
BMW M2
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW M2
En dan de vraag waar het om gaat: hoe rijdt hij ? Allereerst moet ik vaststellen dat ik natuurlijk erg onder de indruk was van vandaag. Het is toch een nieuwe M2 die je ophaalt. Daarnaast de introductie van de 718 die je toch ook niet onberoerd laat. Een dag met veel indrukken, die als een film aan je voorbij gaat. De auto is natuurlijk van Romo dus je wil ook niet meteen te gek doen. Maar dit zijn de dingen die mij nu zijn opgevallen in de beperkte tijd.
De zit is veel beter dan die van de 1M. Dat was al bekend aangezien ik natuurlijk in de basis dezelfde auto heb. Bij de 1M zit je wat hoger en minder betrokken.
Opvallend is dat de 1M van binnenuit veel meer geluid maakt en beleving geeft. De M2 is heel stil en de uitlaat hoor je amper. Op het moment dat je gas geeft is hij wel aanwezig maar vanuit de voorkant niet vanaf de uitlaat. Terwijl als je buiten staat je veel meer hoort dan van binnen.
Verder valt meteen op dat de 1M veel bruter op het gas reageert. De monsterlijke duw van de 1M ontbreekt op de M2 die veel geciviliseerder is. De motor lijkt meer lineair te zijn en lijkt veel meer op die uit de M135i met meer power; wat in mijn optiek een goed teken is.
Verder voel je ook dat de M2 een slagje groter is en meer volwassen is geworden dan de 1M. In zoverre begrijp ik Andre ook wel dat de auto's niet te vergelijken zijn. Maar de M2 voelt stabieler en zekerder op snelheid. Boven de 160 ben ik niet gekomen, dat komt nog wel, maar weet zeker dat hij veel meer rust geeft dan de 1M. De scherpte die de 1M had en de lichtvoetigheid is ook minder. Maar dat zou voor mij persoonlijk ook geen issue zijn. Wat meer comfort in een allrounder als de M2 is meer dan prima. Hij voelt overigens wel hard, dus ik heb het niet over de veren. De auto stuurt verder wel heel direct, daar zijn absoluut sprongen gemaakt ten opzichte van de reguliere versies. De M4 heeft in algehele directheid en lichtvoetigheid absoluut het nakijken. Dat verschil is er gewoon een van dag en nacht.
Al het overige kan ik verder nu niet bespreken. Te weinig tijd en met een nieuwe auto doe je gewoon nogal rustig. André zal dit gedeelte ongetwijfeld heel snel oppakken.
En dan de handbak. Mijn god wat schakelt dat ding trefzeker ! Wat ligt die goed in de hand ! BMW begrijpt als geen ander hoe je een koppeling en handbak moet combineren. Symbiose gewoon. Het is zo fijn om te schakelen in deze auto, dat is gewoon niet normaal. Het tussengas bij terugschakelen geeft een racy gevoel. Voor de die hard rijders misschien niet gewenst, maar voor een cruiser als ik ideaal hulpmiddel en een echte toevoeging op de handbak.

De zit is veel beter dan die van de 1M. Dat was al bekend aangezien ik natuurlijk in de basis dezelfde auto heb. Bij de 1M zit je wat hoger en minder betrokken.
Opvallend is dat de 1M van binnenuit veel meer geluid maakt en beleving geeft. De M2 is heel stil en de uitlaat hoor je amper. Op het moment dat je gas geeft is hij wel aanwezig maar vanuit de voorkant niet vanaf de uitlaat. Terwijl als je buiten staat je veel meer hoort dan van binnen.
Verder valt meteen op dat de 1M veel bruter op het gas reageert. De monsterlijke duw van de 1M ontbreekt op de M2 die veel geciviliseerder is. De motor lijkt meer lineair te zijn en lijkt veel meer op die uit de M135i met meer power; wat in mijn optiek een goed teken is.
Verder voel je ook dat de M2 een slagje groter is en meer volwassen is geworden dan de 1M. In zoverre begrijp ik Andre ook wel dat de auto's niet te vergelijken zijn. Maar de M2 voelt stabieler en zekerder op snelheid. Boven de 160 ben ik niet gekomen, dat komt nog wel, maar weet zeker dat hij veel meer rust geeft dan de 1M. De scherpte die de 1M had en de lichtvoetigheid is ook minder. Maar dat zou voor mij persoonlijk ook geen issue zijn. Wat meer comfort in een allrounder als de M2 is meer dan prima. Hij voelt overigens wel hard, dus ik heb het niet over de veren. De auto stuurt verder wel heel direct, daar zijn absoluut sprongen gemaakt ten opzichte van de reguliere versies. De M4 heeft in algehele directheid en lichtvoetigheid absoluut het nakijken. Dat verschil is er gewoon een van dag en nacht.
Al het overige kan ik verder nu niet bespreken. Te weinig tijd en met een nieuwe auto doe je gewoon nogal rustig. André zal dit gedeelte ongetwijfeld heel snel oppakken.
En dan de handbak. Mijn god wat schakelt dat ding trefzeker ! Wat ligt die goed in de hand ! BMW begrijpt als geen ander hoe je een koppeling en handbak moet combineren. Symbiose gewoon. Het is zo fijn om te schakelen in deze auto, dat is gewoon niet normaal. Het tussengas bij terugschakelen geeft een racy gevoel. Voor de die hard rijders misschien niet gewenst, maar voor een cruiser als ik ideaal hulpmiddel en een echte toevoeging op de handbak.

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW M2
Bij Porsche Centrum Gelderland aangekomen was meteen duidelijk welke auto het meeste bekijks trok. Er kwam een zwerm auto spotters aangerend van heb ik jou daar om de M2 fotografisch te omarmen. De auto zal ongetwijfeld vanavond wel op Autogespot staan.
m
Hopelijk hebben jullie een beetje de sfeer mee kunnen proeven. Het was een briljante dag. En ook vanwege de introductie van de 718. Daarover zometeen meer hier http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... &start=375" onclick="window.open(this.href);return false;

Hopelijk hebben jullie een beetje de sfeer mee kunnen proeven. Het was een briljante dag. En ook vanwege de introductie van de 718. Daarover zometeen meer hier http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... &start=375" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Macboy op 30 apr 2016, 21:26, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 18938
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: BMW M2
Wat een porno kleur & interieur.
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: BMW M2
Gave foto's Macc!
Mooie kleur. Hoe vond je het rijden?

Mooie kleur. Hoe vond je het rijden?
- romo
- Berichten: 27068
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
Top verslag Ilija !
Helemaal kapot, dat is wat ik ben, toch even wat snelle indrukken;
-Kar staat verschrikkelijk lekker op de poten, smoelt prachtig in dat LBB, voor mij met kop en schouders beste kleur op deze kar !
- Het is een duidelijke verfijnde uitgave van de 1M, minder scherp, minder bruut, meer gesofisticeerd, alles meer weggefilterd. Niet dat ie niet goed aan het gas hangt, weldegelijk, alleen met een softere beleving dan de 1M.
- Remmen, sturen en korte schakelwegen, allemaal fantastisch, daarentegen vind ik de koppeling heel erg licht, met erg weinig gevoel voor aangrijpingspunt. Automatisch rev matchen met terugschakelen geeft wat vreemde beleving, enerzijds is er bijna geen rem op de motor, anderzijds moet je de koppeling direct laten opkomen, doe het iets later dan is het systeem van slag.
-Motor voelt heel lineair aan, je krijgt niet de indruk met een turbo onderweg te zijn, ook de overboost niet echt kunnen ervaren maar echt WOT mag ook nog niet, na 2K km inrijden mogelijk ander gevoel.
-Zitten qua steun helemaal goed, maar, enigszins verrassend, ondanks de handmatig instelbare stoelen, vind ik de zit nog aan de (erg) hoge kant.
Tot zo ver de eerste summiere indrukken.
Helemaal kapot, dat is wat ik ben, toch even wat snelle indrukken;
-Kar staat verschrikkelijk lekker op de poten, smoelt prachtig in dat LBB, voor mij met kop en schouders beste kleur op deze kar !
- Het is een duidelijke verfijnde uitgave van de 1M, minder scherp, minder bruut, meer gesofisticeerd, alles meer weggefilterd. Niet dat ie niet goed aan het gas hangt, weldegelijk, alleen met een softere beleving dan de 1M.
- Remmen, sturen en korte schakelwegen, allemaal fantastisch, daarentegen vind ik de koppeling heel erg licht, met erg weinig gevoel voor aangrijpingspunt. Automatisch rev matchen met terugschakelen geeft wat vreemde beleving, enerzijds is er bijna geen rem op de motor, anderzijds moet je de koppeling direct laten opkomen, doe het iets later dan is het systeem van slag.
-Motor voelt heel lineair aan, je krijgt niet de indruk met een turbo onderweg te zijn, ook de overboost niet echt kunnen ervaren maar echt WOT mag ook nog niet, na 2K km inrijden mogelijk ander gevoel.
-Zitten qua steun helemaal goed, maar, enigszins verrassend, ondanks de handmatig instelbare stoelen, vind ik de zit nog aan de (erg) hoge kant.
Tot zo ver de eerste summiere indrukken.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW M2
Even op F5 klikken en opnieuw pagina 92 lezen
Wat trouwens bizar was: aangekomen bij Porsche Twente komt Romo toevallig zijn Cayman GTS tegen met de nieuwe eigenaar. Is toch bizar ??





Wat trouwens bizar was: aangekomen bij Porsche Twente komt Romo toevallig zijn Cayman GTS tegen met de nieuwe eigenaar. Is toch bizar ??




-
- Berichten: 18938
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: BMW M2
Heeft 'ie m nog vriendelijk bedankt voor de afschrijving? 

- romo
- Berichten: 27068
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
GTRene schreef:leuk,
zou dat dan die M2 zijn wat eerst een paar dagen in Almelo in de showroom stond?
ik moest van de week even wat onderdelen ophalen en dacht, kan ik meteen ff kijken naar die blauwe M2
en de oranje 1M ...waren ze beide al weg![]()
Dat klopt, auto heeft week in Almelo gestaan.
Daarna naar Enschede, vervolgens een IGL Kenzo glascoating er op ( dacht eerst laats maar, maar garantie voor 4 jaar, dus ik denk laat ik eens gek doen, over een tijd meld ik wel of ik het waard vond of niet

- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: BMW M2
Leuke foto

Geniet ervan Robert !
- romo
- Berichten: 27068
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
^ ik heb met kapot gelachen om het enthousiasme van al die jeugdige spotters bij PCG. Zelfs binnen stonden ze allemaal te kijken naar de M2
De foto zegt het allemaal idd

De foto zegt het allemaal idd
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW M2
leuk toch, jammer dat het geen leuke dames aantrekt, of nog niet, wie weet 

- MParallel
- Berichten: 8795
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: BMW M2
Leuke plaatjes.
Hoe zit dat nou, Romo laat iemand anders zijn nieuwe auto ophalen?
Hoe zit dat nou, Romo laat iemand anders zijn nieuwe auto ophalen?
- romo
- Berichten: 27068
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
MParallel schreef:Leuke plaatjes.
Hoe zit dat nou, Romo laat iemand anders zijn nieuwe auto ophalen?
Nee joh, zelf opgehaald maar gedeeld met broer en Ilija.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 21:38
- Auto: BMW
Re: BMW M2
Geweldige auto en super enthousiast geschreven, mooi!
Groetjes!
Groetjes!
- StefanW
- Berichten: 1960
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2
- Locatie: Nurnbergring
Re: BMW M2
Leuk verslag en wat een dik apparaat!
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW M2
Je kunt hier duidelijk zien welke auto het meest populair was bij Porsche lol

(viel me pas op na inzoomen foto in 718 draadje)


(viel me pas op na inzoomen foto in 718 draadje)
-
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 11 nov 2006, 21:23
Re: BMW M2
Enthousiasme en plezier straalt er vanaf! Leuk! 
Gefeliciteerd Romo en André!
Binnenkort Robin toch?

Gefeliciteerd Romo en André!
Binnenkort Robin toch?
-
- Berichten: 11411
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW M2
Vanavond even 15 km gereden.
Het is bij mij niet de overtuiging die de 1m wel had.
Kijkend over het stuur zie je de breede motorkap.
Bij de 1m heb je veel meer het gevoel dat je in een veel speelsere auto onderweg bent. Het is zo triest dat fabrikanten altijd maar groter en breder willen. Het komt de Fun factor niet ten goede.
De oranje verlichte standaard klokken winkel met stroom regeneratie erbij is ronduit triest. Geen mooie verlichting met rode wijzers zoals bij de 1M. Elke granny tourer heeft het zelfde dashboard!
Kijkend in de zij spiegels lijkt het wel dat ik in de spiegels kijk van mijn ford transit bus.
Ik moet aan deze auto nog wel het een en andere wijzigen wil ik hem naar mijn hand zetten. Hij heeft meer werk nodig dan de 1M coupe.
Ik ga absoluut mijn aankopen niet verdedigen. In de basis is de 1M gewoon de auto die meer Fun bied! De M2 is tov van een 1m coupe een mini m4 en dat gevoel geeft ie ook. De 1M is van een andere orde.
Motor kan ik weinig over zeggen ik heb voorzichtig gereden.
De m2 is de auto die je nu nieuw kan kopen en een 1m niet meer. En ik heb nu straks 5 jaar de 1m gereden en zoek een nieuwe BMW uitdaging. Maar als die beter is betwijfel ik!
Als je geen 1m heb gereden of in bezit heb gehad dan is dat een groot gemis als je een ware BMW liefhebber bent!
Hij valt in het rijtje E30 M3 eentje die eens in de zoveel tijd voorbij komt. Een analoge auto. De M2 is dat zeker niet!
Is de m2 slecht nee zeker niet. Hij is moderner en nieuwere techniek en andere keuzes zijn er niet. Een nieuwe uitdaging om ook hier weer plezier uit te halen!
Het is bij mij niet de overtuiging die de 1m wel had.
Kijkend over het stuur zie je de breede motorkap.
Bij de 1m heb je veel meer het gevoel dat je in een veel speelsere auto onderweg bent. Het is zo triest dat fabrikanten altijd maar groter en breder willen. Het komt de Fun factor niet ten goede.
De oranje verlichte standaard klokken winkel met stroom regeneratie erbij is ronduit triest. Geen mooie verlichting met rode wijzers zoals bij de 1M. Elke granny tourer heeft het zelfde dashboard!
Kijkend in de zij spiegels lijkt het wel dat ik in de spiegels kijk van mijn ford transit bus.
Ik moet aan deze auto nog wel het een en andere wijzigen wil ik hem naar mijn hand zetten. Hij heeft meer werk nodig dan de 1M coupe.
Ik ga absoluut mijn aankopen niet verdedigen. In de basis is de 1M gewoon de auto die meer Fun bied! De M2 is tov van een 1m coupe een mini m4 en dat gevoel geeft ie ook. De 1M is van een andere orde.
Motor kan ik weinig over zeggen ik heb voorzichtig gereden.
De m2 is de auto die je nu nieuw kan kopen en een 1m niet meer. En ik heb nu straks 5 jaar de 1m gereden en zoek een nieuwe BMW uitdaging. Maar als die beter is betwijfel ik!
Als je geen 1m heb gereden of in bezit heb gehad dan is dat een groot gemis als je een ware BMW liefhebber bent!
Hij valt in het rijtje E30 M3 eentje die eens in de zoveel tijd voorbij komt. Een analoge auto. De M2 is dat zeker niet!
Is de m2 slecht nee zeker niet. Hij is moderner en nieuwere techniek en andere keuzes zijn er niet. Een nieuwe uitdaging om ook hier weer plezier uit te halen!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW M2
eigenlijk wil je gewoon een 1M met een S65B44 (uit M3 GTS) blok 

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW M2
Duidelijk verhaal Andre en best begrijpelijk. Voor veel mensen zal een M2 meer dan genoeg zijn. Maar het verschil is inderdaad wel merkbaar. Maar goed niet storend voor de meesten. Referentie kader is hier bepalend. Hoop wel van harte dat je de M2 wat meer naar je hand kan zetten. Maar met een 1M ernaast en een E30 erbij z dan niet heel eenvoudig worden.
Die regeneratie moet je asap uitzetten via MENU - INSTELLINGEN - CONTROL DISPLAY en dan de bovenste uitvinken.
@Romo: het is duidelijk waarom jij de zit van de M2 aan de (erg) hoge kant vindt:


Die regeneratie moet je asap uitzetten via MENU - INSTELLINGEN - CONTROL DISPLAY en dan de bovenste uitvinken.
@Romo: het is duidelijk waarom jij de zit van de M2 aan de (erg) hoge kant vindt:



- Joost
- Berichten: 1997
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: BMW M2
Denk dat je gelijk hebt Andre.
Heb zelf de M2 nog niet gereden. Heb wel al bijna een jaar een 1M in de garage staan die af en toe buiten komt voor een stukje sturen. Erg fijne auto. Verschil qua beleving met de F80 M3 en E92 M3 (beide inmiddels verkocht) is immens.
Heb zelf de M2 nog niet gereden. Heb wel al bijna een jaar een 1M in de garage staan die af en toe buiten komt voor een stukje sturen. Erg fijne auto. Verschil qua beleving met de F80 M3 en E92 M3 (beide inmiddels verkocht) is immens.
- Booooh
- Berichten: 3535
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Re: BMW M2
Dat van de 1M kan ik wel beamen, is nu min of meer m'n daily en de GT-R daar rijd ik niet zo veel meer mee rond, dat zegt bijna alles over de 1M, erg leuke wagen om in te rijden
...
Toch ga ik nog wel even kijken (en misschien ook rijden) naar de M2 , wil hem ook wel eens in het echt zien in plaats van een plaatje ...

Toch ga ik nog wel even kijken (en misschien ook rijden) naar de M2 , wil hem ook wel eens in het echt zien in plaats van een plaatje ...
- tomgtr
- Berichten: 10896
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: BMW M2
Gefeliciteerd Romo. Gaaf ding en de groene kleur in het blauw zie je wel als hij naast je oude auto staat!
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: BMW M2
Niets ten nadele van die M2 maar damn! Die Cayman moet echt waardeloos rijden om die ervoor op te geven. Wat een plaatje in dat blauw en met die wielen eronder. 

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Majestic-12 [Bot], Semrush [Bot] en 4 gasten