Alles over de E90/E92/E93 M3 (part I)
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Et voila:
[IMG:116:165]http://img137.imageshack.us/img137/2824/001op3.th.jpg[/img][IMG:109:165]http://img138.imageshack.us/img138/885/002zb9.th.jpg[/img]
[IMG:116:165]http://img144.imageshack.us/img144/1913/003qy8.th.jpg[/img][IMG:115:165]http://img135.imageshack.us/img135/7742/004hb9.th.jpg[/img]
[IMG:116:165]http://img136.imageshack.us/img136/9452/005sz6.th.jpg[/img][IMG:117:165]http://img88.imageshack.us/img88/8879/006xx6.th.jpg[/img]
[IMG:116:165]http://img132.imageshack.us/img132/6286/007pk9.th.jpg[/img][IMG:117:165]http://img144.imageshack.us/img144/5803/008ex9.th.jpg[/img]
[IMG:116:165]http://img137.imageshack.us/img137/2824/001op3.th.jpg[/img][IMG:109:165]http://img138.imageshack.us/img138/885/002zb9.th.jpg[/img]
[IMG:116:165]http://img144.imageshack.us/img144/1913/003qy8.th.jpg[/img][IMG:115:165]http://img135.imageshack.us/img135/7742/004hb9.th.jpg[/img]
[IMG:116:165]http://img136.imageshack.us/img136/9452/005sz6.th.jpg[/img][IMG:117:165]http://img88.imageshack.us/img88/8879/006xx6.th.jpg[/img]
[IMG:116:165]http://img132.imageshack.us/img132/6286/007pk9.th.jpg[/img][IMG:117:165]http://img144.imageshack.us/img144/5803/008ex9.th.jpg[/img]
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
[img:800:533]http://www.autogespot.com/files/22_10_2 ... 1633_1.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autogespot.com/files/22_10_2 ... 1633_2.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autogespot.com/files/22_10_2 ... 1633_3.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autogespot.com/files/22_10_2 ... 1633_4.jpg[/img]
Nice, kleur kom je niet bepaald vaak tegen
[img:800:533]http://www.autogespot.com/files/22_10_2 ... 1633_2.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autogespot.com/files/22_10_2 ... 1633_3.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autogespot.com/files/22_10_2 ... 1633_4.jpg[/img]
Nice, kleur kom je niet bepaald vaak tegen

-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
Gaaf ding, alleen blijft die achterbumper een misser. Rommelig met al die plooien en gleuven. Vind het ook niet zo fraai dat je tegen de demper aankijkt, bumper had best iets "dieper" mogen zijn.
Heeft misschien met de koeling van e.e.a. te maken? Dat gat in de achterbumper is er toch ook voor de afvoer van warme/hete lucht van het achterdiff? Of is dat alleen bij de E60M5 zo? (of is het gewoon een lulverhaal met de M van marketing?)
Heeft misschien met de koeling van e.e.a. te maken? Dat gat in de achterbumper is er toch ook voor de afvoer van warme/hete lucht van het achterdiff? Of is dat alleen bij de E60M5 zo? (of is het gewoon een lulverhaal met de M van marketing?)

- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Om dat te weten moet je onder de auto kijkenMartijn schreef:Gaaf ding, alleen blijft die achterbumper een misser. Rommelig met al die plooien en gleuven. Vind het ook niet zo fraai dat je tegen de demper aankijkt, bumper had best iets "dieper" mogen zijn.
Heeft misschien met de koeling van e.e.a. te maken? Dat gat in de achterbumper is er toch ook voor de afvoer van warme/hete lucht van het achterdiff? Of is dat alleen bij de E60M5 zo? (of is het gewoon een lulverhaal met de M van marketing?)

Als de bak waar het reservewiel in ligt ongeveer net zo diep is als de achterbumper dan is het gewoon een styling element. Ligt de bumper een stuk lager dan is het ook styling

Ferrari past dat ook toe op een aantal van hun modellen.
Zelfde idee als een M3 GTR motorkap zeg maar, door de gaten bovenin heb je meer doorstroom. Daardoor meer koeling, en ook geen drukopbouw waardoor je minder lift hebt.
Laatst gewijzigd door Bert ///M3 op 23 okt 2007, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Uh minder lift toch?Bert ///M3 schreef:Om dat te weten moet je onder de auto kijkenMartijn schreef:Gaaf ding, alleen blijft die achterbumper een misser. Rommelig met al die plooien en gleuven. Vind het ook niet zo fraai dat je tegen de demper aankijkt, bumper had best iets "dieper" mogen zijn.
Heeft misschien met de koeling van e.e.a. te maken? Dat gat in de achterbumper is er toch ook voor de afvoer van warme/hete lucht van het achterdiff? Of is dat alleen bij de E60M5 zo? (of is het gewoon een lulverhaal met de M van marketing?)![]()
Als de bak waar het reservewiel in ligt ongeveer net zo diep is als de achterbumper dan is het gewoon een styling element. Ligt de bumper een stuk lager dan is het ook stylingmaar wel degelijk met een functie. Als de bumper lager zit dan gaat die door zijn vorm namelijk wind vangen waardoor je voor extra luchtweerstand zorgt en een extra opwaardse kracht. Door een gat in de bumper te maken heb je doorstroom en minder lift/drag.
Ferrari past dat ook toe op een aantal van hun modellen.
Zelfde idee als een M3 GTR motorkap zeg maar, door de gaten bovenin heb je meer doorstroom. Daardoor meer koeling, en ook geen drukopbouw waardoor je meer lift hebt.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Ook helemaal mee eens, wat een verschil met die neus van de nieuwe Audi's. Motorkap is 1 van de mooiste ooit gemaakt op een productie auto.romo schreef:Die 2e foto...................................![]()
![]()
Briljant, WOW, man der komt wat aan zeg, supergaaf IMO
Zit er boven de voorwielen meer ruimte dan de achterwielen?
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Trekt net op natuurlijk, dus voor even uit de veren.......................Mike schreef:Ook helemaal mee eens, wat een verschil met die neus van de nieuwe Audi's. Motorkap is 1 van de mooiste ooit gemaakt op een productie auto.romo schreef:Die 2e foto...................................![]()
![]()
Briljant, WOW, man der komt wat aan zeg, supergaaf IMO
Zit er boven de voorwielen meer ruimte dan de achterwielen?

- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Geen idee ik heb toch geen nieuwe, daarom staat er ook moet je zelf onder de bodem kijkenRico v Velzen schreef:Bert, Nieuwe BMW'S rijden toch allemaal op run flat banden. Die hebben toch geen bak meer voor een reserve wiel toch?

Plaatje suggereert in elk geval wel dat er nog iets onder zit:
[img:800:536]http://images.worldcarfans.com/articles ... ini16L.jpg[/img]
Ik heb vandaag toevallig nog bij de E36 gekeken en daar sluit de reservewiel + accu bak precies aan op de namaak diffuser en is het een deel van de vlakke bodem contructie. Niet helemaal vlak zoals bij een 911 RSR bijvoorbeeld maar wel alles zelfde hoogte, tank, underbody paneel enz. Zou je daar dus de reservewielbak weghalen dan heb je ineens een helehoop extra weerstand van je achterbumper.
Die BMW M rommel lijkt vaak wel alleen maar styling maar stiekum is daar nog best wel aardig over nagedacht als je het mij vraagt.
-
- Berichten: 55134
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Voor de discussie of een C63 een alternatief is ook wel aardig;
http://www.caranddriver.com/comparisons ... mw-m3.html
leuk citaat;
Still, AMG has done a commendable job concealing the C63’s weight by its quick, light, and accurate steering. But when the limit is approached, as it is in our lane-change test, the differences are clear. The M3 is far more willing to turn in and is quicker to transition, slithering through the lane change visibly quicker than the C63, although the Benz outpaces the Audi by a wide margin.
The upsize AMG brakes somehow managed to stop the heaviest-in-test C63 in 155 feet from 70 mph, the best of the day, although by only the slightest of margins. However, the C63’s binders didn’t have the initial bite so praiseworthy in the M3, and they were the only ones that got noticeably spongier after the testing regimen.
What really killed the Benz’s chances of upsetting the M3, however, was its harsh ride. At low speeds, the suspension seems overly damped; the C63 dutifully tracks every lump in the pavement to the detriment of the jostled occupants. As the speeds rise, on back-road two-lanes, for example, the problem disappears and the Benz feels extremely capable and secure. But at even higher speeds, on unlimited sections of autobahn, the bucking behavior is back. It never caused the C63 to feel unstable but was nevertheless clearly the worst of the three cars.
In the end, we found the C63 to offer the most special experience in this highly desirable trio, but as the days wore on, we became slightly less enamored with the Mercedes’ aggressive behavior and looks—the creases, the bulges, the vents, and the gaping front fascia could almost pass as an aftermarket job in this tasteful group. But if you like to be seen, heard, and talked about, the C63 is your Lamborghini of sports sedans.
MEEST BELANGERIJK;
After 700 miles behind the wheel of this M3, we feel confident that much of the simple, honest goodness that made the M3 the envy of the automotive world is present in the new car. It’s no longer a homologation special, but next to the C63 and RS 4, this latest M3 offers the purest, least diluted, most involving, and best-in-class driver-and-machine relationship. Those characteristics are what made the M3 great, and they’re still evident in a faster and more refined package.
The M3 wins because it is the best—the most sporting and emotionally appealing car in this group. It’s not the fastest, but its relatively light weight and deft handling, and the relationship it fosters with the driver, are the most compelling. And by the way, it is the least-expensive car of the three.
http://www.caranddriver.com/comparisons ... mw-m3.html
leuk citaat;
Still, AMG has done a commendable job concealing the C63’s weight by its quick, light, and accurate steering. But when the limit is approached, as it is in our lane-change test, the differences are clear. The M3 is far more willing to turn in and is quicker to transition, slithering through the lane change visibly quicker than the C63, although the Benz outpaces the Audi by a wide margin.
The upsize AMG brakes somehow managed to stop the heaviest-in-test C63 in 155 feet from 70 mph, the best of the day, although by only the slightest of margins. However, the C63’s binders didn’t have the initial bite so praiseworthy in the M3, and they were the only ones that got noticeably spongier after the testing regimen.
What really killed the Benz’s chances of upsetting the M3, however, was its harsh ride. At low speeds, the suspension seems overly damped; the C63 dutifully tracks every lump in the pavement to the detriment of the jostled occupants. As the speeds rise, on back-road two-lanes, for example, the problem disappears and the Benz feels extremely capable and secure. But at even higher speeds, on unlimited sections of autobahn, the bucking behavior is back. It never caused the C63 to feel unstable but was nevertheless clearly the worst of the three cars.
In the end, we found the C63 to offer the most special experience in this highly desirable trio, but as the days wore on, we became slightly less enamored with the Mercedes’ aggressive behavior and looks—the creases, the bulges, the vents, and the gaping front fascia could almost pass as an aftermarket job in this tasteful group. But if you like to be seen, heard, and talked about, the C63 is your Lamborghini of sports sedans.
MEEST BELANGERIJK;
After 700 miles behind the wheel of this M3, we feel confident that much of the simple, honest goodness that made the M3 the envy of the automotive world is present in the new car. It’s no longer a homologation special, but next to the C63 and RS 4, this latest M3 offers the purest, least diluted, most involving, and best-in-class driver-and-machine relationship. Those characteristics are what made the M3 great, and they’re still evident in a faster and more refined package.
The M3 wins because it is the best—the most sporting and emotionally appealing car in this group. It’s not the fastest, but its relatively light weight and deft handling, and the relationship it fosters with the driver, are the most compelling. And by the way, it is the least-expensive car of the three.
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Niet naar Smudde, daar heb ik een wat mindere ervaring mee ( zal er niet verder op ingaan)Joop schreef:@Romo: ^^Dus met andere woorden: maandagochtend naar Smudde en bestellen maar?
Bovenstaande was niet zo zeer voor mij bedoeld ( ik weet waaroverr het gaat tenslotte

Niet dat ik ermee niet zou willen proef rijden, maar bovenstaande maakt duidelijk dat het eigenlijk niet nodig is, daarbij komt dat ik absoluut geen sedan wil, een coupe is the only way to go IMO
Nadeel vande AMG;
1 nog zwaarder dan een M3 ( over slagschip gesproken)
2 nog opvallender ( bijna een Sjonnie bak) dan een M3( die dan relatief low profile is)
3 sedan
Laatst gewijzigd door romo op 27 okt 2007, 22:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Semrush [Bot] en 5 gasten