Jeff - BMW E46 “wtcc” G90 M5 new daily
- Bjeffindividual
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 25 dec 2020, 00:04
- Auto: F90 M5 comp. / E46 WTCC rep
Re: Jeff - BMW M3 Touring
Thanks All! Over twee weken bij de mannen van autotopNL de eerste aanpassingen doen. De auto bevalt erg goed en is een plaatje om te zien (lekker dik)!
-
- Berichten: 5159
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Jeff - BMW M3 Touring
AutotopNL is toch van de snelle autobahn ritjes? Sleutelen die (zelf) ook aan auto's?
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Jeff - BMW M3 Touring
Ze hebben er ook nog een (bmw) shop naast het Videokanaal
- Baboulah
- Berichten: 1570
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: Jeff - BMW M3 Touring
En ze zijn al een tijdje bezig om de handbak conversie kits voor Ferraris naar NL/EU te halen, hebben ergens vorig jaar een F430 gekocht met het idee om die om te bouwen, volgens mij is die bijna af?
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 29 jun 2007, 12:03
Re: Jeff - BMW M3 Touring
Mooie M3! Ik dacht even je gespot te hebben in ons dorp, maar dat is een bijna exacte M3 met kenteken beginnend met T-354 

- Bjeffindividual
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 25 dec 2020, 00:04
- Auto: F90 M5 comp. / E46 WTCC rep
- Bjeffindividual
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 25 dec 2020, 00:04
- Auto: F90 M5 comp. / E46 WTCC rep
Re: Jeff - BMW M3 Touring
Mattenset met tartufo-piping gefixt, dit hebben ze wegbezuinigd vanaf modeljaren 2023.
-
- Berichten: 5159
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Jeff - BMW M3 Touring
Klinkt nog steeds relatief zacht, maar wel stuk 'vrijer' dan met OPF. Komen er ook extra paarden mee los?Bjeffindividual schreef: 29 sep 2023, 20:34 [YouTube]https://youtube.com/shorts/UzP8cMecu6g[/YouTube]
OPF delete![]()
-
Online
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: Renault Clio 1.0 six speed fwd
Re: Jeff - BMW M3 Touring
Klinkt lekker!
Zacht lijkt maar zo op video, door alleen simpelweg de OPF te verwijderen wordt ie gelijk een stuk luider!
S58 is juist moeilijker stil te krijgen, maakt al heel snel teveel geluid, in tegenstelling tot de S55.
Zacht lijkt maar zo op video, door alleen simpelweg de OPF te verwijderen wordt ie gelijk een stuk luider!
S58 is juist moeilijker stil te krijgen, maakt al heel snel teveel geluid, in tegenstelling tot de S55.
- Bjeffindividual
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 25 dec 2020, 00:04
- Auto: F90 M5 comp. / E46 WTCC rep
Re: Jeff - BMW M3 Touring
Geluid is live echt op het randje van te hard zelfs.. voor een daily dikke prima met de mogelijkheid tot sluiten via de klep.Kadett schreef: 01 okt 2023, 08:36Klinkt nog steeds relatief zacht, maar wel stuk 'vrijer' dan met OPF. Komen er ook extra paarden mee los?Bjeffindividual schreef: 29 sep 2023, 20:34 [YouTube]https://youtube.com/shorts/UzP8cMecu6g[/YouTube]
OPF delete![]()
Er is 30kg weg en ik gok enkele pk’s erbij, auto is goed in balans. Echter zijn de stalen remmen wat zompig, daar na de winter maar eens wat upgrades voor doen.
Eind van deze maand een rondje Zandvoort, ben benieuwd hoe de g81 zich daar houdt. Ik vond de m5 wat tegenvallen.
- Bjeffindividual
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 25 dec 2020, 00:04
- Auto: F90 M5 comp. / E46 WTCC rep
Re: Jeff - BMW M3 Touring
Na drie jaar zelf knutselen aan de e46 de vuurdoop gehad vorige week door bij de dnrt een endurance te rijden.
Behalve het “slopen” van de 3e versnelling hebben we een prima race gereden en op een kletsnat Zandvoort 2e gefinished in de supersport.
Voor de interstate bandjes moest de boel wel omhoog om niet aan te lopen. Deze winter maar eens verder prutsen aan de spatborden.
Nu eerst de bak wisselen en kijken welke races er volgend jaar leuk zijn om voor in te schrijven.
Behalve het “slopen” van de 3e versnelling hebben we een prima race gereden en op een kletsnat Zandvoort 2e gefinished in de supersport.
Voor de interstate bandjes moest de boel wel omhoog om niet aan te lopen. Deze winter maar eens verder prutsen aan de spatborden.
Nu eerst de bak wisselen en kijken welke races er volgend jaar leuk zijn om voor in te schrijven.
- Nivek
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 23 jul 2023, 13:14
- Auto: Rx7, Rx7, Caddy, LS400
Re: Jeff - BMW E46 “wtcc”
Tof! Ik heb ook DNRT endurance gereden. Ik mis het enorm maar het budget laat het niet toe 
Wel jammer dat ze geen echte 24h meer hebben.

Wel jammer dat ze geen echte 24h meer hebben.
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 05 aug 2021, 16:40
- Auto: Golf6 gti, bmw e46 325, E-Niro
Re: Jeff - BMW E46 “wtcc”
Gruwelijk! Wat een dik apparaat zeg
-
OnlineSvB
- Berichten: 659
- Lid geworden op: 22 sep 2007, 18:28
- Locatie: Utrecht
Re: Jeff - BMW E46 “wtcc”
Mooi apparaat, ik heb nog ergens in de schuur oude koplampen liggen van dit model.
Ik had ze gekocht voor mijn 330i racert, wilde er een gat in maken voor de luchtinlaat.
Als jij ze wilt hebben dan moet je het maar laten weten, je mag ze zo voor nop ophalen.
Ik had ze gekocht voor mijn 330i racert, wilde er een gat in maken voor de luchtinlaat.
Als jij ze wilt hebben dan moet je het maar laten weten, je mag ze zo voor nop ophalen.
- Yannik Schmidt
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 26 sep 2023, 13:59
- Auto: Megane 2 RS Trophy & Clio 3 RS
Re: Jeff - BMW E46 “wtcc”
Vet hoor! Racerij is altijd goed, de E46 ziet er ook echt goed uit ook. Laat me een beetje denken aan die E90 320i TC.
Het mooie aan zo een WTCC/TCR/BTCC auto's vind ik dat het in de basis nog gewoon duidelijk een straatauto is/was.
Het mooie aan zo een WTCC/TCR/BTCC auto's vind ik dat het in de basis nog gewoon duidelijk een straatauto is/was.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28570
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Jeff - BMW E46 “wtcc”
Heel erg gaaf! en idd wat Yannik ook zegt dat vind ik zelf ook zo mooi aan de WTCC/TCR/BTCC klasses
- Jlijp
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 21 sep 2019, 22:10
- Auto: BMW E36 318TI (2x) + e30
- Locatie: Ede
Re: Jeff - BMW E46 “wtcc”
Kijk dat is een goed voorstel Jeff, iets wat ik al heel lang voorstelSvB schreef: 21 nov 2023, 07:32 Mooi apparaat, ik heb nog ergens in de schuur oude koplampen liggen van dit model.
Ik had ze gekocht voor mijn 330i racert, wilde er een gat in maken voor de luchtinlaat.
Als jij ze wilt hebben dan moet je het maar laten weten, je mag ze zo voor nop ophalen.
- Bjeffindividual
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 25 dec 2020, 00:04
- Auto: F90 M5 comp. / E46 WTCC rep
Re: Jeff - BMW E46 “wtcc”
Ja I know! Ik ga eens goed kijken hoe het je bevalt 
- Bjeffindividual
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 25 dec 2020, 00:04
- Auto: F90 M5 comp. / E46 WTCC rep
Re: Jeff - BMW E46 “wtcc”
Dat klinkt als een mooi aanbod, waar liggen zeSvB schreef: 21 nov 2023, 07:32 Mooi apparaat, ik heb nog ergens in de schuur oude koplampen liggen van dit model.
Ik had ze gekocht voor mijn 330i racert, wilde er een gat in maken voor de luchtinlaat.
Als jij ze wilt hebben dan moet je het maar laten weten, je mag ze zo voor nop ophalen.

-
OnlineSvB
- Berichten: 659
- Lid geworden op: 22 sep 2007, 18:28
- Locatie: Utrecht
Re: Jeff - BMW E46 “wtcc”
Ik woon in Ede, ben door de weeks In Hilversum en Waddinxveen voor mijn werk.
Thuis ophalen kan altijd, ik zal ze even opzoeken, ik laat het je weten als ik ze gevonden heb.
Thuis ophalen kan altijd, ik zal ze even opzoeken, ik laat het je weten als ik ze gevonden heb.
- Bjeffindividual
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 25 dec 2020, 00:04
- Auto: F90 M5 comp. / E46 WTCC rep
Re: Jeff - BMW E46 “wtcc”
Thanks!
- Bjeffindividual
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 25 dec 2020, 00:04
- Auto: F90 M5 comp. / E46 WTCC rep
Re: Jeff - BMW E46 “wtcc”
Vandaag dagje vrij genomen om met jlijp m’n bak te wisselen. Tijdens de laatste endurance gaf de 3e versnelling het op. Bij demontage stuitte ik op een gescheurde baksteun. Zouden de harde bussen dit veroorzaakt hebben? En welke steunen zal ik terugplaatsen om dit te voorkomen? Of gewoon pech en dezelfde nogmaals gebruiken?
Daarnaast een quickjack gescoord omdat een vaste brug niet geplaatst kon worden op de asfaltvloer, erg tevreden over en zeer makkelijk verplaatsbaar. Voor klein werk zoals dit ook toereikend.
- Luco
- Berichten: 29365
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Jeff - BMW E46 “wtcc”
Als je hardere bussen gebruikt (of helemaal geen bussen) dan zou ik altijd de steunen verzwaren/verstevigen.
- Bjeffindividual
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 25 dec 2020, 00:04
- Auto: F90 M5 comp. / E46 WTCC rep
Re: Jeff - BMW E46 / G90 M5 new daily
Heel 2024 niets gepost, kreeg een PB dus een mooi haakje om het topic af te stoffen.
Meest verse nieuws is de aflevering van mijn nieuwe daily, de G90 M5 in Isle of Man Green. Ondanks alle haat over het gewicht leek het me toch de ideale auto als daily. Door het nauwelijks betalen van BPM krijg je veel auto voor het geld.
De belangrijkste opties, naast de vrij rijke basis uitrusting voor mij waren;
- keramisch
- carbon pack (met name dak)
- stoelventilatie
- alcantara hemel
- GEEN zwarte wielen De auto midden januari opgehaald en direct na de inrij-service een werk-vakantie gepland naar Barcelona. Op de heenreis (14 uur) via Parijs en terug (13 uur) via de route-soleil. Dit gaf een mooie kans om te oordelen hoe de auto voelt.
Onderstel
Vergeleken met mijn F90 M5 LCI merk je op de snelweg nauwelijks verschil in gewicht. De auto is zeer mooi gedempt en de veren zijn niet zo idioot stijf zoals in bijvoorbeeld de BMW XM.
Wel kun je merken dat de koets enorm stijf is, op korte haarspelbochten komt regelmatig een wiel los van de grond. De beperkte "droop" maakt ook dat de grote (21" achter) wielen niet teveel uitveren.
Rotondes hard nemen verklapt wel dat je met een zware auto onderweg bent. Net als het inremmen van een bocht, je bent in deze spec toch met ruim 2300KG op pad. Vermogen
Heel eerlijk is alles boven de 500PK teveel voor op straat. De 727PK opgegeven welke op de dyno tegen de 800PK haalt is absurd. Het grote verschil met de F90 is het bizarre koppel van 1000NM. In de sprints voelt de G90 veel sneller, dit blijkt echter niet zo te zijn als je wat dragraces bekijkt. Verbruik
Door de iets kleinere tank was ik wel bang vaak te moeten stoppen. Met een gemiddelde van 135km per uur haalde we meerdere keren 500km uit 60L brandstof. Bijladen was er niet bij. Wel zaten er wat stevigere stukken tussen waar de kruissnelheid 170 was op een lege snelweg. In nederland verwacht ik toch 600km te kunnen halen met wat stroom uit de zonnepanelen.
Meest verse nieuws is de aflevering van mijn nieuwe daily, de G90 M5 in Isle of Man Green. Ondanks alle haat over het gewicht leek het me toch de ideale auto als daily. Door het nauwelijks betalen van BPM krijg je veel auto voor het geld.
De belangrijkste opties, naast de vrij rijke basis uitrusting voor mij waren;
- keramisch
- carbon pack (met name dak)
- stoelventilatie
- alcantara hemel
- GEEN zwarte wielen De auto midden januari opgehaald en direct na de inrij-service een werk-vakantie gepland naar Barcelona. Op de heenreis (14 uur) via Parijs en terug (13 uur) via de route-soleil. Dit gaf een mooie kans om te oordelen hoe de auto voelt.
Onderstel
Vergeleken met mijn F90 M5 LCI merk je op de snelweg nauwelijks verschil in gewicht. De auto is zeer mooi gedempt en de veren zijn niet zo idioot stijf zoals in bijvoorbeeld de BMW XM.
Wel kun je merken dat de koets enorm stijf is, op korte haarspelbochten komt regelmatig een wiel los van de grond. De beperkte "droop" maakt ook dat de grote (21" achter) wielen niet teveel uitveren.
Rotondes hard nemen verklapt wel dat je met een zware auto onderweg bent. Net als het inremmen van een bocht, je bent in deze spec toch met ruim 2300KG op pad. Vermogen
Heel eerlijk is alles boven de 500PK teveel voor op straat. De 727PK opgegeven welke op de dyno tegen de 800PK haalt is absurd. Het grote verschil met de F90 is het bizarre koppel van 1000NM. In de sprints voelt de G90 veel sneller, dit blijkt echter niet zo te zijn als je wat dragraces bekijkt. Verbruik
Door de iets kleinere tank was ik wel bang vaak te moeten stoppen. Met een gemiddelde van 135km per uur haalde we meerdere keren 500km uit 60L brandstof. Bijladen was er niet bij. Wel zaten er wat stevigere stukken tussen waar de kruissnelheid 170 was op een lege snelweg. In nederland verwacht ik toch 600km te kunnen halen met wat stroom uit de zonnepanelen.
-
OnlineJoël D.
- Berichten: 3591
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
- Locatie: Gouda
Re: Jeff - BMW E46 “wtcc” G90 M5 new daily
Fraaie spec zo! Mooi ingereden meteen, gaaf!