Alles over de E90/E92/E93 M3 (part I)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten

De nieuwe M3 vind ik:

Een fantastische wagen, een waardige M en echte opvolger van de e46 M3
93
62%
Een M maar niet meer mijn M. Styling is overdone, te zwaar en te groot
37
25%
Wat een lelijk rothok
19
13%

Totaal aantal stemmen: 149

Sander S.

Bericht door Sander S. » 27 okt 2007, 22:02

jah .. wil je persé de nieuwe bak afwachten ? Of zorg je dat je met een handgeschakelde kunt rijden en vervolgens de gok neemt dat BMW toch wel een goed schakelproduct neerzet ?

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 27 okt 2007, 22:36

romo schreef: daarbij komt dat ik absoluut geen sedan wil, een coupe is the only way to go IMO
CLK63 AMG (black Series 8) )

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 okt 2007, 22:41

Joop schreef:Andere dealer mag ook..., maar het ging me meer om het tweede deel: staat de M3 nog op het verlanglijstje?
Jazeker, volgend jaar, met een M-DSG bak( tenminste als die ergens tegen het voorjaar uitkomt, net als de tulpen of zo :lol: ), dat staat wel in de planning, mits maaar tenzij er rare dingen gebeuren.................................

RVV

Bericht door RVV » 28 okt 2007, 00:11

romo schreef:
Joop schreef:@Romo: ^^Dus met andere woorden: maandagochtend naar Smudde en bestellen maar?
Niet naar Smudde, daar heb ik een wat mindere ervaring mee ( zal er niet verder op ingaan)

Bovenstaande was niet zo zeer voor mij bedoeld ( ik weet waaroverr het gaat tenslotte :wink: ), maar meer voor wat sceptici die vonden dat ik de de C63 AMG als serieus alternatief zou moeten beschouwen.
Niet dat ik ermee niet zou willen proef rijden, maar bovenstaande maakt duidelijk dat het eigenlijk niet nodig is, daarbij komt dat ik absoluut geen sedan wil, een coupe is the only way to go IMO

Nadeel vande AMG;
1 nog zwaarder dan een M3 ( over slagschip gesproken)
2 nog opvallender ( bijna een Sjonnie bak) dan een M3( die dan relatief low profile is)
3 sedan

Romo altijd leuk als een test naar je hand word geschreven. MAAR dit is de tester zijn mening. Niet jouw mening.

Hoeveel testen heb ik wel niet gelezen waarin de 130i als minste uit de test kwam ? Opel Astra's, VW Golf's, Audi S3 en zelfs Mazda3 bood meer.. zogenaamd dan..

En ik persoonlijk vond het een heerlijk wagentje..

Vergeet nou al ie testen, leuk om te lezen als je zit te schijten.. 90% van die testredacteuren rijden als ze schrijven.. even waardeloos.. Zelf testen, zelf mening hebben.

Coupe, sedan verhaal.. tja dat kan.. Maar nog eventjes en er komt ook een C coupe variant.

Het gaat er niet om dat je voor een Mercedes moet gaan, maar dat je een goed referentiekader hebt om te beoordelen of een M3 de juiste keuze is. Tenminste zo zou ik redeneren.

Joop

Bericht door Joop » 28 okt 2007, 01:08

Klopt idd Rico...

Maar als ik Romo over het algemeen hoor, zie ik hem niet in een Benz of Audi stappen, de 1er heeft te grote kijkers en is geen coupe. Blijft dan over een 335i of een M3 als coupe.

RVV

Bericht door RVV » 28 okt 2007, 01:12

Romo heeft die M3 allang gekocht :wink: Enige wat ie moet doen is een handtekening zetten :lol:

Romo heb je al in de M3 gereden ? De eersten rijden al lang en breed rond. (sorry als ik het mis heb, maar ik ga ook niet de hele draad doorspitten :wink: )

GTRene

Bericht door GTRene » 28 okt 2007, 01:17

Rico v Velzen schreef:Romo heeft die M3 allang gekocht :wink: Enige wat ie moet doen is een handtekening zetten :lol:
wahaha :lol: ja inderdaad zo komt Romo wel over in de reacties her en der, of hij heeft aandelen in BMW M gekocht dat zou ook nog eens kunnen :lol: maargoed hij moet het er mee doen, en dat respecteren we natuurlijk.

de nwe M3 een schaap in wolfskleren :lol: (M5 proporties)

Louis

Bericht door Louis » 28 okt 2007, 02:03

http://www.autoblog.nl/archive/2007/08/ ... est-bmw-m3
Deze al voorbij gekomen ? Check vooral het filmpje, jammer van dat geouwehoer op het laatst, haast zonde.

En idd m5 proporties........slechts 145kg lichter dan de ouwe M5 :shock:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 28 okt 2007, 09:24

Rico v Velzen schreef:Romo heeft die M3 allang gekocht :wink: Enige wat ie moet doen is een handtekening zetten :lol:

Romo heb je al in de M3 gereden ? De eersten rijden al lang en breed rond. (sorry als ik het mis heb, maar ik ga ook niet de hele draad doorspitten :wink: )
Nee nog niet, maar dat gaat binnenkort wel gebeuren, daar waar ik mijn auto vandaan heb ( zal geen reclame maken) wordt een Jerez zwarte verwacht. Als het zover komt, zal ik uiteraard weer een mooi verslag op DF pleuren................. :wink:

romo

Bericht door romo » 28 okt 2007, 09:27

Louis schreef:http://www.autoblog.nl/archive/2007/08/ ... est-bmw-m3
Deze al voorbij gekomen ? Check vooral het filmpje, jammer van dat geouwehoer op het laatst, haast zonde.

En idd m5 proporties........slechts 145kg lichter dan de ouwe M5 :shock:
Ze zouden hier willen dat een 135i 145 kg lichter was dan een 335i............................................dus laat slechts er maar af, das nog een hele boel KG en......................... :wink:

romo

Bericht door romo » 28 okt 2007, 09:28

GTRene schreef:
wahaha :lol: ja inderdaad zo komt Romo wel over in de reacties her en der, of hij heeft aandelen in BMW M gekocht dat zou ook nog eens kunnen :lol: maargoed hij moet het er mee doen, en dat respecteren we natuurlijk.

de nwe M3 een schaap in wolfskleren :lol: (M5 proporties)

Ik wil dat ding gewoon, soms heb je dat..................................................maar ik heb hem idd (nog) niet gekocht, zoals al eerder vermeld, ik wacht op de M-DSG( hoe lang dat ook moge duren.............. :wink: )

romo

Bericht door romo » 28 okt 2007, 09:31

Rico v Velzen schreef:
romo schreef:
Joop schreef:@Romo: ^^Dus met andere woorden: maandagochtend naar Smudde en bestellen maar?
Niet naar Smudde, daar heb ik een wat mindere ervaring mee ( zal er niet verder op ingaan)

Bovenstaande was niet zo zeer voor mij bedoeld ( ik weet waaroverr het gaat tenslotte :wink: ), maar meer voor wat sceptici die vonden dat ik de de C63 AMG als serieus alternatief zou moeten beschouwen.
Niet dat ik ermee niet zou willen proef rijden, maar bovenstaande maakt duidelijk dat het eigenlijk niet nodig is, daarbij komt dat ik absoluut geen sedan wil, een coupe is the only way to go IMO

Nadeel vande AMG;
1 nog zwaarder dan een M3 ( over slagschip gesproken)
2 nog opvallender ( bijna een Sjonnie bak) dan een M3( die dan relatief low profile is)
3 sedan

Romo altijd leuk als een test naar je hand word geschreven. MAAR dit is de tester zijn mening. Niet jouw mening.

Hoeveel testen heb ik wel niet gelezen waarin de 130i als minste uit de test kwam ? Opel Astra's, VW Golf's, Audi S3 en zelfs Mazda3 bood meer.. zogenaamd dan..

En ik persoonlijk vond het een heerlijk wagentje..

Vergeet nou al ie testen, leuk om te lezen als je zit te schijten.. 90% van die testredacteuren rijden als ze schrijven.. even waardeloos.. Zelf testen, zelf mening hebben.

Coupe, sedan verhaal.. tja dat kan.. Maar nog eventjes en er komt ook een C coupe variant.

Het gaat er niet om dat je voor een Mercedes moet gaan, maar dat je een goed referentiekader hebt om te beoordelen of een M3 de juiste keuze is. Tenminste zo zou ik redeneren.

Mee eens, daarom ga ik ook nog maar even een bezoekje brengen aan de lokale Merc dealer, dat kan geen kwaad...............................

romo

Bericht door romo » 28 okt 2007, 21:02

Andre, al gereden met de M3??

Even benieuwd naar je mening......................................

RVV

Bericht door RVV » 28 okt 2007, 23:27

romo schreef:Andre, al gereden met de M3??

Even benieuwd naar je mening......................................
Niet voor tere zieltjes :lol:

Andre

Bericht door Andre » 28 okt 2007, 23:37

Is absoluut fijne machine. Koop er maar snel een want volgend jaar kosten ze gewoon 10k meer.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 29 okt 2007, 10:54

Meer? terwijl de bpm omlaag gaat?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 29 okt 2007, 11:01

Slurptax.

GTRene

Bericht door GTRene » 29 okt 2007, 11:06

En wat is dit dan?? eerder kreeg je nooit je geld terug, 1x BPM betaald in NL en je verkocht je "dure incl bpm" auto naar het buitenland zeg binnen een jaar en je hebt net 20.000,- euro bpm betaald, kon je fluiten naar de rest bpm...maar nu lees ik dit op een rijks website:
Teruggaaf van BPM bij export
Vanaf 1 februari wordt een algemene teruggaaf van BPM verleend bij export van een personenauto, bestelauto of motor naar een ander EU-land of een EER-land (IJsland, Lichtenstein of Noorwegen).
Eerst moet de volledige BPM worden voldaan waarna bij beëindiging van het gebruik in Nederland een teruggaaf plaatsvindt. Het bedrag van de teruggaaf wordt verminderd met een bedrag voor de leeftijd van de auto. Dit gebeurt aan de hand van een forfaitaire tabel.
De regeling geldt voor auto’s en motoren waarvoor de BPM verschuldigd is geworden na 15 oktober 2006 en die naar een ander land worden overgebracht na 31 januari 2007
http://www.minfin.nl/nl/onderwerpen,bel ... ingen.html

GTRene

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 29 okt 2007, 11:21

Arthur schreef:Slurptax.
Zit toch ook al een heffing op de benzine of niet dan?
Gaat dat vervallen :?:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 29 okt 2007, 11:25

Weet niet hoe het precies werkt.
Maar vervuilend auto's worden duurder door een belastingheffing.
Zoiets meen ik.

Andre

Bericht door Andre » 29 okt 2007, 12:04

14 nov is uitspraak als slurp tax er komt of niet. En omdat de auto een lekkere melkkoe is hoe groot acht je de kans dat het niet doorgaat.

Vuile teringhonden in Den Haag.

Kwartje van kok nooit weer terug gezien. Wordt alleen maar erger zo.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 29 okt 2007, 12:51

dan moeten we iedere avond hun tank maar leeg slurpen zodat het nog enigzins betaalbaar is 8)

Michel P

Bericht door Michel P » 29 okt 2007, 12:59

Andre schreef:14 nov is uitspraak als slurp tax er komt of niet. En omdat de auto een lekkere melkkoe is hoe groot acht je de kans dat het niet doorgaat.

Vuile teringhonden in Den Haag.

Kwartje van kok nooit weer terug gezien. Wordt alleen maar erger zo.
Idd, uitspraak is al voorgedrukt, geld heeft al lang en bestemming.......nu het milieu hot is kunnen ze plukken, en dat doen ze uiteraard zonder enige schaamte :twisted:

Michel

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 29 okt 2007, 13:12

GTRene schreef:En wat is dit dan?? eerder kreeg je nooit je geld terug, 1x BPM betaald in NL en je verkocht je "dure incl bpm" auto naar het buitenland zeg binnen een jaar en je hebt net 20.000,- euro bpm betaald, kon je fluiten naar de rest bpm...maar nu lees ik dit op een rijks website:
Teruggaaf van BPM bij export
Vanaf 1 februari wordt een algemene teruggaaf van BPM verleend bij export van een personenauto, bestelauto of motor naar een ander EU-land of een EER-land (IJsland, Lichtenstein of Noorwegen).
Eerst moet de volledige BPM worden voldaan waarna bij beëindiging van het gebruik in Nederland een teruggaaf plaatsvindt. Het bedrag van de teruggaaf wordt verminderd met een bedrag voor de leeftijd van de auto. Dit gebeurt aan de hand van een forfaitaire tabel.
De regeling geldt voor auto’s en motoren waarvoor de BPM verschuldigd is geworden na 15 oktober 2006 en die naar een ander land worden overgebracht na 31 januari 2007
http://www.minfin.nl/nl/onderwerpen,bel ... ingen.html

GTRene
Ja, maar alleen voor nieuwe of vers geïmporteerde auto's, zie:
http://www.vwe.nl/Page/Nieuws/Alg_2006_10_17_BPM.aspx

M-bitious

Bericht door M-bitious » 29 okt 2007, 19:09

Zie net op Autoweek een videootje van de beurs in Tokyo. De M3 sedan die op Schiphol is gespot, die zilveren ja, staat er inderdaad. Grappig.

Gesloten