Alles over de E90/E92/E93 M3 (part I)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten

De nieuwe M3 vind ik:

Een fantastische wagen, een waardige M en echte opvolger van de e46 M3
93
62%
Een M maar niet meer mijn M. Styling is overdone, te zwaar en te groot
37
25%
Wat een lelijk rothok
19
13%
 
Totaal aantal stemmen: 149


Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 5077
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Bericht door Fernando » 21 okt 2007, 23:34

op het een-na-laatste blad zie je de achterkant van de E92 goed, en dan kan ik alleen maar denken: gadver wat een rommelige achterkant, vooral dat gedeelte van de uitlaten

nee dan was dat bij de e46 mooier weggewerkt....

Joep
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 apr 2006, 15:13
Locatie: Boxmeer

Bericht door Joep » 22 okt 2007, 19:44

Thumbs up Martijn!

Bedankt :D

Joep

Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Bericht door frankv » 22 okt 2007, 20:22

het verschil in rondetijden tussen de E36 en E46 lijkt erg klein, tussen de E46 en E92 weer vrij groot

frank

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 22 okt 2007, 23:05

Staat in de tekst wel dat de E46 door alle accesoires + SMG vrij zwaar is.

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 23 okt 2007, 11:19

Martijn Koevoets schreef:Staat in de tekst wel dat de E46 door alle accesoires + SMG vrij zwaar is.
Net zoals die van Rico bedoel je? :wink:

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 23 okt 2007, 12:34


Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 okt 2007, 13:02

Die 2e foto................................... :shock: :shock:

Briljant, WOW, man der komt wat aan zeg, supergaaf IMO

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Bericht door Roy » 23 okt 2007, 16:29

romo schreef:Die 2e foto................................... :shock: :shock:

Briljant, WOW, man der komt wat aan zeg, supergaaf IMO
Helemaal mee eens. Super! 8)

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 23 okt 2007, 18:32

Gaaf ding, alleen blijft die achterbumper een misser. Rommelig met al die plooien en gleuven. Vind het ook niet zo fraai dat je tegen de demper aankijkt, bumper had best iets "dieper" mogen zijn.

Heeft misschien met de koeling van e.e.a. te maken? Dat gat in de achterbumper is er toch ook voor de afvoer van warme/hete lucht van het achterdiff? Of is dat alleen bij de E60M5 zo? (of is het gewoon een lulverhaal met de M van marketing?) :D

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 23 okt 2007, 19:01

wat blijft een dakar gele E36 toch supergaaf!!

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 23 okt 2007, 19:21

Martijn schreef:Gaaf ding, alleen blijft die achterbumper een misser. Rommelig met al die plooien en gleuven. Vind het ook niet zo fraai dat je tegen de demper aankijkt, bumper had best iets "dieper" mogen zijn.

Heeft misschien met de koeling van e.e.a. te maken? Dat gat in de achterbumper is er toch ook voor de afvoer van warme/hete lucht van het achterdiff? Of is dat alleen bij de E60M5 zo? (of is het gewoon een lulverhaal met de M van marketing?) :D
Om dat te weten moet je onder de auto kijken :)

Als de bak waar het reservewiel in ligt ongeveer net zo diep is als de achterbumper dan is het gewoon een styling element. Ligt de bumper een stuk lager dan is het ook styling :wink: maar wel degelijk met een functie. Als de bumper lager zit dan gaat die door zijn vorm namelijk wind vangen waardoor je voor extra luchtweerstand zorgt en een extra opwaardse kracht. Door een gat in de bumper te maken heb je doorstroom en minder lift/drag.

Ferrari past dat ook toe op een aantal van hun modellen.

Zelfde idee als een M3 GTR motorkap zeg maar, door de gaten bovenin heb je meer doorstroom. Daardoor meer koeling, en ook geen drukopbouw waardoor je minder lift hebt.
Laatst gewijzigd door Bert ///M3 op 23 okt 2007, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 23 okt 2007, 20:07

Bert ///M3 schreef:
Martijn schreef:Gaaf ding, alleen blijft die achterbumper een misser. Rommelig met al die plooien en gleuven. Vind het ook niet zo fraai dat je tegen de demper aankijkt, bumper had best iets "dieper" mogen zijn.

Heeft misschien met de koeling van e.e.a. te maken? Dat gat in de achterbumper is er toch ook voor de afvoer van warme/hete lucht van het achterdiff? Of is dat alleen bij de E60M5 zo? (of is het gewoon een lulverhaal met de M van marketing?) :D
Om dat te weten moet je onder de auto kijken :)

Als de bak waar het reservewiel in ligt ongeveer net zo diep is als de achterbumper dan is het gewoon een styling element. Ligt de bumper een stuk lager dan is het ook styling :wink: maar wel degelijk met een functie. Als de bumper lager zit dan gaat die door zijn vorm namelijk wind vangen waardoor je voor extra luchtweerstand zorgt en een extra opwaardse kracht. Door een gat in de bumper te maken heb je doorstroom en minder lift/drag.

Ferrari past dat ook toe op een aantal van hun modellen.

Zelfde idee als een M3 GTR motorkap zeg maar, door de gaten bovenin heb je meer doorstroom. Daardoor meer koeling, en ook geen drukopbouw waardoor je meer lift hebt.
Uh minder lift toch?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 23 okt 2007, 21:05

Bert, Nieuwe BMW'S rijden toch allemaal op run flat banden. Die hebben toch geen bak meer voor een reserve wiel toch?

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 23 okt 2007, 21:34

romo schreef:Die 2e foto................................... :shock: :shock:

Briljant, WOW, man der komt wat aan zeg, supergaaf IMO
Ook helemaal mee eens, wat een verschil met die neus van de nieuwe Audi's. Motorkap is 1 van de mooiste ooit gemaakt op een productie auto.
Zit er boven de voorwielen meer ruimte dan de achterwielen?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 okt 2007, 21:38

Mike schreef:
romo schreef:Die 2e foto................................... :shock: :shock:

Briljant, WOW, man der komt wat aan zeg, supergaaf IMO
Ook helemaal mee eens, wat een verschil met die neus van de nieuwe Audi's. Motorkap is 1 van de mooiste ooit gemaakt op een productie auto.
Zit er boven de voorwielen meer ruimte dan de achterwielen?
Trekt net op natuurlijk, dus voor even uit de veren....................... :lol:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 23 okt 2007, 21:57

M-bitious schreef:
Uh minder lift toch?
Klopt je hebt gelijk, schrijffout :)

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 23 okt 2007, 22:12

Rico v Velzen schreef:Bert, Nieuwe BMW'S rijden toch allemaal op run flat banden. Die hebben toch geen bak meer voor een reserve wiel toch?
Geen idee ik heb toch geen nieuwe, daarom staat er ook moet je zelf onder de bodem kijken :lol:

Plaatje suggereert in elk geval wel dat er nog iets onder zit:
[img:800:536]http://images.worldcarfans.com/articles ... ini16L.jpg[/img]

Ik heb vandaag toevallig nog bij de E36 gekeken en daar sluit de reservewiel + accu bak precies aan op de namaak diffuser en is het een deel van de vlakke bodem contructie. Niet helemaal vlak zoals bij een 911 RSR bijvoorbeeld maar wel alles zelfde hoogte, tank, underbody paneel enz. Zou je daar dus de reservewielbak weghalen dan heb je ineens een helehoop extra weerstand van je achterbumper.

Die BMW M rommel lijkt vaak wel alleen maar styling maar stiekum is daar nog best wel aardig over nagedacht als je het mij vraagt.

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 23 okt 2007, 22:49

De E90 heeft geen ruimte voor een reserverwiel. De standaard E92 hebben het in ieder geval ook niet want die staan allemaal op runflats en ik kan me niet voorstellen dat de M3 het wel heeft.

Robin
Berichten: 55134
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 24 okt 2007, 10:37


Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 okt 2007, 21:26

Zo iets gaat het worden;


http://powershift.getrag.de/12

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 okt 2007, 09:24

Voor de discussie of een C63 een alternatief is ook wel aardig;

http://www.caranddriver.com/comparisons ... mw-m3.html


leuk citaat;

Still, AMG has done a commendable job concealing the C63’s weight by its quick, light, and accurate steering. But when the limit is approached, as it is in our lane-change test, the differences are clear. The M3 is far more willing to turn in and is quicker to transition, slithering through the lane change visibly quicker than the C63, although the Benz outpaces the Audi by a wide margin.




The upsize AMG brakes somehow managed to stop the heaviest-in-test C63 in 155 feet from 70 mph, the best of the day, although by only the slightest of margins. However, the C63’s binders didn’t have the initial bite so praiseworthy in the M3, and they were the only ones that got noticeably spongier after the testing regimen.


What really killed the Benz’s chances of upsetting the M3, however, was its harsh ride. At low speeds, the suspension seems overly damped; the C63 dutifully tracks every lump in the pavement to the detriment of the jostled occupants. As the speeds rise, on back-road two-lanes, for example, the problem disappears and the Benz feels extremely capable and secure. But at even higher speeds, on unlimited sections of autobahn, the bucking behavior is back. It never caused the C63 to feel unstable but was nevertheless clearly the worst of the three cars.

In the end, we found the C63 to offer the most special experience in this highly desirable trio, but as the days wore on, we became slightly less enamored with the Mercedes’ aggressive behavior and looks—the creases, the bulges, the vents, and the gaping front fascia could almost pass as an aftermarket job in this tasteful group. But if you like to be seen, heard, and talked about, the C63 is your Lamborghini of sports sedans.


MEEST BELANGERIJK;

After 700 miles behind the wheel of this M3, we feel confident that much of the simple, honest goodness that made the M3 the envy of the automotive world is present in the new car. It’s no longer a homologation special, but next to the C63 and RS 4, this latest M3 offers the purest, least diluted, most involving, and best-in-class driver-and-machine relationship. Those characteristics are what made the M3 great, and they’re still evident in a faster and more refined package.

The M3 wins because it is the best—the most sporting and emotionally appealing car in this group. It’s not the fastest, but its relatively light weight and deft handling, and the relationship it fosters with the driver, are the most compelling. And by the way, it is the least-expensive car of the three.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 27 okt 2007, 21:47

@Romo: ^^Dus met andere woorden: maandagochtend naar Smudde en bestellen maar?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 okt 2007, 22:00

Joop schreef:@Romo: ^^Dus met andere woorden: maandagochtend naar Smudde en bestellen maar?
Niet naar Smudde, daar heb ik een wat mindere ervaring mee ( zal er niet verder op ingaan)

Bovenstaande was niet zo zeer voor mij bedoeld ( ik weet waaroverr het gaat tenslotte :wink: ), maar meer voor wat sceptici die vonden dat ik de de C63 AMG als serieus alternatief zou moeten beschouwen.
Niet dat ik ermee niet zou willen proef rijden, maar bovenstaande maakt duidelijk dat het eigenlijk niet nodig is, daarbij komt dat ik absoluut geen sedan wil, een coupe is the only way to go IMO

Nadeel vande AMG;
1 nog zwaarder dan een M3 ( over slagschip gesproken)
2 nog opvallender ( bijna een Sjonnie bak) dan een M3( die dan relatief low profile is)
3 sedan
Laatst gewijzigd door romo op 27 okt 2007, 22:49, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 27 okt 2007, 22:01

Andere dealer mag ook..., maar het ging me meer om het tweede deel: staat de M3 nog op het verlanglijstje?

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Semrush [Bot] en 5 gasten