Rob Schouten schreef:De ITR zou ook niet mijn optie zijn. Honda onderdelen zijn redelijk gemakkelijk uitwisselbaar. Het ITR blok past ook in de wat oudere civicjes ('91-'95) of ('95-'01). Dat zou mijn optie zijn als je bij fwd wil blijven. Het oudere model heeft een wat kortere wielbasis. Het blok uit de EP3 (de voorlaatste Civic TypeR) pas ook met de juiste motorsteunen, heb je meteen 200 atmo pk's en een close ratio 6 bak.
Van beide modellen kun je op de sloop genoeg plaatwerk krijgen mocht er eens wat mis gaan. Qua onderstel en remmen kun je je op beide modellen ook flink uitleven.
x2
Pak een civic van de 5e of 6e generatie, gooi daar een k20a in uit een JDM integra type R DC5, en je hebt een 2 liter met 220 pk, in een 900 kg chassis, + LSD, + 6 bak, geen hitteproblemen, en rond de 2 minuten op zandvoort wellicht haalbaar. Denk dat dit wel een van de beste fwd setups is, en nog redelijk te betalen.
Kijk maar eens naar de DVD's van Best Motoring, American Toque 1 + 2, dan zie je hoe een fwd civic in een time attack korte metten maakt met rwd en 4wd wagens. En die heeft nog een ouder K20 blok erin (200 pk uit een EP3). Je bent zoiezo sneller dan een ITR of CTR. Erg leuk als je FWD wilt blijven.
Ikzelf ben met een soortgelijk project bezig, alleen komt er bij mij een JDM ITR blokje in van 200 pk, en gewicht zit op 1000 kg (vanwege elektrische zooi, schuifdak, abs, etc). Ben dan zoiezo een stuk sneller als een europese ITR (10 pk meer, en 100 kg lichter).