Vervanger E30 M3...
- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Erg gaaf apparaat
Misschien was de M3 wel een icoon, het was ook een auto in een dermate unieke staat dat ik er met dicht geknepen (witte) billen in zou rijden
Van deze zou ik persoonlijk dan ook meer kunnen genieten en het lijkt me dat je om de/eenzelfde reden dit allemaal gedaan hebt. Geniet ervan 8)


- markk
- Berichten: 3894
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Net ff in de 8 MR RS wezen raggen.
Dat is al zoooo bruut. Vraag me nu ernstig af hoe ongelovelijk bruut jouw toekomstige 6 RS met een gelijke tot betere pk/gewichts verhouding, 150-200kg minder balast en een nog kortere bak moet gaat aanvoelen...
1 ding weet ik wel. Rond de 6000rpm bij 170 op de snelweg ga je vreselijk van balen
Mark.
Dat is al zoooo bruut. Vraag me nu ernstig af hoe ongelovelijk bruut jouw toekomstige 6 RS met een gelijke tot betere pk/gewichts verhouding, 150-200kg minder balast en een nog kortere bak moet gaat aanvoelen...
1 ding weet ik wel. Rond de 6000rpm bij 170 op de snelweg ga je vreselijk van balen

Mark.
-
- Berichten: 517
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:24
Klopt, je kon kiezen uit 2 verschillende final drives: (High Option 4.529; Low Option 4.875)Stefan R schreef:De kans is niet uitgesloten dat er een langere 5e versnelling inzit, dit is bij het overgrote deel van de VI RS'en gedaan.
Nu maar hopen dat de 4,529 er in zit.. (maar dat was standaard, dus grotere kans).
Markk: als ie klaar is moeten we inderdaad gelijk maar eens vergelijken. Haha, daar kijk ik nu al erg naar uit!

Groet,
Adwo
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Leen
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
Adwo schreef:Klopt, je kon kiezen uit 2 verschillende final drives: (High Option 4.529; Low Option 4.875)Stefan R schreef:De kans is niet uitgesloten dat er een langere 5e versnelling inzit, dit is bij het overgrote deel van de VI RS'en gedaan.
Nu maar hopen dat de 4,529 er in zit.. (maar dat was standaard, dus grotere kans).
Markk: als ie klaar is moeten we inderdaad gelijk maar eens vergelijken. Haha, daar kijk ik nu al erg naar uit!
Groet,
Naar mijn weten is alleen de 5RS zo kort gegeard (225 teller > 215 echt )
alle 6RSsen die ik ken reden minstens 245 op teller
Dus ga er maar van uit dat de jouwe ook zo is .
mvg
Leen
Adwo
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
- Arthur
- Berichten: 43135
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Dit is de ad:
I have for sale my much loved Gunmetal grey evo 8 MR FQ340 - which has been tuned to 400bhp and 365lbf, so is not for the faint hearted!!
She has been serviced every 4500mls/6months, is mot'd to September and taxed to the end of August. I have always filled up with V-power and warmed up/cooled down before/after a hard run.
All modifications have been carried out by Wallace performance:
Full turbo back blue flame exhaust
Blitz Super Sonic induction kit
Sard (R2D2) VTA dump valve
Walbro Fuel pump
Apex'i (Black) boost contoller (set to peak @ 1.85bar holding @ 1.6bar)
EcuTek remap - with launch control set @ 4500rpm
Cusco Twin plate clutch (fitted approx 600mls ago)
DBA uprated front disks (I think this is the brand)
DS2500 pads
Uprated brake lines
Tein lowering springs
Red Ralliart mudflaps
Ralliart mats
Pioneer headunit
2 amps in boot - just needs a sub to complete the sound system!
EVO number plate
Think thats about it + usual MR Spec
Couple of bad points:
Usual stone chips + small scratches on front splitter
Brake pads squeel badly but may be sorted with a new set of anti-squeel shims.
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
ErikKramer schreef:Waar dat FQ precies voor staat weet ik niet, maar dat 340 slaat op het aantal pk's.Arthur schreef:Super bak!!
Ff off-topic: ik lees net op ons intranet een advertentie met ook een EVO te koop in de UK.
Dit staat er: Mitsubish Evo 8 MR FQ340.
Wat betekent dat laatste eigenlijk?
FQ staat volgens insiders voor "fucking Quick" al is dit nooit officieel bevestigd. FQ is trouwens enkel en alleen typerend voor de UK spec evo's.
Adwo:
SUPERBAK! Gefeliciteerd, en haaks ermee

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- markk
- Berichten: 3894
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Rijdt zojuist de eurotunnel in (18.25 uur)
Z'n eigen woorden: Bagger kwaliteit irt bmw, trekt verschrikkelijk hard, e36 M3 GT had geen kans, weinig lag in snelweg op 5 door korte gearing, mm gas en het springt vooruit, het sist, het giert en ik zit bij het schakelen steeds in de deurgreep te graaien

Mark.
Z'n eigen woorden: Bagger kwaliteit irt bmw, trekt verschrikkelijk hard, e36 M3 GT had geen kans, weinig lag in snelweg op 5 door korte gearing, mm gas en het springt vooruit, het sist, het giert en ik zit bij het schakelen steeds in de deurgreep te graaien

Mark.
-
- Berichten: 517
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:24
-
- Berichten: 517
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:24
Lekker bezig..
Tijd voor een korte update:
Inmiddels staat de Evo 6 al 2 weken in de garage. Lekker! De RDW kentekenkeuring heb ik doorlopen en de BPM is betaald. Inmiddels is ook het kenteken binnen. Ik moet deze week even kentekenplaten laten maken.
Omdat ik het toch niet laten kan ben ik inmiddels flink bezig om e.e.a. onder handen te nemen. De hele auto heb ik inmiddels schoongemaakt en deze week gaat de Zaino erop..
Ik moet zeggen dat het onder de motorkap er niet uitzag, dus inmiddels heb ik een groot aantal moeren en bouten vervangen door RVS exemplaren.
Omdat ik een Carbing aanzuigkit heb gekocht heb ik ook alle turboslangen e.d. losgehad en alles schoongemaakt. Natuurlijk ook de lak onder de motorkap gepoetst! *haha*
[img:640:480]http://i160.photobucket.com/albums/t185 ... 000951.jpg[/img]
De Movit set in 343 mm heb ik ook binnen. Daarvan moet ik de remklauwen opnieuw in de blanke lak zetten. Het schoonmaken van de remklauwen is een k-werk, maar levert wel resultaat op. Alles lekker schoon!
Ik dacht een Ohlins onderstel gekocht te hebben, maar daar dacht de verkoper anders over. Inmiddels heb ik een Proflex Evo 2 set in tarmac setup binnen. Na revisie bij Proflex gaat deze eronder..
[img:1024:768]http://www.xs4all.nl/~adwo/Evo%206/DSC01292.JPG[/img]
Verder heb ik natuurlijk allerlei andere spullen gekocht als een carbon hood vent, Ralliart oliedop, radiatordop, schakelknop, et cetera. De blauwe instrumenten worden vervangen door wit met rood uit een Evo 5 en een Ralliart 320 km/h kilometer teller..
Ook komt dit stuur erin met bijbehorende naaf (afneembaar):
[img:1000:667]http://www.z1auto.com/images/661734531_ea4166dee8_o.jpg[/img]
[img:533:800]http://www.z1auto.com/images/661734597_ac31f9e2c5_o.jpg[/img]
Tenslotte ben ik begonnen met de TME striping, dit zou het resultaat moeten worden:
[img:640:480]http://i82.photobucket.com/albums/j247/ ... icker2.jpg[/img]
Inmiddels staat de Evo 6 al 2 weken in de garage. Lekker! De RDW kentekenkeuring heb ik doorlopen en de BPM is betaald. Inmiddels is ook het kenteken binnen. Ik moet deze week even kentekenplaten laten maken.
Omdat ik het toch niet laten kan ben ik inmiddels flink bezig om e.e.a. onder handen te nemen. De hele auto heb ik inmiddels schoongemaakt en deze week gaat de Zaino erop..
Ik moet zeggen dat het onder de motorkap er niet uitzag, dus inmiddels heb ik een groot aantal moeren en bouten vervangen door RVS exemplaren.
Omdat ik een Carbing aanzuigkit heb gekocht heb ik ook alle turboslangen e.d. losgehad en alles schoongemaakt. Natuurlijk ook de lak onder de motorkap gepoetst! *haha*
[img:640:480]http://i160.photobucket.com/albums/t185 ... 000951.jpg[/img]
De Movit set in 343 mm heb ik ook binnen. Daarvan moet ik de remklauwen opnieuw in de blanke lak zetten. Het schoonmaken van de remklauwen is een k-werk, maar levert wel resultaat op. Alles lekker schoon!

Ik dacht een Ohlins onderstel gekocht te hebben, maar daar dacht de verkoper anders over. Inmiddels heb ik een Proflex Evo 2 set in tarmac setup binnen. Na revisie bij Proflex gaat deze eronder..
[img:1024:768]http://www.xs4all.nl/~adwo/Evo%206/DSC01292.JPG[/img]
Verder heb ik natuurlijk allerlei andere spullen gekocht als een carbon hood vent, Ralliart oliedop, radiatordop, schakelknop, et cetera. De blauwe instrumenten worden vervangen door wit met rood uit een Evo 5 en een Ralliart 320 km/h kilometer teller..
Ook komt dit stuur erin met bijbehorende naaf (afneembaar):
[img:1000:667]http://www.z1auto.com/images/661734531_ea4166dee8_o.jpg[/img]
[img:533:800]http://www.z1auto.com/images/661734597_ac31f9e2c5_o.jpg[/img]
Tenslotte ben ik begonnen met de TME striping, dit zou het resultaat moeten worden:
[img:640:480]http://i82.photobucket.com/albums/j247/ ... icker2.jpg[/img]
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, D20VT, erwin20vt, jvb, PetervdH en 3 gasten