Die had ik idd in het E60 M5 topic ook al aangegeven, mooie kmstand, alleen automaat en geen schuifdak, geen sportstuurtje maar wellicht een optie al denk ik niet dat hij veel met de prijs zal doen ivm de lage kmstand.GTRene schreef:in nl weinig 545 550 met handbak...
deze 545 ook al gezien? niet dat je zegt wow, maar misschien leuke prijs van te maken
http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw ... e/13740123" onclick="window.open(this.href);return false;
Welke V8 voor 10-15k?
- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Welke V8 voor 10-15k?
-
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: Welke V8 voor 10-15k?
Dit, en olielekkages, schakelbrein, en koppelomvormer. Zou persoonlijk niet aan een .45i auto beginnen.Knot schreef:Thx.... lijkt me dat je bij 2 ton eerder tegen (al) deze ellende aanloopt. Zoek wel rond de ton, zijn ze nog net wat frisser.944-20v schreef:Die koelbuis en slappe zuigerveren dacht ik?
[edit/add]
http://www.bimmerfest.com/forums/showpo ... ostcount=8
- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Welke V8 voor 10-15k?
Kom je dat bij 120.000km ook allemaal al tegen die ellende dan?
En is die 550i echt zoveel beter dan, of komt dat omdat het van latere bouwjaren en veelal nog lagere kmstanden zijn wat je tegenkomt?
En is die 550i echt zoveel beter dan, of komt dat omdat het van latere bouwjaren en veelal nog lagere kmstanden zijn wat je tegenkomt?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Welke V8 voor 10-15k?
ik zou ook voor de 550i gaan, en dan bv die groene exclusive leder met 27k uit DLD voor 'weinig' 
zit je nog lang niet aan die mogelijke problems

zit je nog lang niet aan die mogelijke problems
- RJK
- Berichten: 3642
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Welke V8 voor 10-15k?
Ik heb het idee dan het voor slangen/rubbers/afdichtingen meer in leeftijd zit dan in km-stand. Kijk zo nog maar even in mijn e60 draadje (daar staat 130k km op...).Knot schreef:Kom je dat bij 120.000km ook allemaal al tegen die ellende dan?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Welke V8 voor 10-15k?
paar aardige 550i uitgezocht, hoogste kmst 174k laagste 28k laagste prijs 10.800,-eu hoogste 19.999,-eu
die laatste is met handbak, sommige slechte foto's maar moet je doorheen kijken
die eerste is toch best cheap.
http://www.autoscout24.com/offers/bmw-5 ... -267431600" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autoscout24.com/offers/bmw-5 ... -268502040" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autoscout24.com/offers/bmw-5 ... -281722704" onclick="window.open(this.href);return false;
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1#" onclick="window.open(this.href);return false;
die laatste is met handbak, sommige slechte foto's maar moet je doorheen kijken

die eerste is toch best cheap.
http://www.autoscout24.com/offers/bmw-5 ... -267431600" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autoscout24.com/offers/bmw-5 ... -268502040" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autoscout24.com/offers/bmw-5 ... -281722704" onclick="window.open(this.href);return false;
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1#" onclick="window.open(this.href);return false;
- RJK
- Berichten: 3642
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Welke V8 voor 10-15k?
Als ik naar de staat van dat ADAC boek op de achterbank kijk zit het wel goed met de betrouwbaarheiddie eerste is toch best cheap.

Smerig ding ook verder.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Welke V8 voor 10-15k?
foto's zijn wat blurring, cheap kamera, maar moet je denk ik doorheen kijken, niet duur, je ziet sommige met 367k km veel duurder, ff goed cleanen en je rijd goedkoop en over een jaar nog verkopen met wat winst 
eventueel tint van de ruiten halen als dat makkelijk gaat, na het cleanen wat goede foto's en het lijkt al heel wat beter.

eventueel tint van de ruiten halen als dat makkelijk gaat, na het cleanen wat goede foto's en het lijkt al heel wat beter.
-
- Berichten: 4125
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Welke V8 voor 10-15k?
Zal dan wel een reden hebben dat het goedkoper is dan die met 367k km. Zeker in het buitenland zonde om voor niets heen en weer te gaan.GTRene schreef:foto's zijn wat blurring, cheap kamera, maar moet je denk ik doorheen kijken, niet duur, je ziet sommige met 367k km veel duurder, ff goed cleanen en je rijd goedkoop en over een jaar nog verkopen met wat winst
eventueel tint van de ruiten halen als dat makkelijk gaat, na het cleanen wat goede foto's en het lijkt al heel wat beter.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Welke V8 voor 10-15k?
1 zit er vlak bij Trier daar zit toch de Ring ook ergens? ga je het combineren
bij die goedkope kan je eventueel betere foto's vragen, stel dat het een knappe auto is, dan bespaar je behoorlijk.

bij die goedkope kan je eventueel betere foto's vragen, stel dat het een knappe auto is, dan bespaar je behoorlijk.
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: Welke V8 voor 10-15k?
Ik weet niet of de BMW X5 4.4 V8 erbij staat.
Maar een X5 van 2000, nu 2001 is een interessante auto voor de bijtelling.
35 % van de dagwaarde.
Dus elk jaar wordt dat minder.
P.s.
Ik heb de mijne te koop.
Maar een X5 van 2000, nu 2001 is een interessante auto voor de bijtelling.
35 % van de dagwaarde.
Dus elk jaar wordt dat minder.
P.s.
Ik heb de mijne te koop.
- Hans
- Berichten: 2696
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59
Re: Welke V8 voor 10-15k?
Hoe zit het met de betrouwbaarheid van de e60 540i? Heeft deze motor de zelfde zwakke punten als de 545i en de 550i?
- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Welke V8 voor 10-15k?
Iemand van DF heeft zo een 540i he, wellicht lees hij mee.... ik vind het een vreemde, niet veel verkocht volgens mij maar wie weet een prima blok.
- RJK
- Berichten: 3642
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Welke V8 voor 10-15k?
Zou inderdaad dezelfde verbeteringen moeten hebben (t.o.v. de 545i) als de 550i.
- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Welke V8 voor 10-15k?
Wellicht wat voor iemand hier.. .E60 540i pre-lci automaat, wel lekker in de opties.
http://link.marktplaats.nl/m1017697119" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vond het eerst een vreemde, 306pk 4.0 V8 maar schijnt dat het blok dezelfde opbouw heeft als de 550i en dus niet de (mogelijke) ellende wat de 545i vaak wel heeft.
http://link.marktplaats.nl/m1017697119" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vond het eerst een vreemde, 306pk 4.0 V8 maar schijnt dat het blok dezelfde opbouw heeft als de 550i en dus niet de (mogelijke) ellende wat de 545i vaak wel heeft.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28529
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Welke V8 voor 10-15k?
Oh dat is wel een hele mooie idd
Had alleen de 545i dan die ellende met koelbuis enz?

Had alleen de 545i dan die ellende met koelbuis enz?
- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Welke V8 voor 10-15k?
Volgens mij wel.
Mooiste (voor mij dan) is een 540i of 550i handbak met M pakket maar die ga je niet zomaar vinden.
Mooiste (voor mij dan) is een 540i of 550i handbak met M pakket maar die ga je niet zomaar vinden.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28529
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Welke V8 voor 10-15k?
Oke ja eentje met handbak is erg lastig.
Kwam er laatst wel 1 tegen toen ik V8-en aan het kijken was maar die zal je vast al gezien hebben (via gaspedaal)
Kwam er laatst wel 1 tegen toen ik V8-en aan het kijken was maar die zal je vast al gezien hebben (via gaspedaal)
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Welke V8 voor 10-15k?
Doe mij maar een E39 540i met handbak 

- Hans
- Berichten: 2696
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59
Re: Welke V8 voor 10-15k?
Nope, ook de 550i heeft hier last van, sommige al met 100K op de klok.Martijn_bmw schreef:Oh dat is wel een hele mooie idd![]()
Had alleen de 545i dan die ellende met koelbuis enz?
http://www.autoweek.nl/autoreview/26759 ... 0i-touring" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 264
- Lid geworden op: 19 jul 2013, 06:55
Re: Welke V8 voor 10-15k?
Martin van der Zwaard schreef:Doe mij maar een E39 540i met handbak
Met een E39 kan je dat wel doen, maar als je 16K voor een 10 jaar oude E60 betaald zou ik hem toch automaat willen hebben. Niet zo zeer dat ik zelf een automaat wil (rij altijd handbak) maar tijdens de verkoop van mijn E60 was het feit dat het een handbak was toch wel een min punt. Behalve voor export blijkt het een plus te zijn maar die willen voor 5 cent op de eerste rang...
- Martijn_bmw
- Berichten: 28529
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Welke V8 voor 10-15k?
Die knot postte 540i die vind ik wel erg mooi! Jammer dat er geen 3 serie met V8 is gebouwd ooit...
Zou wel een keer een V8 willen hebben alleen een 5 serie vind ik wel erg groot...
Audi S4 V8 heb ik ook wel naar gekeken maar daar heb je weer 3-4k voor distributie ketting ellende
Zou wel een keer een V8 willen hebben alleen een 5 serie vind ik wel erg groot...
Audi S4 V8 heb ik ook wel naar gekeken maar daar heb je weer 3-4k voor distributie ketting ellende
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Welke V8 voor 10-15k?
voor jou hebben ze zoiets gemaaktMartijn_bmw schreef:Die knot postte 540i die vind ik wel erg mooi! Jammer dat er geen 3 serie met V8 is gebouwd ooit...
Zou wel een keer een V8 willen hebben alleen een 5 serie vind ik wel erg groot...
Audi S4 V8 heb ik ook wel naar gekeken maar daar heb je weer 3-4k voor distributie ketting ellende

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... 2_c01_4201" onclick="window.open(this.href);return false;
- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Welke V8 voor 10-15k?
Die Autoweek review:
"Ondanks bijvullen gaf de BC voor de 2e keer in een week de melding "niveau koelvloeistof te laag" Inspectie van het tankje leerde dat dit inderdaad ook het geval was. De auto voor inspectie naar de garage gebracht. Uiteindelijk bleek een buis vervangen te moeten worden die tussen de cylinders, boven op het blok, naar het distributiehuis loopt en dan de diepte in gaat. En dat blijkt een héél duur grapje ...
Wat doe je als je offerte voor reparatie van je ruim 7 jaar oude auto krijgt van dik E5000 ? Eerst een nacht Kwalitatief Uiterst Teleurstellend slapen en dan nadenken over de opties: repareren of inruilen ?
Het inruilvoorstel van de garage was niet verkeerd, maar uiteindelijk na 1 1/2 week afwegen van alle plussen en minnen dan toch maar de knoop doorgehakt: repareren en lekker doorsturen. Het bij aanschaf in 2007 beloofde luxeprobleem was er dan ook: wat ga je ter vervanging kopen van een 550i ?
De financiële schade van reparatie ten opzichte van inruil was beperkt en met 2 jaar garantie op onderdelen en reparatie was de keuze al gemakkelijker. Aangezien er ook een sensor van het alarm stuk was, is die ook meteen vervangen.
Valt dit tegen ? Jazeker !
Het vertrouwen in het merk ? Gekelderd ... !!
Bij deze kilometerstand en normaal rijgedrag verwacht je niet zo'n kostbare reparatie aan het motorblok. Van BMW Nederland hoef je natuurlijk niets te verwachten. Het probleem schijnt bij de 8 cylinders wel meer voor tekomen, zeker bij de 4.4 liter versies (545i/645i). Meestal blijft het beperkt tot een reparatie van 7 a 800 Euries ... in mijn geval dus echt "bad luck""
"Ondanks bijvullen gaf de BC voor de 2e keer in een week de melding "niveau koelvloeistof te laag" Inspectie van het tankje leerde dat dit inderdaad ook het geval was. De auto voor inspectie naar de garage gebracht. Uiteindelijk bleek een buis vervangen te moeten worden die tussen de cylinders, boven op het blok, naar het distributiehuis loopt en dan de diepte in gaat. En dat blijkt een héél duur grapje ...
Wat doe je als je offerte voor reparatie van je ruim 7 jaar oude auto krijgt van dik E5000 ? Eerst een nacht Kwalitatief Uiterst Teleurstellend slapen en dan nadenken over de opties: repareren of inruilen ?
Het inruilvoorstel van de garage was niet verkeerd, maar uiteindelijk na 1 1/2 week afwegen van alle plussen en minnen dan toch maar de knoop doorgehakt: repareren en lekker doorsturen. Het bij aanschaf in 2007 beloofde luxeprobleem was er dan ook: wat ga je ter vervanging kopen van een 550i ?
De financiële schade van reparatie ten opzichte van inruil was beperkt en met 2 jaar garantie op onderdelen en reparatie was de keuze al gemakkelijker. Aangezien er ook een sensor van het alarm stuk was, is die ook meteen vervangen.
Valt dit tegen ? Jazeker !
Het vertrouwen in het merk ? Gekelderd ... !!
Bij deze kilometerstand en normaal rijgedrag verwacht je niet zo'n kostbare reparatie aan het motorblok. Van BMW Nederland hoef je natuurlijk niets te verwachten. Het probleem schijnt bij de 8 cylinders wel meer voor tekomen, zeker bij de 4.4 liter versies (545i/645i). Meestal blijft het beperkt tot een reparatie van 7 a 800 Euries ... in mijn geval dus echt "bad luck""
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Welke V8 voor 10-15k?
je kan ook zo'n setje kopen toch?
dan hoeft niet alles uit elkaar, ff de buis doorzagen en die uitschuifbare er op en klaar
nu zal dat niet zo snel/makkelijk gaan als gesproken, maar wel een handig systeem.
dan hoeft niet alles uit elkaar, ff de buis doorzagen en die uitschuifbare er op en klaar

nu zal dat niet zo snel/makkelijk gaan als gesproken, maar wel een handig systeem.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: EvdP, Mark 320iS, PetervdH, Richardt. en 12 gasten