iPhone

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Re: iPhone

Bericht door Booooh » 30 sep 2014, 01:32

Ik had de 6+ besteld maar vorige week toch maar maatje kleiner gedaan, voor in de broekzak toch wel een maatje te groot die plus, de "gewone" 6 lijkt me prima, nu nog even wachten op de postbode ...

Slowmotion video is echt heel mooi om te zien, 240 fps dus daar is wel iets mee te doen :thumbup: ...

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 30 sep 2014, 07:41

Hielke schreef:
Sjoerd schreef:
Hielke schreef:Over die iPhone 6. De grote bezels, de hondslelijke lijnen op de achterkant, en de uitpuilende camera, allemaal niet des Apple's.
Ik blijf nog wel bij de 5s. De camera van de 6 is wel top.
Vooral bij donkere omstandigheden moet die camera een klap beter zijn. Bij de Galaxy S5 is de ruisduivel dan de baas.
Klopt, die camera is echt 'n verbetering.Dat slowmo is ook leuk en die versnelde opname voor hoe lang 't duurt, wel lachwekkend die laatste.

Verder is 't allemaal nog meer van 't zelfde maar weer lekker fris. Sneller is ie en ook en kijken hoe lang de batterij meegaat. Qua bedieningsgemak is de grootte van de normale 6 wel ok, maar bellen is 't wel even wennen qua handvastigheid tov de 5. Groter scherm(hoeveel % ik denk wel 25%?) is toch wel fraai, het kijkt en werkt allemaal strak. Nouja, we kunnen weer even vooruit met dat ding:)

Dat slowmo is ook leuk en die versnelde opname voor hoe lang 't duurt, wel lachwekkend die laatste.

Fabian

Bericht door Fabian » 30 sep 2014, 09:10

De 6 64Gig voor mn vriendin los gekocht.

Ik vind hem eigenlijk net iets te groot, heb nu nog een 4S en dat vind ik eigenlijk wel prima. Ik vind hem ook "goedkoper" aanvoelen. Wel lekker licht, en doordat hij zo dun is voel je hem toch bijna niet zitten in je broekzak (ondanks het formaat).

Verder werkt het natuurlijk allemaal flitsend, daar is en blijft niets op aan te merken bij Apple wat mij betreft.

Ik hou het nog even bij de 4S, volstaat voor nu. (al kan IOs 8 er niet op ivm te weinig vrij geheugen) Wellicht dat ik eerst nog een 5S overneem van een oom als hij de 6 haalt.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 30 sep 2014, 09:12

Vind de 6 eigenlijk net iets te groot; heb er even mee gespeeld. Maar waarschijnlijk is dit ook weer een kwestie van wennen.

Zit er nog wel aan te denken om een 5 met meer geheugen te halen of een 5S. Maar aan de andere kant doet mijn 5 het ook nog prima.. :P

dvh

Bericht door dvh » 30 sep 2014, 09:18

Op de accu en wat onstabiele toestanden bij sommige apps na bevalt de normale 5 mij eigenlijk nog prima.
Doordat ik elke 2 jaar iets nieuw pakte miste ik elke keer de 'S' uitvoering. Ik nam elke keer de nieuwste en deed daar 2 jaar mee.

Toen de 4 op zijn eind liep was ik echt blij met de 5. Want de 4 was inmiddels poeptraag geworden. Ook het werkgeheugen was zo slecht dat deze elke keer apps en pagina's opnieuw diende te worden geladen. Dat irriteerde. Met de 5 heb ik dat niet. Zelfs nu met ios8 werkt het lekker vlot ( heb zelfs het idee wat vlotter als met ios7 ). Accu is snel leeg.. Maar héy.. Whats new. Daar klaag ik al 2 jaar over.

Ik zou ook niet weten waarom ik zou moeten upgraden buiten de heb. Want nodig is het niet.. :?
Als het nou een mooier toestel was. Wat het niet is. Dan ontstond er nog een hebbe gevoel.
Of als er nou hele toffe gadgets op zitten welke ik mis op de 5. Maar ook dat is niet zo.
Het groter formaat hoeft ook van mij niet. De camera is 'geweldig' .. Nouja.. Dat is relatief denk ik dan maar. Want het blijft een baggercamera :-) En hij steekt ook nog eens uit.

Resume.. Wat zeik ik.. Gewoon de 5 houden..
( overweeg zelfs de 5S.. )
Vind de 6 eigenlijk net iets te groot; heb er even mee gespeeld. Maar waarschijnlijk is dit ook weer een kwestie van wennen.
I know that feeling bro. Zeg dat ook altijd tegen m'n vriendin.

allen

Bericht door allen » 30 sep 2014, 09:24

De 5 zit bij mij inmiddels in een veel te grote hoes om vooral niet nog een keer stuk te vallen. Ik vermoed dat deze om deze reden vast nog wel een jaar, misschien zelfs twee jaar volhoudt.
Zolang het niet te traag gaat werken, zoals ik ook met de 4 had, geloof ik het allemaal wel.
Het is eigenlijk net als met computers. Vroeger kon je een nieuwe kopen en was het nog te traag. Vandaag de dag is iedere willekeurige telefoon ok.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 30 sep 2014, 09:25

dvh schreef:
I know that feeling bro. Zeg dat ook altijd tegen m'n vriendin.
Afbeelding

350 Z

Bericht door 350 Z » 30 sep 2014, 10:10

Afbeelding

Afbeelding

:mrgreen:

Ik vond hem eigenlijk best wel goed :wink:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 30 sep 2014, 10:48

Fabian schreef:Ik hou het nog even bij de 4S, volstaat voor nu. (al kan IOs 8 er niet op ivm te weinig vrij geheugen) Wellicht dat ik eerst nog een 5S overneem van een oom als hij de 6 haalt.
Je kan hem gewoon aan de pc updaten met iTunes, dan buffert hij de update op je pc en niet op het toestel. Sinds vandaag is de tweede versie iOS8 ook uit. Die schijnt ook goed te zijn voor de 4S, de eerste versie iOS8 was drama op de 4S.

Succes!

Fabian

Bericht door Fabian » 30 sep 2014, 11:13

Steven N. schreef:
Fabian schreef:Ik hou het nog even bij de 4S, volstaat voor nu. (al kan IOs 8 er niet op ivm te weinig vrij geheugen) Wellicht dat ik eerst nog een 5S overneem van een oom als hij de 6 haalt.
Je kan hem gewoon aan de pc updaten met iTunes, dan buffert hij de update op je pc en niet op het toestel. Sinds vandaag is de tweede versie iOS8 ook uit. Die schijnt ook goed te zijn voor de 4S, de eerste versie iOS8 was drama op de 4S.

Succes!
Ah ok, thnx.

Heb echt nog nooit dat ding aan de computer gehangen, en Itunes heb ik nog nooit geopend :mrgreen:

Maar ik zal eens kijken :bag:

Robin

Bericht door Robin » 30 sep 2014, 15:17

Kompas werkt ook voor geen meter merk ik.

Gelukkig hebben ze hier op Nova Zembla een oud houten hok met een router en wifi.

Fabian

Bericht door Fabian » 30 sep 2014, 21:43

Fabian schreef:
Steven N. schreef:

Succes!
Ah ok, thnx.

Heb echt nog nooit dat ding aan de computer gehangen, en Itunes heb ik nog nooit geopend :mrgreen:

Maar ik zal eens kijken :bag:
Itunes gedownload, het werkt nog ook :tooth:

Wat een kutzooi. Liep vast tijdens update, moest terug naar fabrieksinstellingen. Gedaan, Reservekopie teruggezet via Icloud, de helft van de app's installeert niet meer, hij blijft continue data trekken (het draaiende zoekteken naast de 3G melding) als hij standby staat terwijl er niets draait, de batterij vlieft leeg...was ik maar bij IOS7 gebleven :bag:

Edit: na nog een keer opnieuw opstarten lijkt het iets beter, blijft iniedergeval geen data meer pompen...apps probeer ik vanavond wel weer.
Laatst gewijzigd door Fabian op 01 okt 2014, 08:41, 2 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 01 okt 2014, 07:58

Bij Klok en dan Wekker en Geluid van de wekker (alarmsound dus) heb ik 'm op een toon ingesteld/vastgelegd, maar op het alarmmoment speelt een vooraf ingestelde voor mij onbekende ongewilde ringtone.

?

Is dat een 'fout' van iOS 8.2?

En iemand al 'n degelijk hoesje gevonden?

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 01 okt 2014, 20:01

Wat een gezeur lees ik weer zeg.
Dan is hij te dun en dan weer te breed en ga zo maar door.......dingen waar je na een half uur aan gewend bent.
Dan buigt hij weer door, pfff je bent gewoon een debiel wanneer je met opzet zo`n ding probeert te buigen.....
Overigens een HTC buigt nog sneller door, nooit iemand over gehoord.........

Fernando

Bericht door Fernando » 01 okt 2014, 20:55

Idd wat een gezeur allemaal, ben nog steeds blij met m'n 5110... :headbang:

Afbeelding

Joy

Bericht door Joy » 01 okt 2014, 20:59

Downforce Hans schreef:Wat een gezeur lees ik weer zeg.
Dan is hij te dun en dan weer te breed en ga zo maar door.......dingen waar je na een half uur aan gewend bent.
Dan buigt hij weer door, pfff je bent gewoon een debiel wanneer je met opzet zo`n ding probeert te buigen.....
Overigens een HTC buigt nog sneller door, nooit iemand over gehoord.........
Hans, First World problems :wink:

Hielke

Bericht door Hielke » 01 okt 2014, 23:24

Even een vraagje aan de smartphone experts.

Ik ben dus sinds een aantal dagen in bezit van een Galaxy S5 om Android eens uit te testen. In reviews en andere berichten heb ik meermaals gelezen dat de notification van Android superieur is aan iOS. Maar waar zit hem dat dan in? Op de iPhone komen mijn notifications (Washington Post, Leeuwarder Courant, nu.nl, imessages, whatsapp, wordfeud, you name it) automatisch op mijn scherm binnen. Ik hoef m'n toestel niet uit de slaap te halen, ze zijn gewoon in een lijst leesbaar en als ik er iets mee wil doen dan is een swipe voldoende. Op de Android speelt alleen een geluidssignaal af! Verder niks! Vervolgens moet ik het toestel uit de slaap halen, de notification bar activeren, en dan pas kan ik het betreffende item activeren. Wat een gedoe!

Kan ik een app downloaden waarmee de Android de notifications ook automatisch in beeld brengt?

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 02 okt 2014, 06:54

Het is al even dat ik Android gebruikt heb. Maar op mijn S3 kwamen de notifications gewoon op het lock screen te staan, whatsapp bijvoorbeeld met het complete bericht en je kon direct een antwoord typen.

Je kan vaak in de app zelf instellen hoe je je notificaties wilt, maar je kan ook naar de apps in het android menu gaan en ze silencen of aan zetten.

Na een paar dagen iOS 8.02 op de 5S en de iPad merk ik eigenlijk maar weinig verschil. Grootste irritatie is dat de photolibrary veranderd is. Voorheen had je gewoon camera roll en photo stream voor icloud. Dat hebben ze nu een soort van samengevoegd. De volgorde en nog wat andere dingen zijn totaal in de war op mijn telefoon.

Nu heb je een all photo's folder, maar daar staat alles door elkaar, camera roll, fotos van computer en van icloud. En je hebt een recently added folder. Maar geen folder voor alleen camera roll voor zover ik zie.

Zal wel gewoon wennen zijn.

Irritatie is natuurlijk wel dat er nog geen jailbreak is :mrgreen:

Tom

Bericht door Tom » 02 okt 2014, 09:41

Vind dat ook geen vooruitgang.
Fotorol komt in 8.1 terug.

Robin

Bericht door Robin » 02 okt 2014, 10:04

Oh ja dat, tja. Gewenning:)

Ben toch wel heel tevreden over de 6 in al z'n compleetheid/snelheid/scherm/bediening en bellen/vastpakken.Ook tov de 5.

dvh

Bericht door dvh » 02 okt 2014, 10:49

Vandaag Apple TV dingetje ontvangen.
Jeeeuj

Voortaan Youtube-filmpjes via de tv bekijken. Dat vind ik wel prettig. :TV kijken:

Hielke

Bericht door Hielke » 02 okt 2014, 11:29

[quote="Bert ///M3"]Het is al even dat ik Android gebruikt heb. Maar op mijn S3 kwamen de notifications gewoon op het lock screen te staan, whatsapp bijvoorbeeld met het complete bericht en je kon direct een antwoord typen.

[/uquote]

Ik heb het voor elkaar. Maar er moest wel een app geinstalleerd worden. Standaard zit het in ieder geval niet in de laatste versies van Android. Ik heb de app "Slidelock" geïnstalleerd. Werkt mooi, er is van alles en nog wat in te stellen. Vreemd dat het niet standaard is ingebouwd.

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 02 okt 2014, 18:13

Dat heb je dus met Android, een casco wat je helemaal naar eigen smaak kan customizen. Dat is iets wat je ligt of niet.
Ik zou persoonlijk voor geen goud anders meer willen, maar begrijp ook heel goed dat er mensen zijn die willen dat alles out of the box gewoon werkt.

dvh

Bericht door dvh » 03 okt 2014, 19:55

http://www.dumpert.nl/mediabase/6619498 ... one_6.html" onclick="window.open(this.href);return false;

:TV kijken:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 03 okt 2014, 20:05

:roflol:

Plaats reactie