Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Crookie
Auto: Dikke Bmw

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Crookie » 28 feb 2022, 01:13

Ik heb daar al heel lang geen goed gevoel bij.

Een europees passe port dus.
Het ….. heeft een positief oordeel over de subsidiariteit van de verordeningen. Vanwege het grensoverschrijdende karakter van de pandemie is het van toegevoegde waarde dat op E.U-niveau maatregelen worden genomen, zoals voorgesteld in de verordening, ten aanzien van interoperabele systemen die onder andere reizen binnen de Unie zouden kunnen vergemakkelijken, mochten wetenschappelijke bevindingen hiertoe leiden. Die Cmissie stelt hierbij dat afwezigheid van actie op E.U-niveau ertoe zou kunnen leiden dat lidstaten verschillende systemen vaststellen, waarmee burgers die gebruik maken van hun recht op vrij verkeer hinder zouden kunnen ondervinden. Het kabinet ondersteunt dit omdat dit ook zo is gebleken in de pandemie. Een wijziging van bestaande E.U- regelgeving kan bovendien slechts op E.U-niveau plaatsvinden.
Makkelijk reizen dus. Het was inderdaad makkelijk totdat het ingewikkeld werd.

Enrico

Bericht door Enrico » 28 feb 2022, 16:15

3D07366C-06F1-4AC9-A94A-28ED57A802E3.jpeg
3D07366C-06F1-4AC9-A94A-28ED57A802E3.jpeg (185.39 KiB) 1596 keer bekeken
Alonso zou roepen, Karma!

Elise

Bericht door Elise » 28 feb 2022, 16:46

Volgens bronnen rond het onderzoek zijn naast Van Lienden zelf ook de mede-initiatiefnemers Bernd Damme en Camille van Gestel aangehouden.
:thumbup:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 28 feb 2022, 17:20

Top, houdoe.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 01 mar 2022, 10:57

Lekker voor Sywert, maar dan moet je ook de mensen oppakken die de deal goedgekeurd hebben. Ook al is het een grote lul met ze 9 miljoen 'om niks', hij moet niet het zwarte bokje worden en de mensen op het pluche er mee weg laten komen. Anders is het puur voor de buhne.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 01 mar 2022, 11:09

MParallel schreef: 01 mar 2022, 10:57 Lekker voor Sywert, maar dan moet je ook de mensen oppakken die de deal goedgekeurd hebben. Ook al is het een grote lul met ze 9 miljoen 'om niks', hij moet niet het zwarte bokje worden en de mensen op het pluche er mee weg laten komen. Anders is het puur voor de buhne.
Hoezo? Hij heeft "de mensen op het pluche" toch gewoon voorgelogen en aangegeven de deal tegen kostprijs te doen.
Als dat dan achteraf niet zo blijkt te zijn heeft hij de boel bedonderd en niet de kopende / goedkeurende partij...

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 01 mar 2022, 11:40

Zeker sneaky die deal.

Alleen tot een andere orde van grote:

Waar blijft de administratie??

https://nos.nl/artikel/2381368-minister ... amateriaal

tomgtr

Bericht door tomgtr » 01 mar 2022, 12:12

Martijn_bmw schreef: 01 mar 2022, 11:09
MParallel schreef: 01 mar 2022, 10:57 Lekker voor Sywert, maar dan moet je ook de mensen oppakken die de deal goedgekeurd hebben. Ook al is het een grote lul met ze 9 miljoen 'om niks', hij moet niet het zwarte bokje worden en de mensen op het pluche er mee weg laten komen. Anders is het puur voor de buhne.
Hoezo? Hij heeft "de mensen op het pluche" toch gewoon voorgelogen en aangegeven de deal tegen kostprijs te doen.
Als dat dan achteraf niet zo blijkt te zijn heeft hij de boel bedonderd en niet de kopende / goedkeurende partij...
Daar ben ik het niet mee eens. Als je iets van iemand koopt dan betaal je die partij op van tevoren vastgestelde voorwaarden die recht doen aan de grootte van beide partijen. Zo zal een heel kleine partij die van een grote partij iets koopt vaak vooruit moeten betalen of garantie moeten stellen. Echter, als een grote partij een kleine partij vooruit betaalt klopt er iets niet. In dit geval waren die ratten feitelijk niks meer of minder dan makelaar tussen de overheid en producent. Het bedrijfsleven ligt onder vergrootglas als het gaat om gebruik makelaars. Als de betaalde vergoeding aan een makelaar laten we zeggen 10 x hoger is dan markt conform is de angst nogal groot dat er met een deel van die vergoeding smeergeld wordt betaald. Als de kopende of verkopende partij dan nog een overheidsinstantie is gaan helemaal alle alarmbellen af.

In dit geval werd feitelijk gemaskeerd dat Sywert en vrienden makelaar waren en een idiote vergoeding kregen voor geleverde diensten. Maar op basis van hun track record in handel van medische producten en kredietwaardigheid was duidelijk dat zij niks meer of minder waren dan een opportunistische makelaar.

Om het in mijn vakgebied uit te drukken, stel, wonky tonky oil uit tjeukermeer biedt een partijtje olie aan aan Shell. Dik boven marktwaarde en op vooruitbetaling. Ik denk dat ze bij Shell na een week nog niet uitgelachen zijn. Dan zegt Shell, ok, dan willen we wel weten wie producent is. Esso, ok dankjewel. Tuut tuut tuut. Zo, bellen we nu Esso zelf even.

Het hele bedrijfsleven houdt zich aan deze regels, doe je dat niet dan heb je een groot probleem. De overheid zelf dus niet.

Ik begrijp best dat er paniek was en nood wetten breekt. Maar dit stinkt zo hard dat het niet leuk meer is. Het was overigens vooral Pieter Omzicht die nogal pushte om Sywert een gesprekspartner te maken. Die hoor je hier ook vrij weinig over.

Gijzert

Bericht door Gijzert » 01 mar 2022, 12:52

tomgtr schreef: 01 mar 2022, 12:12

Ik begrijp best dat er paniek was en nood wetten breekt. Maar dit stikt zo hard dat het niet leuk meer is. Het was overigens vooral Pieter Omzicht die nogal pushte om Sywert een gesprekspartner te maken. Die hoor je hier ook vrij weinig over.
Maar nu doe je alsof hij ook voorkennis heeft of een onderdeel is van...

tomgtr

Bericht door tomgtr » 01 mar 2022, 13:13

Nee hoor. Maar denk jij dat er mensen in de regering waren die dachten : kom we laten mensen in Groningen of die onterecht beschuldigd werden van fraude met toeslagen eens lekker uitknijpen? Nee toch? Alleen kwamen ze niet in actie en probeerden te verhullen dat de regering hun controlerende taken niet goed uitvoerde. Nieuw leiderschap en zo. Open en transparent zijn over fouten. De onderste stern boven en leren van fouten. Nou ja, de onderste steen boven van sommige fouten dan.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 01 mar 2022, 15:48

Ik zeg alleen dat hij niet de enige is die hierbij betrokken is. Sterker nog, wat hij gedaan heeft, kun je van vinden niet netjes, maar zover details bekend, niet onrechtmatig. Dan heeft een ambtenaar of wie dan ook die deal met hem heeft gemaakt, degene die (veel) te veel geld heeft uitgegeven.

Sywert heeft alleen te hard en overal lopen roepen dat die het voor niets deed, waardoor andere partijen mee gingen helpen, zonder kosten in rekening te brengen (zoals Randstad). Als dan achteraf blijkt dat je ff een koele 9mln pakt, dan is het een ander verhaal.

Elise

Bericht door Elise » 01 mar 2022, 17:55

MParallel schreef: 01 mar 2022, 15:48 niet onrechtmatig
Als je het een zegt en het ander doet, dan lijkt me dat wel degelijk onrechtmatig.
Had hij vooraf gezegd dat hij er geld aan verdient, dan hadden de partners zoals Randstad wellicht niet meegedaan en had het rijk ze niet ingekocht.
Hij, en z'n maten, zijn niet voor niets opgepakt lijkt mij. D'r zal wel meer aan de hand zijn dan dat wij weten.

Tom

Bericht door Tom » 01 mar 2022, 18:59

Het ergste is nog dat dat figuur voorheen altijd de grootste mond had met z'n morele gelul. Hij was altijd de eerste om anderen ergens op aan te spreken vanuit z'n deugtoren. Tot ie zelf een buitenkansje heeft om te graaien. Hij heeft ook lang genoeg de tijd gehad om het terug te geven of er iets goeds mee te doen.

Zelfde als die Sjoerd Sjoerdsma:

Afbeelding

Ook weer typisch gedrag.

Enrico

Bericht door Enrico » 01 mar 2022, 22:03

Elise schreef: 01 mar 2022, 17:55
MParallel schreef: 01 mar 2022, 15:48 niet onrechtmatig
Als je het een zegt en het ander doet, dan lijkt me dat wel degelijk onrechtmatig.
Had hij vooraf gezegd dat hij er geld aan verdient, dan hadden de partners zoals Randstad wellicht niet meegedaan en had het rijk ze niet ingekocht.
Hij, en z'n maten, zijn niet voor niets opgepakt lijkt mij. D'r zal wel meer aan de hand zijn dan dat wij weten.
Exactly, niets recht te praten. De bak in en het geld onteigenen.

MarkS

Bericht door MarkS » 01 mar 2022, 23:44

Precies. Aanleiding voor FIOD inval is het strafrechtelijk onderzoek dat OM heeft ingesteld nav de aangifte van Randstad. Die waren op z’n zachtst gezegd niet zo gecharmeerd toen ze erachter kwamen hun mensen gratis te hebben uitgeleend aan dit stel onder het mom dat ze zonder winstoogmerk handelen. Zuiver voor het goede doel zeg maar. Maar ondertussen wel een BV erop na houden en miljoenen winst opstrijken.

Gijzert

Bericht door Gijzert » 01 mar 2022, 23:51

tomgtr schreef: 01 mar 2022, 13:13 Nee hoor. Maar denk jij dat er mensen in de regering waren die dachten : kom we laten mensen in Groningen of die onterecht beschuldigd werden van fraude met toeslagen eens lekker uitknijpen? Nee toch? Alleen kwamen ze niet in actie en probeerden te verhullen dat de regering hun controlerende taken niet goed uitvoerde. Nieuw leiderschap en zo. Open en transparent zijn over fouten. De onderste stern boven en leren van fouten. Nou ja, de onderste steen boven van sommige fouten dan.
Dus Omzigt heeft het proberen te verhullen?
Op dat moment had iedereen toch nog het idee dat die kwal oprecht was. Wat had Omzigt daaraan kunnen doen?

tomgtr

Bericht door tomgtr » 01 mar 2022, 23:54

Nu het hoogste woord hebben dat de onderste steen boven komt? Zich hard maken dat de overheid aangifte doet? Zorgen dat dit niet meer gebeurt? Fouten benoemen? Ik zeg nergens dat ik Omzicht iets verwijt betreffende Sywert naar voren schuiven. Maar zijn stilte op dit dossier vind ik wel apart.

Elise

Bericht door Elise » 02 mar 2022, 00:08

Wat ik ervan heb meegekregen is Omtzigt inderdaad dé springplank geweest voor Sywert.
Dat Omtzigt er geen afstand van neemt (of ontkent) vind ik op z'n zachts gezegd vreemd.....

JP

Bericht door JP » 02 mar 2022, 00:12

De overheid had zijn voorraden de laatste jaren weggegooid, denkende dat we ze niet nodig hadden. Nu met de pandemie blijken ze hun rommel (voorraden) niet in orde te hebben en blijkbaar had Sywert de beste lijnen om de overheid te helpen. Daar is gewoon iemand als een blind paard de deal aangegaan.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 02 mar 2022, 06:41

Hij heeft de stapel niet bruikbare rommel verhoogd. En ook daar niet op afgerekend.

Tom

Bericht door Tom » 02 mar 2022, 09:05

tomgtr schreef: 01 mar 2022, 23:54 Maar zijn stilte op dit dossier vind ik wel apart.
Ik denk mede omdat de media hem niet op de korrel heeft. Ze lijken hem te ontzien na het toeslagenaffaire-verhaal. Dan kun je maar beter zelf ook je mond houden, al is het natuurlijk hypocriet als je je als politicus zo naar voren werpt als goedheiligman.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 02 mar 2022, 09:24

Dat exact. Dat ben je alleen als je even open en transparant bent over eigen missers en ook durft mensen uit eigen kamp af te rekenen op fouten net als je anderen de maat neemt.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 17 mar 2022, 13:09

4 jaar geleden haalde 1 voor Barendrecht 49% van de stemmen, en werd buitengesloten.
De grootste vorm van je kont afvegen met democratie die ik ooit heb gezien.
Dit jaar hebben ze 60% :tooth:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bbf4f1c4/

tomgtr

Bericht door tomgtr » 17 mar 2022, 15:17

Helaas is niet hetzelfde gebeurd in Rotterdam. Linkse blok blijft groot maar meer versplinterd

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 17 mar 2022, 16:12

Ik ben niet zo bekend in die regionen.
Is Barendrecht veel oud Rotterdam die de stad een beetje ontvlucht is?

Plaats reactie