M2CS

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27048
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: M2CS

Bericht door romo » 30 jul 2020, 20:29

Robin schreef: 30 jul 2020, 20:26
Will F. schreef: 30 jul 2020, 18:39 GTS zit nog dichter bij de M2 CS dan de GT4 dus voor de diversiteit....
Ik denk dat 'n M2CS in 'alle omstandigheden' een maatje te groot is voor een Cayman GTS van wat ik lees en zie:)

M2CS daar staat ook qua laptimes de GT4 tegenover. Tenminste zo lees en zie ik het.



Klopt, met 1 niet onbelangrijk verschil.

GT4 is een HB
M2CS DCT

Als de PDK GT4 komt ter vergelijk, zal het anders zijn, alleen al obv massa verschil is het duidelijk dan, die 30 Pk zal het hem niet doen, maar 200kg minder wel, IMHO.

Robin
Berichten: 54921
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: M2CS

Bericht door Robin » 30 jul 2020, 20:32

romo schreef: 30 jul 2020, 20:29
Robin schreef: 30 jul 2020, 20:26
Will F. schreef: 30 jul 2020, 18:39 GTS zit nog dichter bij de M2 CS dan de GT4 dus voor de diversiteit....
Ik denk dat 'n M2CS in 'alle omstandigheden' een maatje te groot is voor een Cayman GTS van wat ik lees en zie:)

M2CS daar staat ook qua laptimes de GT4 tegenover. Tenminste zo lees en zie ik het.



Klopt, met 1 niet onbelangrijk verschil.

GT4 is een HB
M2CS DCT

Als de PDK GT4 komt ter vergelijk, zal het anders zijn, alleen al obv massa verschil is het duidelijk dan, die 30 Pk zal het hem niet doen, maar 200kg minder wel, IMHO.
PDK GT4 is zeker 'n seconde sneller dan de DCT M2CS op alle normale circuits, maar onderschat irl zoals jij rijdt de S55 met die tune en >600Nm in de praktijk niet.

Dat 200kg verschil doet 'een beetje', maar een 992Turbo S doet ook 1650kg dus waar hebben we 't over.:)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27048
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: M2CS

Bericht door romo » 30 jul 2020, 20:33

Zeker niet, in mijn handen maakt het niks uit, allebei even langzaam :tooth: :lol:

Die Turbo S gooit er wel een paar paarden meer uit dan :df:

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2347
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: M2CS

Bericht door Will F. » 30 jul 2020, 20:42

Ging mij niet over prestaties Robin, meer over scherpte, intensiteit vd rijbeleving. Een M2, zelfs in CS vorm, is veel meer compromis dan n GT4.

Robin
Berichten: 54921
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: M2CS

Bericht door Robin » 30 jul 2020, 20:52

Will F. schreef: 30 jul 2020, 20:42 Ging mij niet over prestaties Robin, meer over scherpte, intensiteit vd rijbeleving. Een M2, zelfs in CS vorm, is veel meer compromis dan n GT4.
Ik heb in beide niet gereden. Ik denk zelfs met de standaard Sport Cups dat 'n M2CS op droog minder gauw onderstuurt in bepaalde krappe bochten dan een GT4.

Een GT4 mist het echte blok en is ook nog steeds een compromis.

Ik denk dat ze dichter bij elkaar zitten dan men denkt.


Een M2CS is nog steeds in de basis een domme opgekalefaterde 2 serie met 'n dikke motor en wat carbon, voor velen(hier ook)

Ik denk dat velen zich vergissen ook tov de GT4, want dat is ook écht geen GT3 ofzo:)

Intensiteit vd rijbeleving. Dat na 4000rpm er nog eens wat kracht komt irl? En met die lange handbakverzetten nog steeds?

Dat doet afbreuk aan die auto. Geen wonder dar Romo wacht op PDK.

Andre
Berichten: 11389
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: M2CS

Bericht door Andre » 30 jul 2020, 20:56

Ik heb het vorige model gt4 gereden. Was niet overtuigd moet ik zeggen. Track only een GT4 misschien wel lekker. Maar voor de straat hoef ik hem niet.

Robin
Berichten: 54921
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: M2CS

Bericht door Robin » 30 jul 2020, 20:57

Marius zei dat toch ook al, die had liever z'n 1M dan z'n Mk1 GT4....

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27048
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: M2CS

Bericht door romo » 30 jul 2020, 20:58

Ik ga nog een proefrit regelen, dan zal ik mijn ervaringen als "leek" wel even Df waardig opschrijven :D

Robin
Berichten: 54921
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: M2CS

Bericht door Robin » 30 jul 2020, 21:04

GT4 is natuurlijk top. Maar mocht ik kiezen, dan doorsparen voor 'n GT3RS of meer dan graag genoegen nemen met de M2CS.

Die een echt mechanisch op zichzelf staand limited slip diff heeft zonder remingrepen.

Dit itt de GT4....over compromissen gesproken:)
Porsche Torque Vectoring (PTV)
Another component of the PSM system is Porsche Torque Vectoring (PTV) with mechanical limited slip differential, which is included as standard equipment on the 718 Spyder and 718 Cayman GT4. This improves both longitudinal and lateral dynamics, increases performance through corners and enhances driving pleasure. While a braking signal to the inside rear wheel assists steering precision and agility, the mechanical limited slip differential supplies more propulsive force to the outer wheel. This boosts the desired rotation around the vehicle’s vertical axis and improves traction when accelerating sharply out of tight corners.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27048
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: M2CS

Bericht door romo » 30 jul 2020, 21:14

Klopt helemaal.

De vorige 981 series hadden het ook, sterker het zat ook op mijn GTS.

Een 911 doet mij niks, sorry, niet de standaard, niet de GT nogwat, niet eens zo zeer als centenkwestie (een CS GT4 bij elkaar geeft een dikke GT natuurlijk, maar laat maar) te groot, nog minder druk op de voortrein, te veel van het goede.

Hoe kleiner hoe beter, das bij ///M zo, das bij GT zo, IMHO

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2904
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: M2CS

Bericht door MarkS » 30 jul 2020, 21:19

Ik denk dat de 718 GT4 toch weer een stapje verder is. Zowel tov 981 als de hier genoemde M2 variant. Heb er even naast mogen zitten bij iemand van Porsche die hem vakkundig door wat bochtjes gooide (industrie terrein / openbare weg) nadat hij de cup 2 semi slicks had opgewarmd. Laat ik het zo zeggen, die auto “kent” echt geen onderstuur Maar ben erg benieuwd naar jullie eigen ervaringen.

Proficiat met de M2CS Romo! Schitterende wagen.

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2347
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: M2CS

Bericht door Will F. » 30 jul 2020, 21:21

romo schreef: 30 jul 2020, 20:58 Ik ga nog een proefrit regelen, dan zal ik mijn ervaringen als "leek" wel even Df waardig opschrijven :D
Afbestellen! is n wannabe GT3 RS dingetje met stumperhulpjessoftware voor de lsd. :wink: Prachtig die discussies hierzo. Al begrijp ik het wel n beetje; Er is 1 ding wat de GT3 m.i. heel bijzonder maakt (alleen beetje 996 en 7 gt3 ervaring) en dat is de motor.
Laatst gewijzigd door Will F. op 31 jul 2020, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2904
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: M2CS

Bericht door MarkS » 31 jul 2020, 04:40



Sorry voor de topic vervuiling ... ;-)

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3315
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: M2CS

Bericht door ADV » 31 jul 2020, 07:27

Als je proefrit in Enter gaat doen ben ik wel benieuwd! Ik heb geen ervaring met een M2 überhaupt.. Ik heb redelijk wat recente bmws gereden, en redelijk wat Porsches (oa dezelfde spyder als jij hebt gereden), qua gevoel komt voor mij niets in de buurt van de Porsche, de Porsche is zo communicatief vergeleken met BMW. Nu heb ik meeste ervaring met een M135i, en waar ik die op hoge snelheid een beetje zoekerig vond, maar ook in bochten zoals klaverbladen eerst onderstuur kreeg totdat ik asociaal op het gas ging.. daar is de Porsche echt messcherp, je voelt alles.. maar goed..

Als je keer in de 718S (met basically GTS specs -15pk) van mij wilt rijden moeten we een keer meeten Romo :)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27048
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: M2CS

Bericht door romo » 31 jul 2020, 07:59

Daarom; waarom kiezen?

Zijn complementaire auto`s, de besten in hun categorie. Beide verschillend karakter en eigenschappen.

Kan mooi naast elkaar :df:


Kortom;

Kies je voor een 911 Turbo S

of

Een CS en een GT4?

Nou; het laatste dan maar :df:

Robin
Berichten: 54921
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: M2CS

Bericht door Robin » 31 jul 2020, 08:31

Die review hierboven, laat weinig tot geen performance zien. En bij 0:56, dat heeft de OG M2 ook al. Dat subframe....

Meer gooi en smijtwerk volgende keer Meneer Pastoor:)
Geneuzel over vering en demping. Moet dat zo lang duren bij zo'n gooi en smijt bak?:)

Hij zegt ook dat de M2Comp al de 'betere' auto eigenlijk is dan de '718'. Voor wat zijn woorden waard zijn natuurlijk he.

En 'n M135i vergelijken met een '718'? :)
Arjan, rijd eens M2 is echt wat anders dan bread en butter(...) BMWs qua handling en feel.

Ik ken handenvol BMW's noemen die ik qua rijplezier de naam BMW onwaardig vind.
Ik heb Porsches 911(ik denk 'n stuk of 8 van verschillende decades tot aan 997) en 'n paar keer oudere Boxsters gereden die niet in de buurt komen van de 1M en M2. Nog niet eens volgend jaar:)

Appels met peren....

Insturen en agilty dan 'wint' de middenmotor(zegt Meneer Pastoor ook) maar 'besturing an sich' en 'geen onderstuur' (en geen lichte neus, wat inherent is aan een in anger driven auto met middenmotor uiteindelijk) zijn andere zaken en daar kom je dan met harder rijden achter dat 'n M2 echt wel bij het allerbeste hoort(ook tov Cayman en Alpine etc)

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3315
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: M2CS

Bericht door ADV » 31 jul 2020, 09:48

Robin schreef: 31 jul 2020, 08:31 Die review hierboven, laat weinig tot geen performance zien. En bij 0:56, dat heeft de OG M2 ook al. Dat subframe....

Meer gooi en smijtwerk volgende keer Meneer Pastoor:)
Geneuzel over vering en demping. Moet dat zo lang duren bij zo'n gooi en smijt bak?:)

Hij zegt ook dat de M2Comp al de 'betere' auto eigenlijk is dan de '718'. Voor wat zijn woorden waard zijn natuurlijk he.

En 'n M135i vergelijken met een '718'? :)
Arjan, rijd eens M2 is echt wat anders dan bread en butter(...) BMWs qua handling en feel.

Ik ken handenvol BMW's noemen die ik qua rijplezier de naam BMW onwaardig vind.
Ik heb Porsches 911(ik denk 'n stuk of 8 van verschillende decades tot aan 997) en 'n paar keer oudere Boxsters gereden die niet in de buurt komen van de 1M en M2. Nog niet eens volgend jaar:)

Appels met peren....

Insturen en agilty dan 'wint' de middenmotor(zegt Meneer Pastoor ook) maar 'besturing an sich' en 'geen onderstuur' (en geen lichte neus, wat inherent is aan een in anger driven auto met middenmotor uiteindelijk) zijn andere zaken en daar kom je dan met harder rijden achter dat 'n M2 echt wel bij het allerbeste hoort(ook tov Cayman en Alpine etc)
Ik wil best een keer naar Heerenveen komen hoor :) Doen we wat rondjes hehe.. Tis ook geen vergelijk natuurlijk, hoewel mijn M135i wel sper en ander onderstel had :P

Robin
Berichten: 54921
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: M2CS

Bericht door Robin » 31 jul 2020, 09:58

:)

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2874
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: M2CS

Bericht door e30touring1990 » 31 jul 2020, 11:18

mooie discussies :)

Wouter81
Berichten: 9409
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Re: M2CS

Bericht door Wouter81 » 31 jul 2020, 14:28


Andre
Berichten: 11389
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: M2CS

Bericht door Andre » 31 jul 2020, 14:45

The usual two gearbox choices are available for the CS: a six-speed manual (buy it) and a seven-speed M-DCT twin clutch box (buy the six-speed manual)

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2347
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: M2CS

Bericht door Will F. » 31 jul 2020, 15:45

Joe's review on M2C vs M2CS: https://youtu.be/3oYEVLg84LA

Gebruikersavatar
BamiesGTA
Berichten: 772
Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
Auto: Cupra Leon 300

Re: M2CS

Bericht door BamiesGTA » 31 jul 2020, 16:07

ArjandeV schreef: 31 jul 2020, 07:27 Als je proefrit in Enter gaat doen ben ik wel benieuwd! Ik heb geen ervaring met een M2 überhaupt.. Ik heb redelijk wat recente bmws gereden, en redelijk wat Porsches (oa dezelfde spyder als jij hebt gereden), qua gevoel komt voor mij niets in de buurt van de Porsche, de Porsche is zo communicatief vergeleken met BMW. Nu heb ik meeste ervaring met een M135i, en waar ik die op hoge snelheid een beetje zoekerig vond, maar ook in bochten zoals klaverbladen eerst onderstuur kreeg totdat ik asociaal op het gas ging.. daar is de Porsche echt messcherp, je voelt alles.. maar goed..
Een M135i staat dan ook bekend om zijn slechte onderstel, dus eigenlijk geen vergelijk. Er zijn zat auto's die een messcherpe wegligging hebben, maar dan moet je niet bij BMW zijn afgezien van wat M modellen.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27048
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: M2CS

Bericht door romo » 31 jul 2020, 20:17

Joe Achilles;



Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27048
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: M2CS

Bericht door romo » 31 jul 2020, 21:32

https://www.topgear.com/car-reviews/bmw/m2-cs



Daaruit;

If anything, the dour dashboard is just one less distraction in this no-nonsense machine. At least it’s still got proper dials. Why aren’t these uber-clear clocks resident in every car you build, BMW?
But, if you can afford it, and you want possibly the most downright desirable product of the M Division since the semi-legendary BMW E46 M3 CSL, you’re going to love the CS. And here’s why.

It feels like a car raging against the dying of the light, enjoying one last hurrah to the max before it itself is replaced, and against the wider backdrop of hybridification and legislation cracking down on the unmitigated joy that is a little car lobbing a big engine’s lump of poke to its back wheels. BMW’s been at it for a while, but it just never gets old, does it?

That said, for this money, we’d be knocking on Stuttgart’s door and asking for a two-seater for Sunday morning smiles. The rest of the week, the sublime M2 Competition will do damn near everything almost as well.

Nou, dat is mijn idee ook :df: :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Godspeed, GRzep, Marc42 en 2 gasten