BMW M2
- tomgtr
- Berichten: 10896
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: BMW M2
Mooi hoor Rob, hoeveel km inrijden?
-
- Berichten: 55363
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2
André etc. Vanaf 9:20 plastidippen, In D mogen de achterreflectors niet geverfd...(wettelijk) dus die moeten rood reflecterend blijven...
Laatst gewijzigd door Robin op 04 mei 2016, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 11411
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW M2
Ik hype de auto niet ze gek als jullie allemaal.
Heb er al een paar kleine driftjes mee op nat neergelegd. Elektrische stuurbekrachtiging is een apart gevoel in een drift. Ik prefereer toch hydraulisch. In een drift kan je met de 1M super precies driften en die trek je echt als een handschoen aan. De M2 voelt relatief lomp aan in een drift.
ook stoor ik me aan de brede motorkap in vergelijk met de 1M.
Qua looks lijkt die misschien dik door die blauwe kleur. Maar als je hem naast een 1M zet in dezelfde kleur dan schiet ie qua looks nogal te kort in vergelijk tot een 1M. De wielkasten van de 1M zijn veel mooier.
De meeste van jullie vinden een M3 sedan ook dikker en bruter dan de M4 coupe. Dit zelfde gaat ook op tussen de M2 en 1M coupe.
De 1M is een soort escort mk2 rally auto op kleine smalle wegjes echt een heerlijkheid. Sturen met de achteras. De adrenaline pomp staat volgas te jagen. De M2 daarentegen is veel meer een dagelijkse auto geworden waar je ook sportief mee kan rijden.
Ik snap de hype van journalisten wel. De meeste rijden dagelijks niet in sportief spul.
Maar komend uit een 1M en dat is mijn vergelijkings materiaal dan schiet ie nogal wat te kort. Ik bezit de 1M bijna 5 jaar en dat is voor mij uniek. Vaak ben ik na 1 of 2 jaar wel uitgekeken. De 1M is een auto die je uitdaagt een M2 is een mooie sportieve daily.
Heb er al een paar kleine driftjes mee op nat neergelegd. Elektrische stuurbekrachtiging is een apart gevoel in een drift. Ik prefereer toch hydraulisch. In een drift kan je met de 1M super precies driften en die trek je echt als een handschoen aan. De M2 voelt relatief lomp aan in een drift.
ook stoor ik me aan de brede motorkap in vergelijk met de 1M.
Qua looks lijkt die misschien dik door die blauwe kleur. Maar als je hem naast een 1M zet in dezelfde kleur dan schiet ie qua looks nogal te kort in vergelijk tot een 1M. De wielkasten van de 1M zijn veel mooier.
De meeste van jullie vinden een M3 sedan ook dikker en bruter dan de M4 coupe. Dit zelfde gaat ook op tussen de M2 en 1M coupe.
De 1M is een soort escort mk2 rally auto op kleine smalle wegjes echt een heerlijkheid. Sturen met de achteras. De adrenaline pomp staat volgas te jagen. De M2 daarentegen is veel meer een dagelijkse auto geworden waar je ook sportief mee kan rijden.
Ik snap de hype van journalisten wel. De meeste rijden dagelijks niet in sportief spul.
Maar komend uit een 1M en dat is mijn vergelijkings materiaal dan schiet ie nogal wat te kort. Ik bezit de 1M bijna 5 jaar en dat is voor mij uniek. Vaak ben ik na 1 of 2 jaar wel uitgekeken. De 1M is een auto die je uitdaagt een M2 is een mooie sportieve daily.
-
- Berichten: 55363
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2
Kleur doet wonderen. 

-
- Berichten: 55363
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2
Rijden is perceptie en beleviing, is voor iedereen anders:)
Ik vond de 335i ook 'beter'dan de M3 E90... sommigen niet, ik wel:)
1M is top, maarja.
Ik vond de 335i ook 'beter'dan de M3 E90... sommigen niet, ik wel:)
1M is top, maarja.
-
- Berichten: 11411
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW M2
Ik beoordeel de auto niet met in het achterhoofd dat ik er een heb gekocht.
Zo kijk ik ook naar de focus rs. Die schiet hier en daar ook zwaar te kort. Dat is wel aan te passen en dat gaat ook gebeuren.
Roepen dat een auto top is, omdat je hem zelf gekocht hebt zul je niet van mij horen. Ook roepen dat ie top is, om een proef rit los te peuteren doe ik ook niet aan mee:)
Zo kijk ik ook naar de focus rs. Die schiet hier en daar ook zwaar te kort. Dat is wel aan te passen en dat gaat ook gebeuren.
Roepen dat een auto top is, omdat je hem zelf gekocht hebt zul je niet van mij horen. Ook roepen dat ie top is, om een proef rit los te peuteren doe ik ook niet aan mee:)
-
- Berichten: 55363
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2
Zo heb ik nooit de tekortkomingen van E90M3, F10. 535i en F30 335i onder stoelen of banken geschoven. 1m is van een andere orde, en heeft als daily ook z'n kleine issues, kan ik zat mee leven. Anderen misschien niet. De M2 is weer n stap geëvolueerd en misschien minder in bepaalde emoties, maar als compleet pakket dacht ik wel redelijk ok;)
- romo
- Berichten: 27068
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
Je kan zeker wel opmerkingen maken over de M2, reeds gedaan ook.
Mijn perceptie;
Je moet (en dat gebeurt helaas maar al te veel) de M2 niet als spirituele opvolger van de 1M beschouwen !!!
Op papier en in tijdslijn zou je dat zo willen zien, maar het karakter is zo wezenlijk anders, dat ik dat als broeder moord zou willen betitelen.
Wat Andre reeds melde waar ik het geheel mee eens ben; je moet niet uit een 1M in een M2 stappen, dan zal je teleurgesteld zijn wellicht.
Gelukkig had ik daar een GTS tussen

M2 als package is bang for the buck ...........
Ik wil nu nog even genieten, voor dat alles elektrisch is dan wel dat je gereden wordt, want aktief autorijden is binnen afzienbare tijd wel klaar schat ik in.
Mijn perceptie;
Je moet (en dat gebeurt helaas maar al te veel) de M2 niet als spirituele opvolger van de 1M beschouwen !!!
Op papier en in tijdslijn zou je dat zo willen zien, maar het karakter is zo wezenlijk anders, dat ik dat als broeder moord zou willen betitelen.
Wat Andre reeds melde waar ik het geheel mee eens ben; je moet niet uit een 1M in een M2 stappen, dan zal je teleurgesteld zijn wellicht.
Gelukkig had ik daar een GTS tussen


M2 als package is bang for the buck ...........
Ik wil nu nog even genieten, voor dat alles elektrisch is dan wel dat je gereden wordt, want aktief autorijden is binnen afzienbare tijd wel klaar schat ik in.
-
- Berichten: 55363
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2
Ik heb al wat reviews van (ex)1M rijders naar M2 gelezen, ik ben voorbereid:)
Blijdschap/teleurstelling/woede/angst, allemaal emoties, ik hoop maar dat die eerste de boventoon blijft voeren, maarja 'n M2, dan ben je dat nog niet zeker inderdaad...

Blijdschap/teleurstelling/woede/angst, allemaal emoties, ik hoop maar dat die eerste de boventoon blijft voeren, maarja 'n M2, dan ben je dat nog niet zeker inderdaad...


- romo
- Berichten: 27068
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
tomgtr schreef:Mooi hoor Rob, hoeveel km inrijden?
2000km inrijden, niet boven 5,5 K RPM en niet >170km/h, niet WOT.
Dan inrijd beurt, olie en diff olie vervangen.
Vervolgens tot 5000km kortdurend top rijden
Daarna alle teugels los.
Momenteel tegen de 700km, ik push wat meer, 1/2 tot 3/4 gas, veel variatie in toerentallen en veel schakelen en remmen op motor, bij wat meer gas geven....................komt dat s c h o t .......

Schakelt en koppelt heerlijk soepel, nu al dus, laat staan als er wat meer KM`s op staan.
Echt een nekkendraaier, IMO door de kleur, zag vandaag weer verdraaide nekken en mensen bijna het asfalt kussen

Standaard sound in comfort modus in de kar vind ik heerlijk en niks over the top
Tank inhoud had wat meer mogen zijn.
Als DD heerlijk om te rijden. Bij langzaam rijden een beetje lomp idd, maar bij gas geven en bochtige wegen komt ie echt in het natuurlijke habitat, dan laat ie echt zien wat ie kan, waar ie voor gemaakt is, in die zin had de 1M dat ook. Het EPS vind ik tot nog toe heel goed, hangt lekker aan het stuur, lekker vlot en agiel stuurhuis en stuur karakter, sport + stand te zwaar sturend vind ik, comfort stuurstand beste. Sport stand geeft ander geluid (maar das dan meer intern IMHO, slaat dus nergens op), bij een directere gas respons.
-
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: BMW M2
Stuurhuis uit een asiel 

- romo
- Berichten: 27068
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
Ik zag het net
Gewijzigd

Gewijzigd
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW M2
5000km al ? Dan mag jij dus na een jaar eindelijk de Autobahn op...
- romo
- Berichten: 27068
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
Daarom kom ik binnenkort maar even naar je toe, dan is het zo klaar met die KM`sMacboy schreef:5000km al ? Dan mag jij dus na een jaar eindelijk de Autobahn op...

Nog een mooi punt;
De wielen staan fantastisch goed naar buiten, spacers echt niet nodig, das dan ongeveer voor het eerst IMO dat de spoorbreedte klopt zoals het moet zijn.
-
- Berichten: 55363
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2
Hoe klinkt ie zo dagelijks, veel 't raampje open of?
- romo
- Berichten: 27068
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
Robin schreef:Hoe klinkt ie zo dagelijks, veel 't raampje open of?
Starten is een beetje 1M dejavu, ruig, rochelend.....astmatische bronchitis, slijm in de pijp die d`r niet uit wil

Rijdend in comfort stand vind ik het mooiste, geluid in cabine beetje op de achtergrond, doet me denken aan dat diep donkerbruine geluid van de 6 inlijn uit de jaren 80, en dat was het beste geluid ever IMHO.
Sport en sport + geeft meer lawaai, maar voegt niks toe, zeker als je weet dat het gewoon synthesizer sound uit de speakers is, nou doe mij dan maar comfort waarbij de sound minimaal wordt gemanipuleerd (althans dat denk ik dan)
Raampje open nog niet geprobeerd, ik heb niks met raampje open rijden persoonlijk, maar bij gas geven zie ik mensen wel allemaal kijken, nou dat zegt genoeg lijkt me.
Er is discussie op Bimmerpost aangaande het slecht afleesbare dash in sommige lichtcondities overdag. Ik ben het daar wel mee eens. Het is sub optimaal op zijn best.
Teven is het dash ook wat rommelig vind ik, de niet lineaire schaalverdeling km teller (nog altijd storend zelfs na 4 jaar 1M rijden), de verschillende menus waar doorheen moet scrollen (waarom niet alle nodige info op 1 scherm dus op het drive scherm !!) je moet altijd een keuze maken en je kan ze niet allemaal tegelijk kiezen, dus een compromis, das niet wat je wil.
Ik moet zeggen dat Porsche dat toch beter voor mekaar heeft.
- MarkS
- Berichten: 2904
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: BMW M2
Sport en sport+ geeft toch niet alleen een ander geluid via de speakers.
- romo
- Berichten: 27068
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
Nee ( Robin`s vraag ging over klinken) ook een directere gas respons en een zwaarder aan voelende besturing.MarkS schreef:Sport en sport+ geeft toch niet alleen een ander geluid via de speakers.
De gas reasons is prima, maar dat overdreven zwaar sturen en overdreven ge-engineerde geluid kan ik prima zonder.
Zelfde als in de M4, ook daar is de comfort setting voor sturen, demping, en gas respons eigenlijk het beste IMHO
- romo
- Berichten: 27068
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
Opvallend is ook hoe snel, voor een M kar, de motor olie temp op "OK" staat. (via dat sneue digitale balkje)
Das reeds na een paar km, dat vind ik verdacht on-M om het maar zo te zeggen, zelfs de 1M met het N54 blok had mega tijd nodig om de olie op 80 graden te krijgen.
Das reeds na een paar km, dat vind ik verdacht on-M om het maar zo te zeggen, zelfs de 1M met het N54 blok had mega tijd nodig om de olie op 80 graden te krijgen.
-
- Berichten: 55363
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2
En hoe zit dit?
Deze MR(nick) liet z'n auto met zo'n laag folie verpakken tegen steenslag/mooi houden, dat werd nogal waardeloos gedaan in zijn ogen. Heisa. Want hij ging nogasl tekeer tegen die werklieden en BMW an sich. Ook had ie een brom in de remmerij, vandaar mijn bovenstaande vraag. Hij was de kar meteen zat en heeft 'm binnen 'n week ofzo verkocht.
Op Bimmerpost was een draad van een NLer met z'n nieuw besteld LBB M2(hij woont in Tjechie en is manager van Shmee150, Tim Burton, die Londenaar met z'n 650/675 McLaren in die filmpjes door EU.)Macboy schreef: Die regeneratie moet je asap uitzetten via MENU - INSTELLINGEN - CONTROL DISPLAY en dan de bovenste uitvinken.
Deze MR(nick) liet z'n auto met zo'n laag folie verpakken tegen steenslag/mooi houden, dat werd nogal waardeloos gedaan in zijn ogen. Heisa. Want hij ging nogasl tekeer tegen die werklieden en BMW an sich. Ook had ie een brom in de remmerij, vandaar mijn bovenstaande vraag. Hij was de kar meteen zat en heeft 'm binnen 'n week ofzo verkocht.
- romo
- Berichten: 27068
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
Robin schreef:En hoe zit dit?
Op Bimmerpost was een draad van een NLer met z'n nieuw besteld LBB M2(hij woont in Tjechie en is manager van Shmee150, Tim Burton, die Londenaar met z'n 650/675 McLaren in die filmpjes door EU.)Macboy schreef: Die regeneratie moet je asap uitzetten via MENU - INSTELLINGEN - CONTROL DISPLAY en dan de bovenste uitvinken.
Deze MR(nick) liet z'n auto met zo'n laag folie verpakken tegen steenslag/mooi houden, dat werd nogal waardeloos gedaan in zijn ogen. Heisa. Want hij ging nogasl tekeer tegen die werklieden en BMW an sich. Ook had ie een brom in de remmerij, vandaar mijn bovenstaande vraag. Hij was de kar meteen zat en heeft 'm binnen 'n week ofzo verkocht.
Dat uitzetten heeft betrekkking op het display in het dash!
Dan zie je die zenuwachtige verbruiksmeter c.q. regeneratie meter niet meer, het systeem an zich werkt natuurlijk gewoon door ondanks uitschakeling display.
Het betreffende display onder de toeren teller, dat efficient dynamics geleuter
-
- Berichten: 55363
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2
OK, en dit?:)
http://f87.bimmerpost.com/forums/showth ... ?t=1258632" onclick="window.open(this.href);return false;
http://f87.bimmerpost.com/forums/showth ... ?t=1258632" onclick="window.open(this.href);return false;
- romo
- Berichten: 27068
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
Precies wat ik daar schreef 

- MarkS
- Berichten: 2904
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: BMW M2
Ik bedoelde ook "klinken" maar niet via de speakers maar via de uitlaat.romo schreef:Nee ( Robin`s vraag ging over klinken) ook een directere gas respons en een zwaarder aan voelende besturing.MarkS schreef:Sport en sport+ geeft toch niet alleen een ander geluid via de speakers.
De gas reasons is prima, maar dat overdreven zwaar sturen en overdreven ge-engineerde geluid kan ik prima zonder.
Zelfde als in de M4, ook daar is de comfort setting voor sturen, demping, en gas respons eigenlijk het beste IMHO
Ook dat verandert namelijk bij sport/sport+
(Ik heb wel met de raampjes open gereden).

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten