130i Cup 2007 (incl 'onze' André)

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Erik K.

Bericht door Erik K. » 11 apr 2007, 21:39

Het beste Andre,

Met een hersenschudding beter "te" lang rustig aan doen dan te snel weer aan de bak te gaan.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 11 apr 2007, 21:58

Precies, kalmpjes an. Desnoods runnen wij die kartbaan wel een keer met z'n allen. Geen gein.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 11 apr 2007, 22:03

Beterschap en sterkte, André!

P.S. Het gaat bij v.d. Ende ook niet om het herinneren van de klappen na het achteruit rijden, maar juist voor het achteruit rijden en hoe hij dus op de baan terecht kwam. Verhaal dat hij zich niets kan herinneren geloof ik werkelijk niets van. "I have no recollection of that" is altijd handig om te gebruiken dan. De dingen die je je niet herinnert zijn volgens mij dan alleen van het moment van impact zelf en niet van ervoor of erna.

k33z

Bericht door k33z » 11 apr 2007, 22:50

Dennis Cavallino schreef:Precies, kalmpjes an. Desnoods runnen wij die kartbaan wel een keer met z'n allen. Geen gein.
Jij kan ook alles heh Dennis :)

Jan Speed

Sponsor Andre terug op de grid!

Bericht door Jan Speed » 12 apr 2007, 03:07

Zo, 't is 02:55h, 't is al laat/vroeg, 't is maar hoe je het bekijkt.
Ik kan de slaap niet meer vatten. Ik had nl. een vreemde droom...:

Ik droomde dat bij van de Ende alle blauw-witte propellor emblemen(u weet wel, die van dat Uber-merk) van de auto werden gesloopt bij de technische keuring en dat de wedstrijdleiding hem verplichtte om in plaats daarvan met blauw-witte L-platen op de auto te gaan rijden :)
[img:495:602]http://www.soundandvision.be/rijbewijs/ ... ngen/L.GIF[/img]

Nu zit ik zo nog eens wat door het draadje heen te lezen en de foto's te bekijken en mij viel op dat het dak van Andre's auto nog leeg en maagdelijk is... :roll: en vast de grootste kans heeft dat het ook heel blijft :twisted:

Ik heb live en met spanning gekeken naar de race en de aanloop er naar toe ook gevolgd zo links en recht op het web.. Voor mij is dat entertainment en ik hoop dat Andre door gaat als hij weer hersteld is. Voor dat extra stukje betrokkenheid heb ik best wat over :!: Ik ben niet rijk en heb ook geen dik bedrijf met een vet sponsorbudget maar ik had toch een :idea: -momentje :!:

als we als D-F-ers ieder een X bedrag sponsoren om de schade te helpen herstellen, mogen we dan ieder een handtekening op het dak van jou racewagen zetten? :lol:
Hier het dak mee vol,
[img:325:217]http://www.vlaggen.fiberworld.nl/vlaggen/friesland.gif[/img]
handtekeningen in een pompebled?
I.h.k.v. 'Racing foar Fryslan!'

(ideetje gejat van Lammers' z'n racing for Holland Dome-Judd LeMans racer, hij verkocht ieder blokje ruimte op zijn checkered gespoten racer. Beter goed gejat dan slecht bedacht, toch?)
[img:800:545]http://perso.orange.fr/lolo.gege/24hduM ... 004_16.jpg[/img]
m.a.w.: Andre, wat kost een handtekening op het dak van jou 130i?

Als we een leuke deal kunnen maken kom ik vanuit Brabant een handje schudden, cash dokken en tekenen in Heerenveen!

Aan de andere D-F-ers: wie doet mee?

groet
Jan

m@rco

Bericht door m@rco » 12 apr 2007, 10:35

Leuk idee.. Maar de uitvoering zie ik toch eigenlijk 1,2 3 niet gebeuren..

Wel is er nog plaats over voor bestickering op de bodemplaat.. :D

Knot

Bericht door Knot » 12 apr 2007, 10:47

Beterschap Andre, doe het rustig aan en inderdaad niet teveel naar pc/tv schermen staren, gewoon lekker tussen de volgeltjes.

Dutch

Bericht door Dutch » 12 apr 2007, 12:48

m@rco schreef:Leuk idee.. Maar de uitvoering zie ik toch eigenlijk 1,2 3 niet gebeuren..

Wel is er nog plaats over voor bestickering op de bodemplaat.. :D
:lol:

Maar dan steek ik m'n centen liever in Henry van Os... :wink:

Richard van den Bos

Bericht door Richard van den Bos » 12 apr 2007, 12:55

Ik wil ook mee doen met mijn handtekening op het dak
Ik hoor wel of het doorgaat.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 12 apr 2007, 13:06

Lijkt mij ook super 8)

Mathieu

Bericht door Mathieu » 13 apr 2007, 11:09

Knot

Bericht door Knot » 13 apr 2007, 12:07

Gaat toch wel rap hoor!

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 13 apr 2007, 12:28

Hij wordt wel veel opzij gebeukt her en der. Zoals in iedere Cupklasse waar het groepje 'hollands glorie' aan deelneemt. Remt telkens erg laat en hard in vergelijking met anderen en kiest vaak goede lijnen. Mooie shots, geeft goede indruk van deze klasse.

Rebel

Bericht door Rebel » 15 apr 2007, 00:48

Morgen voor de F1 GP op rtl7, een samenvatting van de paasraces op zandvoort, waaronder ook de 130i-cup.

Will F.

Bericht door Will F. » 15 apr 2007, 12:52

Duidelijke beelden van de crash werden ook uitgezonden in autoXperience afgelopen zaterdagavond op rtl7. Het programma wordt herhaald as zaterdag op rtl 5 om 16:30. Duidelijk te zien dat vd Ende zowat stil staat naast de baan 'm vervolgens in zijn achteruit zet en achteruit het asfalt op rijdt (! niet rolt) waar die vervolgens tot stilstand komt. Lammers maakte nog een diplomatieke opmerking: dat hij het eens met vd Ende moest hebben over het parkeerbeleid.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 15 apr 2007, 13:53

Will F. schreef:Duidelijk te zien dat vd Ende zowat stil staat naast de baan 'm vervolgens in zijn achteruit zet en achteruit het asfalt op rijdt (! niet rolt) waar die vervolgens tot stilstand komt.
Opzet is al vaak genoemd ook op autosport.nl. De reputatie van van de Ende helpt hem niet echt en ik geloof best dat het een eikeltje eerste klas is maar ik moet zeggen dat het allemaal toch wel heel erg snel ging :wink: Rol je verder achteruit ram je iemand, sta je stil dan wordt je geramd... neem maar eens een beslissing "in a split of a second".

Neemt niet weg dat ik het in voetbal termen een behoorlijk schoppartij vond. Close racing is super maar dat gebeurd ook in de motorracerij zonder al te veel schade en crashes. In deze cup kun je "slim" winnen door even de auto van je voorligger te bewerken en als je het budget hebt om na elke race even je eigen voorkant te fixen dan kom je een heel eind :cry: Slecht voor het budget van prive rijders. Het wordt gewoon tijd om de budgetten vast te zetten jaarlijks dan wordt het voor die omhoog gevallen verwende eikels het allemaal een heel ander verhaal!

Zodra het racen een kwestie van budget wordt dan gaat de lol er hard af. Ik kan me voorstellen dat je je als prive team even achter je oren krabt :evil: Dit gaat financieel helemaal nergens meer over. Succes met herstel Andre!

Paul

Bericht door Paul » 20 apr 2007, 02:28

G*Dver.. Andre.... wordt tijd dat ik maar eens een rondje voor je rij.... was vroeger niet uit de botsautos te slaan...

Heb 2 jaar geleden eens een autocrosjes in Kollum gedaan... heb er 6 gesloopt voor ik op de kop naast de sloot lag... :D

Nee serieus... echt klote...Beterschap

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 23 apr 2007, 09:43

Iemand DTM op Hockenheim gezien (ik alleen eerste rondjes). Tom Kristinsen deed hetzelfde als vd Ende, maar dan met een dikke burnout. Wat een kneus. Die had ook gewoon de rem in moeten stampen, ipv vol op het gas een rookgordijn neerleggen en spinnen zodat de aanstormende auto's er VOL op klapten.

Wat een kneus! Weg met dat soort losers. Biedt weer kansen voor echt talent.

Fabian

Bericht door Fabian » 23 apr 2007, 09:53

Dennis Cavallino schreef:Iemand DTM op Hockenheim gezien (ik alleen eerste rondjes). Tom Kristinsen deed hetzelfde als vd Ende, maar dan met een dikke burnout. Wat een kneus. Die had ook gewoon de rem in moeten stampen, ipv vol op het gas een rookgordijn neerleggen en spinnen zodat de aanstormende auto's er VOL op klapten.

Wat een kneus! Weg met dat soort losers. Biedt weer kansen voor echt talent.
deze bedoel je:

http://www.youtube.com/watch?v=gy-jn5xlfYA

Sja, je kan het ook zien alsof hij zo snel als mogelijk probeerde van de baan te komen misschien. Beste klapper iig :shock:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 23 apr 2007, 10:05

Nee, met die snelheid werkt een burnout niet, hij had moeten remmen. Hij stond aan de linkerkant van de baan safe, maar door zijn burnout schoot ie weer terug de baan op. Snelheid eruit op een 'voorspelbare' manier, en daarna race hervatten. Nu was het onvoorspelbaar en dus gevaarlijk imho. En het resultaat is duidelijk: werkt niet.

Stond al bijna stil, maar door zijn lompe actie schoot ie weer in in een spin de baan op (a la vd Ende). Echt de meest domme actie die ik heb gezien sinds de 130i cup. :shock:

Als de baan leeg was geweest had ik het een gave actie gevonden.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 23 apr 2007, 11:09

Die in de laatste ronde spinde was nog erger, die vloog ook de hele baan over met rokende wielen. Pas na een paar rondjes kreeg hij weer tractie en kon hij weer verder.

Video is de crash in de eerste ronde.

Rebel

Bericht door Rebel » 23 apr 2007, 11:43

Gister gebeurde in de DTM een soort gelijk ongeluk. Een auto dwars op de baan, en diverse rijders konden hem niet ontwijken. Vrij ernstig ongeluk.

Fabian

Bericht door Fabian » 23 apr 2007, 13:06

Rebel schreef:Gister gebeurde in de DTM een soort gelijk ongeluk. Een auto dwars op de baan, en diverse rijders konden hem niet ontwijken. Vrij ernstig ongeluk.
lees je eerst de posts voordat je zelf iets post Rob? :roll:

Lars Bouten

Bericht door Lars Bouten » 23 apr 2007, 14:10

Dennis, Kristensen heeft natuurlijk helemaal niets gepresteerd (7x Le Mans gewonnen).
Maar het blijft wel een fout, idd.

Rebel

Bericht door Rebel » 23 apr 2007, 18:07

Fabian schreef:
Rebel schreef:Gister gebeurde in de DTM een soort gelijk ongeluk. Een auto dwars op de baan, en diverse rijders konden hem niet ontwijken. Vrij ernstig ongeluk.
lees je eerst de posts voordat je zelf iets post Rob? :roll:

Mea Culpa...

Was net wakker, maandagmorgen kan ik altijd uitslapen

Plaats reactie