Zolder 25 april

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
peer

Bericht door peer » 25 apr 2008, 23:42

Ik ben ook terug en moet zeggen dat het een leuke dag is geweest. Hoewel er inderdaad behoorlijk "lomp" gereden werd als je het mij vraagt. Het was mijn eerste keer op het circuit dus ik weet niet of dit normaal is.
Maar na de eerste "snelle sessie" werd ik in de eerste ronde 3 keer ontzettend lomp afgesneden waar ik toch best van geschrokken ben waardoor ik (we) besloten hadden vooral de "langzame" sessies te doen. Verder is de dag goed verlopen op 1 grindbak actie na :?
Rond half 3 begon het stuur te trillen en blijken de voorste schijven krom getrokken te zijn en ben ik maar gestopt en naar huis gegaan.

Tom V

Bericht door Tom V » 26 apr 2008, 00:12

Heb een leuke dag gehad. Aanvankelijk was het te druk om lekker te kunnen rijden maar vanaf de middag was het erg goed te doen. Altijd jammer is bij dit soort dagen dat er mensen aanwezig zijn met een soort van overdreven competitiedrang. ( "je ben welliswaar sneller maar probeer er maar eens langs te komen" en "ik heb welliswaar spiegels maar ik kijk er nooit in" - instelling ) Eind van de dag was het best rustig en heb echt ontzettend lekker kunnen rijden.

Leuk om Ruben en Peer even gesproken te hebben en Hugo kwam gezellig op bezoek. Leonard heb ik zien rijden, later met schade, heb alleen niet de kans gehad 'm aan te spreken.
luco hornsveld schreef:
Tom944 schreef:Ik kom ook met de witte e30 ( zie avatar ). De nieuwe wilwoodremmen testen, ben erg benieuwd.
hoe hielden de remmen het?
Remmen zijn een giga verbetering vergeleken met die standaard klauwtjes. Aanvankelijk was de doseerbaarheid extreem ver te zoeken ( aanraken rempedaal was blokkeren ) maar dit werd naar mate de dag volgde een wel wat beter. Aan het einde van de dag erg tevreden erover. De remkracht is enorm verbeterd. De doseerbaarheid en het gevoel willen we nog wel iets aan doen door wat te experimenteren met verschillende soorten remblokken.

Rupie

Bericht door Rupie » 26 apr 2008, 06:55

peer schreef:Ik ben ook terug en moet zeggen dat het een leuke dag is geweest. Hoewel er inderdaad behoorlijk "lomp" gereden werd als je het mij vraagt. Het was mijn eerste keer op het circuit dus ik weet niet of dit normaal is.
Maar na de eerste "snelle sessie" werd ik in de eerste ronde 3 keer ontzettend lomp afgesneden waar ik toch best van geschrokken ben waardoor ik (we) besloten hadden vooral de "langzame" sessies te doen. Verder is de dag goed verlopen op 1 grindbak actie na :?
Rond half 3 begon het stuur te trillen en blijken de voorste schijven krom getrokken te zijn en ben ik maar gestopt en naar huis gegaan.
Ik vond de langzame sessie best wel leuk moet ik zeggen, het was alleen opletten dat je voor het rechte stuk er op tijd dicht achter zat zodat je langzamere deelnemers kon inhalen. Ben ik wel een paar keer vergeten, want ik vergisde me nog al eens op welk rechte stuk nu de finish was. :o

Welke auto reed je?

Aad

Bericht door Aad » 26 apr 2008, 08:12

Tom944 schreef:Heb een leuke dag gehad. Aanvankelijk was het te druk om lekker te kunnen rijden maar vanaf de middag was het erg goed te doen. Altijd jammer is bij dit soort dagen dat er mensen aanwezig zijn met een soort van overdreven competitiedrang. ( "je ben welliswaar sneller maar probeer er maar eens langs te komen" en "ik heb welliswaar spiegels maar ik kijk er nooit in" - instelling ) Eind van de dag was het best rustig en heb echt ontzettend lekker kunnen rijden.

Leuk om Ruben en Peer even gesproken te hebben en Hugo kwam gezellig op bezoek. Leonard heb ik zien rijden, later met schade, heb alleen niet de kans gehad 'm aan te spreken.
luco hornsveld schreef:
Tom944 schreef:Ik kom ook met de witte e30 ( zie avatar ). De nieuwe wilwoodremmen testen, ben erg benieuwd.
Remmen zijn een giga verbetering vergeleken met die standaard klauwtjes. Aanvankelijk was de doseerbaarheid extreem ver te zoeken ( aanraken rempedaal was blokkeren ) maar dit werd naar mate de dag volgde een wel wat beter. Aan het einde van de dag erg tevreden erover. De remkracht is enorm verbeterd. De doseerbaarheid en het gevoel willen we nog wel iets aan doen door wat te experimenteren met verschillende soorten remblokken.
Ik heb je zien rijden en zag er inderdaad mooi en goed uit !

Aad

Bericht door Aad » 26 apr 2008, 08:14

peer schreef:Ik ben ook terug en moet zeggen dat het een leuke dag is geweest. Hoewel er inderdaad behoorlijk "lomp" gereden werd als je het mij vraagt. Het was mijn eerste keer op het circuit dus ik weet niet of dit normaal is.
LOMP , zeg maar gerust dat er hufters tussen waren die dachten dat ze op een kartbaan bezig waren :twisted:

peer

Bericht door peer » 26 apr 2008, 09:34

Ruben schreef:
Ik vond de langzame sessie best wel leuk moet ik zeggen, het was alleen opletten dat je voor het rechte stuk er op tijd dicht achter zat zodat je langzamere deelnemers kon inhalen. Ben ik wel een paar keer vergeten, want ik vergisde me nog al eens op welk rechte stuk nu de finish was. :o

Welke auto reed je?
Ik reed in deze auto rond (en was 1 van de traagste die er tussen zat) [img:500:375]http://www.peerware.nl/album/bmw/e30/im ... C00674.JPG[/img]
Maar ik heb zeker wel plezier gehad en het is zeker voor herhaling vatbaar. Deze week eens rondkijken voor nieuwe schijven voor en achter(trommel naar schijf conversie). En eens kijken hoe ik de 2 liter motor wat meer pit kan geven hoewel het me nog niet echt tegen viel.

Luco

Bericht door Luco » 26 apr 2008, 09:39

Tom944 schreef:Heb een leuke dag gehad. Aanvankelijk was het te druk om lekker te kunnen rijden maar vanaf de middag was het erg goed te doen. Altijd jammer is bij dit soort dagen dat er mensen aanwezig zijn met een soort van overdreven competitiedrang. ( "je ben welliswaar sneller maar probeer er maar eens langs te komen" en "ik heb welliswaar spiegels maar ik kijk er nooit in" - instelling ) Eind van de dag was het best rustig en heb echt ontzettend lekker kunnen rijden.

luco hornsveld schreef:
Mwt welke blokken reed je nu?
Ik merk eigenlijk geen verschil tussen de DS 3000 van Ferodo of de Hawk HT 10.
Kan de doseerbaarheid ook niet aan de hoofdremcilinder liggen?

Tom V

Bericht door Tom V » 26 apr 2008, 09:49

luco hornsveld schreef:
Tom944 schreef:
luco hornsveld schreef: hoe hielden de remmen het?
Mwt welke blokken reed je nu?
Ik merk eigenlijk geen verschil tussen de DS 3000 van Ferodo of de Hawk HT 10.
Kan de doseerbaarheid ook niet aan de hoofdremcilinder liggen?
Voor met Hawk Ht10's en achter met Wilwood blokken waarvan de compound me even ontschoten is.

De Hawk blokken zijn leuk alleen hebben voor deze auto te veel initiele "bite", hoewel dit naarmate de dag vorderde verbeterde. Aan het begin van de dag was bij het aanraken van de rem het remmen redelijk, dan je voet dezelfde stand houden en ging het harder remmen. Als je dan je pedaal verder in drukte was het meteen blokkeren. Naar mate de dag vorderde werd dit beter er was het redelijk te doseren dus. Wel zijn de Ht10's te hard voor ons, de schijven voor zijn nu lichtelijk blauw verkleurd helaas.
Toch eens met Pagid proberen, hier ben ik altijd erg over te spreken.

De Wilwood blokken achter remden in principe prima, verschrikkelijk veel remstof maar voldoende remkracht.

Paar fototjes van de ochtend :

[IMG:800:532]http://i32.tinypic.com/amusck.jpg[/img]
[IMG:800:532]http://i30.tinypic.com/2qb67ti.jpg[/img]
[IMG:800:532]http://i28.tinypic.com/10wsk1c.jpg[/img]

Luco

Bericht door Luco » 26 apr 2008, 09:52

Raar spul die remmen, je zou toch denken dat met een zwaardere auto en dezelfde blokken de doseerbaarheid beter zou moeten zijn dan bij een lichtere auto.
Nu rij ik achter met de standaard blokken.
Al een beetje met de remdrukverdeler gespeeld?

Tom V

Bericht door Tom V » 26 apr 2008, 10:01

luco hornsveld schreef:Raar spul die remmen, je zou toch denken dat met een zwaardere auto en dezelfde blokken de doseerbaarheid beter zou moeten zijn dan bij een lichtere auto.
Nu rij ik achter met de standaard blokken.
Al een beetje met de remdrukverdeler gespeeld?
Yes. Naarmate de remmen ingeremd waren begon de auto relatief harder achter te remmen. Met de druk gespeeld tot dit weer lekker stond en de balans was best in orde daarna. Ben gewoon niet helemaal positief over de Hawk blokken.

Binnenkort de huidige setting maar eens @ zandvoort proberen, is toch een stuk minder zwaar op de remmen.

Ralph Wolf

Bericht door Ralph Wolf » 28 apr 2008, 20:16

Vond dat er behoorlijk gevaarlijk en zonder respect voor een andere rijder gereden werd door velen.

Inhalen onder geel: moet toch kunnen

Inhalen als je midden in een bocht zit, er toch nog langs drukken

Inhalen als je in een langzame sessie rijd (mocht alleen op rechte stuk)

De vouwen uit de marshalls hun broeken rijden (bij wijze van)

Dit vrij rijden zien als een bmw e30 ram/beuk competitie

Dik is ook nog aardig uit zijn slof geschoten en heeft een tweede briefing gehouden. Daarna was het gelukkig wel beter.

Helaas hebben wij dus ook schade gereden,

foto:

http://www.rlwolf.tweakdsl.nl/jpg/zolder.jpg

filmpje:

http://www.rlwolf.tweakdsl.nl/jpg/crash ... 202008.wmv

Waardoor het precies kwam? bmw ervoor remde vroeg en later nog wat harder waardoor de kont wat omhoog kwam, terwijl dat niet nodig was er zat niemand voor hem, ja ongeveer 3 seconden.

Achter ons zat dus iemand die kon ons niet ontwijken blijkbaar...

helaas heeft niemand zich gemeld bij ons, die wat gezien had of zich in onze golf boorde, tis een race ongeluk maar blijft toch raar, wij hebben het gemeld bij de leiding maar die had ook niets gehoord. Nou waren we het enigste golfje dus zo moeilijk moest het niet zijn, maar helaas.

Het rijden anzich ging aardig rond de 2.10 gereden als snelste, voor de eerste keer...

gr

ralph

allen

Bericht door allen » 28 apr 2008, 23:12

Jammer dat het zo is gelopen. Ben zelf 2 x met Bas meegeweest en heb de bmw een keer op zo'n dag uitgelaten. Voelde zelf wel aan bij wie ik liever even aan de kant ging en bij wie ik normaal kon doorrijden. Misschien heb ik geluk gehad maar vooralsnog zou ik m'n wagen, als hij ooit afkomt, ook wel gewoon daar durven uitlaten.
Dacht dat Joy destijds een onnozele klappert voor hem meemaakte in de eerste bocht en een debiele uitremactie op bladeren en nat achterop de baan, waarbij de vangrail en niet hij geraakt werd. Die was er hoe dan ook wat minder over te spreken dan ik.

Was het dit keer met 110 auto's te druk wellicht?

Aad

Bericht door Aad » 28 apr 2008, 23:27

Daar heb je helemaal gelijk in Ralf , heb vandaag contact gehad met Bas Roos en als ik tijd heb stuur ik hem het filmpje van een of ander l.u.l hem twee keer tegen mijn achterkant aan zet , waardoor ik behoorlijk schade heb , hopelijk wordt deze achterlijke voortaan geweigerd van deelname :twisted: Is gewoon jammer dat op zo dag er een paar de boel lopen te verzieken , Rij normaal altijd graag op deze BMW dagen maar heb hier toch mijn bedenkingen over en als dit vaker mer zo`n niveau van achterlijke plaatsvindt hou ik deze dagen toch echt voor gezien en is toch jammer dat er een maar een paar zo dag vergallen ....!!! Heb trouwens deze mensen aangesproken toen ik de auto op de trailer zag staan , maar wisten van niks en ook niet wie met die auto had gereden toen , maar toen wij weg liepen reden ze snel met trailer weg en toen ik mijn achteruitcamera beelden had bekeken waren het toch die twee losers die er in haden gereden ( maar goed dat ik dat op dat moment maar niet wist) was trouwens een E30 met het nummer 79 met twee ongeloofelijke losers erin !!

Mv Gr Aad

Aad

Bericht door Aad » 28 apr 2008, 23:41

Ruben schreef:

Welke auto reed je?
Ruben , volgende keer kan je gewoon weer een keer met mij mee rijden , had nog een draagarm gevonden en heb in de middag nog gereden , heb nog naar je uitgekeken, maar heb je daarna niet meer gezien , volgende keer moet je maar gelijk instapen bij mij voorat ik problemen krijg met mijn auto , zie je . Gr Aad

leonard

Bericht door leonard » 29 apr 2008, 08:32

Ralph Wolf schreef:
Helaas hebben wij dus ook schade gereden,

foto:

filmpje:

Waardoor het precies kwam? bmw ervoor remde vroeg en later nog wat harder waardoor de kont wat omhoog kwam, terwijl dat niet nodig was er zat niemand voor hem, ja ongeveer 3 seconden.

gr

ralph

Ralph

Ik reed achter je toen het gebeurde.Het leek of dat je auto erg gevoelig is aan de achterkant.Opeens kwam de kont om waardoor je auto onbestuurbaar werd.Degene die in je reed kon er niets aan doen. Wel jammer dat hij niet naar je toegekomen is. :roll: :roll:

GTRene

Bericht door GTRene » 29 apr 2008, 11:14

die bmw die voor je reed remde elke keer al raar/laat en dan ineens insturen, lijkt me een echte beginner en in die bocht voor het ongeluk verremde ie zich en wilde de bocht niet in maar jou voorbij laten ivm de druk op hem/haar? zo lijkt het dat ie dacht ga er maar langs in die bocht want hij stuurde ook nog niet in, terwijl ie daar de bocht allang kon aansnijden :roll:

Jorrit

Bericht door Jorrit » 29 apr 2008, 12:03

Ralph Wolf schreef: Helaas hebben wij dus ook schade gereden,

foto:

filmpje:

helaas heeft niemand zich gemeld bij ons, die wat gezien had of zich in onze golf boorde, tis een race ongeluk maar blijft toch raar, wij hebben het gemeld bij de leiding maar die had ook niets gehoord. Nou waren we het enigste golfje dus zo moeilijk moest het niet zijn, maar helaas.

Heb het filmpie net bekeken, (wil je niet aanvallen of zo) en denk toch dat je zelf de grootste fout maakt.

Er rijden bijna altijd wel een stuk of 5 tot 10 mensen die nog nooit op een circuit hebben gereden mee. Gelukkig zijn er van die 10 mensen maar 1 of 2 die met een plak voor de kop rijden, maar die schakelen zich zelf meestal al in de ochtend uit :twisted:

De (waarschijnlijke) beginner die voor je rijd behoort gelukkig tot de categorie die het rustig aan doet. Ik vind dat je daar met respect mee om moet gaan. Net even iets meer rekening mee houden en net even iets meer tijd geven om je voorbij te laten. Dit geld uiteraard voor iedereen en is geen persoonlijke aanval of zo.

Maar op het filmpie is goed te zien dat je zelf eerst spint en dat diegene die achter je rijd daarna tegen jou op knalt. (Voor hem geld uiteraard het bovenstaande ook.)

Wat ik wel echt extreem l*llig vind is dat die persoon zich niet even gemeld heeft. Dit soort dingen gebeuren nu eenmaal op circuit dagen. "part off the game." En in 99,9% van de gevallen kan een handruk, een bakkie koffie en 2 kanten van het verhaal eindigen in een vriendschap voor de volgende circuit dagen.

Jammer van de schade, succes met het herstel.

Ralph Wolf

Bericht door Ralph Wolf » 29 apr 2008, 13:40

Ten eerste reed ik zelf niet maar mijn broer, heeft meerdere circuitdagen gereden Spa/Zzandvoort/Assen etc.

Zoals je ziet komt hij ons voorbij, wij geven hem de ruimte, want als je sneller bent kom er maar voorbij dan, ophouden heeft geen zin namenlijk!

En dat wij druk op hem uitoefenden? lijkt me niet we lieten hem makkelijk voorbij, konden niet volgen vervolgens, hij loopt uit, bij het remmen remt ie lang en op het laatst extra hard waarom? zit niemand vlak voor hem...

Ik denk dat mijn broer dat niet verwacht, schrikt, stuur naar links (al remmend / blokkerend) om hem niet te raken, komt dwars op de baan, en de achterligger kon hem niet ontwijken. zal in minder dan 2 seconden gebeurd zijn. Alleen die achterligger wat doet ie daar zou ik me afvragen, wilde hij ons daar nog inhalen ofzo? en dat bedoel ik nou als ie effe was langsgeweest dan hebben we een dubbel verhaal!

Helaas dit keer geen achteruit rij camera erin dat had nog mooie beelden kunnen opleveren ;)

Maar goed no hard feelings verder, goede leer voor volgende keer,

en Aad schitterende BMW trouwens zag jullie inderdaad tegen de vangrail staan zo leek het met je linker wiel schuin eronder, zonde van de schade en dat ook hier niemand zich meld. Ook op het bmw forum is het louter positief, vinnik wel gek. Moet alle beelden nog is goed bekijken, daar komen toch echt een hoop idiote dingen naar voren helaas.

Ps Aad was jij er vorige keer ook bij op SPA met de circuitclub?

ralph

Hielke

Bericht door Hielke » 29 apr 2008, 14:08

Ben het met Jorrit eens, denk dat je broer zelf de fout heeft gemaakt Ralph.

De E30 voor jullie remt ook beslist niet te laat. Net voor het 100 meter bordje zoals de meesten doen. Denk dat je broer wat te lang in de achteruitkijkspiegel heeft gekeken en dat ie daardoor het rempunt heeft gemist. Dit in combinatie met teveel remkracht achter leidde tot de spin, en die vervolgens weer tot de crash.

HSR

Bericht door HSR » 29 apr 2008, 18:13

Zonde, Rolf! Ik vond het wel een fantastisch gezicht, een Golfje I GTI tussen al die E30'jes. Daarbij hoorde je het gti'tje boven al die E30jes uit. Echt een fijn geluidje!

leonard

Bericht door leonard » 29 apr 2008, 19:22

Rolf

Die achterliggende E30 wilde je broer uitremmen.Hij was nl. met mij en nog een ander lekker aan het racen. Je broer reed niet volledig rechts ,en geloof me,die voorligger deed geen foute dingen.De golf gooide in 1 keer z'nkont om omdat hij een rare stuuractie maakte!!

Ralph Wolf

Bericht door Ralph Wolf » 29 apr 2008, 20:06

niemand doet iets fout toch? ik geef niemand de schuld ofzo...

volgens mij rijd ie gewoon zoveel mogelijk rechts, en voor die bocht moet je gewoon NIET inhalen anders dan dat je duidelijk ziet die gaat van zijn gas af of zet zijn knipper aan...

ik vind dat die bmw raar remt, ik heb nog meer beelden maar daar schieten we toch niets mee op, meerdere bmw apparaten remden in mijn visie te vroeg en veel te veel slepend, dat moet niet volgens mij. Kort en hevig remmen.

Als je zelf met iemand lekker aan het racen bent, tis nog steeds vrijrijden he leonard, dan moet je geen dingen doen die niet kunnen, en als ik dit schrijf dan houd ik er tuurlijk rekening mee dat ook mij dat veel te vaak is overkomen in de afgelopen e30 beuk race :(

en nogmaals daar uitremmen door iemand die er toch wel een autolengte achterzit en wij die normaal pas remde bij 50 meter, ik zou zoiets niet doen, wacht een bocht en haal lekker op power in op het rechte stuk...

thanks Hugo, vroeger ook een 325 gehad maar was niet ons ding...
viel ons mee dat we niet teveel geluid maakte. (gelukkig maar)

Qua remmen, heb de meeste beelden is bekeken en ik rem echt op ik denk 50/60 meter hoor, tuurlijk ik ben lichter maar heb de remmen express goed voor elkaar, omdat we wisten dat het zwaar zou zijn voor de remmen, dat weten de e30 mannen toch ook hoop ik ;-)

Misschien dat Dick nog een leuke set heeft liggen :)

Wij kunnen dat niet betalen, en zou ook niet in 15 inch wiel passen, maar rijden met standaar oem brembo schijven zonder groeven/gaten etc met 25 cm schijf en ds3000 blokken en omvlochten remleidingen en 5.1 en koeling uit bumper en metalen kappen weg, remt super, tis mijn inziens het belangrijkste aan een racer.

ralph

Ralph Wolf

Bericht door Ralph Wolf » 29 apr 2008, 20:18

leonard schreef:Rolf

Die achterliggende E30 wilde je broer uitremmen.Hij was nl. met mij en nog een ander lekker aan het racen. Je broer reed niet volledig rechts ,en geloof me,die voorligger deed geen foute dingen.De golf gooide in 1 keer z'nkont om omdat hij een rare stuuractie maakte!!
welke auto reed jij dan?

volgens mij wel voldoende rechts, moet ie in het gras rijden dan?

Welke E30 was dat dan, en op zijn minst moet iemand toch ook schade hebben, boeit ze dat niet of zo?

geeft niet maar ik vind dat die voorganger raar remt, eerst slepen aanremmen dan in eens boven op de rem, kont komt omhoog terwijl de echte snelheid er daar niet meer in zit...

en rare stuuractie, ja om de voorste e30 te ontwijken stuur je een kant op en ik zou dat ook liks hebben gedaan denk ik, en doordat het een hard geveerd karretje is en vol remmend ja naar links gaat gaat ie om, dat is mij ook als is gebeurd in de regen op spa, maar daar gebeurde het in mijn eentje, was teveel aan het pushen, eerste auto erachter zat er 10 seconden achter ofzo.

Maar goed, het gaat me om de instelling van een hoop van die gasten, ik vind dat echt respectloos zoals er word omgegaan, er is ook een twingo de muur in gereden door jawel meerdere e30's weet ik niet alles van maar toch, willen ze er een e30 only evenement van maken ofzo?

er was ook nog zon fapper die na de tweede briefing vroeg waarom er een langzame sessie was en waarom er niet ingehaald mocht worden etc etc, waren heren met een BMW motorsport trui aan, die waren het er niet mee eens dat er zo streng werd opgelet en dat er langszame sessies waren waar er alleen op de rechte stukken ingehaald mocht worden....

gelukkig is de schade niet groot, en we hadden dit toch al een keer ingecalculeerd voor de twingo rijder vond ik het erger, gelukkig kon die terug op de aanhanger van diegene die met de blauwe alfa waren anders moet ie lopend naar huis :(

ralph

ralph

Luco

Bericht door Luco » 29 apr 2008, 20:22

Met alle respect hoor, maar als je met meer dan 100 bmw rijders op het circuit gaat rijden, waarvan 25% regelmatig wedstrijden rijdt kan je weten dat er een paar fanatiekelingen tussen zitten.

Niet dat dat bepaalde acties goed praat, maar hou er rekening mee en dus beter kijken (ook in je spiegel).

Ja en inderdaad zijn erbij die er niks om geven als ze de bumper erafrijden.

En van wat ik op het filmpje ziet remt de golf gewoon TE laat.

Ralph Wolf

Bericht door Ralph Wolf » 29 apr 2008, 20:28

Luco met 100 bmw rijders is anzich niets mis hoor,

alleen de wijze waarop leek net de e30 ram beuk club. (de goede moeten ook hier weer achter de kwade leiden natuurlijk)

En dat heb ik niet alleen gezegt hoor, hoor ik van meerdere.

Dit was onze eerste ervaring met deze club, dit wisten wij (naief?) ook niet van te voren natuurlijk. heb nog heerlijk gespeelt met een e30 met nynke erop ofzo dat was sportief en fair!

met de circuitclub op spa was alles super, echt geen idioten gezien hoor, komt denk ik door de 2 keer zo hoge kosten! maar goed goede leer voor volgende keer dus. jij hebt ook te maken neem ik aan in de zac met dit soort mensen, maar jij kan ze ontwijken blijkbaar :) hou hem heel want je hebt een kleurrijke wagen die eea wat opfleurt haha :)

ralph

Plaats reactie