Cold turkey stoppen. En niet hier lopen mauwen.Emi schreef: 30 aug 2019, 23:59 Ik zou vegetariër willen worden. Vleesetende mensen met kinderen zijn de sprinkhanen die de aarde voor toekomstige generaties kapot en onleefbaar maken.
Het eten van vlees
- Riceaux
Re: Vegetariër worden
- WJ
Als je sommige hier mag geloven is het een wonder dat je nog leeft..Peter Tunissen schreef: 01 sep 2019, 17:29 Mooi topic weer!
Ik ben al 27 jaar vegetariër, uit principe, maar ik denk dat de meeste mensen dat niet eens weten, of mijn gebrek aan energie en grauwe, bleke uitstraling moet ze opvallen.![]()

- Peric
@Peter, je hoeft niet naar de sportschool om af te vallen hoor. Je hoeft alleen maar je calorie-inname te beperken. Want wat je evt. met sporten meer zou verbranden kun je ook gewoon minder tot je nemen. Het voordeel van sporten is dat je fitter wordt.
De beste manier is om je calorieën te tellen, daar zijn voldoende apps voor. Wat je behoefte is kun je ook uitrekenen.
De beste manier is om je calorieën te tellen, daar zijn voldoende apps voor. Wat je behoefte is kun je ook uitrekenen.
-
- Auto: Dikke Bmw
- Luco
yeps zo ben ik 14 kilo kwijt geraakt in zon 6 maandjes, gewoon punten tellen en je komt dan echt niks tekort.Peric schreef: 01 sep 2019, 17:57 @Peter, je hoeft niet naar de sportschool om af te vallen hoor. Je hoeft alleen maar je calorie-inname te beperken. Want wat je evt. met sporten meer zou verbranden kun je ook gewoon minder tot je nemen. Het voordeel van sporten is dat je fitter wordt.
- Peric
Leg me dan 's uit waarom dat onwetend is Crookie. Als je het zo goed weet..
- ///Joost
Sportschool zorgt op z’n minst voor behoud van spiermassa. Daarnaast ontwikkel je een veel betere balans qua spijsvertering waardoor het gewichtsverlies eenvoudiger te handhaven is. Daarom werken diëten ook vrijwel nooit langdurig. Gezond afvallen gaat hand in hand met meer beweging.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Bovenaan pagina 4 heb ik het in detail uitgelegd, als er vragen zijn hoor ik het wel 

-
Ik poste de quote niet vanwege jouw antwoordPeric schreef: 01 sep 2019, 19:30 Leg me dan 's uit waarom dat onwetend is Crookie. Als je het zo goed weet..

Ik nam de foto van de Matrix als voorbeeld voor het volgende:
Onwetenheid is naar mijn idee best fijn om te kunnen blijven genieten
Van dingen in het algemeen zonder bezig te zijn met wel/niet schuld schuld/goed/niet goed/gezond/niet gezond.
Dus ook van vega/vegan voedsel / alcohol / vlees / fast food / ‘gezond’ voedsel gewoon kunnen eten zonder de wetenschap.
Laatst gewijzigd door Crookie op 01 sep 2019, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Testosteron therapie na je 55/60e een goed idee? In verhouding tot ‘muscle waisting’romo schreef: 01 sep 2019, 20:24 Bovenaan pagina 4 heb ik het in detail uitgelegd, als er vragen zijn hoor ik het wel![]()
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Het is waar dat met het stijgen van leeftijd de Testosteron productie daalt.
Het extern toevoegen van Testosteron gebeurt uiteraard heel veel en vaak al op bizar jonge leeftijd in vele sporten waarvan de krachtsport wel het bekendste voorbeeld is.
Helaas gaat dat gepaard met buitengewoon vele en zeer negatieve bijwerkingen, tot aan vroegtijdig overlijden toe.
Testosteron als toevoeging is een Anabole Steroïde, dwz dat het een sterk opbouwend karakter heeft, niet alleen van spierweefsel (wat vaak de motivatie voor gebruik is) maar ook alle in het lichaam aanwezige cellen zullen gaan groeien.
Op latere leeftijd gebruiken gaat vaak gepaard met een risico stijging op kanker. Kanker, voor de duidelijkheid, is ongecontroleerde en ongeremde celgroei !
Sterk af te raden.
Het extern toevoegen van Testosteron gebeurt uiteraard heel veel en vaak al op bizar jonge leeftijd in vele sporten waarvan de krachtsport wel het bekendste voorbeeld is.
Helaas gaat dat gepaard met buitengewoon vele en zeer negatieve bijwerkingen, tot aan vroegtijdig overlijden toe.
Testosteron als toevoeging is een Anabole Steroïde, dwz dat het een sterk opbouwend karakter heeft, niet alleen van spierweefsel (wat vaak de motivatie voor gebruik is) maar ook alle in het lichaam aanwezige cellen zullen gaan groeien.
Op latere leeftijd gebruiken gaat vaak gepaard met een risico stijging op kanker. Kanker, voor de duidelijkheid, is ongecontroleerde en ongeremde celgroei !
Sterk af te raden.
-
Eigenlijk hetzelfde effect als (teveel) oestrogeen bij vrouwen -> ongecontroleerde celgroei.
-
Helemaal met Joost eens.///Joost schreef: 01 sep 2019, 20:04 Sportschool zorgt op z’n minst voor behoud van spiermassa. Daarnaast ontwikkel je een veel betere balans qua spijsvertering waardoor het gewichtsverlies eenvoudiger te handhaven is. Daarom werken diëten ook vrijwel nooit langdurig. Gezond afvallen gaat hand in hand met meer beweging.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Maar ging het over afvallen, of principieel geen vlees etc meer eten?
Luco had die mooie foto van die roofvogel die een muis naar binnen werkt, zo is 't een beetje de mens -ook al lijkt 't niet zo- is een zoogdier en een mens is natuur en omnivoor, daar hoort letterlijk natuurlijk ook 'n portie vlees bij af en toe. Geen vlees eten vat ik dus niet. Ook niet uit principe. 7x miljard mensen en 'wij' willen ophouden met runderen etc fokken? Komop:)
Wij moeten ophouden met zelf fokken, of voor 't zingen de kerk uit/voorbehoedsmiddelen, de paus 'n draai om de oren geven etc.
Wat Joost zegt hierboven mee eens(beweging), maar 'n goed begin is calorieën tellen.
Luco had die mooie foto van die roofvogel die een muis naar binnen werkt, zo is 't een beetje de mens -ook al lijkt 't niet zo- is een zoogdier en een mens is natuur en omnivoor, daar hoort letterlijk natuurlijk ook 'n portie vlees bij af en toe. Geen vlees eten vat ik dus niet. Ook niet uit principe. 7x miljard mensen en 'wij' willen ophouden met runderen etc fokken? Komop:)
Wij moeten ophouden met zelf fokken, of voor 't zingen de kerk uit/voorbehoedsmiddelen, de paus 'n draai om de oren geven etc.
Wat Joost zegt hierboven mee eens(beweging), maar 'n goed begin is calorieën tellen.
- ///Joost
Dat is natuurlijk geen vergelijk. Die roofvogel eet een muis om te overleven, dat is evolutie. Een mens is heden ten dage een alleseter, en je kunt makkelijk oud worden zonder vlees te eten. Er is zeer veel mis in de (bio)industrie, en het fokken om een zo hoog mogelijk rendement te behalen, heeft niets te maken met een roofvogel die een muis naar binnen werkt, maar alles met het kapitalisme van tegenwoordig. Er zal over het algemeen niemand (uitzonderingen van links daargelaten) een probleem hebben als er op een normale, diervriendelijke manier gefokt wordt om de mens van een stukje vlees te voorzien. Helaas zijn we echter al zo ver, dat men niet meer 'terug wil naar af' want dan zou vlees niet meer te betalen zijn. De industrie verandert niet, omdat wij geen tientallen procenten meer willen betalen voor de "echte" prijs van vlees.Robin schreef: 02 sep 2019, 11:32 Luco had die mooie foto van die roofvogel die een muis naar binnen werkt, zo is 't een beetje de mens -ook al lijkt 't niet zo- is een zoogdier en een mens is natuur en omnivoor, daar hoort letterlijk natuurlijk ook 'n portie vlees bij af en toe.
Mijn vrouw zou graag vleesloos eten, ondanks dat ze een echte carnivoor is. Ikzelf wil het echter niet, dus kiezen we voor een gulden middenweg van zo'n 4 keer per week vlees. Ze kookt heerlijke vegetarische diners, dus daar kan ik wel mee leven.

Absoluut. Daar begint het.Wij moeten ophouden met zelf fokken, of voor 't zingen de kerk uit/voorbehoedsmiddelen, de paus 'n draai om de oren geven etc.
- JP
Bij dieren overschot moeten ze afgeschoten worden. Zouden we met de mens ook moeten doen.Robin schreef: 02 sep 2019, 11:32 Maar ging het over afvallen, of principieel geen vlees etc meer eten?
Beginnen we met die toeterende, agentslaande, amg-huurdertjes.
- romo
Vlees is een rijke voedingsbron;
Eiwitten
Ijzer
Zink
Fosfor
Seleen
Vitamines B1, B6, B12
Ja je kan vlees skippen, maar dan wel een andere gelijkwaardige bron tegenoverzetten, mn qua ijzer /eiwit scoort vlees goed.
Eiwitten
Ijzer
Zink
Fosfor
Seleen
Vitamines B1, B6, B12
Ja je kan vlees skippen, maar dan wel een andere gelijkwaardige bron tegenoverzetten, mn qua ijzer /eiwit scoort vlees goed.
-
Orgaan vlees is tevens nog eens goed voor de bijnieren dus gezond voor de aanmaak van stress/sex hormonen.
En dit:

En dit:

- Arthur
- Auto: Nr.51
Is Emi er ondertussen al uit?
-
Joost ik snap wat je bedoelt hoor en grotendeels mee eens wel. Maar door consumptiecultuur/kapitalisme geen vlees meer willen gaan eten terwijl er zoveel voedingsstoffen inzitten doe ik niet. Er zijn echt wel dingen waar ik mij wereldwijd druk(ker) om maak, maar 'principieel' geen vlees eten hoort daar echt niet bij! Integendeel:)///Joost schreef: 02 sep 2019, 11:48Dat is natuurlijk geen vergelijk. Die roofvogel eet een muis om te overleven, dat is evolutie. Een mens is heden ten dage een alleseter, en je kunt makkelijk oud worden zonder vlees te eten. Er is zeer veel mis in de (bio)industrie, en het fokken om een zo hoog mogelijk rendement te behalen, heeft niets te maken met een roofvogel die een muis naar binnen werkt, maar alles met het kapitalisme van tegenwoordig. Er zal over het algemeen niemand (uitzonderingen van links daargelaten) een probleem hebben als er op een normale, diervriendelijke manier gefokt wordt om de mens van een stukje vlees te voorzien. Helaas zijn we echter al zo ver, dat men niet meer 'terug wil naar af' want dan zou vlees niet meer te betalen zijn. De industrie verandert niet, omdat wij geen tientallen procenten meer willen betalen voor de "echte" prijs van vlees.Robin schreef: 02 sep 2019, 11:32 Luco had die mooie foto van die roofvogel die een muis naar binnen werkt, zo is 't een beetje de mens -ook al lijkt 't niet zo- is een zoogdier en een mens is natuur en omnivoor, daar hoort letterlijk natuurlijk ook 'n portie vlees bij af en toe.
Mijn vrouw zou graag vleesloos eten, ondanks dat ze een echte carnivoor is. Ikzelf wil het echter niet, dus kiezen we voor een gulden middenweg van zo'n 4 keer per week vlees. Ze kookt heerlijke vegetarische diners, dus daar kan ik wel mee leven.
Absoluut. Daar begint het.Wij moeten ophouden met zelf fokken, of voor 't zingen de kerk uit/voorbehoedsmiddelen, de paus 'n draai om de oren geven etc.
- ///Joost
Mee eens Robin, echter ik eet het niet omdat het gezond zou zijn, maar meer omdat ik het gewoon lekker vind.
We kopen het echter bewust niet meer in de supermarkt, maar alleen nog bij de lokale slager, die transparant is waar hij z'n vlees (lokaal) haalt.
Supermarkt(snij)vlees die m'n schoonmoeder hier wel eens in de koelkast legt, eet ik principieel niet. Zo draag ik toch enigszins m'n steentje bij, maar tegelijkertijd realiseer ik me dat de wereld niet eerlijk is en ook nooit zal zijn. Ik ga niet in m'n eentje proberen om dat tij te keren.

Supermarkt(snij)vlees die m'n schoonmoeder hier wel eens in de koelkast legt, eet ik principieel niet. Zo draag ik toch enigszins m'n steentje bij, maar tegelijkertijd realiseer ik me dat de wereld niet eerlijk is en ook nooit zal zijn. Ik ga niet in m'n eentje proberen om dat tij te keren.
-
Euh , runderrookvlees, rosbief, cervelaat, allemaal van de AH om de hoek, ik hou er wel van!///Joost schreef: 02 sep 2019, 13:28
Het steentje bijdragen kan ik begrijpen hoor, maar ik doe er niet aan mee. Want ik snap het doel nooit. De ene keer dit de andere keer dat. Vaag geleuter. En de zogenaamde eindoplossing is altijd een voorspelling/theoretisch of met geld gekocht/corrupt etcetera.
Ik vertrouw er niet op.

Men kan hier met links/grafieken/staatjes komen, maar die kunnen weer gepareerd worden door andere argumenten enzo.
Overbevolking. En libtards + religie. Moeder Aarde naar de Klote!
- JP
Moet hij uit de kast komen ?

- Jinx
Ik vind het altijd wel nobel en bewonderingswaardig als iemand vlees opgeeft uit liefde voor dieren en onze natuur. Het probleem is echter dat er nog 14 miljard andere mensen zijn die schijt hebben aan onze dieren en natuur. En dat getal stijgt elk jaar exponentieel.
Ik ken bijvoorbeeld iemand die zijn hele leven heeft gegeven aan het terugdringen van plastic in de zee. Super goed natuurlijk. Tot ik zei; stel dat jij al plastic in de zee in héél Europa kunt voorkomen (wat niet realistisch is), is nog geen 10% van het probleem opgelost. Meer dan 90% van het plastic in de zee komt namelijk van buiten Europa (India, Pakistan, etc).
Met andere woorden, als jij iets probeert op te bouwen maar aan de andere kant zijn 100 keer zoveel mensen het aan het slopen, zijn al jouw efforts precies helemaal voor niets geweest.
Ik ken bijvoorbeeld iemand die zijn hele leven heeft gegeven aan het terugdringen van plastic in de zee. Super goed natuurlijk. Tot ik zei; stel dat jij al plastic in de zee in héél Europa kunt voorkomen (wat niet realistisch is), is nog geen 10% van het probleem opgelost. Meer dan 90% van het plastic in de zee komt namelijk van buiten Europa (India, Pakistan, etc).
Met andere woorden, als jij iets probeert op te bouwen maar aan de andere kant zijn 100 keer zoveel mensen het aan het slopen, zijn al jouw efforts precies helemaal voor niets geweest.
- jottemj
En met het argument dat er altijd wel iets is dat je net zo goed niks kan doen wordt de wereld nooit wat beter. Verandering begint bij je zelf. Jij maakt keuzes die kunnen leiden tot uitputting van de aarde. Kortom, hulde dat er mensen zijn die wel wat willen veranderen.
Zie ook het boek van Jelmer Mommers: https://decorrespondent.nl/klimaatboek#free-chapter
Zie ook het boek van Jelmer Mommers: https://decorrespondent.nl/klimaatboek#free-chapter