BMW e36 325i Cabrio > te koop!
- GTRene
Re: BMW e36 325i Cabrio > Startproblemen
je hoorde vroeger ook wel eens dat bv een cel kapot kon zijn oid, dan kon een auto dacht ik ook raar doen, maar weet niet meer wat...to long ago dat ze daar wel eens over spraken en misschien bij de huidige accu's niet eens meer van toepassing?
- Riceaux
Van de week nieuw QSP stuurtje binnen gekregen met naaf. Spul vanmiddag gemonteerd alleen werkt de toeter nu niet. Ziet wel een toeter knop op het stuur alleen welke draadjes moet ik daarheen doortrekken?
- Riceaux
Net even geprobeerd te starten met startkabels. Slaat nog steeds niet aan. Dus nu maar even wachten tot m'n woonplaatsservice van de ANWB geactiveerd is.
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Heb je wel even gewacht? Veel accukabels, zeker de gewone, zijn te dun om een andere auto direct op te starten. De clue is dan dus om de auto die wel draait even wat 'peut' in jouw accu te laten stromen en dan - na een paar minuten pas dus - proberen de andere auto te starten.
- Riceaux
Wel even gewacht. Maar het kan zijn dat we niet lang genoeg hebben gewacht. Komende zaterdag nog maar een keer proberen. En anders de ANWB erbij halen. Helaas niet genoeg tijd om veel met het hok bezig te zijn. Beetje druk met werk en de studie.G Kolkman schreef:Heb je wel even gewacht? Veel accukabels, zeker de gewone, zijn te dun om een andere auto direct op te starten. De clue is dan dus om de auto die wel draait even wat 'peut' in jouw accu te laten stromen en dan - na een paar minuten pas dus - proberen de andere auto te starten.
- Riceaux
ANWB erbij gehad vandaag. Geen nieuwe accu nodig, geen nieuwe brandstofpomp nodig. Alleen niet meer de auto 3 meter verplaatsen en dan weer uitzetten. Motor was verzopen. Uiteindelijk weer aan de praat gekregen met 18volt en flink doorstarten. 

- Niels
- Auto: Prius+
Heb het ook eens gehad vorig jaar (met een Audi..). Die man van de ANWB zei dat ik er te rustig mee reed 

- Riceaux
Toevallig ook een 6 cilinder? ANWB man zei dat het vaker voorkomt bij 6 cilinders.Niels schreef:Heb het ook eens gehad vorig jaar (met een Audi..). Die man van de ANWB zei dat ik er te rustig mee reed
Maar dit probleem is in ieder geval weer opgelost zonder kosten. Nu maar eens een afspraak maken bij Offenga voor de rest.
- Niels
2.4 V6 idd. Had mijn pa toen geleend en zette em ff 1 meter verderop de oprit met -10 omdat ie niet wilde krabben de volgende dag. Toen maar weer een BMW gekocht 

- MParallel
- Auto: BMW
Haha meen je niet.
Nou gelukkig geen dure reparaties.
Nou gelukkig geen dure reparaties.
- Riceaux
Hij had waarschijnlijk hetzelfde probleem dan. 6 cilinder starten, paar meter verplaatsen en weer uitzetten. Blijft dan benzinedamp hangen op de kleppen waardoor de niet helemaal dicht gaan en de motor verzuipt. Zo vertelde de ANWB man mij.Niels schreef:2.4 V6 idd. Had mijn pa toen geleend en zette em ff 1 meter verderop de oprit met -10 omdat ie niet wilde krabben de volgende dag. Toen maar weer een BMW gekocht

Gelukkig geen dure reparaties inderdaad! Vrijdag toch maar even een andere stuurnaaf bestellen. Die ik nu heb zit geen sleepring op en het is best vervelende wanneer je aldoor zelf je richtingaanwijzer uit moet zetten na iedere bocht.

- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Pfff een echte BMW-rijder gebruikt die dingen niet.
- Peric
Toen ik het sportstuur in de Compact gezet had heb ik zelf iets gefrabriceerd om de richtingaanwijzer terug te laten komen.. 
Wist niet dat een injectiemotor kon verzuipen..

Wist niet dat een injectiemotor kon verzuipen..
- Martin van der Zwaard
Je moet een 6-cilinder BMW nooit starten, een meter verplaatsen, en meteen uitzetten.
Altijd even laten lopen. Is naar mijn idee algemeen bekend.
De ANWB had eigenlijk even je bougies eruit moeten halen. Die zijn vast zeiknat geweest.
Droog maken en dan start ie meteen.
Gelukkig is het opgelost. Nooit meer doen!!
De ANWB had eigenlijk even je bougies eruit moeten halen. Die zijn vast zeiknat geweest.

- Niels
Nou over het algemeen moet je het bij een benzine motor niet doen. Moet wel zeggen dat mijn huidige 325ci er geen problemen mee heeft en de Z3-M ook niet (al maak ik niet graag koude starts) terwijl de Micra 1.0 16V van mijn zus er absoluut niet tegen kon
Gewoon deze weer verkopen en mijn caab kopen Rico

Gewoon deze weer verkopen en mijn caab kopen Rico

- Martin van der Zwaard
De oude 6-cilinders in bijv. de E30 konden er helemaal slecht tegen.
Maar ik had pas ook een Primera op de zaak met hetzelfde probleem. Nooit meer willen starten.
4 nieuwe bougies erin en het was tikken en lopen.
Maar ik had pas ook een Primera op de zaak met hetzelfde probleem. Nooit meer willen starten.
4 nieuwe bougies erin en het was tikken en lopen.
- Niels
Gewoon vol gas houden en starten, dan lukt het meestal wel. Klinkt wel enorm sjomp als ie dan weer bijkomt btw 

- Riceaux
Dat wist de ANWB man dan vast niet. Aangezien ik nog tegen hem zei dat ik nieuwe bougies klaar had liggen.Martin van der Zwaard schreef:Je moet een 6-cilinder BMW nooit starten, een meter verplaatsen, en meteen uitzetten.
Heb alleen het juiste gereedschap nog niet in huis om ze te vervangen. Maar het is nu voor mij een goed excuus om direct een blokje om te doen als ik de auto moet verplaatsen.

@Niels: Ik vind de e46 cabrio minder mooi dan de e36 cabrio. Komt de komende jaren vast nog wel weer een e46 maar dan een coupe. Vind de e36 nu juist leuk omdat het allemaal wat rauwer en puurder is. Maar mis het comfort van de e46 afentoe wel. De 1 serie is ook niet heel erg comfortabel met dat m onderstel helaas.
- Riceaux
Re: BMW e36 325i Cabrio
Zo, net even windscherm opgehaald voor 5 tientjes. Koopje dacht ik. 

- MParallel
Origineel? Dan is het zeer zeker een koopje.
Doet het klapmechanisme het nog? Ik heb twee originele windschermen en bij beide is het mechanisme stuk (gegaan). Enorme design blunde helaas.
Doet het klapmechanisme het nog? Ik heb twee originele windschermen en bij beide is het mechanisme stuk (gegaan). Enorme design blunde helaas.
- Riceaux
Wel origineel BMW. Klapmechanisme van het achterste stukje werkt nog wel. Andere klap mechanisme is wel stuk. Achterlijke plastic constructie.MParallel schreef:Origineel? Dan is het zeer zeker een koopje.
- MParallel
En dat is juist de kritieke, die achterste rust toch plat.
Ik heb ergens een hele mooie oplossing gezien om het te maken, maar daar moet je een goede metaalbewerker voor zijn.
Dan gaat het wel nooit meer stuk.
Ik heb ergens een hele mooie oplossing gezien om het te maken, maar daar moet je een goede metaalbewerker voor zijn.
Dan gaat het wel nooit meer stuk.
- Riceaux
Ach ga er geen geld aan uit geven. Als je toevallig het ontwerp van de oplossing hebt dan kan ik het misschien zelf fabriceren. Voor de rest ga ik er geen moeite voor doen. Heb 'm erin gezet en hij blijft er mooi in zitten. De keren dat ik met meer dan 2 personen in de cabrio zit zijn op 2 handen te tellen.
- MParallel
Uh...dat maakt niet uit. Je kan sowieso maar met 2 personen in de automet dat scherm erin, opgeklapt of niet.
Probleem is dat het scherm omlaag klapt onder het rijden en dan niks meer doet.
- Riceaux
Dat snap ik. Maar opgeklapt past ie toch in de kofferbak?MParallel schreef:Uh...dat maakt niet uit. Je kan sowieso maar met 2 personen in de automet dat scherm erin, opgeklapt of niet.