Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
-
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Tot en met zaterdagavond.
-
Zaterdag is de laatste dag. Wij gaan overmorgen kijken.
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Het programma duurt t/m Zaterdag (abschlußprüfung) dus het zou me niets verbazen als verschillende cursisten Zondag nog aanwezig zijn.. zoals Gerwin bijv. want die is er wel vaker op Zondag.
- Downforce Hans
Zaterdag kart mijn zoon meestal en om in de middag naar de ring te rijden vind ik weer iets te ver gaan.........
Had die mannen na zo`n cursus graag nog even gezien.........
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Dan dit weekend geen karten voor Milan, maar karten voor papaDownforce Hans schreef:Zaterdag kart mijn zoon meestal en om in de middag naar de ring te rijden vind ik weer iets te ver gaan.........

- Downforce Hans
Mark Nauta schreef:Dan dit weekend geen karten voor Milan, maar karten voor papaDownforce Hans schreef:Zaterdag kart mijn zoon meestal en om in de middag naar de ring te rijden vind ik weer iets te ver gaan.........
Had die mannen na zo`n cursus graag nog even gezien.........![]()
Mijn zoon zegt "spring" en ik vraag " hoe hoog"

- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Downforce Hans
Ik ben een watje, ik weet het.............
-
Ilja, wat doen wij?
-
@ Nauta: Dank! 1e dag prima verlopen, de eerste Cups zijn kaal.Downforce Hans schreef:Ik ga zondag ff kijken denk ik, zouden die mannen daar dan nog zijn?Mark Nauta schreef:G en P, Steve, Robert en Sjoerd, veel plezier bij de Scuderia de komende dagen!!!!!!!!
Of duurt dat maar een dag of twee?
@ Hans: Normaliter zijn Robert en ik er t/m zondag, dit keer is echter een uitzondering, en reizen we allemaal zaterdagmiddag nog terug naar NL (G, P, R en onderget, Sjoerd's plan weet ik niet). Inclusief bussen en trailers, dus dat wordt nog ff inpakken en sjouwen zaterdagmiddag. Zondagmiddag hebben gezamelijke verplichtingen in NL. Sorry!
-
Knap statementMichel Huisman schreef:Het programma duurt t/m Zaterdag (abschlußprüfung) dus het zou me niets verbazen als verschillende cursisten Zondag nog aanwezig zijn.. zoals Gerwin bijv. want die is er wel vaker op Zondag.

- Downforce Hans
Steve,
Thanks, dan weet ik nog niet wat ik doe op zondag.....
Milan wilde graag weer eens met die dikke meneer met die groene auto praten maar als jij er niet bent dan houd het op...........
Veel plezier de komende dagen en houd hem heel.
Bel ff wanneer je in de buurt bent
Thanks, dan weet ik nog niet wat ik doe op zondag.....
Milan wilde graag weer eens met die dikke meneer met die groene auto praten maar als jij er niet bent dan houd het op...........

Veel plezier de komende dagen en houd hem heel.
Bel ff wanneer je in de buurt bent

-
Is goed. Lul.Downforce Hans schreef:Bel ff wanneer je in de buurt bent
- Miesjel
Ben ik dan met een andere Nederlandse CSL rijder in de war ? Zou best kunnen..steve smith schreef:Knap statementMichel Huisman schreef:Het programma duurt t/m Zaterdag (abschlußprüfung) dus het zou me niets verbazen als verschillende cursisten Zondag nog aanwezig zijn.. zoals Gerwin bijv. want die is er wel vaker op Zondag.. Dat is nl. nog nooit gebeurd.
-
Da's Alfons. Die rijdt vaak in het weekend.Michel Huisman schreef: Ben ik dan met een andere Nederlandse CSL rijder in de war ? Zou best kunnen..
- Miesjel
Stimmt.. Alfons..
Brainfart, nevermind
Brainfart, nevermind

-
Komt er toevallig nog vrijdag iemand deze kant op vanuit, mwoah regio A'dam-Utrecht of zo, met een beetje flinke kofferbak? 

-
Vrijdag(avond) ga ik naar Vianen
Anders had ik best langs willen komen ...

-
Metchu schreef:Vrijdag(avond) ga ik naar VianenAnders had ik best langs willen komen ...
Wat kom JIJ in MIJN dorp doen?!? :twisted:
- Downforce Hans
Thommy schreef:Metchu schreef:Vrijdag(avond) ga ik naar VianenAnders had ik best langs willen komen ...
Ik denk alle lekker wijven versieren

-
Nou, lekker weer daar!
http://www.weeronline.nl/Europa/Duitsla ... rg/4102510Het is vandaag zwaar bewolkt met zware natte sneeuwval in Nürburg
-
Thommy schreef:Metchu schreef:Vrijdag(avond) ga ik naar VianenAnders had ik best langs willen komen ...
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =4&t=18841 :banaan: :banaan: :banaan:
-
Dinsdag 4 mei tijdens mijn laatste rondje voor sluitingstijd werd ik vlak voor de Karussel door een Zweed in een 911 GT3 RS ingehaald. Toen ik de Karussel uitkwam was die aan de linkerkant in de vangrail gevlogen en naar de overkant gestuiterd. Zijn linker voorwiel was afgebroken en lag midden op de baan en ik kon het wiel nog maar net ontwijken. Ietsje verder heb ik mijn auto geparkeerd en ben ik naar de gecrashte auto gelopen. Airbags waren uitgegaan en de bestuurder zat er versuft bij maar leek niets te hebben. Snel het wiel weggehaald en van achter de vangrail andere auto's lopen gebaren dat ze uit moesten kijken. Er stopten ook nog twee Duitsers en die hebben de Stresi gebeld. Zelf had ik het nummer niet (toch maar eens opslaan in m'n telefoon). Toen de Stresi kwam ben ik weggegaan.
Die Duitsers zeiden dat ze er al 20 jaar kwamen en dat er op die plek heel vaak ongelukken gebeuren. Vorige keer heb ik er ook een gecrashte NL Alfa 75 gezien en toen begreep ik niet dat je op die plek er af kan vliegen. Nu begrijp ik dat bij het uitkomen de auto scheef staat en dat het kan voorkomen dat maar 1 achterwiel grip heeft. Als je dan vol gaat acceleren met een achterwiel aangedreven auto, dan maakt de auto een haakse bocht de vangrail in.... Erg zonde van de GT3 RS. De eigenaar was er (terecht) goed ziek van.
Heb nog foto's gemaakt. Mag hier wel geplaatst worden toch? Zo niet, haal ze dan maar weg heren moderators. Je kan het zien als sensatie (is misschien ook een beetje zo), maar het is ook leerzaam en het laat weer eens zien dat een foutje snel gemaakt is.
****Ik heb de foto's maar weer verwijderd****
Een heel ander verhaal: Een vriend van me was met zijn rode Fiat coupe en helaas liep na het eerste rondje ring de koelvloeistof eruit. We hebben de volgende dag een sleepkabel van een nederlandse jongen met een zilveren Renault Clio geleend om de Fiat van het terrein te slepen. Daarna die jongen niet meer gezien en we konden die sleepkabel dus niet teruggeven. Wel nog een uurtje rondgekeken, maar niet gevonden. Als diegene dit leest, neem even contact op dan sturen we de kabel op of we storten geld voor een nieuwe.
Die Duitsers zeiden dat ze er al 20 jaar kwamen en dat er op die plek heel vaak ongelukken gebeuren. Vorige keer heb ik er ook een gecrashte NL Alfa 75 gezien en toen begreep ik niet dat je op die plek er af kan vliegen. Nu begrijp ik dat bij het uitkomen de auto scheef staat en dat het kan voorkomen dat maar 1 achterwiel grip heeft. Als je dan vol gaat acceleren met een achterwiel aangedreven auto, dan maakt de auto een haakse bocht de vangrail in.... Erg zonde van de GT3 RS. De eigenaar was er (terecht) goed ziek van.
Heb nog foto's gemaakt. Mag hier wel geplaatst worden toch? Zo niet, haal ze dan maar weg heren moderators. Je kan het zien als sensatie (is misschien ook een beetje zo), maar het is ook leerzaam en het laat weer eens zien dat een foutje snel gemaakt is.
****Ik heb de foto's maar weer verwijderd****
Een heel ander verhaal: Een vriend van me was met zijn rode Fiat coupe en helaas liep na het eerste rondje ring de koelvloeistof eruit. We hebben de volgende dag een sleepkabel van een nederlandse jongen met een zilveren Renault Clio geleend om de Fiat van het terrein te slepen. Daarna die jongen niet meer gezien en we konden die sleepkabel dus niet teruggeven. Wel nog een uurtje rondgekeken, maar niet gevonden. Als diegene dit leest, neem even contact op dan sturen we de kabel op of we storten geld voor een nieuwe.
Laatst gewijzigd door Rnd op 07 mei 2010, 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Te vroeg eruit = grip buitenste wiel weg op de bolling van de platen. Is idd een vel voorkomende schade als gevolg van een veel gemaakte bestuurdersfout.
De bestuurder zal het vast op prijs tellen als je het kenteken ff weghaalt, zweeds kentekenregister is publiek en staat dus gelijk aan naam en adres......
Overigens begrijp ik nu wel waarom het vandaag extreem glad was een meter of 10 na uitkomen. Dat is zijn glycol die omhoog komt op de regen.....
De bestuurder zal het vast op prijs tellen als je het kenteken ff weghaalt, zweeds kentekenregister is publiek en staat dus gelijk aan naam en adres......
Overigens begrijp ik nu wel waarom het vandaag extreem glad was een meter of 10 na uitkomen. Dat is zijn glycol die omhoog komt op de regen.....
- Paskal
- Auto: meerdere
Arnoud,
Wat is de meerwaarde van de foto's? Omdat een ervaren rijder een uitstapje maakt.... dat gebeurt zoveel op de Ring in allerlei bochten... als je die lijn doortrekt zijn alle crash-foto's leerzaam. Ik zie het meer als sensatie, maar goed da's mijn mening....
Ik ben eergister ook weer eens op de Ring geweest. Mijn verslag inclusief foto's kun je hier lezen.
Helaas belandde één van de Gumperts in de vangrail waarna zijn wiel 500 meter doorrolde
Vanaf seconde 45 op dit filmpje kun je zien hoe Frans dit wiel met zijn Passat volgt. Dat een 911 je ziek kan maken is overigens ook te zien rond minuut 3
Wat is de meerwaarde van de foto's? Omdat een ervaren rijder een uitstapje maakt.... dat gebeurt zoveel op de Ring in allerlei bochten... als je die lijn doortrekt zijn alle crash-foto's leerzaam. Ik zie het meer als sensatie, maar goed da's mijn mening....
Ik ben eergister ook weer eens op de Ring geweest. Mijn verslag inclusief foto's kun je hier lezen.
Helaas belandde één van de Gumperts in de vangrail waarna zijn wiel 500 meter doorrolde

Vanaf seconde 45 op dit filmpje kun je zien hoe Frans dit wiel met zijn Passat volgt. Dat een 911 je ziek kan maken is overigens ook te zien rond minuut 3