Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
GTRene

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door GTRene » 14 apr 2010, 23:58

Walter Dendunne schreef:
911-lover schreef: Wij zijn afgelopen zondag geweest met 3 Porsches.
Over een ontwerp van 50 jaar oud gesproken... :lol:

De oudjes doen het dus nog best (of beter? :roll: )
design/looks mogen "oud" zijn, maar onderhuids en motorisch is het aardig up to date :mrgreen:
For nearly twenty years Gardner Douglas have been making the type of sports cars that re-engage the driver to a uniquely satisfying driving experience.

GD make the most sophisticated, hand crafted performance cars that respect an enduring fascination with 60s era design but with every benefit of today’s highly advanced engine and chassis developments.

Race proven at Europe’s most demanding circuits and distinctively competitive on the road the GD range represents the most successful modern perspective on the most iconic era of motorsport.
afijn meer op hun website

http://www.gdcars.com/cars/gd-t70-spyder/

steve smith

Bericht door steve smith » 15 apr 2010, 03:09

Walter Dendunne schreef:
911-lover schreef: Wij zijn afgelopen zondag geweest met 3 Porsches.
Over een ontwerp van 50 jaar oud gesproken... :lol:

De oudjes doen het dus nog best (of beter? :roll: )
Eigenlijk moeten ze zich kapot schamen dat na 1 miljard aan ontwikkelingskosten ze nog steeds schijtgereden worden door een middenmotor bouwpakket uit 1966. Maar dat is slechts mijn visie ;)

BTW de teller in dat ding is wel echt een engelse teller. De afstand tussen de Gantry en de Brug is zestienhonderd-nogwat meter, laten we uitgaan van 1700 meter. (Ton, tover ff de exacte meters uit je hoge hoed ;) ) Daarover doet meneer uit de losse pols 24 seconden, 1700/24x3,6= 255km/h

Best vlot maar een wereld verwijderd van wat die teller aangeeft.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 15 apr 2010, 09:57

steve smith schreef:
Richardt. schreef:Sjezus, dat gaat echt ongehoord hard! :shock:

Dan ga je je toch echt afvragen of auto's nog sneller moeten worden....

Nooit gedacht dat ik dat ooit nog eens zou zeggen :bag:
......over een ontwerp van bij 50 jaar oud :bag:
Tja, ik vind het ook maar een lelijk hok en zou het nooit kopen.

Maar ik heb het puur over de snelheden die het ding haalt ;)

Hielke

Bericht door Hielke » 15 apr 2010, 10:21

steve smith schreef:[Daarover doet meneer uit de losse pols 24 seconden, 1700/24x3,6= 255km/h

Dacht al dat die teller niet kon kloppen. Staat dus doodleuk 50 km/h te overdrijven. Maar intussen wel een camera erop zetten en als pip in het beeld verwerken. Mooie bedriegers. Wat hebben ze met de snelheid van het beeld gedaan vraag ik me dan af. Ook even op 110% gezet misschien? Kun je direct 30 seconden bij de ronde optellen.

GTRene

Bericht door GTRene » 15 apr 2010, 10:25

steve smith schreef:BTW de teller in dat ding is wel echt een engelse teller. De afstand tussen de Gantry en de Brug is zestienhonderd-nogwat meter, laten we uitgaan van 1700 meter. (Ton, tover ff de exacte meters uit je hoge hoed ;) ) Daarover doet meneer uit de losse pols 24 seconden, 1700/24x3,6= 255km/h

Ik hoorde dat de bestuurder 177mp/h op de GPS heeft gezien, de teller is in km/u die lijkt wat te enthousiast vanaf bv 200km/u dan jast ie door de kilometers p/u als ware het een rpm teller :mrgreen:
hij is wel vlot dat zeker, maar wat wil je ook, ding weegt iets van 900kg? en misschien wel 500<>700pk?
bloody fast me thinks :hmmm:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 15 apr 2010, 10:34

Heb het trio zo wel zien staan, mooi spul hoor!

Afbeelding

Marius

Bericht door Marius » 15 apr 2010, 11:49

Marius schreef:Een erg leuk initiatief van Rob Semmeling, voor iedereen die geinteresseerd is in een stukje historie van de ring:
http://www.nurburgring.nl/forum/viewtop ... =15&t=7498
Boek binnen! Ziet er top uit!

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 15 apr 2010, 16:19

Sexy cruisin' yo !

Alexander

Bericht door Alexander » 15 apr 2010, 17:03

steve smith schreef:[De afstand tussen de Gantry en de Brug is zestienhonderd-nogwat meter, laten we uitgaan van 1700 meter.
20.832 - 19.100 = 1732 meter zelfs, correct me if i'm wrong.

steve smith

Bericht door steve smith » 15 apr 2010, 17:08

Alexander schreef:
steve smith schreef:[De afstand tussen de Gantry en de Brug is zestienhonderd-nogwat meter, laten we uitgaan van 1700 meter.
20.832 - 19.100 = 1732 meter zelfs, correct me if i'm wrong.
Prima, heb het zelf nooit gebruikt om terug te rekenen, dus geen idee.

1732/24*3.6= 259.8km/h

Nog altijd snel, maar niet wat het lijkt.

GTRene

Bericht door GTRene » 15 apr 2010, 18:43

dan hebben jullie het vast over de gemiddelde snelheid van dat stuk?
dus constant... :hmmm:

MX5T

Bericht door MX5T » 15 apr 2010, 18:47

steve smith schreef:De afstand tussen de Gantry en de Brug is zestienhonderd-nogwat meter, laten we uitgaan van 1700 meter. (Ton, tover ff de exacte meters uit je hoge hoed ;) ) .
Ergens tussen de 1700 en 1732 mtr, het exacte getal wordt uitgezocht.

De Supertestrondetijd die ik zie is een 7.45. Of dat goed of slecht is kan enkel ingeschat worden. Omdat het min of meer een promo filmpje is voor GD vermoed ik dat ze met de 550 pk variant hebben gereden (de 24 sek GtB met een niet al te lage luchtweerstand wijst daar wel op)) en neem ik aan dat ze niet met 60-er jaren banden hebben gereden maar de obligate semi's hebben gemonteerd. Als deze aannames juist zijn dan is de 7.45 weer niet zo indrukwekkend want een CSL deed in 2003 een 7.50 met een 450 kg meer en een 190 pk minder. anderzijds zat er hier en daar wel wat verkeer wat hinderde.
Als de wegligging van zo'n ding in orde is dan zou het nog wel wat sneller moeten kunnen

Walter Dendunne
Auto: VW luchtgekoeld

Bericht door Walter Dendunne » 17 apr 2010, 22:04

Het was helemaal geweldig afgelopen vrijdag: superlekker weer en errug rustig :D
Paar baansluitingen, maar die duurde gelukkig niet lang. Erg goed vermaakt en +8 rondjes bijgeschreven :D

Afbeelding

Er kwam trouwens nog een knalgele beamer met een gang voorbij :shock: , waarvan ik later dacht: dat moet vast ene BertA geweest zijn :roll:

steve smith

Bericht door steve smith » 17 apr 2010, 23:11

GTRene schreef:dan hebben jullie het vast over de gemiddelde snelheid van dat stuk?
dus constant... :hmmm:
Wilde een idee of die teller een beetje klopt, en het rechte stuk is toch nagenoeg plankgas. Die 1732m is de afstand tussen die rode Audi flyover en de brug, en de teller staat nagenoeg continu op 290

Stéphane

Bericht door Stéphane » 18 apr 2010, 18:40

Ben vandaag ook even geweest. 's morgens vroeg weg, lekker 6 ronden (2x3) gedaan, beetje foto's gemaakt, pommes met curry gegeten en daarna weer op tijd naar huis. Invasie van motoren rond een uur of 2 was gigantisch, dus ik ben blij dat ik weg ben gegaan ;)

Miesjel

Bericht door Miesjel » 18 apr 2010, 19:56

Sté am Ring ?? Ik val van m'n stoel :mrgreen:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 18 apr 2010, 23:05

Michel Huisman schreef:Sté am Ring ?? Ik val van m'n stoel :mrgreen:
Werd weer eens tijd. Bijna 1,5 jaar geleden! Volgende keer gordel om, Michel :mrgreen:

Miesjel

Bericht door Miesjel » 18 apr 2010, 23:42

Da's een beste poos, ik zou 't niet kunnen.. krijg meestal na 2 weken weer heimwee.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 19 apr 2010, 09:22

Stéphane schreef:Ben vandaag ook even geweest. 's morgens vroeg weg, lekker 6 ronden (2x3) gedaan, beetje foto's gemaakt, pommes met curry gegeten en daarna weer op tijd naar huis. Invasie van motoren rond een uur of 2 was gigantisch, dus ik ben blij dat ik weg ben gegaan ;)
1,5 uur lang alleen maar langzaam rijdende motoren op de ring. Het was echt een hel, ik ben nog nooit zo blij geweest om weer een auto te zien.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 19 apr 2010, 11:13

Michel Huisman schreef:Da's een beste poos, ik zou 't niet kunnen.. krijg meestal na 2 weken weer heimwee.
Ja, van uit Brunssum is het ook zo'n fijn stukje rijden natuurlijk :sealed: Ik ga binnenkort wel weer, als ik nieuwe banden en nieuwe uitlaat/einddemper heb.

@Robertdj: Bleek achteraf het zogenaamde "Anlassen" te zijn, oftewel een soort zegening van de Ring voor dit jaar.

Raymond S.

Bericht door Raymond S. » 19 apr 2010, 18:25

Zaterdag middag aangekomen bij Viktoria Station, prachtig weer en meteen ingecheckt en de tent maar op gezet.

Hierna de auto in de 'pitstraat' neergezet en de wielen gewisseld:

Afbeelding

Nadat ik richting Breidscheid gereden was even voor de inwendige mens gezorgd in afwachting van de opruimwerkzaamheden van de trainingen.
Ongeveer een uur na dat de baan open zou gaan kwam Reiner met het verlossende woord, jullie mogen weer! :grin:

Afbeelding

Na 3 en een half rondje een baansluiting welke ook meteen het einde van de dag betekende, terug naar de camping, douchen en naar bed.

Michel vertelde vorige week al dat het iet wat koud was dus was ik zo slim geweest om een goede slaapzak/deken mee te nemen. Daaronder was het goed vertoeven, daarbuiten echter, brrrrr....
's ochtends vroeg was het dan ook ouderwets krabben:

Afbeelding

Zondag ochtend om 7:50 weer present bij Reiner tot de baan open zou gaan, om wat traffic-free rondjes te doen, want het zou druk worden vandaag.

Afbeelding

Voor de eerste baansluiting 8,5 rondes gereden, erna 8. Meest opvallende auto die ik gepasseerd had was er uiteraard 1 van de Engelse scrum brigade, een echte 3 wieler :roll:
Nadat ik voor de 2e keer getankt had en aan mijn lunch zat ging de baan wederom dicht. Nog even gewacht en uiteindelijk besloten om richting camping te gaan en de wielen te wisselen, tent af te breken (makkelijk zo'n pop-up tent!) een douche te pakken en richting huis te gaan. Gezien de stoet motoren geen verkeerde keuze.
Nog even gezellig met Marco bij de camping gesproken, volgende keer weer de smurf mee! :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Al met al 20 probleemloze rondes gereden met prachtig weer! :grin: (en met eten weer thuis!)

Walter Dendunne
Auto: VW luchtgekoeld

Bericht door Walter Dendunne » 19 apr 2010, 19:08

Leuk verslag!
Was het zondagochtend na opening om 8 uur dan ook echt rustig?

Raymond S.

Bericht door Raymond S. » 19 apr 2010, 20:14

Walter Dendunne schreef:Leuk verslag!
Was het zondagochtend na opening om 8 uur dan ook echt rustig?
Tja, wat is echt rustig, dat ligt aan een hoop factoren. Voor mijn gevoel was het tot een uur of 10 (tot de eerste sluiting) rustig genoeg om lekker je eigen tempo te kunnen rijden zonder dat je bij iedere auto die je inhaalt je je afvraagt 'heeft die me wel gezien?'. Er werd goed gespiegeld en voornamelijk snelle deelnemers.

De rondes daarna waren er al veel meer op de baan en ben je dus ook intensiever bezig om op andere te letten, de groep Engelse van de scrum club (oid) maakte het al niet makkelijker door continue links te blijven rijden met de knipper aan, maar daarom is dit TF en geen trackday dus raampje open en lekker :df:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 20 apr 2010, 01:38

@Raymond: Ik denk dat ik jouw auto wel gezien heb en jij de mijne misschien ook? Ik was er zelf ook redelijk vroeg en dat was inderdaad prettig. Was nog redelijk rustig. Zelf voor de baansluiting eerst 3 ronden gedaan en daarna nog 3 nadat iedereen die zijn 'plas' niet kon ophouden gelijk de baan op ging. Was tussen 11-12u als ik het goed heb.

Ben heel blij dat ik (weer) geweest ben. Was al besmet met het Ringvirus voor lange tijd en ik heb gemerkt dat het nooit weg gaat. Zoals ik 4 jaar geleden tegen Jeremy Clarkson al gezegd heb ;)

steve smith

Bericht door steve smith » 20 apr 2010, 01:46

Stéphane schreef:Zoals ik 4 jaar geleden tegen Jeremy Clarkson al gezegd heb ;)
Had lekker je bek gehouden! Als ik 10 cent kreeg voor elke baansluiting als gevolg van die uitzending......

Plaats reactie