Nahjah, geldklopperij! pvd.Hunter schreef:Sjow... Puppycursus is bij mij stuk goeiekoper gelukkig :o
Betaal 40 euro lidmaatschap per jaar en de cursuskosten zijn +/- 60 euro per 10 lessen.
Heb 1,5 maand geleden puppycursus afgerond en ga over 2 weken starten met de Gehoorzame Hond...
Dierenartsverzekering heb ik ook niet. Tot nu toe vallen de kosten mij meer dan mee.
(Puppyentingen, etc)
20 euro per maand, dus 240 euro per jaar. Maar! castreren is ook gedekt, en dat alleen kost al 200+ euro. Doe er nog een paar entingen bij, wormkuurtje etc en je zit al op dik 300 euro. Ik heb dus 60 euro uitespaart, want onze hond gaat toch echt gecastreerd worden

Over puppycursus.. we betalen voor 10 lessen 95 euro. Voor de rest geen lidmaadschap.
We hadden eerst een puppycursus, dit is meer om de baasjes op te voeden, kostte 85 euro voor 7 lessen
Toen deden we basiscursus (zit/af/blijf/hier), 160 euro voor 10 lessen + eindles + 2 lesboeken + diploma

Nu doen we vervolgcursus (zit vanuit af/plaats/los/voet/etc) kost 95 euro voor 10 lessen + eindles + diploma..
Dus nu bij elkaar: 85+160+95 = 340 euro..
Onze instructrice is door Martin Gaus opgeleidt, jaja!
Mijn vader heeft altijd herders gehad en ging daarmee naar hondenclubs (/politietraining), maar daar werden honden altijd met harde hand opgevoed, wij mogen de hond niet straffen, want hij weet niet wat fout is, we moeten hem juist belonen voor de goede dingen zodat hij het leuk vind om de goede dingen te doen.. dus ook niet met neus in plasje drukken enzo.. was voor mij best wennen