e30 325i weer weg ivm roest.......
- Paskal
- Berichten: 3802
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
- Paskal
- Berichten: 3802
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Tja, Opel is nou niet echt mijn merk, maar het ging mij om de auto 
Het leven van een Speedster-rijder gaat niet over rozen. Zo moet ik nu de wasmachine in en uit de garage rijden als ik wil gaan wassen omdat de Speedster in de garage staat
[img::]http://www.ring-world.nl/Foto's/Mijn%20 ... G_0731.JPG[/img]
Meer daarover lees je hier in mijn Speedster-update...
Zag net dat de data bij het verhaaltje niet helemaal kloppen, maar dat doet niks af aan de rest van het verhaal.

Het leven van een Speedster-rijder gaat niet over rozen. Zo moet ik nu de wasmachine in en uit de garage rijden als ik wil gaan wassen omdat de Speedster in de garage staat

[img::]http://www.ring-world.nl/Foto's/Mijn%20 ... G_0731.JPG[/img]
Meer daarover lees je hier in mijn Speedster-update...
Zag net dat de data bij het verhaaltje niet helemaal kloppen, maar dat doet niks af aan de rest van het verhaal.
Laatst gewijzigd door Paskal op 06 mei 2008, 08:34, 2 keer totaal gewijzigd.
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Nitrons al besteld Paskal? Na de remblokjes de beste mod die je eerst kan doen mijns inziens 8)
Weet je al welke veerstijfheid je gaat bestellen? De standaard enkelvoudig verstelbare set van Nitron (die ik ook heb) heeft standaard 375 lbs/inch voor en 450lbs/inch achter. Ikzelf heb toen 450 lbs voor en 550 lbs achter genomen, en de dempers kunnen daar nog prima mee overweg. Standaard zit er in de speedster 234 voor en 275 lbs/inch achter
, veel te zacht dus, lijkt wel een 2CV!
Veercomfort valt nog erg mee vind ik, vooral als je op de openbare weg de demping wat zachter zet (doe ik zelf niet, te lui
).
Weet je al welke veerstijfheid je gaat bestellen? De standaard enkelvoudig verstelbare set van Nitron (die ik ook heb) heeft standaard 375 lbs/inch voor en 450lbs/inch achter. Ikzelf heb toen 450 lbs voor en 550 lbs achter genomen, en de dempers kunnen daar nog prima mee overweg. Standaard zit er in de speedster 234 voor en 275 lbs/inch achter


Veercomfort valt nog erg mee vind ik, vooral als je op de openbare weg de demping wat zachter zet (doe ik zelf niet, te lui

- Paskal
- Berichten: 3802
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Nee, nog niet besteld. Nitrons gaan tegelijk met de ATS-velgen besteld worden, maar eerst maar eens "standaard" wat rondkachelen en eens een blokje om regelen in een van Nitrons voorziene Speedster. Standaard is ie inderdaad wat soft. Bij enthousiast wegtrekken in een haakse bocht voel je hem echt op zijn buiterste achterwiel gaan hangenMaik schreef:Nitrons al besteld Paskal? Na de remblokjes de beste mod die je eerst kan doen mijns inziens 8)
Weet je al welke veerstijfheid je gaat bestellen? De standaard enkelvoudig verstelbare set van Nitron (die ik ook heb) heeft standaard 375 lbs/inch voor en 450lbs/inch achter. Ikzelf heb toen 450 lbs voor en 550 lbs achter genomen, en de dempers kunnen daar nog prima mee overweg. Standaard zit er in de speedster 234 voor en 275 lbs/inch achter, veel te zacht dus, lijkt wel een 2CV!
![]()
Veercomfort valt nog erg mee vind ik, vooral als je op de openbare weg de demping wat zachter zet (doe ik zelf niet, te lui).

-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- gerard lubbe
- Berichten: 318
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 10:59
- Paskal
- Berichten: 3802
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Ben ook na > 700 rondes niet zo van die volgas-acties op dat stuk van de baan. Het levert je namelijk vrijwel niks op qua tijdwinst (voor zover dat uberhaupt al van belang is). Met de 525 en 205 wel een paar keer gedaan, maar voelde niet lekker. Call me een watje, maar ik lift dan ook altijd een beetje net voor de dip. Het is natuurlijk gevoelsmatig want het maakt geen donder uit of je er daar nu met 170 afstuitert of met 200+Maik schreef:Als je dan ook al volgas door fuchsrohre durft te sturen moet je maar even melden hoe dat voelt met de speedster (ik durf dat nog steeds niet)...

Volgas door de Frohre met een Speedster met standaard onderstel lijkt me niet echt een pretje eerlijk gezegd

-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Hi Paskal,
Lekker gespeedsterd? Zag je tanken bij de Aral vanmiddag. Wilde je even aanspreken, maar je liep net naar binnen. Scheisse!
Verder heb ik je niet meer zien rijden. We, gf & ik, zijn verder via Breidscheid naar Wehrseifen gelopen en daar even gekeken. Daarna naar Hohe Acht gegaan om vervolgens de Kaiser-Wilhelm-Turm te bestormen. 8) Was de klim absoluut waard, prachtig uitzicht over de Eiffel.
Op de terugweg nog een stopje gemaakt bij Bergwerk, waar ook enkele NL-ers stonden te kijken( zwarte Leon FR & zilvere 207). Mooi bochtje waar velen wel erg snel de binnenbocht opzoeken...
Anyway, hoe beviel de Speedster?!
Lekker gespeedsterd? Zag je tanken bij de Aral vanmiddag. Wilde je even aanspreken, maar je liep net naar binnen. Scheisse!

Verder heb ik je niet meer zien rijden. We, gf & ik, zijn verder via Breidscheid naar Wehrseifen gelopen en daar even gekeken. Daarna naar Hohe Acht gegaan om vervolgens de Kaiser-Wilhelm-Turm te bestormen. 8) Was de klim absoluut waard, prachtig uitzicht over de Eiffel.
Op de terugweg nog een stopje gemaakt bij Bergwerk, waar ook enkele NL-ers stonden te kijken( zwarte Leon FR & zilvere 207). Mooi bochtje waar velen wel erg snel de binnenbocht opzoeken...

Anyway, hoe beviel de Speedster?!
- Paskal
- Berichten: 3802
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Jammer, volgende keer maar achter me aan lopen naar binnen dan
Speedster bevalt prima. Opzet was om een lichte Ring-auto te nemen met relatieve lage runningcosts die ook nog dagelijks inzetbaar is en die in de basis al goed is.
- Runningcosts: onderdelen relatief goedkoop, wegenbelasting nihil, bij 120 loopt ie 1:13, am Ring 1:7
- Dagelijks: moet lukken
- Basis: standaard stuurt zo'n ding al zo lekker en ligt het heerlijk op de weg. Laat staan als je de fietsbanden voor vervangt door wat breders en je hangt er een goed onderstel onder
Kortom: I'm a happy man die in 1 week 2.000 km met de Speedster heeft gereden. De vorige eigenaar reed dat per jaar
Meer in het verslag op mijn site...

Speedster bevalt prima. Opzet was om een lichte Ring-auto te nemen met relatieve lage runningcosts die ook nog dagelijks inzetbaar is en die in de basis al goed is.
- Runningcosts: onderdelen relatief goedkoop, wegenbelasting nihil, bij 120 loopt ie 1:13, am Ring 1:7
- Dagelijks: moet lukken

- Basis: standaard stuurt zo'n ding al zo lekker en ligt het heerlijk op de weg. Laat staan als je de fietsbanden voor vervangt door wat breders en je hangt er een goed onderstel onder

Kortom: I'm a happy man die in 1 week 2.000 km met de Speedster heeft gereden. De vorige eigenaar reed dat per jaar

Meer in het verslag op mijn site...
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Wat een hebbe hebbe hebbe gevoel krijg ik bij dit plaatje. Frontlip is subliem en standaard velgen zijn toch wel ERRUG gaaf. Kleur is ook perfect, met rode stoelen.
[img::]http://www.ring-world.nl/Foto's/Mijn%20 ... CF0023.JPG[/img]
KWIJL - JAMMIE
[img::]http://www.ring-world.nl/Foto's/Mijn%20 ... CF0023.JPG[/img]
KWIJL - JAMMIE
- Paskal
- Berichten: 3802
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Thanx, persoonijk vind ik de frontlipjes van de voorkant niet echt mooi. Van opzij gaat het nog wel. Hier nog een actiefoto van gisterMacboy schreef:Wat een hebbe hebbe hebbe gevoel krijg ik bij dit plaatje. Frontlip is subliem en standaard velgen zijn toch wel ERRUG gaaf. Kleur is ook perfect, met rode stoelen.

[img::]http://www.ring-world.nl/Foto's/2008/05-12/alleen.jpg[/img]
- Paskal
- Berichten: 3802
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: e34's weg ---> opvolger is daar
Helaas had ik op 22 juni een minder fortuinlijke dag. Na meer dan 900 probleemloze rondes op de Nürburgring vond de Ring het toch nodig om in mijn 60e ronde met de Speedster terug te slaan en ben ik in aanraking gekomen met de vangrail
Gevolg --->


De schade aan de Speedster was 23.000€ en daarmee was hij uiteraard t-loss. Het Speedster-tijdperk voor mij was dus kort maar krachtig: 6 wk waarin ik 4.500 km met een big smile heb gereden. Verzekeringstechnisch gezien is e.e.a. ook allemaal afgerond dus ik kan simpelweg gezegd weer op zoek naar een andere auto. Of dat wederom een Speedster zal worden, zal de tijd uitwijzen...

De schade aan de Speedster was 23.000€ en daarmee was hij uiteraard t-loss. Het Speedster-tijdperk voor mij was dus kort maar krachtig: 6 wk waarin ik 4.500 km met een big smile heb gereden. Verzekeringstechnisch gezien is e.e.a. ook allemaal afgerond dus ik kan simpelweg gezegd weer op zoek naar een andere auto. Of dat wederom een Speedster zal worden, zal de tijd uitwijzen...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] en 8 gasten