Alles over de 1 serie (part III)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

BMW Performance:

Een gouden stap !
32
29%
Niet onaardig, kan zeker iets toevoegen
47
43%
BMW Tupperware party
31
28%
 
Totaal aantal stemmen: 110

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 03 apr 2008, 21:34

Ok, ik vind dat wel snel, die cijfers van andre. Dat zijn cijfers die ik in ieder geval in geen jaren zal halen met mijn 135i, ook niet met een schnitsel chippie

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Bericht door Rupie » 03 apr 2008, 21:46

Ferdinand schreef:Ok, ik vind dat wel snel, die cijfers van andre. Dat zijn cijfers die ik in ieder geval in geen jaren zal halen met mijn 135i, ook niet met een schnitsel chippie
Ik zie niet in waarom jij dat niet zou halen. Onderstaande link is interessant als je vergelijkingstijden zoekt, metingen van verschillende autobladen, in de meest gunstige versnelling.

http://www.zeperfs.com/duel1718-1535.htm

Kiezen voor duels of matchs rechtsboven.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 03 apr 2008, 22:08

Andre de rechtuitbrander.

Het eind is zoek.........

:wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 03 apr 2008, 23:33

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Andre
Berichten: 11403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 04 apr 2008, 00:27

komt allemaal door karel die heeft me zo n ding aangesmeerd:)

LOL

Tis wel mooi om te weten hoe je auto het doet tov de concurrentie. Wordt tijd voor die classic om die eens te testen.

mijn tijd is gereden in 3e versnelling na 120. Start op 78 km net onder de 80 anders gaat de performance meter al lopen.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 04 apr 2008, 00:34

Maandagmorgen ben ik bij de Beier.. slingeren we hem er wel even aan. Ga jij rijden hebben we ook geen misverstanden :lol:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 04 apr 2008, 00:35

En als die gare horlogeverkoper nou ook komt.. dan vissen we het eens en voor altijd uit.. zeg staat er niet nog een e90 M3 bij de Beier ? Pakken we die ook even mee.. alles op een rijtje :lol: :lol:

Andre
Berichten: 11403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 04 apr 2008, 01:00

lol die klokkenluider moet inderdaad ook even langskomen.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 apr 2008, 07:26

Andre schreef:lol die klokkenluider moet inderdaad ook even langskomen.

In elk geval kan je de dubbele boekhouding op je buik schrijven.............. :lol:

Robin
Berichten: 55095
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 04 apr 2008, 08:30

LOL, dan moet iedereen dus in elke beschikbare auto rijden om daar ook weer geen misverstand/commentaar over te hebben:"Je schakelde bij 't verkeerde toerental, te traag, laat mij maar" etc etc.

:lol:

Het moet eens gebeuren in D ofzo, ik weet hoe snel m'n auto is tov Dre's 135i, als Rico nou gewoon test hoe snel z'n CS is en dat tegenover de 135i zet kan ik daar wel conclusies uit trekken ook in het nadeel eventueel van mijn auto. :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 04 apr 2008, 13:00

Robin gelul :lol:

Dre gaat alleen in mijn auto rijden, alleen in jouw auto en alleen in zijn auto..geen gezeik over passagiers gewicht. we vetrouwen hem wel daarin en Dre weet wel even dat varkentje te wassen.

Duss :lol:
Laatst gewijzigd door RVV op 04 apr 2008, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Berichten: 55095
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 04 apr 2008, 13:37

Ik wil dat ook wel even doen hoor in alle 3. Het schijnt dat ik nogal snel schakel namelijk. Duss. :lol:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 04 apr 2008, 14:16

Robin schreef:Ik wil dat ook wel even doen hoor in alle 3. Het schijnt dat ik nogal snel schakel namelijk. Duss. :lol:
Ik heb een automaat :lol:

m@rco
Berichten: 710
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:18
Locatie: O'haske

Bericht door m@rco » 04 apr 2008, 14:19

Ik heb een auto maat
Nou ik heb een fiets maat... 8)

Robin
Berichten: 55095
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 04 apr 2008, 18:13

Dre en ik niet, Riekus. 8)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 04 apr 2008, 19:01

Rico v Velzen schreef:Is toch altijd weer een discussie opzich ? 80-120.. precies vanaf 80 doorknallen tot 120 OF vanaf 50 in de 2 doorjengelen naar 140 thru gears.. En dan de 80-120 tijd er uit vissen.
Nee er is NOOIT discussie hierover.

Als je 80-120 meet en je rijdt geen 80 maar 50 en je begint bij 50 maar meet vanaf 80 dan is het gewoon leuk tijdverdrijf. Doe dan een 50-120 meting.

Al het andere is gewoon bullshit.

80-120 meting doen ze om te weten hoe snel je accelereert van 80 tot 120. De cijfers en letters zeggen het al. Vanaf T-A-C-H-T-I-G tot 120.

Als je buiten de bebouwde kom rijdt, of achter een vrachtwagen op de snelweg, en je mag gasgeven, dan ga je godverdomme toch niet eerst zakken tot 50 om dan volgas naar 120 op te trekken?

En nou wil ik dit NOOIT meer horen :)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 04 apr 2008, 23:20

Sorry xenonbaas :oops:


Maar Robin even serieus, maandagmorgen bij de Beier, hangen we die pornoformabox in onze auto's, wij gaan even een bakje drinken en Dre gaat gewoon meten. Dre weet precies hoe die dat ding moet instellen,aflezen, Dre kent alledrie de auto's en bovenal Dre is 100% onpartijdig :wink: :lol:

Klaar. Daarna nooit meer discussie over welke auto nou sneller is in welke omstandigheid. En welke sneller is maakt al geen bal uit, maar duidelijkere manier om te testen is er gewoon niet.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 05 apr 2008, 00:22

@Rico...je volgende auto is nog steeds in de molen schijnbaar...

de 135Tii en een 335Tii amazing 8)

http://www.pistonheads.com/news/default ... ryId=17838

Andre
Berichten: 11403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 05 apr 2008, 01:33

ik ben er maandag niet zit ik in zandvoort. Race auto s testen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 05 apr 2008, 10:42

Andre schreef:ik ben er maandag niet zit ik in zandvoort. Race auto s testen.
wat heb je toch een zwaar leven :lol: :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 05 apr 2008, 11:37

Oke jammer dan.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Dynorun 135i 2008

Bericht door Sperdy » 07 apr 2008, 14:28

Dynojet wielpk meting 135i: 284,2

http://nl.youtube.com/watch?v=1f_QR1u3LHs

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Bericht door DF-user-278 » 07 apr 2008, 19:35

GTRene schreef:
Andre schreef:ik ben er maandag niet zit ik in zandvoort. Race auto s testen.
wat heb je toch een zwaar leven :lol: :wink:
Die hangt zeker bij JR uit :lol:

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 08 apr 2008, 08:53

Het is dinsdag, dus er kan gemeten worden Rico/Andre/Robin!!! 8)

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

M3 versus 135i

Bericht door Sperdy » 08 apr 2008, 12:12

(overwegingen van een amrikaanse koper, April 2008)

135i vs. M3

--------------------------------------------------------------------------------

I wanted to test both in convertible form, but this is a comparo a little hard to pull off since I don't think any 135i or M3 convertibles have arrived Stateside yet (to my knowledge), but today I test-drove both. I could afford both if I did a lease on the M3, but for obvious reasons I was wary of the massive price difference. I rode 'em both hard on a country road the dealer recommended.

Guess what? I liked the 1 better, and it was an auto w/o the Dinan add-on! The M killed it in the handling department, of course, but I expected no less. What surprised me is how hard you have to rev the M to get at its power reserves. That thing has *no* real torque, so much like my buddy's old S2000 you have to punch it all the way to 8000rpm to take full advantage of it. I also know the convertible version's dragging around a good 300 lb of extra weight from the folding hardtop, and BMW's official figures on the two convertibles show a 1/10 second 0-60 difference.

The 1, OTOH, has gobs of torque all the way across the curve, which I already knew from owning a 335i since their Sept. '06 debut. Felt *much* lighter than my 3 (and certainly lighter than the M3 demo, which had the moonroof option instead of the carbon fiber), and I loved the thicker M-spec steering wheel.

I left with an order for a 135i convertible in hand :-)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 17 gasten