep mag nemen, of anders zijn geduld eens een beetje in toom moet zien te houden.

Actie reactie..zo is het toch? Natuurlijk heb je slaapkoppen rondrijden...maar iemand die bewust voor jou gaat lopen etteren is waarschijnlijk door jouw opdringerige manier van rijden getriggerd? Praat het helemaal niet goed hoor, heb een hekel aan mensen die mij de les willen lezen en daarbij zelf over de scheef gaan.

En gooi het niet gelijk op afgunst oid? Afgelopen 12 maanden zeker weer een kleine 80.000 km in een E60 met XENON!!! afgelegd, en nee...niet 95 km/u op de rechter baan.

Doorrijden hoeft niet gepaard te gaan met opjagen. In een ander draadje al genoeg geschreven over offensief tolerant rijgedrag...doe er je voordeel mee, komt vooral je relatie, rijbewijs en je rikketik ten goede :wink:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 08 mei 2008, 11:19

GTRene schreef:Dan wilde ik wel eens dat ik zo'n grote truck had met bullbar :twisted: maarja, ben te netjes, op het op den duur rechts inhalen van zo'n persoon na dan :wink:
Dat lijkt me echt zó fantastisch, met zo'n ouwe Chevy Blazer oid gewoon er achterop rijden. Dan stoppen, uitstappen en vragen: "had je wat?" :lol:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 08 mei 2008, 11:26

Kheb niet dat ze me gaan zitten ergeren hier in de buurt.

Komt misschien dat ze me al goed kennen 8)

Maurice Hoekstra

Bericht door Maurice Hoekstra » 08 mei 2008, 12:31

Zelf heb ik er ook vaak genoeg last van maar het aller beste werkt altijd nog net doen alsof er niks aan de hand is.

Op het moment dat je je laat uitlokken tot een reactie (volgen, gebaren, groot licht , zelf gaan terug doen etc.) ben je imho op hetzelfde lage niveau beland en geef je ook nog eens exact de reactie die ze zo graag willen hebben.

Vol rechts er langs bleren en ga verder met je leven. :wink:

Aram
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Bericht door Aram » 08 mei 2008, 12:36

Nandor schreef:Ik maak me er niet zo druk om.

N.
Dat heb ik meegemaakt ja, dat jij je er niet zo druk om maakt. :P

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 08 mei 2008, 12:48

Marcel van Meerbeek schreef:Blijf van mening dat iemand die dagelijks last heeft van opzettelijke linksplakkers zijn eigen rijstijl eens onder de loep mag nemen, of anders zijn geduld eens een beetje in toom moet zien te houden.

Actie reactie..zo is het toch? Natuurlijk heb je slaapkoppen rondrijden...maar iemand die bewust voor jou gaat lopen etteren is waarschijnlijk door jouw opdringerige manier van rijden getriggerd? Praat het helemaal niet goed hoor, heb een hekel aan mensen die mij de les willen lezen en daarbij zelf over de scheef gaan.

En gooi het niet gelijk op afgunst oid? Afgelopen 12 maanden zeker weer een kleine 80.000 km in een E60 met XENON!!! afgelegd, en nee...niet 95 km/u op de rechter baan.

Doorrijden hoeft niet gepaard te gaan met opjagen. In een ander draadje al genoeg geschreven over offensief tolerant rijgedrag...doe er je voordeel mee, komt vooral je relatie, rijbewijs en je rikketik ten goede :wink:

Eens met Marcel. Ik heb ook dagelijks last van hardnekkige linksplakkers en erger er me rot aan. Vooral als ik naar huis moet. Dus DAAR wringt het schoentje al. Ik ben opgejaagd en moe, daarenboven een uur in de file gestaan. Dus als ik EINDELIJK kan doorrijden gaan er mensen tegen 110 km/h een rij trucks voorbijsteken en vervolgens nog een kmtje of 2 links rijden omdat de afstand tussen de volgende rij trucks in zijn ogen te klein is. ALS hij dan naar rechts zou gaan zou hij er niet meer links tussengelaten worden door de rush hour racers. Zelf beken ik, ik maak er me schuldig aan. Net zoals het rechts voorbijsteken of naar rechts duwen. Meestal wordt dat duwen niet geapprecieerd door de andere partij en daar komen de severe lane change en agressieve inhaalmanoevres. Helemaal not done, dat realiseer ik me maar al te goed. Van nature ben ik nogal een "hitskop" en komt dat ongecontroleerde gedrag boven.
Ik probeer eraan te werken, het begint te lukken. Maar het is miljaardedju moeilijk :oops:

RVV

Bericht door RVV » 08 mei 2008, 12:51

Dennis nu werkt een M3 ook wel weer in het voordeel met dit soort actie :wink: Je bent er meestal al voorbij voordat ze wakker zijn.

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 08 mei 2008, 12:52

Rico v Velzen schreef:Dennis nu werkt een M3 ook wel weer in het voordeel met dit soort actie :wink: Je bent er meestal al voorbij voordat ze wakker zijn.
Mijn woon-werk vervoer is een corolla 1.4 d4d. Dus als ik er überhaupt rechts langs wil komen is het te hopen dat het een 3.5 ton geladen peugeot boxer oid is :lol:

RVV

Bericht door RVV » 08 mei 2008, 12:53

:lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 08 mei 2008, 13:03

Martijn Koevoets schreef:
GTRene schreef:Dan wilde ik wel eens dat ik zo'n grote truck had met bullbar :twisted: maarja, ben te netjes, op het op den duur rechts inhalen van zo'n persoon na dan :wink:
Dat lijkt me echt zó fantastisch, met zo'n ouwe Chevy Blazer oid gewoon er achterop rijden. Dan stoppen, uitstappen en vragen: "had je wat?" :lol:
Ik speel nooit videospellen, maar het schijnt datje met de laatste uitgave van zo'n nieuw spel je alles kan doen wat je normaal niet mag of doet maar wel eens denkt net als in een film, hoe dat spel heet weet ik niet meer maar tis nieuw en een verkoop hit, nu al het best verkopende video product ooit geloof ik? anyway, daaraan kun je ook een beetje zien dat veel mensen al die regeltjes en ergenissen enz enz eens willen uitvoeren op een leuke manier :lol:

NB, je moet mensen wel altijd een kans geven voor je een eigenlijk ontoelaatbare verkeersactie uit voert op de weg :idea: maar sommigen bepalen de regels voor jou of zijn echt egoistish bezig of bepalen wat jij moet doen, tja voor die hardleerse ego trippers en slapers is een goede wake up call of denk ff na wel eens nodig.

RVV

Bericht door RVV » 08 mei 2008, 13:05

De slapers heb ik niet zo'n probleem mee, nee vooral de Koos Spee knechtjes zijn het probleem.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 08 mei 2008, 13:11

Ik heb er niet zo veel last van meestal.

Maar ik denk dat het ook deels aan jezelf ligt zoals Marcel al zegt. Vroeger had ik nog wel eens de gewoonte om met 180 aan te komen rijden, vlak er achter stevig remmen en dan wachten tot die ander aan de kant gaat, word ook als aggresief gezien :lol: Tegenwoordig laat ik het gas al vroeg los, maar laat er nog wel zo veel vaart in zitten dat je dichterbij komt. meestal snappen ze de hint dan wel en het komt niet echt aggresief over.

Shakes

Bericht door Shakes » 08 mei 2008, 13:14

Rechts houden en dan tot 100 meter helemaal links op de baan gaan rijden does the trick.

Echt, ik gun die mensen het plezier niet van het frustreren.

Overigens ben ik wel zo dat als er een bumperklever achter me zit (insert audi of seatrijder oid) ik heeeeeel langzaam naar rechts ga na verloop van tijd. Dit natuurlijk alleen in de Honda :)

N.

GTRene

Bericht door GTRene » 08 mei 2008, 13:15

Rico v Velzen schreef:De slapers heb ik niet zo'n probleem mee, nee vooral de Koos Spee knechtjes zijn het probleem.
Ja klopt die doen het bewust, een slaper niet (is ook lastig maar goed)

Mack

Bericht door Mack » 08 mei 2008, 13:23

Andere kant van het verhaal is natuurlijk ook waar: je moet wel links blijven rijden, want zodra je naar rechts gaat, kom je er never nooit meer tussen en rijdt je 80 achter de vrachtwagens aan... Zoals gezegd: het is gewoon te druk...

Plaats reactie