Huisdieren

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
ADV

Re: Huisdieren

Bericht door ADV » 29 jan 2009, 12:30

Hunter schreef:Sjow... Puppycursus is bij mij stuk goeiekoper gelukkig :o
Betaal 40 euro lidmaatschap per jaar en de cursuskosten zijn +/- 60 euro per 10 lessen.
Heb 1,5 maand geleden puppycursus afgerond en ga over 2 weken starten met de Gehoorzame Hond...

Dierenartsverzekering heb ik ook niet. Tot nu toe vallen de kosten mij meer dan mee.
(Puppyentingen, etc)
Nahjah, geldklopperij! pvd.

20 euro per maand, dus 240 euro per jaar. Maar! castreren is ook gedekt, en dat alleen kost al 200+ euro. Doe er nog een paar entingen bij, wormkuurtje etc en je zit al op dik 300 euro. Ik heb dus 60 euro uitespaart, want onze hond gaat toch echt gecastreerd worden :)

Over puppycursus.. we betalen voor 10 lessen 95 euro. Voor de rest geen lidmaadschap.

We hadden eerst een puppycursus, dit is meer om de baasjes op te voeden, kostte 85 euro voor 7 lessen
Toen deden we basiscursus (zit/af/blijf/hier), 160 euro voor 10 lessen + eindles + 2 lesboeken + diploma :)
Nu doen we vervolgcursus (zit vanuit af/plaats/los/voet/etc) kost 95 euro voor 10 lessen + eindles + diploma..

Dus nu bij elkaar: 85+160+95 = 340 euro..

Onze instructrice is door Martin Gaus opgeleidt, jaja!

Mijn vader heeft altijd herders gehad en ging daarmee naar hondenclubs (/politietraining), maar daar werden honden altijd met harde hand opgevoed, wij mogen de hond niet straffen, want hij weet niet wat fout is, we moeten hem juist belonen voor de goede dingen zodat hij het leuk vind om de goede dingen te doen.. dus ook niet met neus in plasje drukken enzo.. was voor mij best wennen :) als de hond van mn vader niet luisterde kreeg ie gewoon een oplawaaier met de riem...

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 29 jan 2009, 19:19

Michel P schreef:Ook niet voor een lekkere natte :bag:
Als Jelmer op bovenstaande vraag geen ja als antwoord geeft dan begin ik me ernstig af te vragen of hij wel een man is :lol: Dat hij niet eens voor een droge poes naar Limburg vliegt is al bedenkelijk :bag:

Hunter

Bericht door Hunter » 30 jan 2009, 15:58

ArjandeV schreef:20 euro per maand, dus 240 euro per jaar. Maar! castreren is ook gedekt, en dat alleen kost al 200+ euro. Doe er nog een paar entingen bij, wormkuurtje etc en je zit al op dik 300 euro. Ik heb dus 60 euro uitespaart, want onze hond gaat toch echt gecastreerd worden :)...
Ik heb de afweging ook gemaakt. En tis ook een gok natuurlijk.
Stel je hond gaat wat mankeren, dan kunnen de kosten flink oplopen.
Krijgt je hond niks, ben je met 60 euro per jaar klaar...
(castreren ff buiten beschouwing laten)
ArjandeV schreef:Onze instructrice is door Martin Gaus opgeleidt, jaja!

Mijn vader heeft altijd herders gehad en ging daarmee naar hondenclubs (/politietraining), maar daar werden honden altijd met harde hand opgevoed, wij mogen de hond niet straffen, want hij weet niet wat fout is, we moeten hem juist belonen voor de goede dingen zodat hij het leuk vind om de goede dingen te doen.. dus ook niet met neus in plasje drukken enzo.. was voor mij best wennen :) als de hond van mn vader niet luisterde kreeg ie gewoon een oplawaaier met de riem...
Herkenbaar... Wij hebben ook van die Martin Gaus opgeleide types...
De cursus begon ook: 1 x hondstraffen is waarschuwing van ons, 2e keer kan je naar huis :shock:
Voelde mij gelijk welkom zeg maar :lol:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 30 jan 2009, 17:49

Ik heb net met mijn vriendin een kat gehaald bij het asiel.
Toch een vrij oude kat geworden terwijl we zochten naar een jongere.
Wel een lieve rustige kat..

Edit: nu met foto:
Bijlagen
boef.jpg
boef.jpg (46.01 KiB) 2238 keer bekeken

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 30 jan 2009, 23:22

De cursus begon ook: 1 x hondstraffen is waarschuwing van ons, 2e keer kan je naar huis
Wat een onzin!!! :?

Je hebt honden die je niet hoeft te straffen en honden die juist wel een harde hand nodig hebben.....zoveel honden, zoveel verschillen, net als bij mensen dus. :wink:

Joost H.

Bericht door Joost H. » 30 jan 2009, 23:27

Jelmer850i schreef:Ik heb net met mijn vriendin een kat gehaald bij het asiel.
Je laat er geen gras over groeien.. Mooi beestje 8)

Luco

Bericht door Luco » 30 jan 2009, 23:29

Opa schreef:
De cursus begon ook: 1 x hondstraffen is waarschuwing van ons, 2e keer kan je naar huis
Wat een onzin!!! :?

Je hebt honden die je niet hoeft te straffen en honden die juist wel een harde hand nodig hebben.....zoveel honden, zoveel verschillen, net als bij mensen dus. :wink:
Als je je hond goed in de hand hebt hoef je hem niet te slaan, met je stem kan je hem veel harder straffen.
Slaan met de riem is aso

Opa

Bericht door Opa » 30 jan 2009, 23:34

met je stem kan je hem veel harder straffen.
Daar straf je 'm idd. veel harder mee, omdat ie vaak niet meer weet waar ie aan toe is, dan krijg je zo'n hond die de hele tijd z'n oren plat in z'n nek gooit als jij wat zegt, puur uit onzekerheid.

Gewoon een tik met de platte hand kan helemaal geen kwaad en hij weet waar ie aan toe is......de pijngrens van een hond ligt vele malen hoger dan bij mensen!

Luco

Bericht door Luco » 30 jan 2009, 23:53

Opa schreef:
met je stem kan je hem veel harder straffen.
Daar straf je 'm idd. veel harder mee, omdat ie vaak niet meer weet waar ie aan toe is, dan krijg je zo'n hond die de hele tijd z'n oren plat in z'n nek gooit als jij wat zegt, puur uit onzekerheid.

Gewoon een tik met de platte hand kan helemaal geen kwaad en hij weet waar ie aan toe is......de pijngrens van een hond ligt vele malen hoger dan bij mensen!
Dat is wat anders dan met een riem, maar goed, als je je stem op de juiste manier gebruikt (met mate) dan krijg je echt geen angstige hond, wel als je bij elk wissewasje dat doet.
Net als kinderen, als je altijd tegen ze schreeuwt weten ze niet beter :mrgreen:
En belonen als ze braaf zijn werkt ook.

Opa

Bericht door Opa » 31 jan 2009, 00:04

Ligt ook weer helemaal aan de hond die je hebt, Luco, de ene hond zal er maling aan hebben en de andere schijt in z'n broek als jij 'm een grote bek geeft........wel leuk hoor, een hond met een broek aan. :mrgreen:

Nee, ff zonder dollen.....er zit echt heeeeeeel veel verschil in honden, ook honden van hetzelfde ras zijn kwa karakter en hardheid heel verschillend.
Ik heb hier nou m'n 3e Duitse Herder rondlopen en die is inmiddels ook ruim 13 jaar, maar ze hadden alle 3 een andere manier van 'opvoeding' nodig, als je het een beetje goed in kan schatten dan is 't niet heel moeilijk.

2 dingen zijn iig. heel belangrijk......ongewenst gedrag NOOIT belonen en wees duidelijk voor een hond, een hond wil graag weten waar ie aan toe is. :wink:

Tom V

Bericht door Tom V » 31 jan 2009, 00:27

Heb hier sinds 5 weken een Mechels Herdertje rond"lopen", wat een schatje :

Eerste keer kijken :
Afbeelding

Paar weekjes terug :
Afbeelding

Tegenwoordig :
Afbeelding

Echt een superbeestje, ontzettend slim, heel ondeugend maar ook leergierig.

Opa

Bericht door Opa » 31 jan 2009, 00:36

Dat zijn ook leuke honden voor de africhting....lekker veel werkdrift. :)

Ze zijn over 't algemeen wat onrustiger als een duitse herder, ze kunnen wat moeilijker stil blijven liggen.

Veel plezier met je Mechelaar! :wink:

ADV

Bericht door ADV » 31 jan 2009, 01:27

Mn pa heeft ook verschillende mechelse, een paar duitse, een witte en een soort wolfsherder waarvan we niet precies uit kunnen vinden wat zn precieze ras was..

Maar klopt hoor, mn hond, ik mag hem niet straffen, maar hij weet echt wel wanneer ik geirriteerd ben en kijkt me dan vaak ook heel schuldig aan.. je moet dan consequent blijven en hem ff negeren, das best lastig met zo'n lief koppie..

pimmetje

Bericht door pimmetje » 01 feb 2009, 20:42

Dit is onze Border terrier, alweer 9 jaar oud en niet stuk te krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Joost H.

Bericht door Joost H. » 01 feb 2009, 20:48

pimmetje schreef:Dit is onze Border terrier, alweer 9 jaar oud en niet stuk te krijgen.
Zeg dat maar niet tegen GTRene :mrgreen:

Ondertussen zijn de poesjes vriendinnen :shakeit:

Afbeelding

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 02 feb 2009, 09:34

Geweldige foto!

ADV

Bericht door ADV » 02 feb 2009, 09:52

ik wil ook zoon poesje nu :(

Nee, als ik over tijdje ben verhuisd naar een huis met tuin komt er een herder :D

René130i

Bericht door René130i » 02 feb 2009, 10:46

Meeste mensen vinden jongere katten leuker. Ik niet... je hebt nog geen band. Het is wel grappig maar hoe ouder de kat, hoe wijzer de kat :D

[vimeo]http://www.vimeo.com/3040704[/vimeo]

René130i

Bericht door René130i » 02 feb 2009, 10:51

O ja vergeten, Tom wat een geweldig beest! Prachtig.

ADV

Bericht door ADV » 02 feb 2009, 11:49

nice @ filmpje :D

Mark S

Bericht door Mark S » 02 feb 2009, 17:28

Wij hebben zelf een lieve zwarte labrador (vandaag 12 jaar geworden). Zelf nooit echt een hondeliefhebber geweest, maar voor deze hond 'doe ik een moord'. Hier een foto:

Afbeelding

hjp

Bericht door hjp » 02 feb 2009, 20:53

Ik heb 2 honden thuis alhoewel de ene bij ons de bijnaam "de rat' heeft; is een gladharige jack russel die zich werkelijkwaar overal tussen weet te wurmen om maar een kruimeltje eten te pakken te krijgen. Een geweldig leuk beest. Altijd gezellig en begroet je alsof je weken weggeweest bent al was het maar 1 minuut.
Daarnaast een straathond uit zuid europa wat een ondefinieerbare combinatie is van een aantal rassen maar een cm of 55 hoog is en luistert waanzinnig goed. Die houdt nogal van rennen als een wezenloze en daarom heb ik hem een paar jaar geleden eens op een zandpad naast de auto laten rennen. Hij haalde toch een top van 60 km/u :shock: (ik loop heel veel met ze dus met de conditie zit het wel snor)
Met beide honden train ik al jaren bij een kynologenclub en ben nu aanbeland bij de groep recreanten om het wel bij te houden maar iets minder druk erop te leggen dan bij GG.
Ik vind dat als je kiest voor een hond, je er ook voor moet kiezen om ermee bezig te zijn in de vorm van oefenen, wandelen. aandacht etc. anders kan je beter een openhaardkleed kopen ;-)

Peter-Paul

Bericht door Peter-Paul » 03 feb 2009, 14:32

Heb een Golden Retriever gehad, en heb deze helaas laten inslapen in 2005. Bella is 13 jaar oud geworden. Mis het beestje nog elke dag. Als je aan zo'n beestje begint, weet je eigelijk al dat je een keer afscheid moet nemen.

Zou graag weer een Golden Retriever willen, maar heb nu geen tijd om zo'n beestje de aandacht te geven die ze nodig heeft.
Afbeelding

Michel P

Bericht door Michel P » 03 feb 2009, 15:53

Beweegt die nog wel, anders ben je genept :mrgreen: :bag:

Michel

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 03 feb 2009, 16:43

Nou je zou het bijna zeggen.
De kat is erg rustig en wordt wat bang. bij elke beweging richting zijn kant schrikt hij wat.
Wel kan je hem aaien, maar soms als je hem te wild benadert dan snauwt ze.
Ook als je dr op pakt en op de bank plaatst naast je, dan wil ze weg lopen. Bij wat aaien soms blijft ze zitten maar bij de kleinste beweging is ze weg.

Verder zoekt ze echt een onderduikplekje nog in het huis. (onder de tafel achter de bank, onder de haard, in haar katten krap hokje etc.)
Misschien moet ze nog wat wenne.
Maar goed we hebben garantie en kunnen ruilen :mrgreen:

Plaats reactie