Alles over de E90/E92/E93 M3 (part I)
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Jazeker, volgend jaar, met een M-DSG bak( tenminste als die ergens tegen het voorjaar uitkomt, net als de tulpen of zoJoop schreef:Andere dealer mag ook..., maar het ging me meer om het tweede deel: staat de M3 nog op het verlanglijstje?

- RVV
romo schreef:Niet naar Smudde, daar heb ik een wat mindere ervaring mee ( zal er niet verder op ingaan)Joop schreef:@Romo: ^^Dus met andere woorden: maandagochtend naar Smudde en bestellen maar?
Bovenstaande was niet zo zeer voor mij bedoeld ( ik weet waaroverr het gaat tenslotte), maar meer voor wat sceptici die vonden dat ik de de C63 AMG als serieus alternatief zou moeten beschouwen.
Niet dat ik ermee niet zou willen proef rijden, maar bovenstaande maakt duidelijk dat het eigenlijk niet nodig is, daarbij komt dat ik absoluut geen sedan wil, een coupe is the only way to go IMO
Nadeel vande AMG;
1 nog zwaarder dan een M3 ( over slagschip gesproken)
2 nog opvallender ( bijna een Sjonnie bak) dan een M3( die dan relatief low profile is)
3 sedan
Romo altijd leuk als een test naar je hand word geschreven. MAAR dit is de tester zijn mening. Niet jouw mening.
Hoeveel testen heb ik wel niet gelezen waarin de 130i als minste uit de test kwam ? Opel Astra's, VW Golf's, Audi S3 en zelfs Mazda3 bood meer.. zogenaamd dan..
En ik persoonlijk vond het een heerlijk wagentje..
Vergeet nou al ie testen, leuk om te lezen als je zit te schijten.. 90% van die testredacteuren rijden als ze schrijven.. even waardeloos.. Zelf testen, zelf mening hebben.
Coupe, sedan verhaal.. tja dat kan.. Maar nog eventjes en er komt ook een C coupe variant.
Het gaat er niet om dat je voor een Mercedes moet gaan, maar dat je een goed referentiekader hebt om te beoordelen of een M3 de juiste keuze is. Tenminste zo zou ik redeneren.
- RVV
- GTRene
wahahaRico v Velzen schreef:Romo heeft die M3 allang gekochtEnige wat ie moet doen is een handtekening zetten
![]()

de nwe M3 een schaap in wolfskleren

- Louis
http://www.autoblog.nl/archive/2007/08/ ... est-bmw-m3
Deze al voorbij gekomen ? Check vooral het filmpje, jammer van dat geouwehoer op het laatst, haast zonde.
En idd m5 proporties........slechts 145kg lichter dan de ouwe M5
Deze al voorbij gekomen ? Check vooral het filmpje, jammer van dat geouwehoer op het laatst, haast zonde.

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Nee nog niet, maar dat gaat binnenkort wel gebeuren, daar waar ik mijn auto vandaan heb ( zal geen reclame maken) wordt een Jerez zwarte verwacht. Als het zover komt, zal ik uiteraard weer een mooi verslag op DF pleuren.................Rico v Velzen schreef:Romo heeft die M3 allang gekochtEnige wat ie moet doen is een handtekening zetten
![]()
Romo heb je al in de M3 gereden ? De eersten rijden al lang en breed rond. (sorry als ik het mis heb, maar ik ga ook niet de hele draad doorspitten)

- romo
Ze zouden hier willen dat een 135i 145 kg lichter was dan een 335i............................................dus laat slechts er maar af, das nog een hele boel KG en.........................Louis schreef:http://www.autoblog.nl/archive/2007/08/ ... est-bmw-m3

- romo
GTRene schreef:wahahaRico v Velzen schreef:Romo heeft die M3 allang gekochtEnige wat ie moet doen is een handtekening zetten
![]()
ja inderdaad zo komt Romo wel over in de reacties her en der, of hij heeft aandelen in BMW M gekocht dat zou ook nog eens kunnen
maargoed hij moet het er mee doen, en dat respecteren we natuurlijk.
de nwe M3 een schaap in wolfskleren(M5 proporties)
Ik wil dat ding gewoon, soms heb je dat..................................................maar ik heb hem idd (nog) niet gekocht, zoals al eerder vermeld, ik wacht op de M-DSG( hoe lang dat ook moge duren..............

- romo
Rico v Velzen schreef:romo schreef:Niet naar Smudde, daar heb ik een wat mindere ervaring mee ( zal er niet verder op ingaan)Joop schreef:@Romo: ^^Dus met andere woorden: maandagochtend naar Smudde en bestellen maar?
Bovenstaande was niet zo zeer voor mij bedoeld ( ik weet waaroverr het gaat tenslotte), maar meer voor wat sceptici die vonden dat ik de de C63 AMG als serieus alternatief zou moeten beschouwen.
Niet dat ik ermee niet zou willen proef rijden, maar bovenstaande maakt duidelijk dat het eigenlijk niet nodig is, daarbij komt dat ik absoluut geen sedan wil, een coupe is the only way to go IMO
Nadeel vande AMG;
1 nog zwaarder dan een M3 ( over slagschip gesproken)
2 nog opvallender ( bijna een Sjonnie bak) dan een M3( die dan relatief low profile is)
3 sedan
Romo altijd leuk als een test naar je hand word geschreven. MAAR dit is de tester zijn mening. Niet jouw mening.
Hoeveel testen heb ik wel niet gelezen waarin de 130i als minste uit de test kwam ? Opel Astra's, VW Golf's, Audi S3 en zelfs Mazda3 bood meer.. zogenaamd dan..
En ik persoonlijk vond het een heerlijk wagentje..
Vergeet nou al ie testen, leuk om te lezen als je zit te schijten.. 90% van die testredacteuren rijden als ze schrijven.. even waardeloos.. Zelf testen, zelf mening hebben.
Coupe, sedan verhaal.. tja dat kan.. Maar nog eventjes en er komt ook een C coupe variant.
Het gaat er niet om dat je voor een Mercedes moet gaan, maar dat je een goed referentiekader hebt om te beoordelen of een M3 de juiste keuze is. Tenminste zo zou ik redeneren.
Mee eens, daarom ga ik ook nog maar even een bezoekje brengen aan de lokale Merc dealer, dat kan geen kwaad...............................
- Jelmer850i
- GTRene
En wat is dit dan?? eerder kreeg je nooit je geld terug, 1x BPM betaald in NL en je verkocht je "dure incl bpm" auto naar het buitenland zeg binnen een jaar en je hebt net 20.000,- euro bpm betaald, kon je fluiten naar de rest bpm...maar nu lees ik dit op een rijks website:
GTRene
http://www.minfin.nl/nl/onderwerpen,bel ... ingen.htmlTeruggaaf van BPM bij export
Vanaf 1 februari wordt een algemene teruggaaf van BPM verleend bij export van een personenauto, bestelauto of motor naar een ander EU-land of een EER-land (IJsland, Lichtenstein of Noorwegen).
Eerst moet de volledige BPM worden voldaan waarna bij beëindiging van het gebruik in Nederland een teruggaaf plaatsvindt. Het bedrag van de teruggaaf wordt verminderd met een bedrag voor de leeftijd van de auto. Dit gebeurt aan de hand van een forfaitaire tabel.
De regeling geldt voor auto’s en motoren waarvoor de BPM verschuldigd is geworden na 15 oktober 2006 en die naar een ander land worden overgebracht na 31 januari 2007
GTRene
- Jelmer850i
-
- Jelmer850i
- Michel P
Idd, uitspraak is al voorgedrukt, geld heeft al lang en bestemming.......nu het milieu hot is kunnen ze plukken, en dat doen ze uiteraard zonder enige schaamte :twisted:Andre schreef:14 nov is uitspraak als slurp tax er komt of niet. En omdat de auto een lekkere melkkoe is hoe groot acht je de kans dat het niet doorgaat.
Vuile teringhonden in Den Haag.
Kwartje van kok nooit weer terug gezien. Wordt alleen maar erger zo.
Michel
- Peter Tunissen
Ja, maar alleen voor nieuwe of vers geïmporteerde auto's, zie:GTRene schreef:En wat is dit dan?? eerder kreeg je nooit je geld terug, 1x BPM betaald in NL en je verkocht je "dure incl bpm" auto naar het buitenland zeg binnen een jaar en je hebt net 20.000,- euro bpm betaald, kon je fluiten naar de rest bpm...maar nu lees ik dit op een rijks website:
http://www.minfin.nl/nl/onderwerpen,bel ... ingen.htmlTeruggaaf van BPM bij export
Vanaf 1 februari wordt een algemene teruggaaf van BPM verleend bij export van een personenauto, bestelauto of motor naar een ander EU-land of een EER-land (IJsland, Lichtenstein of Noorwegen).
Eerst moet de volledige BPM worden voldaan waarna bij beëindiging van het gebruik in Nederland een teruggaaf plaatsvindt. Het bedrag van de teruggaaf wordt verminderd met een bedrag voor de leeftijd van de auto. Dit gebeurt aan de hand van een forfaitaire tabel.
De regeling geldt voor auto’s en motoren waarvoor de BPM verschuldigd is geworden na 15 oktober 2006 en die naar een ander land worden overgebracht na 31 januari 2007
GTRene
http://www.vwe.nl/Page/Nieuws/Alg_2006_10_17_BPM.aspx