Nou, inmiddels zitten we op 60.000 (dik) en de auto mag 1-12 een kaarsje uitblazen, dus dik 60k gereden dit jaar. Verwacht wel dat dit komend jaar iets minder wordt, maar 4 jaar gaan we niet halen met de auto. Inmiddels dus ook de 4e beurt gehad vandaag (want 15km interval en bij de 60km DSG + bougies, dus vandaag een grote dag). Gelijk maar de winterbanden wisselen ook dan. Uiteindelijk in Oktober maar ingepland want had toen een andere beurt staan dus kon bij ophalen de volgende doen

. Het rammeltje dat er vanaf dag 1 in de rechterportier zat ook maar weer opgegeven voor reparatie want die is nog steeds niet weg. Bij aankomst een ronde gereden met de chef werkplaats en die hoorde het eindelijk ook, dus dat werd meegenomen. So far so good.
Nou vorige keer al gedoe met de banden gehad (bridgestone gevraagd, zouden conti's worden en bleken goodyears te zijn) vandaag weer een vervolg in dat verhaal. Nadat ik een SMS'je kreeg (ideaal) dat de auto klaar stond die kant op gegaan en bij aankomst naast mijn eigen auto kunnen parkeren, die, tot mijn verbazing, keurig nog op de zomerbanden stonden. Nou zijn die ook 45k km oud dus voor volledig kaal.
De servicedame gaf aan: we hebben je beurt zover van te voren ingepland dat ons systeem 6 weken vooruit de banden had opgeroepen, dat kan niet dus ze zijn er niet. Juist, ja, klinkt heel logisch, not. Aangegeven dat de banden op waren (kaal) maar dat gaf niet direct een resultaat, de bandenwissel wordt zsm in de komende 1-2 weken gepland, sorry, we bellen je en tot ziens. Toen ik vervolgens de door de dealer zelfgemaakte inspectierapportage las (0.8mm LV en 1.1 RV) en daarin stond dat de Audi zelf de banden had afgekeurd toch maar besloten de leasemaatschappij te bellen. Conclusie: Auto laten staan, huurauto retour, morgen nieuwe zomerbanden voor en volgende week zaterdag winterbanden wissel.
Oh en dat rammeltje blijkt een kapot raammechanisme te zijn dus daar kunnen we ook weer apart voor terug want dat kon niet worden gecombineerd want dat was garantie.
Al met al behoorlijk klaar met de serviceafdeling van de dealer. De auto an sich is nog prima, uitgaande dat het rammeltje wordt opgelost. Conclusie dat ie niet kan tippen aan de 8V A3 blijft overigens wel echt staan.