F1 Seizoen 2020
-
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Re: F1 Seizoen 2020 - Tijden in openingspost
Denk toch dat Hamilton wel degelijk buitencategorie is. Lastig te vergelijken, zeker met een ‘mindere’ rijder als Bottas naast hem. Maar bv ook in de regen behoort hij tot de top. Wat zou het geweldig zijn als Max in een vergelijkbare auto zou zitten.
Maar hij is een zeikerd, aandachtstrekker en wint te veel, waardoor we hem graag zien falen.
Maar hij is een zeikerd, aandachtstrekker en wint te veel, waardoor we hem graag zien falen.
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Die zijn er tegenwoordig alleen met blauwe vlag...
Maar ondanks dat Hamilton in de beste auto rijdt ben ook ik van mening dat hij wel van de buitencategorie is. En ik ben absoluut geen Hamilton fan (en dat komt ook door het laatste zinnetje van Frank_Sch)
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Hij is een prima rijder in de voorhoede, dat heeft hij wel bewezen, een weg naar voren banen tussendoor is hij niet zo goed in, dus een complete rijder vind ik hem dan weer niet en buitencategorie da's Max.
Maar de boel wordt scheefgetrokken door Lewis' superieure auto.
Iedereen aan de Mercedes, dat zou gaaf zijn.
- Knot
Dat motorvermogen valt nog wel mee denkik, die 20pk zet je geen volle seconde voorsprong mee. Laten ze maar eens achterhalen wat Mercedes voor (illegaal) trucje met de hybridesystemen doet waardoor ze zo rap uitaccelereren (en daarmee banden opvreten).
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Eens met Knot.
Ik kan me ook niet voorstellen waar deze gigantische stap afgelopen winter vandaag is gekomen, om de performance van een illegale Ferrari motor te matchen met engineering.
Ik kan me ook niet voorstellen waar deze gigantische stap afgelopen winter vandaag is gekomen, om de performance van een illegale Ferrari motor te matchen met engineering.
- Mari Oh Oh!
Volgens mij hebben ze juist meer tractie en kunnen ze eerder op het gas. Ook de bochtensnelheid van de Mercedes is gewoon goed. Je voorbanden vreet je niet op door alleen op de rechte stukken hard te gaan. 

- ADV
Ik wil je graag even terug nemen naar het eerste jaar van meneer Lewis in de formule 1, niet de minste als teammaat, en zelfs in zijn eerste jaar had hij het WC kunnen winnen.. Daarnaast heeft hij zat andere teammaten dan Bottas gehad, die het hem misschien iets moeilijker maakten.. Kijk even terug naar zijn GP2 tijd. Er zijn weinig coureurs van dit kaliber imo.daNpy schreef: 31 aug 2020, 12:11Niks maaiveld. Ja Hamilton is zeker een van de beste coureurs op de grid, maar het feit dat 15 andere rijders óók makkelijk 2e kunnen worden in die auto maakt dat Hamilton gewoon géén concurrentie heeft.///Joost schreef: 31 aug 2020, 10:46
Zag ik ook ja. Even binnen de sec...en weer weg was ie. Mercedes domineert volledig. Het heeft geen zin om de concurrentie op 20+ sec te rijden als dat extreem slijtage aan de banden geeft. Voorblijven is genoeg. Daarnaast wel eens met Mol. Hamilton is gewoon een buitengewoon goede coureur. Zeer constant en maakt amper fouten. Maar ja, dat maaiveld he...![]()
En dan heb ik het nog niet over Bottas die niet aan mag vallen.
Dus ja, als je Hamilton als buitengewoon goede coureur wil beschouwen zet dan een goede coureur in de 2e auto een laat ze racen.
Eens kijken hoe goed Hamilton is als hij onder druk staat en mensen hem er niet voorbij laten, voor we buitencategorieën gaan benoemen![]()
- ADV
Onzin imo.. https://www.youtube.com/watch?v=kSKkRMNJIdERobin schreef: 31 aug 2020, 13:15 Hij is een prima rijder in de voorhoede, dat heeft hij wel bewezen, een weg naar voren banen tussendoor is hij niet zo goed in, dus een complete rijder vind ik hem dan weer niet en buitencategorie da's Max.
kijk even als je tijd hebt.. beetje irritant muziekje maar goed..
- daNpy
De laatste 6 jaar heeft hij maar 1 keer een echte concurrent gehad en in die jaren zijn er véél nieuwe talenten ingestapt.
Hoe je het ook went of keert, hij is een goede rijder maar zijn auto zorgt nu voor zijn relatief makkelijke overwinningen.
Hoe je het ook went of keert, hij is een goede rijder maar zijn auto zorgt nu voor zijn relatief makkelijke overwinningen.
- ADV
Eens, maar dat is toch bij meer grote kampioenen zo? Maar goed het is een beetje de algehele staat van F1 wat er momenteel aan scheelt..daNpy schreef: 31 aug 2020, 15:31 De laatste 6 jaar heeft hij maar 1 keer een echte concurrent gehad en in die jaren zijn er véél nieuwe talenten ingestapt.
Het feit dat ze 6 sec per ronde langzamer rijden dan in kwalificatie, omdat ze op die manier van een 3 stopper bijv een 1 stopper kunnen maken en het dus uiteindelijk sneller is. Ik vind het zo bizar. Een pitstop kost 22 seconden. Ze rijden 44 ronden lang, 6 seconden per ronde langzamer, in het begin zelfs 8 seconden, want zwaarder.
44 x 6 seconden = 264 seconden. Ik kan me dus niet voorstellen dat als ze zouden pushen ze dan 12 pitstops moesten doen? Nu zullen ook andere zaken meespelen, ze moeten 4 races met een motor doen, dus motor minder belasten, ze moeten x races met gearbox doen, dus die ook maar minder belasten etc..
Het grootste probleem van F1 op dit moment: ze kunnen niet voluit racen. En om dat nu alleen aan banden toe te schrijven, ik geloof het niet, het is het geheel. Gewoon elke race voluit kunnen gaan, desnoods motor opblazen en weer door.. Dit gezeik, het is allemaal veel te berekenend geworden..
-
OnlineLuco
Ja en dat wordt nog erger met het budgetcap, al zouden ze meer pitstops doen als ze voluit gaan en de motor houdt het vol, dan kom je gewoon banden tekortArjandeV schreef: 31 aug 2020, 15:57Eens, maar dat is toch bij meer grote kampioenen zo? Maar goed het is een beetje de algehele staat van F1 wat er momenteel aan scheelt..daNpy schreef: 31 aug 2020, 15:31 De laatste 6 jaar heeft hij maar 1 keer een echte concurrent gehad en in die jaren zijn er véél nieuwe talenten ingestapt.
Het feit dat ze 6 sec per ronde langzamer rijden dan in kwalificatie, omdat ze op die manier van een 3 stopper bijv een 1 stopper kunnen maken en het dus uiteindelijk sneller is. Ik vind het zo bizar. Een pitstop kost 22 seconden. Ze rijden 44 ronden lang, 6 seconden per ronde langzamer, in het begin zelfs 8 seconden, want zwaarder.
44 x 6 seconden = 264 seconden. Ik kan me dus niet voorstellen dat als ze zouden pushen ze dan 12 pitstops moesten doen? Nu zullen ook andere zaken meespelen, ze moeten 4 races met een motor doen, dus motor minder belasten, ze moeten x races met gearbox doen, dus die ook maar minder belasten etc..
Het grootste probleem van F1 op dit moment: ze kunnen niet voluit racen. En om dat nu alleen aan banden toe te schrijven, ik geloof het niet, het is het geheel. Gewoon elke race voluit kunnen gaan, desnoods motor opblazen en weer door.. Dit gezeik, het is allemaal veel te berekenend geworden..

- Knot
Zou fraai zijn als bijv Renault gewoon volle bak gaat, fp1/fp2/fp3 etc maar 1 run maken en alle banden sparen, 2 races volle pijp en daarna alles vervangen en achteraan starten en geintje herhalen.
-
Dit ook. Arjan, het is mij te lang geleden dat hij iets moois van een gevecht liet zien, je zult altijd wat positiefs kunnen vinden. Hij is geen complete rijder. Wel een erg goede consistente rijder. Nu geen vechter(meer). Ja als je met dat soort materieel rijdt.daNpy schreef: 31 aug 2020, 15:31 De laatste 6 jaar heeft hij maar 1 keer een echte concurrent gehad en in die jaren zijn er véél nieuwe talenten ingestapt.
En dan nog zeuren en janken dat ie en z'n volk benadeeld wordt. Die jongen wordt al>10j voorgetrokken in dat witte wereldje, man....
Als je dat niet wilt zien dan houdt 't op.
- JP
Nu zie ik alleen Ziggo, maar is dat hele BLM-geneuzel-protocol voor de wedstrijden, op andere zenders wel te zien ? Ik merk wel dat ik een gniffel niet kan onderdrukken als Ziggo net dan altijd wegschakelt....

- Knot
Hoe zat het dan met dat "Loss of power" geblaat waar niks van de merken/zien was?
- Mari Oh Oh!
Heb je (bijvoorbeeld) Max dat nooit horen roepen?
- WJ
Edit; even het fragment opgezocht en:Knot schreef: 31 aug 2020, 18:04 Hoe zat het dan met dat "Loss of power" geblaat waar niks van de merken/zien was?
Z'n engineer zei later nog over de radio dat de auto gewoon aan het harvesten was. Maar nadat moment had Ham wel de laagste topsnelheden en draaide minder max RPM dan Bottas (aldus de post show met Sam). Maar hij kon die lagere topsnelheid compenseren in sector 2 waar de Benzen gewoon veel en veel sneller waren.
Het aparte was wel dat Bottas ook elke keer terugviel als die te dicht op Hammy kwam. Vermoeden is dus ook dat er wat problemen waren met de motor van Hammy en Bottas gewoon niet mocht pushen om erger te voorkomen.
Als je F1 tv hebt moet je even naar de Post Show gaan en dan op 30:50 heeft Sam het erover.
Voor het racen moet er gewoon een verplichte tweede pitstop komen. Lewis zei zelf ook al dat ze de hele race bezig waren met het managen van de banden, kunnen daardoor nooit volle pot gaan...dat is geen racen.
- alt
In de jaren 50 t/m 2000 knalden de motoren, versnellingsbakken uit elkaar tijdens iedere race.
Later gaf T. Coronel er zelfs punten voor.
Men moest niet op de banden letten, maar wel op de motor -overtoeren- & op de bak.
Als de heer Hamilton kan -harvesten- dan rijdt ie veel meer met de elektro motor & zoals je weet, is die te stom om stuk te gaan.
Dan kan je ook tijdens de qualificatie dan de turbo opschroeven, want in de race rijdt ie bijna elektrisch.
Gebruikt minder brandstof, wat ie tijdens het accelereren wederom extra brandstof kan gebruiken per ronde.
Een goede frequentieregelaar, goede batterij management & een stel goede ict-ers , zo win heden ten dage een kampioenschap.
Later gaf T. Coronel er zelfs punten voor.
Men moest niet op de banden letten, maar wel op de motor -overtoeren- & op de bak.
Als de heer Hamilton kan -harvesten- dan rijdt ie veel meer met de elektro motor & zoals je weet, is die te stom om stuk te gaan.
Dan kan je ook tijdens de qualificatie dan de turbo opschroeven, want in de race rijdt ie bijna elektrisch.
Gebruikt minder brandstof, wat ie tijdens het accelereren wederom extra brandstof kan gebruiken per ronde.
Een goede frequentieregelaar, goede batterij management & een stel goede ict-ers , zo win heden ten dage een kampioenschap.
-
OnlineLuco
Het gaat zowieso nergens meer over, we zijn bezig geweest met kaarten voor de race in Duitsland, prijzen voor clubkaarten bij een team gaan nergens meer over bijna twee keer zo duur als twee jaar geleden monza bij RB, was zelfs voor mijn relatie te gek, zeker gezien de huidige tijd.
Wordt dus weer voor de tv zitten
Hopenlijk volgend jaar zandvoort wel voor elkaar.
Wordt dus weer voor de tv zitten

Hopenlijk volgend jaar zandvoort wel voor elkaar.
- Knot
Al die electrotechnici moeten ergens van betaald worden Luco!
-
OnlineLuco
Ja, maar niet van zijn centen helaas

- Enrico
Volgens mij zei hij LOTS OF POWER Huahahahahah maar dat slecht gesproken Engels van hem begrijp zelf zijn team niets...Knot schreef: 31 aug 2020, 18:04 Hoe zat het dan met dat "Loss of power" geblaat waar niks van de merken/zien was?
-
OnlineLuco

die gouden ketting zat voor de microfoon.
- daNpy
Ja vaak genoeg maar had ie dan dezelfde ronde of die erna een fastest lap?
Nee, meestal was het dan over met de pret.
-