Gelijk een kleine update over de 4C.
Inmiddels 17.250 km gereden. Geweldige auto, bevalt heel goed en blijft indruk maken qua rijden en looks.
Vanochtend de auto weggebracht voor z'n eerste (20.000 km) beurt. Is naar de Alfa Romeo-dealer gegaan waar één monteur werkt die eraan mag/kan werken. Ik ben 'm gelijk twee dagen kwijt, ze moeten dan alle schroeven die aan het carbon monocoque zitten controleren of die nog met een bepaalde kracht vastzitten. Daarvoor moeten enkele kappen gedemonteerd worden zodat ze erbij kunnen. Dat is best een arbeidsintensieve klus. Ik weet niet of dat bij alle auto's met carbon monocoque zo is, gok van wel. Ik heb gevraagd of ze een paar fototjes willen maken, vind ik wel leuk/interessant om te zien en om erbij te hebben, zal die hier wel posten als het een beetje toonbaar is.
Eén klein defect (vermoed ik), de auto komt wat moeilijk op temperatuur. Ik gok de klep in de thermostaat die open blijft staan.
Wel overweeg ik om ernaast een goedkope auto aan te schaffen voor de domme kilometers (o.a. woonwerkverkeer). De 4C
schijnt inmiddels uit productie te zijn. Er zouden er wereldwijd zo'n 6000 zijn geproduceerd, waarvan ongeveer de helft naar de USA is gegaan (en het USA model is een stuk zwaarder). Het is eigenlijk zonde om er loze kilometers op te zetten.