@KW: Je hebt een erg fotogenieke auto, door hem op die kade te plaatsen wordt het meteen een interessant geheel. Zo'n industriele sfeer past goed bij een sportwagen.
Een paar dingen die ik zelf probeer na te streven, zijn een goede locatie, met een goed contrast tussen auto en achtergrond/voorgrond. Dat heb je al gedaan.
Verder let ik op de bladindeling en compositie. Als stelregel voor een boeiende compositie denk ik dat je kunt zeggen dat je 1/4 gebruikt voor de auto en 3/4 voor de omgeving, of 3/4 auto en 1/4 omgeving. Een beetje afhankelijk van hoe je de auto vastlegd, in dit geval staand en schuin van voren.
Aan de hand van jouw foto heb ik hem even bewerkt als voorbeeld, door een uitsnede van je foto te maken:

(meteen even de kleur en balans aangepast in photoshop, dat kan ook in microsoft picture manager bijvoorbeeld. Niet dat dit per sé mooier is, maar je kunt met een crappy camera nog best een hoop nabewerken als je ontevreden bent. Zwart wit doet 't altijd goed, vooral bij mislukte foto's, vind ik)
Iets meer nadruk op de 1/4 - 3/4 verdeling:
En ZW (een zwarte auto komt denk ik toch niet zo goed tot z'n recht in zwart/wit

):
Geen drastische aanpassingen die veel tijd kosten in ieder geval.
Als tip zou ik je meegeven om daar een beetje op te letten tijdens 't fotograferen en gewoon meerdere shots te maken. Zak door je knieen, klim ergens op en fotografeer je auto vanuit alle hoeken. Op die manier kun je heel snel een leuke reportage maken, als amateur.