BMW M2

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
JP

Re: BMW M2

Bericht door JP » 01 mei 2016, 08:32

Macboy schreef: Afbeelding

M2 ziet er schitterend uit :hot: :thumbup: jammer alleen dat ze op zwarte velgen dan
geen zwart plaklood gebruiken

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 01 mei 2016, 08:59

Gefeliciteerd met je M2! Prachtige auto.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 mei 2016, 09:54

Andre schreef:Vanavond even 15 km gereden.

Het is bij mij niet de overtuiging die de 1m wel had.

Kijkend over het stuur zie je de breede motorkap.
Bij de 1m heb je veel meer het gevoel dat je in een veel speelsere auto onderweg bent. Het is zo triest dat fabrikanten altijd maar groter en breder willen. Het komt de Fun factor niet ten goede.

De oranje verlichte standaard klokken winkel met stroom regeneratie erbij is ronduit triest. Geen mooie verlichting met rode wijzers zoals bij de 1M. Elke granny tourer heeft het zelfde dashboard!

Kijkend in de zij spiegels lijkt het wel dat ik in de spiegels kijk van mijn ford transit bus.

Ik moet aan deze auto nog wel het een en andere wijzigen wil ik hem naar mijn hand zetten. Hij heeft meer werk nodig dan de 1M coupe.

Ik ga absoluut mijn aankopen niet verdedigen. In de basis is de 1M gewoon de auto die meer Fun bied! De M2 is tov van een 1m coupe een mini m4 en dat gevoel geeft ie ook. De 1M is van een andere orde.

Motor kan ik weinig over zeggen ik heb voorzichtig gereden.

De m2 is de auto die je nu nieuw kan kopen en een 1m niet meer. En ik heb nu straks 5 jaar de 1m gereden en zoek een nieuwe BMW uitdaging. Maar als die beter is betwijfel ik!

Als je geen 1m heb gereden of in bezit heb gehad dan is dat een groot gemis als je een ware BMW liefhebber bent!

Hij valt in het rijtje E30 M3 eentje die eens in de zoveel tijd voorbij komt. Een analoge auto. De M2 is dat zeker niet!

Is de m2 slecht nee zeker niet. Hij is moderner en nieuwere techniek en andere keuzes zijn er niet. Een nieuwe uitdaging om ook hier weer plezier uit te halen!

Geheel mee eens!!

Ik bedacht me dit vannacht, ik sliep ook niet best :lol: ............de 1M is een generatie kar, zo eentje die eens elke 25-30 jaar voorbij komt..........

De M2 is een zodanige verfijnde machine dat elke vergelijking verder mank gaat.

Gemiste kansen met spiegels, met dash, mn de nogal triest aandoende digitale olie temp meter die "OK" aangeeft, de verlichting van het dash, de a-symmetrische teller schaal verdeling, toch wat hoge zit. Dash oogt ook ietwat onrustig met veel vouwen, rondingen, kieren, niet het gelikte gladde E46 dash zal ik maar zeggen.
Ondanks het steunkussentje middentunnel is het nog steeds te smal waardoor het gas been niet lekker tegen de middentunnel ligt.

Maar och het ding gaat wel af, heel heel makkelijk, ook erg stil van binnen, de 1M had veel veel sonoor gebrom.
Remmen op snelheid voelt zeer solide en grijpt direct aan, hoewel gelukkig de enorme hardheid van de M4 remmerij niet herkenbaar is, dat was plankhard qua druk en was zeer moeilijk doseerbaar (met gevoel) IMHO

Even wat KM`s maken voor nadere evaluatie. Als dd super kar.

Macboy

Bericht door Macboy » 01 mei 2016, 10:03

Gewoon snel die nieuwe Cayman bestellen zonder stuurhulpjes met die sportstoelen :thumbup:

RVV

Bericht door RVV » 01 mei 2016, 10:44

Lees ik nou tussen de regels door dat het allemaal wat tegenvalt?! :sealed:

MarkS

Bericht door MarkS » 01 mei 2016, 11:02

Ik lees het ook niet tussen de regels door. Beetje zonde van die wachttijden ... :mrgreen:

dvh

Bericht door dvh » 01 mei 2016, 11:07

Afbeelding

(oudeporschevanromoiswelmooierdandem2...)

Macboy

Bericht door Macboy » 01 mei 2016, 11:11

Het is denk ik duidelijk dat de M2 geen 1M is. Dat was de kenners hier al maanden duidelijk zonder een meter in de M2 te hebben gereden. De M2 is gewoon voor de meesten een topding. Die paar minpunten maken natuurlijk niet dat de M2 als auto tegenvalt.

Andre

Bericht door Andre » 01 mei 2016, 11:14

Nee hij valt niet tegen.

Hij stuurt en rijdt beter dan een m4. Qua interieur en spiegels hebben ze er geen werk van gemaakt. Maar als ie fantastisch stuurt kan ik daar nog wel langs kijken.

Had alleen verwacht dat het verschil met een 1m kleiner zou zijn.

De m2 hangt meer naar de kant van een m4 dan naar de 1M en dat vindt ik jammer.

Maar ook hier wen je weer aan. Je moet alleen niet van je m2 in je 1m stappen.

Het probleem ligt bij BMW niet in de techniek die is fantastisch! Het is puur een kwestie van formaat. Het als maar groter worden van auto's gaat er steeds iets meer rijbeleving verloren.

Moet je eens een e30 m3 naast een m2 zetten. Dan schrik je helemaal. Waarom vindt men een e30 m3 super rijden. Je trekt hem namelijk als een handschoen aan. Relatief licht gewicht. Hoe langer de wielbasis van een auto word hoe saaier.

Daarom is de 130i samen met de 1m van BMW een van de lekkerst sturende auto s van de afgelopen tijd. Die staan namelijk op dezelfde bodemplaat.

Een nieuwe 1 serie hoef je ook niet te vergelijken met een 130i die is ook alweer gegroeid en rijd een stuk saaier.

bij een 911 is dit ook het geval die is ook erg gegroeid en daarom vinden vele de cayman ook de betere stuur auto. Is trouwens de nieuwe cayman ook langer in de wielbasis geworden?

MarkS

Bericht door MarkS » 01 mei 2016, 11:33

Ik dacht dat de 718 qua wielbasis dezelfde afmetingen heeft gehouden als de 981.

Daan

Bericht door Daan » 01 mei 2016, 12:19

Ik heb gisterochtend de witte M2 met M Performance striping een uurtje meegekregen van Maaral. Was erg benieuwd naar de verschillen tussen mijn M135i en de M2.

Zoals verwacht qua interieur geen grote verschillen. Vond die ongelakte Carbon delen in het interieur wel mooi. Maar afgezien van de andere wijzerplaatjes en de blauwe stiksels, stapte ik precies in mijn auto.

Bij het starten van motor merkte ik op dat deze iets agressiever klonk en directer op het gas reageerde dan de M135i motor. Deze auto was ook uitgerust met de M Performance uitlaat inclusief afstandsbediening voor de klepbediening. Mensen die de M2 een erg stille auto vinden, moeten deze optie maar eens belichten. Hoewel het geluid met de klep open dan weer bijna oorverdovend wordt. Ook in de auto een behoorlijk brom/dreun. Reed ook even door de wijk met open klep, maar had (te-)veel bekijks zullen we maar zeggen. :D Met de klep dicht werd de auto wel een stuk stiller. Hoe zich dat verhoud met een standaard uitlaat weet ik niet.

Na een paar bochtjes was het duidelijk dat de M2 een stuk directer stuurt. Zit ook meer gevoel in. De M135i schuift in scherpere/snellere bochten eerder over de voorwielen dan de M2. Naast het veel geavanceerde onderstel e.d. zitten er natuurlijk ook bredere banden onder. Verder mis ik ook (nog) een sperdif in mijn auto, de M2 komt dan ook veel mooier de bochten uit.

Qua performance zijn de verschillen (gelukkig :wink: ) een stuk kleiner. Ik denk dat de M2 motor bovenin iets meer power levert dan de M135i. Maar overall had ik niet het idee in een snellere auto onderweg te zijn. Wel wederom ontdekt dat ik de DCT onprettiger vind rijden dan de ZF8 in Mx35i trim. Ik snap de technische voordelen van de DCT wel (geen koppelvormer), maar de ZF schakelt vrijwel net zo snel en luistert beter naar downshifts.

Conclusie: Super auto. Serieuze optie als deze ook als M1 beschikbaar zou zijn geweest (ik moet een 5 deurs auto hebben). M3 vond ik ook lekker, maar een beetje te lomp worden. Jammer dat BMW niet meer werk van het interieur gemaakt heeft. Van buiten vind ik hem perfect. Stuurt heerlijk.

Daan.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 mei 2016, 13:05

Mooi verhaal Daan, ik kan me daar wel in vinden.

Valt ie tegen?? Nee natuurlijk niet !!

Net terug uurtje sturen en proberen;

- Het gaat allemaal waanzinnig makkelijk, met net als in elke voorgaande M een behoorlijk weggefilterd snelheidsgevoel.

- Stuurt scherp voor een EPS, zeker tov van de Cayman niet zo op de middenstand gericht, die te veel zelf centrerend was mn in snel bochtenwerk.

- Komt heel mooi de bocht in en uit

- Fenomenale HB, de meest soepele bak ooit op een BMW (had ik ook verwacht obv reviews HB M3-4), geen "rubbery" feeling what so ever, zo soepel en gladjes ging het nog nooit !! Qua koppeling had het wel een tandje steviger gemogen, de slag is wat kort en het aangrijpingspunt vaag, voelt het zelfde als de 116d die ik 4 maanden heb gereden, beetje een allemans koppeling, damesvriendelijk zo u wilt :tooth: :lol:

- Nagenoeg geen rol en duik gedrag, op de snelweg iets meer rol dan de JRZ-RS1, maar overall beter dan elke voorgaande M

- Zeer zeer lineair motorisch gedrag, met een blinddoek op, niet weten in welke auto je zou stappen en puur moeten voelen zou je zweren met een atmo blok onderweg te zijn. Iemand die turbo`s om wat van reden ook niet moet en of haat is met dit blok in de huidige tijd het beste bediend !!

-Waanzinnige ondersteuning qua iDrive, bedieningsgemak electronica, supersnel reagerend, spraaksturing die weergalooos zijn/haar ding doet.

Valt het tegen??
Punten van kritiek heb ik hierboven al genoemd, omdat ik er van houd de zaken te benoemen zoals ze zijn (mijn perceptie dan) laat onverlet dat het een waanzinnig platform is.

Dit is by far de beste sportieve dd die je qua package momenteel voor de pecunia`s kan krijgen

Genoeg geluld, ik ga sturen

Joost

Bericht door Joost » 01 mei 2016, 15:22

Geniet er van mannen :df: .

WJ

Bericht door WJ » 01 mei 2016, 16:30

Mooi spul allemaal. :df:
Where the movies at! :mrgreen:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 01 mei 2016, 16:42

Feli Romo!

Ik zat gister in de wok te genieten van m'n bami met saus, kreeg ik 37 berichten van Macboy(37 dus)

Prachtig.

Alle plussen en minnen snap ik 100% (nog niet in mee gereden, 2 irl gezien 'n blauwe en de witte) en kan me in alles vinden, van Ford Transit buitenspiegels tot 'geen turbogat'. :D
Ik moet nog 1 maand...

Maar wél met M Perf uitlaat en in 't blauw, want dat is toch wel de kleur voor mij voordat ding hoor weet ik nu...

Verder komen er natuurlijk veredelers /tuners bij de vleet die straks de M2 kunnen voorzien van technische en visuele 'verbeteringen'. Heb er zin an!

GTRene

Bericht door GTRene » 01 mei 2016, 17:14

blij dat ik geen whats-app of twitter oid heb :gek:
kan mijn 'computer' allemaal niet verwerken :lol:

MarkS

Bericht door MarkS » 01 mei 2016, 17:58

Frozen blue wrapje op bimmerpost al gezien? :wink:

Romo trouwens nog congrats met de wagen! :thumbup:

Robin

Bericht door Robin » 01 mei 2016, 18:07

Ja die blauwe wrapped. Prima. Ieder doet maar wat hij niet laten kan toch?

romo

Bericht door romo » 01 mei 2016, 18:29

^ zo is het maar net idd!

Met dank voor alle felicitaties en mooie woorden, ik ben er erg blij mee, het zit en stuurt als vertrouwd.

Ik heb zelf ook gedacht over wat mods her en der, maar ik laat hem standaard zo ik hem nu heb, helemaal goed voor mij.

Qua geluid is het starten gelijk de 1M, rijden is ie stiller, maar gas gevend komt er weer een mooie sound voorbij.

de 3 rij modi snap ik nog niet helemaal, alleen in sport+ gaat sturen zwaarder, ook wat meer geluid ( maar dat zal wel speaker sound zijn dan :lol: ), tevens is er een soort MDM actief, maar nog steeds rev matching.

Alleen bij geheel uitschakelen hiervan moet/mag je het zelf doen.

Wellicht dat ik me daar als eerste aan ga storen, je wil toch liever zelf spelen met gas en koppeling, anders had ik ook wel een DCT kunnen kopen, uitzetten stumper hulpjes kan natuurlijk, de M2 is niet zo`n serpent als de M2 is mijn eerste indruk.

Vanmiddag uitgebreid wezen sturen en proberen, ging niet helemaal naar wens, moest me inhouden want te veel fossiele Duitsers hier op de weg t.g.v. Tag der Arbeit, nou was meer Tag der Gartenschnecke :lol:

Hielke

Bericht door Hielke » 01 mei 2016, 18:52

Machtige machine Robert. Met afstand de fijnste BMW.

Stoelen zijn nu in de M2 ook van een normaal formaat en zitten perfect. De oudere sportstoelen van BMW waren voor ondermaatse zitvlakken gebouwd.

Daan

Bericht door Daan » 01 mei 2016, 20:54

Nog van harte met je nieuwe aanwinst Romo! Geweldige auto met de mooiste kleur.

Daan.

Joy

Bericht door Joy » 01 mei 2016, 20:55

Gefeliciteerd heren, heel veel rijplezier gewenst! :df:

Macboy

Bericht door Macboy » 01 mei 2016, 22:35

In het interieur ontbreekt alleen de alcantara dash overkapping. Voor de rest toch veel aandacht voor details en een uniek interieur die je niet op een normale 1 of M135i kan krijgen.

Verder mooi verwoord heren, prachtig om weer alles te kunnen lezen. Daan, leuk dat je schrijft dat de snelheidsbeleving niet veel meer was dan de M135i. Dat vond ik namelijk ook, maar ik heb nog niet echt vol kunnen knallen natuurlijk. De 1M was ook niet sneller dan de M135i in de praktijk van 100-250. Ook niet sneller dan de M550d trouwens, dat hadden we toen uitgebreid getest. 320pk of 340pk zegt niet zoveel. 370pk is dan wel aardig veel, maar weet iemand of de M2 de opgegeven waardes haalt ? Kan ook dat de M135i natuurlijk meer vermogen heeft dan wordt opgegeven. Maar goed de 381pk diesel bleef ook gewoon plakken.

Hoe dan ook, kom maar op met al die prachtige verhalen :thumbup:

Will F.

Bericht door Will F. » 01 mei 2016, 22:57

Breng je m135i bijvoorbeeld naar Cools en je kan het interieur zo krijgen als je wilt met bmw oem materialen dus... Trouwens jouw ex- m135i staat nu onder de 30k t.k.

Robin

Bericht door Robin » 02 mei 2016, 08:31

Ja Cools kan alles inderdaad. Wat zou zo'n tellerbak overkapping in leer/alcantara doen?:)
En een witte background light voor de tellers ook, net als 1M/M3/4 lol.

Anyway, deze gast heeft net z'n M2 en heeft ook nog 'n M135i die hij ook houdt. Hij zit nog in z'n inrijperiode niet boven 5/5500rpm en vind de M2 10% quicker maar vooral midrange punch beter, ook turbolag/opbouw of hoe je 't noemt tov M135i. Zo zie je maar weer perceptie he:)
M135 met 320BHP komen op dynos op 340-350 uit, M2s in 't algemeen tegen de 400...maar 't is vooral de handling en remmen en op de limit (overstuur) feel wat hij beter voor mekaar heeft dan M135i zegt hij.

ik vond 't van 'n non carjourno een goed verhaal (ook omdat ik zo'n ding straks rijd, interesseert het me meer dan een ander dat snap ik) Hij heeft bij 1:59 mooi moment:)

Plaats reactie