Sneeuw 2015
- JP
Re: Sneeuw 2012/2013
Volgend weekend weer vele graden vorst en grote kans op meters sneeuw !
http://www.pietsweer.nl/2013/winter-komt-dichterbij/
http://www.pietsweer.nl/2013/winter-komt-dichterbij/
-
Ik ben deze piswinter meer dan beu. Ik ben aan het kijken om een goedkope krik te kopen en de zomerwielen er terug onder te zetten.
- WJ
Ik zat ook al te denken om me zomerwielen er weer onder te gooien, het is 10+ graden. Maar nu dat vries/sneeuw nieuws opeens weer komt wacht ik denk ik toch maar even.Jussi schreef:Ik ben deze piswinter meer dan beu. Ik ben aan het kijken om een goedkope krik te kopen en de zomerwielen er terug onder te zetten.
- Peric
Toch maar goed dat ik de winters er onder heb, hier in Budapest sneeuwt het nu.. 
En morgen de terugreis weer aanvaarden, hopen dat het dan droog is.

En morgen de terugreis weer aanvaarden, hopen dat het dan droog is.
- Thom
Krikjes zijn deze week in de aanbieding bij de Lidl, 19,99 euroJussi schreef:Ik ben deze piswinter meer dan beu. Ik ben aan het kijken om een goedkope krik te kopen en de zomerwielen er terug onder te zetten.

- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Ik wacht het winterweer wel af, wordt het nog serieus zitten de winterbanden zo weer onder de Ibiza.
Morgen maar eens wat aan de 205 doen, dan ga ik daar voor het eerst sinds jaren 's winters een rondje mee doen zonder dat die werkloos onder een hoes of in een schuur staat
Morgen maar eens wat aan de 205 doen, dan ga ik daar voor het eerst sinds jaren 's winters een rondje mee doen zonder dat die werkloos onder een hoes of in een schuur staat
- Joop
Zoals ik de diverse weersverwachtingen nu zie wordt het vooral een klein weekje koud (tegen het vriespunt), maar blijft het wel droog...
...zal nog geen sleutelen worden, om de winterset er weer terug onder zetten, als dat uitkomt.
...zal nog geen sleutelen worden, om de winterset er weer terug onder zetten, als dat uitkomt.
- Petrolhead Tom
Ik heb de winterbanden er ook nog steeds niet onder. Heb ze nog steeds op het staal liggen. De 15 inch lichtmetalen velgen die er nu onder zitten waren de bedoeling maar de maxxis bandjes die er nu omheen zitten bevallen tot nu toe prima. Ik voorzie de komende weken geen sneeuw dus zie ik ook nog geen reden om het aan te passen.
- Martijn_bmw
heb het al vaker geroepen, 4 seizoenenbanden zijn top voor het nederlandse "winter" klimaat
nauwelijks / geen verschil qua grip handeling tussen mijn huidge vredestein quatrac's en de michelin primacy's die ik van de zomer er op had liggen en mocht er een keer wel wat sneeuw vallen heb je ook voldoende grip om veilig door de sneeuw heen te komen

nauwelijks / geen verschil qua grip handeling tussen mijn huidge vredestein quatrac's en de michelin primacy's die ik van de zomer er op had liggen en mocht er een keer wel wat sneeuw vallen heb je ook voldoende grip om veilig door de sneeuw heen te komen

-
Ik heb voor 25 euro een nieuwe krik gekocht. Niks hoogwaardig maar toch al veiliger als de OEM krik en een stuk sneller. Straks gaat een maatje ze halen voor me. Dan wissel ik gewoon de wielen hier op de oprit. Met de Z3 begon het toch al omslachtiger te worden om de wielen naar een andere locatie te brengen en ze daar te monteren.
Vanaf morgen dan hopelijk terug op zomerwielen.
Vanaf morgen dan hopelijk terug op zomerwielen.

- GTRene
hopelijk past die gewone krik...
als je bv een Z3 verlaagt hebt kan het maar zo zijn dat ie bv voor niet meer eronder past en je een extra lage krik nodig hebt...
Ik heb voor mijn Z3 ook zo'n krik (extra lage) super handig
maar wil voor de veiligheid en 'gemak' ook nog een keer zo'n dubbele kopen, heb je niks aan met wielen wisselen doch wel als je eronder bezig wil, zoiets>>

als je bv een Z3 verlaagt hebt kan het maar zo zijn dat ie bv voor niet meer eronder past en je een extra lage krik nodig hebt...
Ik heb voor mijn Z3 ook zo'n krik (extra lage) super handig

maar wil voor de veiligheid en 'gemak' ook nog een keer zo'n dubbele kopen, heb je niks aan met wielen wisselen doch wel als je eronder bezig wil, zoiets>>
-
Gewone krik past niet, dat weet ik nu al. Maar ik ga gewoon 2 houten blokken zagen waar ik met de wielen oprijd. Heb hier nog wel wat hout staan waar ik mee aan de slag kan.GTRene schreef:hopelijk past die gewone krik...
Ik heb voor mijn Z3 ook zo'n krik (extra lage) super handig![]()
Bedoeling is niet om ermee te sleutelen (lees: onder de wagen te liggen). Misschien dat ik er nog wel 2 assteunen voor scoor om het iets veiliger te doen.
Zo'n extra lage krik is fijn als je een echte sleutelruimte hebt. Ik moet het buiten doen op een oprit met kasseien. Dan is het fijn als je zo'n ding makkelijk kan verplaatsen. De plek waar ik normaal mijn mods en reparaties doe, heeft wel zo'n extra lage krik.
Dit ding dient louter om de wielen thuis te kunnen vervangen wanneer het zo'n sch**twinter als nu blijkt te zijn.
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Mijn ex-V50 paste ook niet meer op een standaard krik en reed ik ook altijd op een stuk hout om de auto zo op te kunnen krikken.
Grappige was dat de noodkrik die in de kofferbak lag nog net wel paste, maar met dat waardeloze slingertje duurde het eeuwen voordat je een keer je wielen had gewisseld
Grappige was dat de noodkrik die in de kofferbak lag nog net wel paste, maar met dat waardeloze slingertje duurde het eeuwen voordat je een keer je wielen had gewisseld
- MartijnGizmo
Ik heb een setje oprijblokken (levellers) in m'n kofferbak liggen om er een krik onder te krijgen, tientje bij de campeerwinkel:

-
Was die krik toch wel uitverkocht zeker. Hebben ze ook precies nergens meer in BE. In NL hebben ze hem nog liggen maar momenteel heb ik geen extra tijd tot en met februari. Luxe problemen.
Ging overigens om dit ding:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-divers ... ousPage=lr

Ging overigens om dit ding:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-divers ... ousPage=lr
- MartijnGizmo
Deze week weer bij de Aldi of Lidl in de aanbieding geloof ik... 

-
Niks te zien in hun folders de komende weken. Althans niet in BE. 

- GTRene
bestel gewoon iets online anders...
het slimme van die MP advertentie is dat ze er geen minimum hoogte bij zetten...
dat ding lijkt me idd al te hoog in de laagste stand.
ik zou als ik jou was 10x liever zeg 80,-euro meer betalen voor meteen een juiste lage krik, heb je ook geen geouwehoer met op blokjes rijden e.d.
of hier hebben ze vaak goedkoop gereedschap, deze kost nog geen 60,-euro (ex btw dan)
en das incl 2 assteunen
ook nog eens vrij laag...110mm (meestal zijn die simpele 135mm)>>
http://www.soer.nl/shop/artikel.asp?rid ... knaar=krik
afijn ze hebben nog wel meer, van heel goedkoop tot>>
http://www.soer.nl/index.html
het slimme van die MP advertentie is dat ze er geen minimum hoogte bij zetten...
dat ding lijkt me idd al te hoog in de laagste stand.
ik zou als ik jou was 10x liever zeg 80,-euro meer betalen voor meteen een juiste lage krik, heb je ook geen geouwehoer met op blokjes rijden e.d.
of hier hebben ze vaak goedkoop gereedschap, deze kost nog geen 60,-euro (ex btw dan)
en das incl 2 assteunen

http://www.soer.nl/shop/artikel.asp?rid ... knaar=krik
afijn ze hebben nog wel meer, van heel goedkoop tot>>
http://www.soer.nl/index.html
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Wij hebben hier thuis ook zo'n ding van 2 of 3 tientjes van de Aldi/Lidl.
Voor de zomer/winter wissel werkt het meer dan prima. Als het je daar alleen om te doen is dan zou ik er ook niet meer geld aan uit geven en idd even iets van hout oid ervoor leggen om de auto op te kunnen krikken.
Overigens zitten bij die van ons ook twee as steunen, maar die heb ik nog nooit gebruikt.
Voor de zomer/winter wissel werkt het meer dan prima. Als het je daar alleen om te doen is dan zou ik er ook niet meer geld aan uit geven en idd even iets van hout oid ervoor leggen om de auto op te kunnen krikken.

Overigens zitten bij die van ons ook twee as steunen, maar die heb ik nog nooit gebruikt.
- frank de jonge
Voor kan ik ook idd makkelijk met zo'n aldi krik af. achter wordt het lastiger want daar moet ik gewoon de originele krik van de auto gebruiken
(mega onding om mee te werken)

- GTRene
voor veel standaard auto's kan zoiets prima werken, doch heb je iets sportiefs of verlaagd zul je wel met een lage krik moeten werken (of idd met oprij blokjes gedoe)
dat soort Aldi krikken zijn meestal minimaal 135mm in laagste stand, ligt er dus aan wat voor auto je hebt en hoe hoog die staat, maar dan nog...als je ooit een lagere auto aanschaft zit je nog met zo'n 'hoge' krik...met een lage kan je beide soort auto's pakken, bovendien werken die vaak ook prettiger is mijn ervaring.
dat soort Aldi krikken zijn meestal minimaal 135mm in laagste stand, ligt er dus aan wat voor auto je hebt en hoe hoog die staat, maar dan nog...als je ooit een lagere auto aanschaft zit je nog met zo'n 'hoge' krik...met een lage kan je beide soort auto's pakken, bovendien werken die vaak ook prettiger is mijn ervaring.
-
Begrijp ik best. Als het je enige mogelijkheid is om een deftige krik te hebben en je wil er zelf nog wat mee sleutelen en meenemen naar een eigen stekkie dan zou ik ook overwegen om een goede, deftige krik te kopen.GTRene schreef:voor veel standaard auto's kan zoiets prima werken, doch heb je iets sportiefs of verlaagd zul je wel met een lage krik moeten werken (of idd met oprij blokjes gedoe)
Maar in mijn situatie ligt het anders: ik woon nog bij mijn ouders. Zij hebben een oprit met kinderkopjes waar je al helemaal niet veel moet komen zoeken met een krik. Mijn plannen zijn om deze zomer waarschijnlijk in de stad te wonen waar ik helemaal geen plek heb om te sleutelen. Ten slotte heeft mijn beste vriend een groot magazijn met een 4-palenbrug, volle gereedschapskar, ultra-lage krik en allerlei ander materiaal.
Ik zocht dus gewoon een zo goedkoop mogelijk krikje voor de wielen mee te wisselen. Dit ding is ook handig als ik eens een platte band heb of naar een trackday ga. Als ik de auto op de plek wil zetten waar ik de wielen wil wisselen, kan ik gewoon die plankjes even klaar zetten.
Ik wil morgen even naar deze kijken:
http://proxy.metro-group.com/Makro_BE_N ... ompage/39/
Geen geld en vlakbij de deur. Ik weet niet of Makro ook in Nederland aanwezig is?
- dvh
Zelfs zonder sneeuw faalen met winterbanden

- frank de jonge
Fles en dat hoedje zeggen bijna al genoeg