Corsa D OPC - Verkocht...

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Thommy

Bericht door Thommy » 26 jan 2008, 13:13

StefanCS schreef:Dat het dan zoveel uit maakt. V-Power is namelijk al 97.
tja dat weet ik ook niet... Gunter vertelde me alleen dat de software echt voor 98 en hoger onwikkeld is en niet voor minder octaan :? maar ik merkte het echt... Cor voelde het ook en ervoor en erna was een werld van verschil

grt thommy

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 26 jan 2008, 14:24

Thommy schreef:had ook een probleem op mn hoofd, een petje, daardoor trok ik ook hun aandacht zijden ze...
zegt wewl weer wat over een petje.......... komt me bekend voor CPZ laatste keer vrij rijden............ :roll:
Daar had ik een leuk antwoord voor gehad :D

"U heeft toch ook een petje? Houden uw collega's u dan nooit aan?"

Luco

Bericht door Luco » 26 jan 2008, 14:43

christiaan linneweever schreef:550 euro??????? :shock:

das bijna voor niks,met een dyno run erbij,impressive!!!!! 8)
Dat valt toch wel mee?
Een run is normaal als je alleen komt rond de 50 euro
Voor 550 euro huur je in nederland ruim een halve dag een bank inclusief afstellen
Weet natuurlijk niet wat de chip kost :D

Bankdag organiseren in Goes is ook altijd leuk :D

atomchris

Bericht door atomchris » 27 jan 2008, 11:04

luco hornsveld schreef: Dat valt toch wel mee?
Een run is normaal als je alleen komt rond de 50 euro
Voor 550 euro huur je in nederland ruim een halve dag een bank inclusief afstellen
Weet natuurlijk niet wat de chip kost :D

Bankdag organiseren in Goes is ook altijd leuk :D

mijn chippie was bijna het dubbele........(bij de dealer ivm garantie en leasing)en daar zat geen dyno bij......... :roll:

Tristan

Bericht door Tristan » 29 jan 2008, 01:34

Scotsman schreef:Konden ze de koppel niet afvlakken zoals vanuit de fabriek naar dan hoger? zoals JD dat doet bij VAG auto's. Minder piek koppel, maar wel constant dezelfde waarde.
Idd, nu knalt de turbo erin, maar is maar voor zeer korte duur want daarna stort hij compleet in. Liever wat Nm's minder maar meer uitgevlakt over het toerenbereik. Nu heb je een zeer nerveus karakter.

Harrie

Bericht door Harrie » 29 jan 2008, 08:25

Tristan schreef:
Scotsman schreef:Konden ze de koppel niet afvlakken zoals vanuit de fabriek naar dan hoger? zoals JD dat doet bij VAG auto's. Minder piek koppel, maar wel constant dezelfde waarde.
Idd, nu knalt de turbo erin, maar is maar voor zeer korte duur want daarna stort hij compleet in. Liever wat Nm's minder maar meer uitgevlakt over het toerenbereik. Nu heb je een zeer nerveus karakter.
Ik ben ook niet echt onder de indruk van de krommes die te zien zijn. Erg leuk een berg pk's maar niet op deze manier. Volgens mij is er alleen maar de turbodruk wat opgeschroeft. Sorry.

Probeer anders eens een uitdraai te krijgen op R100. Ik ben er namelijk niet zeker van dat op het einde dat gefladder verholpen is met R100. Het zou ook de actuator kunnen zijn die niet sterk genoeg is.

Luco

Bericht door Luco » 29 jan 2008, 08:35

[img:1024:744]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... rge%29.jpg[/img]

Deze curve is wat mooier denk ik
Zo zou die eigenlijk een beetje moeten lopen
Alleen dan wat hogere waarden :D :D
Maar ja dit is uit een 1.4
En gemeten op de wielen

Thommy

Bericht door Thommy » 29 jan 2008, 09:13

jah bij mij moest die ook zo zijn maar omdat ik dus 97 getankt had liep die zo beroerd... toen we octaan 100 getankt hadden ging het wel zoals het moest 1 recht lijn.. maar daar komt binnen kort wel weer een grafiek van... laat hem opnieuw uitlezen wanneer de andere uitlaat e.d. er op zit

bij mij ook gemeten op de wielen uit een 1.6 :)

grt thommy

Luco

Bericht door Luco » 29 jan 2008, 10:41

Volgens mij staat er op de grafiek P-motor :D
Maar klopt toch, 200pk op de krukas standaard?

Thommy

Bericht door Thommy » 29 jan 2008, 13:56

Gister even bij onze velgenboer op de hoek geweest voor wat info over BBS Le Mans (replica) velgen.

schrok van de (speciale) prijs... :shock: :shock:

125,- per velg met montage en overzetten hudige banden :shock:

vind dit personlijk geen geld!

HiJoin H222 is het merk

[img:800:786]http://img262.imageshack.us/img262/9991 ... 222il0.jpg[/img]

Stéphane

Bericht door Stéphane » 29 jan 2008, 14:05

Hoe zwaar zijn die velgen? Ik bedoel: als ze namelijk heel zwaar zijn haal je daar ook veel van je rijplezier mee weg, volgens mij. Door vliegwiel-werking van de voorwielen meer onderstuur bijvoorbeeld.

Thommy

Bericht door Thommy » 29 jan 2008, 14:29

Stéphane schreef:Hoe zwaar zijn die velgen? Ik bedoel: als ze namelijk heel zwaar zijn haal je daar ook veel van je rijplezier mee weg, volgens mij. Door vliegwiel-werking van de voorwielen meer onderstuur bijvoorbeeld.
zijn net iets lichter dan de velgen die ik nu heb :)

kan ook voor echt BBS Le Mans gaan maar dan zou de prijs iets van 1.250,- per velg zijn en die zijn wel veel lichter... ook in de portemonnee :(

Stéphane

Bericht door Stéphane » 29 jan 2008, 14:42

Aha, OK. BBS Le Mans zijn inderdaad een van de duurste sets op de markt. Daar wordt Sinterklaas niet vrolijk van, zelfs al gaat ze onder het randje :P

Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 29 jan 2008, 18:52

Thom,

inderdaad een nette velg....voor dat geld kan je het bijna niet laten....Al is het maar om ervoor te zorgen dat je originiele velgen niet krom en beschadigd raken 8)

Go for it....

Tristan

Bericht door Tristan » 30 jan 2008, 00:33

BBS LM heb je vanaf 18' dacht ik. Is dat niet een beetje "te" voor op een Corsa? En weet zelfs niet of ze wel passen opde Corsa vanwege de breedte. Zijn nogal breed namelijk. :wink:

Thommy

Bericht door Thommy » 30 jan 2008, 01:31

Tristan schreef:BBS LM heb je vanaf 18' dacht ik. Is dat niet een beetje "te" voor op een Corsa? En weet zelfs niet of ze wel passen opde Corsa vanwege de breedte. Zijn nogal breed namelijk. :wink:
passen percies, t zijn natuurlijk Replica's:D heb er al een plaatje van gezien onder een corsa... tja je moet er van houden... maar ik vind het top :D

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 30 jan 2008, 10:06

Thommy schreef:
Tristan schreef:BBS LM heb je vanaf 18' dacht ik. Is dat niet een beetje "te" voor op een Corsa? En weet zelfs niet of ze wel passen opde Corsa vanwege de breedte. Zijn nogal breed namelijk. :wink:
passen percies, t zijn natuurlijk Replica's:D heb er al een plaatje van gezien onder een corsa... tja je moet er van houden... maar ik vind het top :D
Als je toch van replica`s houd koop dan gelijk een body kit van een ferrari voor dat hok 8) :wink:

Grtz,Hanz06 :wink:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 30 jan 2008, 21:20

Ze zijn er vanaf 17 inch en in het geval van Opel 4x100. Ik wil uiteindelijk voor echte gaan in 18 inch (heb persoonlijk een afkeur van alles wat nep is maar wat Thommy doet moet hij gewoon zelf weten :wink: ) en heb vanochtend het complete BBS gamma per PDF toegestuurd gekregen van BBS Duitsland.

Tristan

Bericht door Tristan » 31 jan 2008, 01:04

Was opzoek naar BBS RE, maar zijn niet verkrijgbaar in 19' voor VW Golf/Seat Leon. :(

Thommy

Bericht door Thommy » 31 jan 2008, 12:18

InjectTheVenom schreef:
Ze zijn er vanaf 17 inch en in het geval van Opel 4x100. Ik wil uiteindelijk voor echte gaan in 18 inch (heb persoonlijk een afkeur van alles wat nep is maar wat Thommy doet moet hij gewoon zelf weten :wink: ) en heb vanochtend het complete BBS gamma per PDF toegestuurd gekregen van BBS Duitsland.
vind het zonde om veel maar dan ook veel meer geld tegen een paar velgen aan te smijten... terwijl je voor een fraktie van de prijs ook Replica's kan kopen en net zo goed zijn onder een normale straat auto... de echte BBS LM komen pas tot hun recht bij auto's met veel maar dan ook veel vermogen...
koop een BBS wiel dopje en echt niet van net te onderschijden :D
Tristan schreef:Was opzoek naar BBS RE, maar zijn niet verkrijgbaar in 19' voor VW Golf/Seat Leon. :(
zijn idd ook hele nette velgen :)

Pescatore

Bericht door Pescatore » 31 jan 2008, 12:41

Thommy schreef:
Stéphane schreef:Hoe zwaar zijn die velgen? Ik bedoel: als ze namelijk heel zwaar zijn haal je daar ook veel van je rijplezier mee weg, volgens mij. Door vliegwiel-werking van de voorwielen meer onderstuur bijvoorbeeld.

kan ook voor echt BBS Le Mans gaan maar dan zou de prijs iets van 1.250,- per velg zijn en die zijn wel veel lichter... ook in de portemonnee :(
1250 per velg? Ik zou dan gaan denken om mijn bijbaantje op te zeggen en dan gewapend met krik/bierkratjes te grote BBS-wielen te gaan gappen :P

Thommy

Bericht door Thommy » 31 jan 2008, 13:08

Pescatore schreef:
Thommy schreef:

1250 per velg? Ik zou dan gaan denken om mijn bijbaantje op te zeggen en dan gewapend met krik/bierkratjes te grote BBS-wielen te gaan gappen :P
lol :lol: daarom ga ik ook voor de replica's :D

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 01 feb 2008, 15:58

1250 per velg? Zo duur zijn ze nou ook weer niet, maar ja ze zijn wel voor jouw wagen 500-600 denk ik. In Duitsland kan je dat soort wielen nog wel voordeliger krijgen. Denk dat je inclusief goede banden in duitsland klaar bent voor 2500 euro.

Race Eend

Bericht door Race Eend » 01 feb 2008, 16:31

Mooie wielen ja die replica's (net als het origineel natuurlijk), zeker goede keuze en geen geld nee..

Thommy

Bericht door Thommy » 02 feb 2008, 01:35

535d schreef:1250 per velg? Zo duur zijn ze nou ook weer niet, maar ja ze zijn wel voor jouw wagen 500-600 denk ik. In Duitsland kan je dat soort wielen nog wel voordeliger krijgen. Denk dat je inclusief goede banden in duitsland klaar bent voor 2500 euro.
onder de replica's komen mn banden die ik nu onder de corsa heb zitten...

en onder de originele velgen Slicks :)

Plaats reactie