Na 25 dagen de auto retour. Nu alles afgesloten.

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
frank de jonge

Re: Een nieuwe auto die al bijna 3 weken stil staat...... GT

Bericht door frank de jonge » 05 sep 2013, 13:41

Ook ge-retweet

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 05 sep 2013, 13:49

Tom schreef:Inderdaad. Als ze slim zijn gebruiken ze dit moment (met een berg aandacht die ze anders niet hadden gehad) om er juist een positieve draai aan te geven... Zou in beginsel niet nodig moeten zijn maar zo doen veel grote bedrijven dat met webcare afdelingen die internet wel begrijpen. Social media is een lopend vuurtje.
Af en toe ben ik wel blij dat dit principe nog niet helemaal is doorgedrongen bij veel bedrijven. ;)

Max V

Bericht door Max V » 05 sep 2013, 13:51

Ook geretweet! Ik hoop dat het wat zoden aan de dijk zet...

Tom

Bericht door Tom » 05 sep 2013, 14:17

Robin Hartog schreef:
Tom schreef:Inderdaad. Als ze slim zijn gebruiken ze dit moment (met een berg aandacht die ze anders niet hadden gehad) om er juist een positieve draai aan te geven... Zou in beginsel niet nodig moeten zijn maar zo doen veel grote bedrijven dat met webcare afdelingen die internet wel begrijpen. Social media is een lopend vuurtje.
Af en toe ben ik wel blij dat dit principe nog niet helemaal is doorgedrongen bij veel bedrijven. ;)
Hoezo? Bedrijven die alleen de negatieve kant van social media zien missen volledig het punt. Ze hebben nu veel aandacht en dit is het moment om daar wat mee te doen. IJzer smeden als het heet is. Dit is een uitgesproken kans om met een knappe oplossing te komen.. dan laten ze gelijk aan honderden mensen (lezers DF en bereik via Twitter) zien dat ze (alsnog) serieus met klachten omgaan. Van een negatief (setje winterwielen met wat minder marge is een lachertje.. weten zij, weten wij..) naar positief beeld. En dat bereik - wat alleen maar groter kan worden - krijgen ze gratis op een presenteerblaadje aangeboden.. moeten ze normaal een dure advertentie voor plaatsen.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 05 sep 2013, 14:29

Tom schreef:
Robin Hartog schreef:
Hoezo? Bedrijven die alleen de negatieve kant van social media zien missen volledig het punt. Ze hebben nu veel aandacht en dit is het moment om daar wat mee te doen. IJzer smeden als het heet is. Dit is een uitgesproken kans om met een knappe oplossing te komen.. dan laten ze gelijk aan honderden mensen (lezers DF en bereik via Twitter) zien dat ze (alsnog) serieus met klachten omgaan. Van een negatief (setje winterwielen met wat minder marge is een lachertje.. weten zij, weten wij..) naar positief beeld. En dat bereik - wat alleen maar groter kan worden - krijgen ze gratis op een presenteerblaadje aangeboden.. moeten ze normaal een dure advertentie voor plaatsen.
Ben het helemaal met je eens hoor. Maar mijn opmerking was meer bedoeld als in de trant van: Als consument geeft de social media een stukje extra 'macht', of het levert sneller een oplossing voor je probleem. Veel bedrijven snappen het niet dat sociale media een erg sterk medium is; dat kun je als consument mooi mis-/gebruiken.

Ik geloof echter dat we twee verschillende dingen bedoelen. De kracht van social media is enorm; wat dat betreft ben ik blij als veel bedrijven dit principe snappen; zij kunnen nu zo snel mogelijk een, inderdaad, positieve draai aan het geheel geven. Vervolgens iedereen blij.

Voor wat betreft mijn 'baan'-toekomst ben ik blij dat veel bedrijven het overigens nog niet snappen, maar da's een ander verhaal. ;)

Tom

Bericht door Tom » 05 sep 2013, 14:58

Ah dan snap ik je post :)

Luca

Bericht door Luca » 05 sep 2013, 15:38

Update:

Vandaag bijna 2 uur lang een gesprek gehad met de sales en after-sales manager

Oplossing!!!! Helaas wederom niet.......... Ik had echt gehoopt maar eerlijk niet verwacht.

Concreet zijn er drie mogelijkheden besproken en "afgesproken"

- ontbinden van de koopovereenkomst. Dus de juridische weg. (met bijna dan het hetzelfde resultaat als een geforceerde verkoop alleen via een langere juridische weg volgens de dealer)

- geforceerde inruil. GTI wordt teruggenomen door de dealer em iedereen betaalt een gedeelte van de "schade" Dus de dealer, Pon en de klant.

- auto komt retour (gemaakt) plus een tegemoetkoming.

We hebben elkaar in de ogen kunnen zien en redelijk alles open en eerlijk besproken.

Maar helaas dus wederom geen oplossing. Er werd verwacht dat de gti wel volgende week klaar zou zijn. Maar zeker wist men dit dus niet. Men vroeg om nog extra tijd. Ik heb aangegeven dit niet te willen en vandaag na contact met mijn advocaat de dealer in gebreke zou gaan stellen mbv mijn advocaat. Daar hadden ze hun begrip voor. Wel wilde ze mededelen dat ze volgens hun eigen juridische afdeling erg sterk stonden?!

Maar daar naast zouden ook beide andere opties gaan bewandelen. Dus de "geforceerde" inruil en de mogelijkheid dat de gti snel retour komt.

Verder wilde ze nog wel meegeven dat er door miscommunicatie het eerder aangegeven aanbod anders was mbt de velgen. De set met banden (winterset) zou normaal ong 1800 euro kosten (wel met gebruikte banden / 300 km) en dat deze in eerste instantie aangeboden zou worden met een korting voor ongeveer 1200,- euro. Uiteindelijk werd de set dus aangeboden voor 1000,- euro. Dus niet een korting van ong 200 maar 800 euro. Dit wilde ze nog wel even aangeven.

Daarnaast gaven ze min of meer aan niet zo blij te zijn met de social media. Hierdoor kregen zij geen kans om hun kant te laten horen. Wel begrepen ze het maar was het niet positief voor de bereidwilligheid!?

Nogmaals een "goed" gesprek maar zonder resultaat..........

Dinsdag hoor ik wat mij een geforceerde inruil kan gaan kosten als ik daar gebruik van zou gaan maken.

Wordt dus vervolgd.

Morgen eerst richting de ring zonder GTI maar dan wel op de motor........ Ook leuk met de motor maar was niet de planning.

Daarnaast alle mooie dagen gemist icm mijn gti. Je zult zien dat als de gti retour is het slechte weer begint.......
Laatst gewijzigd door Luca op 05 sep 2013, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 05 sep 2013, 15:43

Teleurstellend dus :cry:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 05 sep 2013, 15:45

Nou, zo'n geforceerde inruil heb ik ook eens meegemaakt met VAG :bag: Ik zou kiezen voor auto retour met tegemoetkoming. Dat van die velgen is nog steeds een lachertje. Buiten de dealer om heb je voor 1k ook iets moois nieuw.
En ontbinden is ook een optie, die route zou ik ook tegelijkertijd opstarten.

Maar al met al weer zonde van je tijd... Rijd je inmiddels al een gelijkwaardige vervangende auto?

Metchu

Bericht door Metchu » 05 sep 2013, 15:50

het stroomt niet over van goodwill en zoeken naar een oplossing... Ik heb er nog niet het juiste gevoel bij...

dvh

Bericht door dvh » 05 sep 2013, 15:53

Ik zou gewoon ff lekker die Seat rond blijven tuffen en een maandje op je tanden bijten.
Kost het minst (zowel geld, tijd en frustratie) en uiteindelijk heb je toch de GTI die je wilde.

Alle altenatieven gaan tijd en geld kosten. Door rijden en ze het laten oplossen kost het minst.
Niet leuk.. Maar dat zijn de altenatieven ook niet.

Luco

Bericht door Luco » 05 sep 2013, 15:55

Metchu schreef:het stroomt niet over van goodwill en zoeken naar een oplossing... Ik heb er nog niet het juiste gevoel bij...
+1
Ook helemaal eens met Tom, je krijgt een product wat niet voldoet en dan moet je als klant een gedeelte van de schade betalen, belachelijk.
Laatst gewijzigd door Luco op 05 sep 2013, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom

Bericht door Tom » 05 sep 2013, 15:56

Luca schreef: - geforceerde inruil. GTI wordt teruggenomen door de dealer em iedereen betaalt een gedeelte van de "schade" Dus de dealer, Pon en de klant.
Waarom zou jij een gedeelte van de "schade" moeten betalen? Wat valt jouw te verwijten? Je hebt een gloednieuwe auto gekocht, daar is een storing mee en klaarblijkelijk zijn zij niet in staat dat binnen een redelijke termijn op te lossen.
- auto komt retour (gemaakt) plus een tegemoetkoming.
Dat is ook een prima oplossing maar dan moeten ze wel aangeven wanneer.
Daarnaast gaven ze min of meer aan niet zo blij te zijn met de social media. Hierdoor kregen zij geen kans om hun kant te laten horen. Wel begrepen ze het maar was het niet positief voor de bereidwilligheid!?
Ze zijn vrij om zich hier te registreren of zelf hun verhaal via twitter of waar dan ook te doen.
De social media weg is (buiten jouw doen om) pas na vier weken ingeslagen, nadat je al een hele tijd op een oplossing aan het wachten was. Als die oplossing niet komt, tja, dan kun je anno 2013 eens kritische geluiden via social media horen.

martll

Bericht door martll » 05 sep 2013, 15:57

geforceerde inruil. GTI wordt teruggenomen door de dealer em iedereen betaalt een gedeelte van de "schade" Dus de dealer, Pon en de klant.
Ben zeer benieuwd naar dit voorstel. Zij willen uiteraard liever niet de auto terugnemen dus ben bang dat ze met een belachelijk bod komen.

Snipe

Bericht door Snipe » 05 sep 2013, 15:59

Luca schreef:Daarnaast gaven ze min of meer aan niet zo blij te zijn met de social media. Hierdoor kregen zij geen kans om hun kant te laten horen. Wel begrepen ze het maar was het niet positief voor de bereidwilligheid!?
...want ze hebben bij Zijm geen toegang tot social media?

Ze kunnen zich hier aanmelden. Bovendien hebben ze op Twitter zelfs gereageerd op die tweet van DF, dus ze hadden prima de kans om hun kant te laten horen. Ze deden alleen niks met die kans.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 05 sep 2013, 16:02

Snipe schreef:
Luca schreef:Daarnaast gaven ze min of meer aan niet zo blij te zijn met de social media. Hierdoor kregen zij geen kans om hun kant te laten horen. Wel begrepen ze het maar was het niet positief voor de bereidwilligheid!?
...want ze hebben bij Zijm geen toegang tot social media?

Ze kunnen zich hier aanmelden. Bovendien hebben ze op Twitter zelfs gereageerd op die tweet van DF, dus ze hadden prima de kans om hun kant te laten horen. Ze deden alleen niks met die kans.
Doofpot?

Als ze zich hier aanmelden krijgen waarschijnlijk een shitstorm over zich heen wat ook niet goed is voor hun, of het kost ze geld wat ze ook niet willen...

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 05 sep 2013, 16:04

Ha, mooi om te lezen dat ze niet zo blij zijn met de sociale media. Als ze slim waren hadden ze daar (zoals Tom eerder al zei) op ingespeeld.

Ik zou proberen om de koopovereenkomst te laten ontbinden Luca, dit gaat nergens meer over. De auto retour met een tegemoetkoming is ook een leuke, maar wie zegt dat je dan niet nog eens 2 maanden kan gaan wachten op de retour komst van je GTI..

Luco

Bericht door Luco » 05 sep 2013, 16:05

Robin Hartog schreef:Ha, mooi om te lezen dat ze niet zo blij zijn met de sociale media. Als ze slim waren hadden ze daar (zoals Tom eerder al zei) op ingespeeld.

Ik zou proberen om de koopovereenkomst te laten ontbinden Luca, dit gaat nergens meer over. De auto retour met een tegemoetkoming is ook een leuke, maar wie zegt dat je dan niet nog eens 2 maanden kan gaan wachten op de retour komst van je GTI..
Plus dat je ook niet weet of hetzelfde probleem zich niet nog een paar keer voor gaat doen?

VLA

Bericht door VLA » 05 sep 2013, 16:05

Luca schreef:
- geforceerde inruil. GTI wordt teruggenomen door de dealer em iedereen betaalt een gedeelte van de "schade" Dus de dealer, Pon en de klant.
:shock: Dat ze dat zelfs durven voor te stellen, ze moeten zich schamen. Je koopt een vrij dure wagen, en door een fout van de fabrikant (volkswagen) doet je wagen het niet meer, de dealer kan dit niet oplossen, en dan wil de dealer (en importeur) dat jij meebetaald aan de "schade" ? Het moet niet gekker worden zeg.

ErikS

Bericht door ErikS » 05 sep 2013, 16:06

En de hamvraag:

Heb je nu eindelijk FATSOENLIJK vervoer meegekregen om de tijd van stilstaan te overbruggen?

Dat vind ik werkelijk gewoon onfatsoenlijk, dat je nu nog met een ibiza moet rijden. Zeker nu alle kleine dingetjes zo mee kunnen werken aan een normale, leuke afhandeling voor allebei de partijen.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 05 sep 2013, 16:06

@Luco: Maar dan is de oplossing er wel :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 05 sep 2013, 16:09

Arthur schreef:@Luco: Maar dan is de oplossing er wel :mrgreen:
Dat hoop je dan, schijnbaar is een stukje software al te moeilijk voor die dealer :ga weg:

Ik zou echt proberen (desnoods via evt kort geding) de verkoop te ontbinden, kijken of ze werkelijk zo sterk staan, ik geloof er geen ruk van, is gewoon een ondeugdelijk product.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 05 sep 2013, 16:13

@Luco: Dat ook nog eens ja..

@Luca: Ben trouwens wel benieuwd; heb je er ook nog over nagedacht om gewoon contact op te nemen met VW Duitsland? Pon is immers ook 'maar' de importeur bij gratie..?

Luca

Bericht door Luca » 05 sep 2013, 16:17

De Ibiza staat wederom voor de deur. Volgens de dealer worden de kosten van het vervangende vervoer niet betaald door Pon. Deze kosten zouden dan ook op mij verhaald worden bij ontbinding van de koopovereenkomst. Incl de afschrijving van de auto. Ik krijg volgens Zijm niet het volledige bedrag retour wat ik heb betaald.ndenauto is 2 mnd "oud" , heeft km gereden plus dan de gemaakte kosten door de dealer. Dan blijft er een bedrag over wat ik retour krijg. Dit zou volgens de dealer allemaal minimaal 8 weken kunnen duren. Uitkomst van ontbinding zou volgens de dealer hetzelfde resultaat hebben als de geforceerde inruil.

De dealer vroeg twee weken extra tijd om ervoor te zorgen dat de auto gemaakt retour zou komen. Alleen zeker weten dat het opgelost zou worden binnen twee weken is onduidelijk.

Ik heb zo contact met mijnadvocaat. De dealer kan mij alles vertellen. Ik heb er geen verstand van. Ik heb er natuurlijk wel een gevoel bij en dat is volgens mij goed overgebracht aan de dealer.

De dealer kan zich idd aanmelden hier indien ze dit nodig vinden.

Ze hebben een soortgelijke gti staan in de showroom. Het is alleen een dsg.....

Luca

Bericht door Luca » 05 sep 2013, 16:19

@robin: de fabriek benaderen is nog een optie die openstaat.

Eerst mijn advocaat raadplegen. Haar reeds een mail gestuurd met een "verslag".

Plaats reactie