Vervanger E30 M3...

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 26 apr 2008, 22:23

Gaaf ding! Jammer dat je hem net te laat hebt voor de Lancer Evo dag a.s. di op CPZ...

Gr TF.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 27 apr 2008, 14:54

Erg gaaf apparaat :D Misschien was de M3 wel een icoon, het was ook een auto in een dermate unieke staat dat ik er met dicht geknepen (witte) billen in zou rijden :wink: Van deze zou ik persoonlijk dan ook meer kunnen genieten en het lijkt me dat je om de/eenzelfde reden dit allemaal gedaan hebt. Geniet ervan 8)

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3894
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 27 apr 2008, 19:55

Net ff in de 8 MR RS wezen raggen.

Dat is al zoooo bruut. Vraag me nu ernstig af hoe ongelovelijk bruut jouw toekomstige 6 RS met een gelijke tot betere pk/gewichts verhouding, 150-200kg minder balast en een nog kortere bak moet gaat aanvoelen...

1 ding weet ik wel. Rond de 6000rpm bij 170 op de snelweg ga je vreselijk van balen :-)

Mark.

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2247
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Bericht door Stefan R » 27 apr 2008, 20:51

De kans is niet uitgesloten dat er een langere 5e versnelling inzit, dit is bij het overgrote deel van de VI RS'en gedaan.

Adwo
Berichten: 517
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:24

Bericht door Adwo » 27 apr 2008, 22:41

Stefan R schreef:De kans is niet uitgesloten dat er een langere 5e versnelling inzit, dit is bij het overgrote deel van de VI RS'en gedaan.
Klopt, je kon kiezen uit 2 verschillende final drives: (High Option 4.529; Low Option 4.875)

Nu maar hopen dat de 4,529 er in zit.. (maar dat was standaard, dus grotere kans).

Markk: als ie klaar is moeten we inderdaad gelijk maar eens vergelijken. Haha, daar kijk ik nu al erg naar uit! ;-)

Groet,

Adwo

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 28 apr 2008, 00:36

Wat een waanzinnig gave auto zeg!! Die kleur is helemaal gaaf, een Makinen sticker-set is echter wel een erg mooie optie nog denk ik ja. Ben heel benieuwd. Hou ons op de hoogte!! Gefeliciteerd!!

Gebruikersavatar
Jurriaan
Berichten: 1267
Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Jurriaan » 28 apr 2008, 01:27

Wat een gave auto zeg, zou ik wel m`n nek voor verrekken als ik `m tegen zou komen onderweg.

Veel plezier ook in Engeland! Rijdend terug, neem ik aan? :)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43135
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 28 apr 2008, 11:27

Super bak!!

Ff off-topic: ik lees net op ons intranet een advertentie met ook een EVO te koop in de UK.
Dit staat er: Mitsubish Evo 8 MR FQ340.
Wat betekent dat laatste eigenlijk?

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Bericht door Leen » 28 apr 2008, 11:43

Adwo schreef:
Stefan R schreef:De kans is niet uitgesloten dat er een langere 5e versnelling inzit, dit is bij het overgrote deel van de VI RS'en gedaan.
Klopt, je kon kiezen uit 2 verschillende final drives: (High Option 4.529; Low Option 4.875)

Nu maar hopen dat de 4,529 er in zit.. (maar dat was standaard, dus grotere kans).

Markk: als ie klaar is moeten we inderdaad gelijk maar eens vergelijken. Haha, daar kijk ik nu al erg naar uit! ;-)

Groet,



Naar mijn weten is alleen de 5RS zo kort gegeard (225 teller > 215 echt )

alle 6RSsen die ik ken reden minstens 245 op teller

Dus ga er maar van uit dat de jouwe ook zo is .

mvg

Leen


Adwo

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 28 apr 2008, 12:05

Arthur schreef:Super bak!!

Ff off-topic: ik lees net op ons intranet een advertentie met ook een EVO te koop in de UK.
Dit staat er: Mitsubish Evo 8 MR FQ340.
Wat betekent dat laatste eigenlijk?
Waar dat FQ precies voor staat weet ik niet, maar dat 340 slaat op het aantal pk's.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43135
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 28 apr 2008, 12:21

Dit is de ad:
I have for sale my much loved Gunmetal grey evo 8 MR FQ340 - which has been tuned to 400bhp and 365lbf, so is not for the faint hearted!!

She has been serviced every 4500mls/6months, is mot'd to September and taxed to the end of August. I have always filled up with V-power and warmed up/cooled down before/after a hard run.

All modifications have been carried out by Wallace performance:

Full turbo back blue flame exhaust
Blitz Super Sonic induction kit
Sard (R2D2) VTA dump valve
Walbro Fuel pump
Apex'i (Black) boost contoller (set to peak @ 1.85bar holding @ 1.6bar)
EcuTek remap - with launch control set @ 4500rpm
Cusco Twin plate clutch (fitted approx 600mls ago)
DBA uprated front disks (I think this is the brand)
DS2500 pads
Uprated brake lines
Tein lowering springs
Red Ralliart mudflaps
Ralliart mats
Pioneer headunit
2 amps in boot - just needs a sub to complete the sound system!

EVO number plate
Think thats about it + usual MR Spec

Couple of bad points:
Usual stone chips + small scratches on front splitter
Brake pads squeel badly but may be sorted with a new set of anti-squeel shims.

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 28 apr 2008, 12:25

ErikKramer schreef:
Arthur schreef:Super bak!!

Ff off-topic: ik lees net op ons intranet een advertentie met ook een EVO te koop in de UK.
Dit staat er: Mitsubish Evo 8 MR FQ340.
Wat betekent dat laatste eigenlijk?
Waar dat FQ precies voor staat weet ik niet, maar dat 340 slaat op het aantal pk's.

FQ staat volgens insiders voor "fucking Quick" al is dit nooit officieel bevestigd. FQ is trouwens enkel en alleen typerend voor de UK spec evo's.

Adwo:

SUPERBAK! Gefeliciteerd, en haaks ermee :lol:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 29 apr 2008, 10:21

Zoals ik het artikel Arthur lees is het eigenlijk een FuckingQuick400 geworden :lol:
Laatst gewijzigd door Erik K. op 30 apr 2008, 00:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 29 apr 2008, 14:19

Woow man ! Super auto gefeliciteerd !

Wat een gave bolide ... heb je een pic van het interieur ? Die stoel lijkt me waanzinnig en mooie kleur rood daarvoor.

Jammer alleen van RHD, maar goed ...

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3894
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 01 mei 2008, 18:08

Ik benieuwd of Adwo nu terug aan het hobbelen is met z'n EVO.

Krijg ik z'n VOICEmail :-(

Mark.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 01 mei 2008, 18:12

Ben ook benieuwd inderdaad. Kan zijn dat hij nu in de tunnel of op de ferry zit. Dan is het bereik ook slecht.

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3894
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 01 mei 2008, 18:27

Rijdt zojuist de eurotunnel in (18.25 uur)

Z'n eigen woorden: Bagger kwaliteit irt bmw, trekt verschrikkelijk hard, e36 M3 GT had geen kans, weinig lag in snelweg op 5 door korte gearing, mm gas en het springt vooruit, het sist, het giert en ik zit bij het schakelen steeds in de deurgreep te graaien

:-)


Mark.

Gerhard
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 feb 2006, 07:41
Locatie: Gelderland

Bericht door Gerhard » 02 mei 2008, 18:39

Thans 24 uur later,

Zo lang kan die Eurotunnel toch niet zijn!

Er is vast iets leuks te vertellen.

Gerhard

Adwo
Berichten: 517
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:24

Bericht door Adwo » 03 mei 2008, 17:04

Heren,

Goeie samenvatting van Mark!

Goed thuis gekomen, morgen een wat uitgebreider verslag. Verwacht geen Stephane verslag, ik heb niet eens foto's gemaakt!

Al gekochte upgrades: Ohlins onderstel, Movit 343 mm voorremmen set en Recaro Apex...

Mzl,

Adwo

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Bericht door Peric » 03 mei 2008, 17:08

LOL @ 'en ik zit bij het schakelen steeds in de deurgreep te graaien'

Feli met de auto! :)

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 03 mei 2008, 23:27

@Adwo: Goed om te lezen en gelijk goeie upgrades. Anders kom ik binnenkort wel even langs om foto's te maken, dan weten we met wat voor mooie techniek we hier te maken hebben :D

Adwo
Berichten: 517
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:24

Lekker bezig..

Bericht door Adwo » 18 mei 2008, 22:37

Tijd voor een korte update:

Inmiddels staat de Evo 6 al 2 weken in de garage. Lekker! De RDW kentekenkeuring heb ik doorlopen en de BPM is betaald. Inmiddels is ook het kenteken binnen. Ik moet deze week even kentekenplaten laten maken.

Omdat ik het toch niet laten kan ben ik inmiddels flink bezig om e.e.a. onder handen te nemen. De hele auto heb ik inmiddels schoongemaakt en deze week gaat de Zaino erop..

Ik moet zeggen dat het onder de motorkap er niet uitzag, dus inmiddels heb ik een groot aantal moeren en bouten vervangen door RVS exemplaren.

Omdat ik een Carbing aanzuigkit heb gekocht heb ik ook alle turboslangen e.d. losgehad en alles schoongemaakt. Natuurlijk ook de lak onder de motorkap gepoetst! *haha*

[img:640:480]http://i160.photobucket.com/albums/t185 ... 000951.jpg[/img]

De Movit set in 343 mm heb ik ook binnen. Daarvan moet ik de remklauwen opnieuw in de blanke lak zetten. Het schoonmaken van de remklauwen is een k-werk, maar levert wel resultaat op. Alles lekker schoon! :)

Ik dacht een Ohlins onderstel gekocht te hebben, maar daar dacht de verkoper anders over. Inmiddels heb ik een Proflex Evo 2 set in tarmac setup binnen. Na revisie bij Proflex gaat deze eronder..

[img:1024:768]http://www.xs4all.nl/~adwo/Evo%206/DSC01292.JPG[/img]

Verder heb ik natuurlijk allerlei andere spullen gekocht als een carbon hood vent, Ralliart oliedop, radiatordop, schakelknop, et cetera. De blauwe instrumenten worden vervangen door wit met rood uit een Evo 5 en een Ralliart 320 km/h kilometer teller..

Ook komt dit stuur erin met bijbehorende naaf (afneembaar):

[img:1000:667]http://www.z1auto.com/images/661734531_ea4166dee8_o.jpg[/img]

[img:533:800]http://www.z1auto.com/images/661734597_ac31f9e2c5_o.jpg[/img]

Tenslotte ben ik begonnen met de TME striping, dit zou het resultaat moeten worden:

[img:640:480]http://i82.photobucket.com/albums/j247/ ... icker2.jpg[/img]

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 18 mei 2008, 23:00

sode kneiter :lol: dat is/wordt een serieus ruig mobiel, mooie airbox en dat stuurtje jummie 8)

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 18 mei 2008, 23:06

Die laatste die je laat zien :shock: Wat is een Evo dan mooi zeg! Leuke mods.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 19 mei 2008, 08:50

Ik hou van origineel, maar die TME stickers staan hem gewoon supergoed...goede keuze

Mooie velgen ook onder die EVO van het laatste plaatje :shock:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, D20VT, erwin20vt, jvb, PetervdH en 3 gasten