Alles over de 1 serie (part III)
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Ik zie niet in waarom jij dat niet zou halen. Onderstaande link is interessant als je vergelijkingstijden zoekt, metingen van verschillende autobladen, in de meest gunstige versnelling.Ferdinand schreef:Ok, ik vind dat wel snel, die cijfers van andre. Dat zijn cijfers die ik in ieder geval in geen jaren zal halen met mijn 135i, ook niet met een schnitsel chippie
http://www.zeperfs.com/duel1718-1535.htm
Kiezen voor duels of matchs rechtsboven.
-
- Berichten: 11403
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
komt allemaal door karel die heeft me zo n ding aangesmeerd:)
LOL
Tis wel mooi om te weten hoe je auto het doet tov de concurrentie. Wordt tijd voor die classic om die eens te testen.
mijn tijd is gereden in 3e versnelling na 120. Start op 78 km net onder de 80 anders gaat de performance meter al lopen.
LOL
Tis wel mooi om te weten hoe je auto het doet tov de concurrentie. Wordt tijd voor die classic om die eens te testen.
mijn tijd is gereden in 3e versnelling na 120. Start op 78 km net onder de 80 anders gaat de performance meter al lopen.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
- Berichten: 55095
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
LOL, dan moet iedereen dus in elke beschikbare auto rijden om daar ook weer geen misverstand/commentaar over te hebben:"Je schakelde bij 't verkeerde toerental, te traag, laat mij maar" etc etc.
Het moet eens gebeuren in D ofzo, ik weet hoe snel m'n auto is tov Dre's 135i, als Rico nou gewoon test hoe snel z'n CS is en dat tegenover de 135i zet kan ik daar wel conclusies uit trekken ook in het nadeel eventueel van mijn auto.

Het moet eens gebeuren in D ofzo, ik weet hoe snel m'n auto is tov Dre's 135i, als Rico nou gewoon test hoe snel z'n CS is en dat tegenover de 135i zet kan ik daar wel conclusies uit trekken ook in het nadeel eventueel van mijn auto.

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Robin gelul
Dre gaat alleen in mijn auto rijden, alleen in jouw auto en alleen in zijn auto..geen gezeik over passagiers gewicht. we vetrouwen hem wel daarin en Dre weet wel even dat varkentje te wassen.
Duss

Dre gaat alleen in mijn auto rijden, alleen in jouw auto en alleen in zijn auto..geen gezeik over passagiers gewicht. we vetrouwen hem wel daarin en Dre weet wel even dat varkentje te wassen.
Duss

Laatst gewijzigd door RVV op 04 apr 2008, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Nee er is NOOIT discussie hierover.Rico v Velzen schreef:Is toch altijd weer een discussie opzich ? 80-120.. precies vanaf 80 doorknallen tot 120 OF vanaf 50 in de 2 doorjengelen naar 140 thru gears.. En dan de 80-120 tijd er uit vissen.
Als je 80-120 meet en je rijdt geen 80 maar 50 en je begint bij 50 maar meet vanaf 80 dan is het gewoon leuk tijdverdrijf. Doe dan een 50-120 meting.
Al het andere is gewoon bullshit.
80-120 meting doen ze om te weten hoe snel je accelereert van 80 tot 120. De cijfers en letters zeggen het al. Vanaf T-A-C-H-T-I-G tot 120.
Als je buiten de bebouwde kom rijdt, of achter een vrachtwagen op de snelweg, en je mag gasgeven, dan ga je godverdomme toch niet eerst zakken tot 50 om dan volgas naar 120 op te trekken?
En nou wil ik dit NOOIT meer horen

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Sorry xenonbaas
Maar Robin even serieus, maandagmorgen bij de Beier, hangen we die pornoformabox in onze auto's, wij gaan even een bakje drinken en Dre gaat gewoon meten. Dre weet precies hoe die dat ding moet instellen,aflezen, Dre kent alledrie de auto's en bovenal Dre is 100% onpartijdig
Klaar. Daarna nooit meer discussie over welke auto nou sneller is in welke omstandigheid. En welke sneller is maakt al geen bal uit, maar duidelijkere manier om te testen is er gewoon niet.

Maar Robin even serieus, maandagmorgen bij de Beier, hangen we die pornoformabox in onze auto's, wij gaan even een bakje drinken en Dre gaat gewoon meten. Dre weet precies hoe die dat ding moet instellen,aflezen, Dre kent alledrie de auto's en bovenal Dre is 100% onpartijdig


Klaar. Daarna nooit meer discussie over welke auto nou sneller is in welke omstandigheid. En welke sneller is maakt al geen bal uit, maar duidelijkere manier om te testen is er gewoon niet.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
@Rico...je volgende auto is nog steeds in de molen schijnbaar...
de 135Tii en een 335Tii amazing 8)
http://www.pistonheads.com/news/default ... ryId=17838
de 135Tii en een 335Tii amazing 8)
http://www.pistonheads.com/news/default ... ryId=17838
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
M3 versus 135i
(overwegingen van een amrikaanse koper, April 2008)
135i vs. M3
--------------------------------------------------------------------------------
I wanted to test both in convertible form, but this is a comparo a little hard to pull off since I don't think any 135i or M3 convertibles have arrived Stateside yet (to my knowledge), but today I test-drove both. I could afford both if I did a lease on the M3, but for obvious reasons I was wary of the massive price difference. I rode 'em both hard on a country road the dealer recommended.
Guess what? I liked the 1 better, and it was an auto w/o the Dinan add-on! The M killed it in the handling department, of course, but I expected no less. What surprised me is how hard you have to rev the M to get at its power reserves. That thing has *no* real torque, so much like my buddy's old S2000 you have to punch it all the way to 8000rpm to take full advantage of it. I also know the convertible version's dragging around a good 300 lb of extra weight from the folding hardtop, and BMW's official figures on the two convertibles show a 1/10 second 0-60 difference.
The 1, OTOH, has gobs of torque all the way across the curve, which I already knew from owning a 335i since their Sept. '06 debut. Felt *much* lighter than my 3 (and certainly lighter than the M3 demo, which had the moonroof option instead of the carbon fiber), and I loved the thicker M-spec steering wheel.
I left with an order for a 135i convertible in hand
135i vs. M3
--------------------------------------------------------------------------------
I wanted to test both in convertible form, but this is a comparo a little hard to pull off since I don't think any 135i or M3 convertibles have arrived Stateside yet (to my knowledge), but today I test-drove both. I could afford both if I did a lease on the M3, but for obvious reasons I was wary of the massive price difference. I rode 'em both hard on a country road the dealer recommended.
Guess what? I liked the 1 better, and it was an auto w/o the Dinan add-on! The M killed it in the handling department, of course, but I expected no less. What surprised me is how hard you have to rev the M to get at its power reserves. That thing has *no* real torque, so much like my buddy's old S2000 you have to punch it all the way to 8000rpm to take full advantage of it. I also know the convertible version's dragging around a good 300 lb of extra weight from the folding hardtop, and BMW's official figures on the two convertibles show a 1/10 second 0-60 difference.
The 1, OTOH, has gobs of torque all the way across the curve, which I already knew from owning a 335i since their Sept. '06 debut. Felt *much* lighter than my 3 (and certainly lighter than the M3 demo, which had the moonroof option instead of the carbon fiber), and I loved the thicker M-spec steering wheel.
I left with an order for a 135i convertible in hand

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 17 gasten