996 GT3 Clubsport Mk1 (baksteun kapot)pag.12
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: 996 GT3 Clubsport WINNAAR AUTOVISIE SUPERTEST pag 9.
Ja klopt rene, 10 mm
- Roy RS
- Berichten: 5040
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: 996 GT3 Clubsport Mk1
he wat jammer dat je dat van die zware schijven zelf al inkopte...haalt heel mijn lolletje eraf.
Gister de autovisie gekocht, ga hem snel lezen.
Gister de autovisie gekocht, ga hem snel lezen.
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: 996 GT3 Clubsport Mk1
De auto is begin februari naar de detailer geweest, Jurgh Car Detailing uit de Goorn
Het interieur is gedaan, maar buiten de ramen was die wel echt schoon. Het achterraam was volgens mij 17 jaar niet gedaan, omdat je er door de kooi niet bij komt.
Jurgen heeft zich er toch tussen weten te wringen.
Het dashbord en deurpanelen zijn van leer, dat is even behandeld en lijkt weer iets lekkerder eruit te zien, maar heel veel verschil zie ik niet.
Jurgen is er een aantal dagen mee bezig geweest om de auto van buiten te wassen, kleien, polijsten enz. voordat de auto in de glass coating kon. Eenmaal in de coating kom je niet meer bij de lak, dus alles moet perfect zijn voor de coating erop gaat.
Die opdracht heb ik Jurgen ook meegegeven, het moet perfect en anders niet.
Via andere kanalen had ik al begrepen dat Jurgen een vakidioot is, niet de goedkoopste, maar wel echt super resultaat. Ik ben eerst bij hem in de zaak wezen kijken en andere auto's gezien om te kijken of ik mijn auto er echt heen wilde brengen.
Je wordt behandeld als klant en niet als nummer, toch vreemd dat het opvalt als je gewoon goed behandeld wordt. Dat zegt wat mij betreft wel wat over de andere bedrijven.....
Er wordt gewerkt met Modesta coating, die mag niet door iedereen aangebracht worden, alleen de beste detailers werken ermee. Dit wordt gereguleerd door de importeur van Modesta.
De auto was wel netjes maar na 3 jaar een beetje lomp wassen (in de ogen van een detailer) met spons en 1 emmer kon je merken dat er steeds meer waskrassen in de lak kwam, zeker boven op de spatborden en op de achterspoiler kon je dat goed zien in TL licht of de zon
. Daarbij waren er ook een paar gebruikerssporen die ik weg gewerkt wilde hebben, dit is ook perfect gedaan.
Voordat er met de werkzaamheden is gestart zijn eerst op alle plaatdelen de lakdiktes gemeten, altijd weer spannend. Bij de aankoopkeuring was dit ook wel gedaan, maar daar was ik toen niet bij.
Alleen de voorspatborden zijn een keer deels behandeld (gespoten), een voorspatbord rechts wist ik bij aankoop en de ander links heb ik zelf laten doen.
De motorkap is nooit gedaan, het kleine beetje steenslag wat erop zit heb ik laten zitten. Liever origineel dan een gespoten deel (op dit moment).
Het eindresultaat is echt verbluffend, zoveel glans en diepte in de kleur/lak, en zoveel krasjes en imperfecties hersteld dat de wagen echt nieuwstaat uitstraalt. Misschien wel meer glans.
Ook de velgen, nafen en de remklauwen zitten in de coating, het vuil hecht niet, je spoelt het er zo van af. Erg makkelijk met wassen. Dit waren de exacte werkzaamheden van Jurgen:
•Afspuiten met de hogedrukreiniger.
•Snowfoam behandeling.
•Wassen met pH-neutrale shampoo.
•Chemische reiniging door middel van de-ironizer.
•Dieptereiniging van de lak (kleien).
•Banden, velgen en wielkasten reinigen.
•Drogen met zachte droogdoek en lucht.
•Corrigerende polijstbehandeling met de rotary en dualaction machine. Hierbij worden zo goed als alle lakdefecten verwijderd.
•Twee keer ontvetten van de lak.
•Aanbrengen van een Modesta Primer P01-a.
•Aanbrengen van Modesta glascoating BC-03 en BC-05.
•De velgen en remklauwen coaten met Modesta BC-06.
•IR-drogen van de coating.
•Kunststofdelen reinigen en weer op kleur brengen met Max Protect coating.
•Ramen aan de binnen- en buitenzijde reinigen.
•Voor- en achterruit behandelen met Max Protect Ultimate Glass Coating.
•Aanbrengen van waterafstotende detailspray Modesta Shot.
•Banden worden verzorgd met een niet-glimmende bandengel.
•Opfrissen van het interieur.
•Verzorgen van het leer met Colourlock producten.
http://www.detailing.nl/action/news/ite ... eling.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.detailing.nl/page/75/porsche ... sport.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Het interieur is gedaan, maar buiten de ramen was die wel echt schoon. Het achterraam was volgens mij 17 jaar niet gedaan, omdat je er door de kooi niet bij komt.
Jurgen heeft zich er toch tussen weten te wringen.
Het dashbord en deurpanelen zijn van leer, dat is even behandeld en lijkt weer iets lekkerder eruit te zien, maar heel veel verschil zie ik niet.
Jurgen is er een aantal dagen mee bezig geweest om de auto van buiten te wassen, kleien, polijsten enz. voordat de auto in de glass coating kon. Eenmaal in de coating kom je niet meer bij de lak, dus alles moet perfect zijn voor de coating erop gaat.
Die opdracht heb ik Jurgen ook meegegeven, het moet perfect en anders niet.

Via andere kanalen had ik al begrepen dat Jurgen een vakidioot is, niet de goedkoopste, maar wel echt super resultaat. Ik ben eerst bij hem in de zaak wezen kijken en andere auto's gezien om te kijken of ik mijn auto er echt heen wilde brengen.
Je wordt behandeld als klant en niet als nummer, toch vreemd dat het opvalt als je gewoon goed behandeld wordt. Dat zegt wat mij betreft wel wat over de andere bedrijven.....
Er wordt gewerkt met Modesta coating, die mag niet door iedereen aangebracht worden, alleen de beste detailers werken ermee. Dit wordt gereguleerd door de importeur van Modesta.
De auto was wel netjes maar na 3 jaar een beetje lomp wassen (in de ogen van een detailer) met spons en 1 emmer kon je merken dat er steeds meer waskrassen in de lak kwam, zeker boven op de spatborden en op de achterspoiler kon je dat goed zien in TL licht of de zon

Voordat er met de werkzaamheden is gestart zijn eerst op alle plaatdelen de lakdiktes gemeten, altijd weer spannend. Bij de aankoopkeuring was dit ook wel gedaan, maar daar was ik toen niet bij.
Alleen de voorspatborden zijn een keer deels behandeld (gespoten), een voorspatbord rechts wist ik bij aankoop en de ander links heb ik zelf laten doen.

Het eindresultaat is echt verbluffend, zoveel glans en diepte in de kleur/lak, en zoveel krasjes en imperfecties hersteld dat de wagen echt nieuwstaat uitstraalt. Misschien wel meer glans.
Ook de velgen, nafen en de remklauwen zitten in de coating, het vuil hecht niet, je spoelt het er zo van af. Erg makkelijk met wassen. Dit waren de exacte werkzaamheden van Jurgen:
•Afspuiten met de hogedrukreiniger.
•Snowfoam behandeling.
•Wassen met pH-neutrale shampoo.
•Chemische reiniging door middel van de-ironizer.
•Dieptereiniging van de lak (kleien).
•Banden, velgen en wielkasten reinigen.
•Drogen met zachte droogdoek en lucht.
•Corrigerende polijstbehandeling met de rotary en dualaction machine. Hierbij worden zo goed als alle lakdefecten verwijderd.
•Twee keer ontvetten van de lak.
•Aanbrengen van een Modesta Primer P01-a.
•Aanbrengen van Modesta glascoating BC-03 en BC-05.
•De velgen en remklauwen coaten met Modesta BC-06.
•IR-drogen van de coating.
•Kunststofdelen reinigen en weer op kleur brengen met Max Protect coating.
•Ramen aan de binnen- en buitenzijde reinigen.
•Voor- en achterruit behandelen met Max Protect Ultimate Glass Coating.
•Aanbrengen van waterafstotende detailspray Modesta Shot.
•Banden worden verzorgd met een niet-glimmende bandengel.
•Opfrissen van het interieur.
•Verzorgen van het leer met Colourlock producten.
http://www.detailing.nl/action/news/ite ... eling.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.detailing.nl/page/75/porsche ... sport.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door jacobt op 18 feb 2016, 08:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: 996 GT3 Clubsport Mk1
Laatst gewijzigd door jacobt op 17 feb 2016, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- martll
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42
Re: 996 GT3 Clubsport Mk1
Erg gaaf. Zit er weer tip top uit.
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: 996 GT3 Clubsport Mk1 (Glasscoating pag. 10)
Prachtig resultaat! Echt vakmanschap zo te zien en te lezen! 

-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
- EmielS60
- Berichten: 1483
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: 996 GT3 Clubsport Mk1 (Glasscoating pag. 10)
Heel, maar dan ook heeeeeel erg gaaf!!! 

- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: 996 GT3 Clubsport Mk1 (Glasscoating pag. 10)
Erg Mooi jacob. Geen interieur foto?
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: 996 GT3 Clubsport Mk1 (Glasscoating pag. 10)
Nee.
Modder, peukjes....
Joking
Modder, peukjes....
Joking

- jos_br
- Berichten: 2517
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
Re: 996 GT3 Clubsport Mk1 (Glasscoating pag. 10)
Mooie auto en nu bizar mooi afgewerkt!
Jos.
Jos.
- Knot
- Berichten: 40240
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: 996 GT3 Clubsport Mk1 (Glasscoating pag. 10)
Flink actiepuntenlijstje zeg maar wat een resultaat... werkelijk prachtig!
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: 996 GT3 Clubsport Mk1 (Glasscoating pag. 10)
Fantastisch man super resultaat
Leuk ook gelet op dit actuele draadje over coating http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =8&t=32671" onclick="window.open(this.href);return false;
En dan heb je een kleur die voor het poetsen en waxen het minst bevredigend is. Kun je nagaan. Zilver is namelijk de beste kleur voor iemand die een auto weinig wast omdat je er het minst vuiligheid op ziet. Het tegenovergestelde van zwart dus.
Alleen gek dat het leer amper beter is geworden. Toch een andere tak van sport of was ie standaard gewoon nog heel goed ?

Leuk ook gelet op dit actuele draadje over coating http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =8&t=32671" onclick="window.open(this.href);return false;
En dan heb je een kleur die voor het poetsen en waxen het minst bevredigend is. Kun je nagaan. Zilver is namelijk de beste kleur voor iemand die een auto weinig wast omdat je er het minst vuiligheid op ziet. Het tegenovergestelde van zwart dus.
Alleen gek dat het leer amper beter is geworden. Toch een andere tak van sport of was ie standaard gewoon nog heel goed ?
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: 996 GT3 Clubsport Mk1 (Glasscoating pag. 10)
Het leer was nog goed, auto staat eigenlijk nooit een dag in de brandende zon.
De kleur is gek genoeg toch helelmaal anders naar boven gekomen, ondanks dat het grijs is.
Maar inderdaad bij zwart zie je nog beter resultaat.
De kleur is gek genoeg toch helelmaal anders naar boven gekomen, ondanks dat het grijs is.
Maar inderdaad bij zwart zie je nog beter resultaat.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
-
- Berichten: 816
- Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02
Re: 996 GT3 Clubsport Mk1 (Glasscoating pag. 10)
heel erg mooi!
heeft die ook nog wat lak herstel gedaan? (steenslag bij tippen)
heeft die ook nog wat lak herstel gedaan? (steenslag bij tippen)
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: 996 GT3 Clubsport Mk1 (Glasscoating pag. 10)
Ja er zijn een stuk of 4 krasjes die te diep waren om te polijsten opgevuld.
Een krasje bij de instap kant op het achterpaneel is niet opgevuld maar de scherpe randen van de kras afgehaald zodat het licht er anders opvalt en niet meer te zien is.
Dat is soms beter dan opvullen.
Op de dorpel zat ook zo'n krasje maar daar is ervoor gekozen om op te vullen met verf.
Er is op de splitter wel steenslag opgevuld, alleen grotere putten. Op de motorkap heb ik ervoor gekozen om er niks aan te doen. Jurgh had het voor de afgesproken prijs wel gedaan, maar in overleg besloten niks te doen.
Er zit niet veel, en de kans was aanwezig dat je toch verf vlekjes blijft zien bij opvullen.
Een krasje bij de instap kant op het achterpaneel is niet opgevuld maar de scherpe randen van de kras afgehaald zodat het licht er anders opvalt en niet meer te zien is.
Dat is soms beter dan opvullen.
Op de dorpel zat ook zo'n krasje maar daar is ervoor gekozen om op te vullen met verf.
Er is op de splitter wel steenslag opgevuld, alleen grotere putten. Op de motorkap heb ik ervoor gekozen om er niks aan te doen. Jurgh had het voor de afgesproken prijs wel gedaan, maar in overleg besloten niks te doen.
Er zit niet veel, en de kans was aanwezig dat je toch verf vlekjes blijft zien bij opvullen.
-
Online
- Berichten: 6766
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: 996 GT3 Clubsport Mk1 (Glasscoating pag. 10)
Heerlijk hoe de auto op de foto's al glimt, zal in real life vast nog beter zijn.
Hoe lang zou deze coating moeten blijven zitten?

Hoe lang zou deze coating moeten blijven zitten?
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: 996 GT3 Clubsport Mk1 (Glasscoating pag. 10)
Bij mij zal het amper slijten is de verwachting met 5000 mooi weer kilometers per jaar en stalling binnen. Er zit een dubbele coating op, waardoor slijtage 2x langer duurt.
Maar ik ben ook erg benieuwd naar de lange termijn, andere langedurige coating testen heb ik niet gezien.
Maar ik ben ook erg benieuwd naar de lange termijn, andere langedurige coating testen heb ik niet gezien.
- Mark 320iS
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: 996 GT3 Clubsport Mk1 (Glasscoating pag. 10)
Prachtig hoor! De twijfel om hem eventueel weg te doen is helemaal weg denk ik?
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: 996 GT3 Clubsport Mk1 (Glasscoating pag. 10)
Zolang die coating erop zit blijft ie



- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: 996 GT3 Clubsport Mk1 (Glasscoating pag. 10)
Toch maar te koop gezet?
Ik ben na rit van gisteren in de GT3 verkocht (even naar RDW en terug).
Ik ben na rit van gisteren in de GT3 verkocht (even naar RDW en terug).
- maarten22
- Berichten: 1265
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
- Auto: Porsche 911 964 C2
- Locatie: Oegstgeest
Re: 996 GT3 Clubsport Mk1 (Glasscoating pag. 10)
Staat deze auto bij Witmer & Odijk?
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: 996 GT3 Clubsport Mk1 (Glasscoating pag. 10)
http://ww3.autoscout24.nl/classified/29 ... asrc=st|as
Wat komt er voor terug als ie verkocht wordt?
Wat komt er voor terug als ie verkocht wordt?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 996 GT3 Clubsport Mk1 (Glasscoating pag. 10)
360 kW (489 PK)
