Ff voorstellen : Arco en z´n Le Monstre Vert

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Arco

Bericht door Arco » 05 jul 2008, 22:06

Na wel geteld 3 weken gereden te hebben is het blok zo goed als overleden..... "knikkers" in m'n onderblok hoorbaar. :roll:
Oftewel lagerschalen naar de klote.
Toch iets teveel gevergd van het blokkie terwijl ie toch niet helemaal goed was. :roll: Planning was januari 2009, maar 't wordt nu dus.

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 06 jul 2008, 09:19

Ai,das minder,hoef je je de komende tijd niet te vervelen :wink: .

Arco

Bericht door Arco » 18 jul 2008, 20:47

In de week van 8 tot 12 juli j.l. niet verveeld i.i.g.

Dinsdag de 8ste het blok uit m'n vorige 5 GT Turbo gedemonteerd.
Nou weet ik waarom ie Zandvoort niet overleefde..... :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De lagerschalen van de drijfstang van cilinder 1 hebben rondgedraaid en zijn een beetje "gesmolten"....
De lagerschalen van drijfstang 3 + 4 hebben ook een opdonder gehad.
De middelste 3 krukaslagers hebben de meeste schade opgelopen, waarbij ook de middelste hoofdtap enigszins beschadigd is. Door de groef van het lager heeft er zich in het midden een mooie "ophoping" gevormd.
Onder in het carter lag een beetje ijzervijzel. :roll:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben soms (te) eigenwijs. 8) :wink:

Geen tijd en geen budget om het grootschalig aan te pakken. Ik zie wel hoe het ging lopen (of niet). (0)
Anders wordt het gewoon het blok uit de Groene grootschallig aanpakken (tzt.... :~ )

Wel een andere krukas geregeld met minder schade. :lol: Anders heeft het geen nut.
Voor de rest alles inwendig schooongemaakt en doorgespoeld/geblazen.

Drijfstang(en) zelf was/waren niets mis mee overigens na contr. + metingen.
Blok staat weer in elkaar incl. opnieuw gestelde kleppen.
De voolgende dag kreeg ik de rest van de bestelde dingen binnen zoals nieuwe koppeling en nog wat klein grut.

oude blok eruit
Afbeelding

lege ruimte
Afbeelding

echo
Afbeelding

Nieuwe koppelingset
Afbeelding

versnellingsbak schoongemaakt
Afbeelding

En toen was het zaterdag de 12 van juli 2008.

Jajajajaajjajajajjajajjajajjjjaa :banaan: :clap:

Hij doet het en hoe !!!!!! (tot dusver)

Vanmorgen de laatse dingen nagelopen en afgebouwd. Schokdempers eronder en accu aangesloten.
Ontsteking losgekoppeld en starten ivm opbouwen oliedruk.
Geen druk en brandend oliecontrolelampje.... :( . Oliepeil gecontroleerd en weer starten zonder ontsteking..... wederom niets. :~
Toch maar aantal keren gestart zonder onsteking. Toen deze aangesloten en in 1x aanslaan. Motor loopt iets te laag stationair en een klep tikt iets. (toch niet goed afgesteld.... |: )
Maar die oliedruk zat me niet lekker. Ook bleek ik de stekkers van de koelvloeistoftemperatuurzender verkeerd om gemonteerd te hebben. Deze doet het nu ook. (Y)
Toen maar de stekkers van oliedruksensor omgewisseld en warempel. Deze doet het nu ook. =/- 1.5-2 bar stationair.
Turbodruk had ik al omlaag geschroefd naar 0.5 bar.
Motor enige tijd staionair laten lopen. Geen rook, geen hoge carterdruk. Helemaal niets verkeerds. Ff een rondje gereden en in de werkplaats weer op de brug gehad. Tot heden geen lekkages. Ik moet alleen de uitlaat weer ff goed monteren. Tijdens de proefrit net in Gouda deze weer op een verkeersdrempel losgereden. :(

Afbeelding

Afbeelding

Van de week ff puntjes op de "i" zetten :
- carburateur en stationair toerntal afstellen
- km-teller kabel contr. Lijkt niet goed aan te geven.

Al met al heb ik (tot nu toe) geluk gehad. Ben benieuwd tot hoe lang. Ik moet realistisch blijven. Maar tot op heden ben ik zo blij als een kind en dat pakt niemand van mij af. :D :p

Dat was dus tot afgelopen zondag het goede nieuws.....

Helaas is zondag waarschijnlijk de turbo overleden... :roll:
- beetje bijgeluid en geen druk (of sosm wel....)
En ook niet echt goede oliedruk.

Deze zaterdag ga ik maar eens de oliedruk meten via een extrene meter en de turbo vervangen door 1 die ik op de plank heb liggen. Kijken of er nog gekke dingen te voorschijn komen.

Als het tegenzit zal ik waarschijnlijk het carter moeten demonteren en een andere oliepomp moeten gaan monteren. (als dat alles is, klap ik in m;n handjes)
Laatst gewijzigd door Arco op 22 aug 2008, 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Ivo van Achthoven

Bericht door Ivo van Achthoven » 28 jul 2008, 23:02

Toch lache om ff door te lezen Arie..., je komt ook overla bekende tegen met die iuwe franse rommel :lol:

Als het ff meezit beginnen ze over een week of 3 met het bouwen van mijn nwe torretje :wink:

millie

Bericht door millie » 29 jul 2008, 08:02

welkom!
Ik zeg: 'aardig stukje werk' ! :shock:

Arco

Re: Ff voorstellen : Arco en z´n Le Monstre Vert

Bericht door Arco » 22 aug 2008, 23:31

"Aardig stukje werk" is waarschijnlijk voor niets geweest.

Na bovenstaand is ondertussen het carter er alwer onderuit geweest en is de oliepomp vervangen i.v.m. te weinig oliedruk. Daarbij is een turbo gesneuveld. :stom:

Wel voorzichtig een aantal km's gereden zonder nagenoeg gekke problemen.

Inmiddels zijn we weer ff verder en is het helaas weer zover.... :stom:

Afgelopen zondag ff naar Zandvoort geweest i.v.m. Nationaal Oldtimer Festival.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er kwam op de heenreis met af en toe gasgeven/gas loslaten een witte pluim uit de uitlaat..... :hmmm:

Op de terugweg werd dit een stukje erger en bij controle onderweg bleek dat de turbo enigszins olie zoop. :wtf:

Daarbij hoorde ik tevens een bekend geluidje bij +/- 2500 - 2800 tpm onder de motorkap vandaan .....
Lijkt erop dat er wederom door een olietekort een paar lagerschalen zijn gesneuveld. :bag:

Auto staat nu bij de schadehersteller ivm het herstellen van een voorschade welke veroorzaakt is door een collega van mij. :hammer: Als ie terug is , monteer ik ff snel een andere turbo ivm de APK, want CO staat nu wel erg raar. :nah:

Is dat eenmaal gedaan, dan gaat het Groene Monster ff de hoek in.
Het andere blok wat ik nu heb staan gaat compleet gedemonteerd worden en t.z.t. weer goed opgebouwd worden waarbij o.a cilinderbussen, zuigers en zuigerveren worden gecontroleerd / vervangen en daarbij ook de krukas, en drijfstangen wordt / worden aangepakt incl. vliegwiel.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 23 aug 2008, 08:58

Wat een handig mannetje ben je toch! :wink:
Gaaf ding dat groene hok van je.. volgende keer zandvoort wil ik wel een rondje mee knallen als je dan tenminste een fatsoenlijke bijrijdersstoel erin heb zitten..

Arco

Bericht door Arco » 23 aug 2008, 12:24

Mwoah... `handig` ... als ik zin heb wel ja. :mrgreen:

Nu maar eens goed aanpakken.

Meerijden Hans???? Durf je wel ?? :twisted: Tuurlijk. geen probleem als ie het weer doet. Fatsoenlijke kuip zal dan wel lukken. :wink:

Anders had je afgeloepnzondag ff moeten aankloppen, had je wel mee kunnen rijden in een andere GT Turbo. :df:

Plaats reactie