Toyota GT 86 en Subaru BRZ
- dvh
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Mits ie max vanaf 34k leverbaar wordt ipv 50k..
-
Long drifts require a delicate use of momentum, though, as there simply isn't enough power to maintain a massive slide.
- Snipe
Long drifts require a delicate use of Wanli tyres.
(En Federals op de vooras voor toegevoegd spektakel.)
(En Federals op de vooras voor toegevoegd spektakel.)
-
Haha Snipe.
-
lol ooit wel eens op droog met wanli s gedrift?
mega grip echt lol
alleen karkas gaat stuk.
mega grip echt lol
alleen karkas gaat stuk.
- Snipe
Ik kwam even niet op de naam van die andere troep op dit uur van de dag. Minerva of zo toch?
Nou ja, je snapt wel wat ik bedoel: er zijn niet zo gek veel auto's met fatsoenlijke banden en normale bandenspanning die wel gemakkelijk op droog driften.
Nou ja, je snapt wel wat ik bedoel: er zijn niet zo gek veel auto's met fatsoenlijke banden en normale bandenspanning die wel gemakkelijk op droog driften.
- Niels
- Auto: Prius+
Ach ik kan niet driften dus daar zou ik em niet voor kopen. Wel voor de mooie balans en waarschijnlijk fantastisch stuur gevoel. Samen met ik hoop een lekkere gretige motor zorgt dat voor genoeg
Die voorstelling heb ik van het apparaat. Mist het een van de drie dan is het een mega misser imho.

- VLA
Ok de produktie versie van de Scion FR-S :

Enige verschillen die ik zo snel zie zijn :
- Geen mistlampen
- Geen start engine button, maar gewoon een sleutel
- Geen led verlichting
- Andere kleur achterlichten (mooi OEM alternatief voor de Toyota en Subaru versie)
- Ander interieur
- Geen dual climate control
- Andere uitlaat sierstukken
In Amerika komt dus alleen de Scion, en waarschijnlijk ook de Subaru. Scion lijkt me een goedkopere variant geworden van de Toyota. De Toyota is voor de rest van de Wereld. Op de Toyota.NL blog hebben ze nu ook info over de GT86, en zo te horen komt deze gewoon naar NL. De achterspoiler is gelukkig een optie, standaard word hij zonder geleverd. Prijzen hebben ze nog niet. Zie :
http://blog.toyota.nl/in-het-nieuws/en- ... ota-gt-86/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Enige verschillen die ik zo snel zie zijn :
- Geen mistlampen
- Geen start engine button, maar gewoon een sleutel
- Geen led verlichting
- Andere kleur achterlichten (mooi OEM alternatief voor de Toyota en Subaru versie)
- Ander interieur
- Geen dual climate control
- Andere uitlaat sierstukken
In Amerika komt dus alleen de Scion, en waarschijnlijk ook de Subaru. Scion lijkt me een goedkopere variant geworden van de Toyota. De Toyota is voor de rest van de Wereld. Op de Toyota.NL blog hebben ze nu ook info over de GT86, en zo te horen komt deze gewoon naar NL. De achterspoiler is gelukkig een optie, standaard word hij zonder geleverd. Prijzen hebben ze nog niet. Zie :
http://blog.toyota.nl/in-het-nieuws/en- ... ota-gt-86/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door VLA op 01 dec 2011, 08:00, 4 keer totaal gewijzigd.
- RVV
Wat ik dan wel weer kansloos vind is dat "iedereen" gelijk op foute tuningsprojecten loopt te fappen. Die auto's zijn zo helemaal af, daar moet geen extra spoilertroep op. Degraderen de auto's gelijk tot een IKEA parking meeting neon shit dingetjes. Ofwel riceboy racertjes 

- Dennis Cavallino
Rico, ga af.
<ZIT!>
Rustig
Koest
Jij wilt gewoon je Z4 inruilen en die Prius-klant van laatst de draak steken met een Toyota!
<ZIT!>
Rustig
Koest
Jij wilt gewoon je Z4 inruilen en die Prius-klant van laatst de draak steken met een Toyota!
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Wat een jaren 90 dubbel din apparaat in die Scion zeg (of is that Vintage?). Scion is toch het jongerenmerk van Toyota in de VS? Dan moet er toch gewoon een appel cradle op die plek?
- Robertdj
Alleen die Scion achterlichten overzetten en minder drukke velgen eronder. Dan istie af.
- VLA
Ik zou doen :Robertdj schreef:Alleen die Scion achterlichten overzetten en minder drukke velgen eronder. Dan istie af.
- Toyota GT86 als basis
- Subaru voorbumper
- Scion achterlichten
- Schroefset (zowel voor optische verlaging als voor wegligging)
- Andere velgen en standaard velgen als winterset
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ik hoef beide niet, met RWD of FWD. Gewoon een leuke hothatch spreekt me meer aan en of die nu RWD of FWD heeft. Of een turbo of een atmo is? Don't care

RVV schreef:Toch zie je nu mooi wat de magie van achterwielaandrijving is. Als deze modellen FWD auto's waren was er geen hond enthousiast geweest. Stiekem wil iedere DF'er een RWD
- GTRene
intererieur lijkt me echt gaaf, vind het sportief en meer dan genoeg bezitten.
- Joy
Het enige waar ik voor vrees is de prijs. Gezien de prijstendens bij de Japanners vaak aan de hoge kant is denk ik eerlijk gezegd niet dat deze auto in de buurt van de 30 mille komt te zitten. Als ik een inschatting mag maken gok ik op een vanafprijs van € 36.950 of € 38.950.
- RVV
Ook alle begrip voor Arthur, in de basis is dit natuurlijk een onpraktische auto, daar wint een hothatch het op de praktische kant altijd van. Merk het zelf ook wel met de Z4, die gezien het feit dat hij slechts 2 zitplaatsen heeft nog onpraktischer is dan de ToySu. Maar toch na een jaartje rijden heb ik die nadelen niet als onoverkomelijk ervaren. Al met al heeft het me een keer of 3 in de weg gezeten.
Puur vanwege het RWD concept vind ik dit aantrekkelijke auto's, hoewel ik bang ben dat ze net wat te weinig vermogen hebben. Ik had liever een 2.5 atmo gezien met ca.250/260 pk. Dat er een turbo komt dat trekt me dan weer minder aan. Ik hink een beetje op 2 gedachtes bij de ToySu.
+modellen zijn goed, met voorkeur naar de Toyota, RWD is natuurlijk gewoon helemaal goed.
- 200pk vind ik eigenlijk wat aan de magere kant.
-prijs vind ik ook een min, niet omdat hij nou in het bijzonder duur is. Maar voor rond de 35K kun je ook een hele gave Z4 M coupé kopen. Welliswaar een paar jaar oud, maar dat boeit mij weer minder.
Puur vanwege het RWD concept vind ik dit aantrekkelijke auto's, hoewel ik bang ben dat ze net wat te weinig vermogen hebben. Ik had liever een 2.5 atmo gezien met ca.250/260 pk. Dat er een turbo komt dat trekt me dan weer minder aan. Ik hink een beetje op 2 gedachtes bij de ToySu.
+modellen zijn goed, met voorkeur naar de Toyota, RWD is natuurlijk gewoon helemaal goed.
- 200pk vind ik eigenlijk wat aan de magere kant.
-prijs vind ik ook een min, niet omdat hij nou in het bijzonder duur is. Maar voor rond de 35K kun je ook een hele gave Z4 M coupé kopen. Welliswaar een paar jaar oud, maar dat boeit mij weer minder.
- Petrolhead Tom
Toch is die vergelijking met een Z4M een hele slechte Rico. Aanschaf is nagenoeg gelijk maar de running costs van de bmw zijn natuurlijk vele malen hoger.
- GTRene
denk dat ze de auto wel voorbereid hebben voor tuning...hoop niet op turbo's, liever een mooi supercharge systeem.
280pk lijkt me mooi voor de auto, meteen wat bredere sloffen achter.
280pk lijkt me mooi voor de auto, meteen wat bredere sloffen achter.
- RVV
Petrolhead Tom schreef:Toch is die vergelijking met een Z4M een hele slechte Rico. Aanschaf is nagenoeg gelijk maar de running costs van de bmw zijn natuurlijk vele malen hoger.
Tom ik schrijf niet dat alle potentiële ToySu kopers de Z4 M coupé als alternatief moeten zien. Ik schrijf dat IK het als een serieus alternatief zie. Running costs van een Z4 M coupé zijn hoger, maar dit soort auto's zijn natuurlijk 100% hobby en emotie. Dat mag wat kosten. Overigens denk ik dat je meer kwijt bent aan afschrijving op een nieuwe ToySu als aan runningcosts op een Z4 M Coupé.
Maargoed het is zuiver een overweging die ik zelf zal maken. Zeker niet van toepassing voor de mensen die nu helemaal in

Prijs gaat in ieder geval wel heel belangrijk worden. Het kan 2 kanten opgaan. Of Toyota en Subaru Nederland hebben geleerd van hun fouten in het verleden met nadruk op Subaru die de verkooptopper Impreza GTT/WRX in de loop der jaren kapot heeft laten gaan door hem elk jaar duurder te maken en hoger te plaatsen in de markt. Met als bedroefend resultaat een hothachback voor 65K waar totaal geen serieuze markt voor is.
Deze ToySu is bijzonder vanwege zijn aandrijfconcept in een betaalbare klasse, als Toyota en Subaru de auto's status mee gaan geven door middel van een hoge prijsstrategie dan zal dat elke vorm van succes in Nederland nekken. Alles boven de 35K gaat heel zwaar weer worden ben ik bang. Leasemaatschappijen zitten er dan al niet meer op te wachten en prive moet je wel heel graag bukken om 35K plus uit te geven, dat zijn bijna BMW dealer praktijken waar je in verzeild raakt

De Importeurs zijn nu aan zet om te bepalen of dit een commercieel succes gaat worden.
- Arthur
Daar heb je wel een aardig betoog, Rico.
Ik chargeer een beetje natuurlijk, beide modellen spreken we best wel aan maar ben er niet voor in de markt. En zou ik dat wel zijn, soms ben ik dat wel als ik een 3e auto overweeg
Dan overweeg ik eerder een Z4, en dan "gewoon" met de 3.0 6 cilinder die jij hebt. Kan die ToySu nog zo lichtvoetig en ik weet niet wat zijn dat haal ik er toch niet uit. Dan maar een zwaardere auto meer wat meer robuuste power als de Z4.
Maar zoals gezegd dat zou ook best een Golf GTi kunnen zijn, of om in de atmo en 6 cilinder te blijven, een R32 met AWD.
Maar als ik 20-40k uit ga geven dan komt dit er niet. Zal wel tussen mijn oren zitten maar dat geld geef ik niet aan zo'n "Dinkytoy" uit
Hoe goed die misschien is. Een Dinkytoy van 20k heb ik overigens al... 
Ik chargeer een beetje natuurlijk, beide modellen spreken we best wel aan maar ben er niet voor in de markt. En zou ik dat wel zijn, soms ben ik dat wel als ik een 3e auto overweeg

Maar zoals gezegd dat zou ook best een Golf GTi kunnen zijn, of om in de atmo en 6 cilinder te blijven, een R32 met AWD.
Maar als ik 20-40k uit ga geven dan komt dit er niet. Zal wel tussen mijn oren zitten maar dat geld geef ik niet aan zo'n "Dinkytoy" uit

- VLA
Mooi Japans alternatief blijft toch een 2e hands S2000, houd je nog geld over ook, en nog betere prestaties :
1220 kg
240 pk
208 nm
1220 kg
240 pk
208 nm
- Hielke
Reacties als "hij heeft te weinig pk's" zijn natuurlijk kul. Je begrijpt dan die auto niet. In deze tijd van botsveiligheid is 1200 kg peanuts.
In theorie (met een prijskaartje van laag in de 30k) hebben we hier met een gouden formule te maken.
In theorie (met een prijskaartje van laag in de 30k) hebben we hier met een gouden formule te maken.
- Arthur
Ik denk dat iedereen het daar, in theorie, wel mee eens is 

- RVV
Zoals ik al schreef, 200pk vind IK (lees; ik) wat aan de magere kant. Mischien ben ik wat verwend met de 3 liter 265pk's (130i's en de Z4 Coupé). IRL kan die 200pk natuurlijk ruimschoots genoeg zijn. Dat gaan we gewoon afwachten. Ik schrijf de auto daar ook zeker niet op af. Dat Toyota en Subaru eindelijk naar zoveel jaar met deze auto komen is natuurlijk helemaal fantastisch voor een RWD liefhebber.