BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Sperdy

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Sperdy » 24 jan 2011, 21:08

romo schreef:Ik vind het beter dan een "standaard" 135i……………….maar om nou te zeggen dat het een schoonheid is vind ik ook weer te veel eer………….

Maar het gaat er uiteraard om wat die kar presteert………………….en dat wil ik nu eigenlijk wel eens rap weten……..
+1, ik ben er ook helemaal klaar mee om me maar op te geilen aan die plaatjes. Op een gegeven ogenblik wil je ook de echte daad, zeg maar .......

Rupie

Bericht door Rupie » 24 jan 2011, 21:19

Macboy schreef:Het is ook wel een kunst om een lelijk plaatje te vinden van die auto !
Nou, dat viel blijkbaar weer reuze mee. Jezus, wat een lelijk hok! :)

Afbeelding

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 24 jan 2011, 21:24

Die wielkasten zijn wel erg dik! :thumbup:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 24 jan 2011, 21:30

@ Ruben, ik snap dat er een verschil is tussen vreselijk, lelijk, zegt me niks, hakken over de sloot, gaat wel, aardig, ok, mooi, prachtig en skitterend, maar om de kont van die 1 M op die foto tussen de rest van ECHT TOTALE NIETSZEGGENDHEID in autoland als lelijk te betitelen is gewoon 'n grapje he....

Anders ben je wel héél ongeloofwaardig bezig. :D

Apolo2

Bericht door Apolo2 » 24 jan 2011, 21:41

FerdiACS1 schreef:Ha Apolo,

Goed idee van die webwinkels. Dus je kunt een 1M/// ook op die manier kopen? Hoe werkt dat precies? Kun je iets meer vertellen?
Heb effe gekeken. Maar bij autohaus24.de kun je standaard 1M/// voor 44k bestellen :shock: :shock:
Zit ik me nu rijk te rekenen of wat?
Edit: nee dus ... :P Daarmee komt de 1M/// op iets van 63k nl-prijs.
Tja hoe werkt het, klikkerdeklik uitzoeken wat je wil en een definiteve offerte laten opstellen. Vervolgens wordt de auto bij Autohaus24 via BMW geleverd (werksabholung), bij meinauto kun je ook kiezen om via bepaalde dealers te leveren (1M zal daar binnenkort ook wel komen), dat laatste lijkt me het beste aangezien je met het BTW verhaal zit....die moet je waarschijnlijk vooruit betalen in DLD totdat je kunt aantonen dat de auto hier op kenteken staat en ook BTW is afgedragen in NL (je betaalt dus even 2x BTW). De duitse dealer heeft dat bewijs nodig om voor het Finanzamt aan te tonen dat de auto niet BTW plichtig is c.q. in de EU geexporteerd is en aldaar BTW betaald is. Een direct contact met een leverancier (lees geen tussenpartij) lijkt me dan wel een pré. Een simpelere methode is om de auto kort op kenteken te laten zetten door de duitse dealer maar daar heb ik geen ervaring mee...ik wilde nieuwe auto's en geen gebruikte ;-)

Ik heb zelf de laatste keer een vergelijkbare korting (+1%) bij een dealer weten te bedingen waardoor ik niet voor internet ben gegaan. Ik zou met een prijs in gedachten eens enkele dealers bezoeken en kijken in hoeverre ze mee willen daarin en anders internet overwegen als je echt op zoek bent naar bodemprijzen.

Rupie

Bericht door Rupie » 24 jan 2011, 21:42

Nou, als jij op bovenstaande foto enige proportie ziet...

Maar ik zal je eerlijk bekennen dat het me niet zou verbazen als ik de auto in real life wel aantrekkelijk vind. Tot nu toe ben ik niet onder de indruk van de gewone coupe, maar kan me ook herinneren dat ik Andre voor het eerst aan zag komen rijden met de 135i en dat ik het toch een aantrekkelijk gebakje vond. Maar ik behoud reserves bij de coupe. 9 van de 10 keer mis ik enige balans in het uiterlijk van de auto.

Verder probeer ik natuurlijk zieltjes te winnen voor ook andere auto's dan een bmw... :banaan: :mrgreen:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 jan 2011, 21:58

Ben ik het mee eens………

Maar misschien IRL wel verkocht of zo………………..we shall see…………...

Joop

Bericht door Joop » 24 jan 2011, 22:47

Een schoonheid is de 1er al nooit geweest in welke vorm dan ook, maar is wel in iedere vorm een heerlijke stuurauto.

Als de looks van de 1M maar enigszins overeenkomen met de rijbeleving dan zit 't wel goed.

Een 1er koop je sowieso voor de rijbeleving lijkt mij, zeker als er ook nog een mooi potent blokje voorin ligt als de .30i en de .35i of als diesel .23d

Rupie

Bericht door Rupie » 24 jan 2011, 22:53

De 1 serie over een kam scheren kan ik nu weer niet zo goed tegen. 5 deurs blijft een leuke auto (vooral pre facelíft) en 3 deurs in goede uitvoering ook.

Joop

Bericht door Joop » 24 jan 2011, 23:01

De hatchbacks, dus de 3 deurs en de 5 deurs vind ik persoonlijk ook wel het fraaist hoor. Het kontje van de 'coupe' is toch veel te kort IMO.
Maar er moet toch wel minimaal een M-sport pakketje op wil je de looks een beetje naar de positieve kant trekken.

M.a.w.: had ook graag een 1M uitvoering van de hatch gezien...

stefan740

Bericht door stefan740 » 24 jan 2011, 23:09

FerdiACS1 schreef:
romo schreef:Ik vind het beter dan een "standaard" 135i……………….maar om nou te zeggen dat het een schoonheid is vind ik ook weer te veel eer………….

Maar het gaat er uiteraard om wat die kar presteert………………….en dat wil ik nu eigenlijk wel eens rap weten……..
+1, ik ben er ook helemaal klaar mee om me maar op te geilen aan die plaatjes. Op een gegeven ogenblik wil je ook de echte daad, zeg maar .......
En dat gegeven ogenblik was voor mij 3 maanden geleden....

De 1 coupe als basis vind ik niet lelijk, apart maar lekker gedrongen en exclusief 8)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 25 jan 2011, 04:44

FerdiACS1 schreef:

Dat is bij Romo dan weer lastiger, gezien z'n posts in het NSFW draadje
:mrgreen:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 jan 2011, 07:15

Laten we het zo zeggen; als het om wachten gaat ben ik wel wat gewend.................. :lol:

romo

Bericht door romo » 25 jan 2011, 16:12

Afbeelding

An important figure for M-cars is always its weight. No surprise there seeing as how weight is such a crucial component of how well (or poorly) a car performs.

The lucky folks at Axis of Oversteer have managed to get their hands on the first 1M coupe on American soil. Their independent weighing of the 1M coupe with a full tank of gas resulted in reading of 3,351 pounds, really a rather impressive number given the specs of this car and the weight of the most new model cars.

http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=480370" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin

Bericht door Robin » 25 jan 2011, 16:22

3351 lbs(pounds) volgetankt dus? On American soil dus US pounds?

Heb er even App 'Measures'van de iPhone op losgelaten: 3351 US lbs =1.519,98 kg
aldus de app...

:hmmm:

Andre

Bericht door Andre » 25 jan 2011, 16:27

moet je even 53 x 0,750 voor benzine eraf trekken dan heb je leeggewicht.

Robin

Bericht door Robin » 25 jan 2011, 16:29

Dus 39,75 kg van die 1519,98 kg af= ongeveer 1480kg.

Hoe doet 'n E9x M3 leeg het qua kg?

Macboy

Bericht door Macboy » 25 jan 2011, 16:31

Gewicht is prima onder de huidige maatstaven. We weten allemaal dat alles veel te zwaar is. Maar dat kun je niet meer veranderen zonder kreukzones e.d. wat 15-20 jaar geleden nog wel kon.

Ik maak me alleen een beetje zorgen om de uitlaten ... ziet er toch nep uit op dat plaatje (en we wisten al dat het nep was maar toch). En als ik ergens een hekel aan heb dan zijn het neppe uitlaten.

Maar mensen die het woord LELIJK in de mond nemen om de achterkant van de 1M te beschrijven zijn gewoon game retarded :mrgreen:

dvh

Bericht door dvh » 25 jan 2011, 18:44

Ding is godsgruwelijk lelijk van achter !
En de uitlaten zijn helemaal belachelijk.. dingen steken te ver uit en de kleur is ook te opvallend..

Deze auto moet je gewoon kopen omdat je er graag mee wil rijden, hard rijden, leuke en sportief rijgedrag. Brute acceleratie of lekker mee kan driften.

Want als je uiterlijk belangrijk vind dan koop je gewoon geen 1M.
Ding is alles behalve een mooie auto. Wellicht vind je hem stoer, apart of hou je van sjonniestyle, of vind je hem mooi van lelijkheid.
Maar een knappe auto.... Absoluut niet !

Sperdy

Bericht door Sperdy » 25 jan 2011, 20:04

Ik vind de 1M/// wel leuk. Heb de coupe altijd al leuk gevonden. Deze 1M/// is - vind ik ook wel - een behoorlijk tikkie sjonnie. Die uitlaatjes, ben wel met MacBoy eens, zien er wel wat nep uit. Maar goed, het zal me wat. Hopelijk is het een lekker scheurijzer, dan zal de buitenkant me een zorg zijn.

romo

Bericht door romo » 25 jan 2011, 20:11

Ik krijg steeds meer het idee dat je ernstig teleurgesteld zal zijn in deze kar Ferdi, je hebt te hoge verwachtingen, die ACS staat net zo hoog, zo niet hoger op de ladder………..

Tom

Bericht door Tom » 25 jan 2011, 20:12

romo schreef:Ik krijg steeds meer het idee dat je ernstig teleurgesteld zal zijn in deze kar Ferdi, je hebt te hoge verwachtingen, die ACS staat net zo hoog, zo niet hoger op de ladder………..
+1

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 25 jan 2011, 20:13

dvh schreef:Ding is godsgruwelijk lelijk van achter !
En de uitlaten zijn helemaal belachelijk.. dingen steken te ver uit en de kleur is ook te opvallend..

Deze auto moet je gewoon kopen omdat je er graag mee wil rijden, hard rijden, leuke en sportief rijgedrag. Brute acceleratie of lekker mee kan driften.

Ding is alles behalve een mooie auto. Wellicht vind je hem stoer, apart of hou je van sjonniestyle, of vind je hem mooi van lelijkheid.
Wat vind jij dan echt een móóie auto?

Overigens vind ik de 1M zeker geen ultieme schoonheid hoor, maar vind hem wel echt lekker stoer en ik hou wel van dat foute. 8) Ik denk dat 'gaaf' een woord is dat je wel kan gebruiken om de 1M te omschrijven.

rvr
Auto: BMW

Bericht door rvr » 25 jan 2011, 20:18

Robin Hartog schreef:
dvh schreef:Ding is godsgruwelijk lelijk van achter !

Overigens vind ik de 1M zeker geen ultieme schoonheid hoor, maar vind hem wel echt lekker stoer en ik hou wel van dat foute. 8) Ik denk dat 'gaaf' een woord is dat je wel kan gebruiken om de 1M te omschrijven.

+1 gewoon dikke stoere bak, een die ik graag zou hebben/kopen als dat mogelijk was...schoonheid is iets persoonlijks natuurlijk. Leuke is dat wel iedereen een mening heeft over deze auto (en meeste BMW's) :) blijkt wel uit de inmiddels 94 pagina's haha bizar.....marketing?? Volgens mij doen wij dat zelf al genoeg ;)

Ruben

dvh

Bericht door dvh » 25 jan 2011, 20:24

Robin Hartog schreef:

.
Echt mooie auto's zijn toch vaak de Engelse en Italiaanse auto's...
Duitse auto's zijn vaak stoer, degelijk en goed.

De 1m is een stoer ding. Maar absoluut niet mooi...
En wellicht als er een voor me staat, dat ik er betoverd door raak. Maar zo vanaf de foto's vind ik het echt een lelijk ding. Kan er niet meer van maken.

De kracht van deze auto ligt niet in het uiterlijk, hopelijk overtuigd ie op andere wijze.
Begrijp me niet verkeerd.. Van kinds af aan ben ik bmw minded.. Ben een echte fan !..
Vind het daarom zo jammer dat ze tegenwoordig modellen maken die , hoe graag ik het ook zou willen, gewoon echt niet mooi kan vinden..

Plaats reactie