JT/EMS 2.35 GC8 2k12 TA build
- Tristan
Re: JT/EMS 2.35 GC8 2k12 TA build
Auto is nu veilig (nou ja, dit onderstuur is wel heel erg) afgeteld maar wat denk je als je de auto zodaning goed afgesteld is dat je geen onderstuur meer hebt en meer neigt naar overstuur. En dat met 700pk. Dan zul je ook flink moeten kunnen sturen omdat onder controle te houden.
- Frank280zx
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
alleen is dat onderstuur grotendeels oorzaak van rijstijl.... maar ok tis een leuke stelling die je neemt.....Tristan schreef:Auto is nu veilig (nou ja, dit onderstuur is wel heel erg) afgeteld maar wat denk je als je de auto zodaning goed afgesteld is dat je geen onderstuur meer hebt en meer neigt naar overstuur. En dat met 700pk. Dan zul je ook flink moeten kunnen sturen omdat onder controle te houden.

- Jan-Willem
Volg je project al een tijdje op sf.net, moet zeggen dat ik het een erg bruute machine vind!
Onvoorstelbaar hoe kinderlijk éénvoudig de auto in toeren klimt.
Jacky Steward had er ook een mooie vergelijking voor
"als jij recht op staat en ik duw opeens vol tegen de schouder val je om, maar als ik rustig begin te duwen kan ik veel harder duwen voordat je om valt"
Onvoorstelbaar hoe kinderlijk éénvoudig de auto in toeren klimt.
Kan me in de reactie van Bert goed vinden.Bert ///M3 schreef:het meeste zit naar mijn idee in de manier van rijden en niet zo erg in de setup.
Veel te laat remmen en te hard inkomen dan is onderstuur niet zo raar. Dat word ook niet beter als je meer gas geeft en meer probeert te sturen. Bij uitkomen ook, nog steeds glijden en niet naar binnen kunnen komen dan is vol op het gas gaan staan met 700 PK ook niet echt een oplossing.
Sowieso een stuur is geen aan en uit knop, het is geen RC auto van 50 KG. Met insturen een onwijze ruk aan je stuur geven dat vind geen enkele auto leuk. Je moet je auto ook de tijd geven om zijn gewicht te zetten en zijwaardse grip op te bouwen.
Zijn gewoon wat van die dingenDenk dat het grootste deel zo begint, zo ik ook maar als je dat soort video's van jezelf hebt probeer dan van dat soort sechte gewoontes af te komen
Jacky Steward had er ook een mooie vergelijking voor
"als jij recht op staat en ik duw opeens vol tegen de schouder val je om, maar als ik rustig begin te duwen kan ik veel harder duwen voordat je om valt"
- Misha
Ok even nogmaals ter verduidelijking, kan zijn dat je het ergens hebt gemist.Frank280zx schreef:idem wat ik hem al heb proberen te vertellen op een ander forum .. maar goed daar lijkt men daar weinig oor naar te hebben. er is dus een reden dat ik hier vaker post;
Ik zit al sinds eind augustus in Moskou en ben 3x op en neer gevlogen naar NL in september voor verschillende evenementen. HIer studeer ik fulltime en daarnaast nog werken + 1000 andere dingen. Daarom kan ik niet bepaald even op en neer naar DF trackday vliegen om te oefenen of al jullie tips en kritiekpunten uitproberen. En daarnaast is het ook voor het eerst dat ik sinds mijn TA verslag uberhaupt iets post, omdat ik in tegenstelling tot 95% van alle studenten die met uitwisseling gaan feesten e.d., ik het hier juist meer druk heb gekregen dan in Nederland, dus als ik niet heb gereageerd op je tip op RPMvision. Dit betekent niet dat ik het niet heb gelezen/aangenomen.
Dank jullie wel, echt waar, maar ik snap zelf dat ik voor geen meter met de auto heb gereden, maar dat komt puur door ervaringsgebrek & dat is maar op 1 manier op te lossen wat nu gewoon NIET GAAT. Dus mensen please, bespaar me de irritante gevoelens door niet te zeggen dat ik niet naar jullie luister of niet begrijp.
Love you all.
- Frank280zx
Mischa dat was niet sec naar jou bedoeld dan had ik dat wel helderder gebracht en je naam gebruikt
Gaat meer om het feit dat iedereen er bang lijkt te zijn om aandachtspunten mee te geven waar je alleen maar van kan leren
Nogmaals een auto met heel veel potentie! dus ik hoop dat je snel de kans gaat krijger er mee te rijden want dan ben ik wel benieuwd wat je er mee kan doen!
Feitelijk is het ding natuurlijk qua specs gelijk aan de 'gobstopper'
en dat is toch een filmpje in mijn top 10 van meest extreme rijders

Gaat meer om het feit dat iedereen er bang lijkt te zijn om aandachtspunten mee te geven waar je alleen maar van kan leren

Nogmaals een auto met heel veel potentie! dus ik hoop dat je snel de kans gaat krijger er mee te rijden want dan ben ik wel benieuwd wat je er mee kan doen!
Feitelijk is het ding natuurlijk qua specs gelijk aan de 'gobstopper'
en dat is toch een filmpje in mijn top 10 van meest extreme rijders
- Petrolhead Tom
Zou een andere schroefset ook niet een mega verschil kunnen maken op deze auto?
-
Geweldig filmpje. Wat moet het toch heerlijk zijn om zo over de baan te gaan en zoveel vermogen over 4 wielen aangedreven te voelen.
- jeroentje.nl
Even een reactie vanuit mijn kant.
De auto was die dag voor het eerst op het circuit sinds dat die zo is opgebouwd.
2 weken daarvoor hebben we 5 ronde gereden op zandvoort waar uit bleek dat de olie pan niet de olie kon behouden tijdens accelereren. In die 2 weken is er een nieuwe olie pan gemaakt door ons en is het beluchtings systeem aangepast.
We hebben de auto maximaal naar beneden geschroefd (wordt beperkt door chassis balken)
Dit komt het rol center natuurlijk niet ten goede.
Ook zijn de swaybars van de 4-deurs overgezet en wat blijkt achter is te dun.
Wel is alles netjes uitgelijnt door ons samen met Jarno (auto sport company).
Wat nu in de planning staat zijn de nieuwe subframes met 5cm geometrie correctie en een andere swaybar achter.
Maar dan komt het belangrijkste: Misha moet rust vinden in de auto.
Ik heb er zelf mee op zolder gereden tijdens vroemdag en heb bijna geen last gehad van onderstuur.
Het vermogen is zeker insane ! daar moet je ook mee om kunnen gaan. Je snelheid is zo veel sneller dan je bent gewend. Bijvoorbeeld na de kleine chicane klim je omhoog. Het verschil boven op de heuvel met onze EVO is 35km/u en de EVO rijdt al met 450pk
Het zal lastig worden nu Misha in Rusland is de auto te leren want daar zijn gewoon rij uren voor nodig.
Het is de planning dat we voor de eerste time attack 2013 de auto een keer testen op assen. Het liefst met Misha maar voor hem is dat bijna niet haalbaar om even op en neer te komen. Waarschijnlijk ga wij met een aantal mensen de auto dan testen zodat die optimaal is afgesteld.
Zo zijn er nog meer dingen die we kunnen upgraden maar geometrie correctie en Misha's brain
correctie eerst. 
De auto was die dag voor het eerst op het circuit sinds dat die zo is opgebouwd.
2 weken daarvoor hebben we 5 ronde gereden op zandvoort waar uit bleek dat de olie pan niet de olie kon behouden tijdens accelereren. In die 2 weken is er een nieuwe olie pan gemaakt door ons en is het beluchtings systeem aangepast.
We hebben de auto maximaal naar beneden geschroefd (wordt beperkt door chassis balken)
Dit komt het rol center natuurlijk niet ten goede.
Ook zijn de swaybars van de 4-deurs overgezet en wat blijkt achter is te dun.
Wel is alles netjes uitgelijnt door ons samen met Jarno (auto sport company).
Wat nu in de planning staat zijn de nieuwe subframes met 5cm geometrie correctie en een andere swaybar achter.
Maar dan komt het belangrijkste: Misha moet rust vinden in de auto.
Ik heb er zelf mee op zolder gereden tijdens vroemdag en heb bijna geen last gehad van onderstuur.
Het vermogen is zeker insane ! daar moet je ook mee om kunnen gaan. Je snelheid is zo veel sneller dan je bent gewend. Bijvoorbeeld na de kleine chicane klim je omhoog. Het verschil boven op de heuvel met onze EVO is 35km/u en de EVO rijdt al met 450pk
Het zal lastig worden nu Misha in Rusland is de auto te leren want daar zijn gewoon rij uren voor nodig.
Het is de planning dat we voor de eerste time attack 2013 de auto een keer testen op assen. Het liefst met Misha maar voor hem is dat bijna niet haalbaar om even op en neer te komen. Waarschijnlijk ga wij met een aantal mensen de auto dan testen zodat die optimaal is afgesteld.
Zo zijn er nog meer dingen die we kunnen upgraden maar geometrie correctie en Misha's brain

-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Vast staat in elk geval dat jullie uitermate serieus, goed en gaaf bezig zijn met die auto. Ben benieuwd welke tijden er mogelijk zijn als de auto af is (al zal die wel nooit helemaal klaar zijn) en Misha meer ervaring in dat beest heeft.
Hoe lang zit je nog in Moskou trouwens? (Ook wel een bijzondere studie locatie, die heb ik nog niet eerder gehoord
)
Hoe lang zit je nog in Moskou trouwens? (Ook wel een bijzondere studie locatie, die heb ik nog niet eerder gehoord

- jeroentje.nl
Dank je Richard! We doen ons best.
Misha blijft nog zeker een half jaar daar.
Misha blijft nog zeker een half jaar daar.
- Frank280zx
Wie weet een stom idee... maar wat dacht je van 2013 op 350 a 400PK rijden .. Rust vinden met 700PK is hetzelfde als je eerste vliegles in een f16....
Ik denk dat het zijn rijstijl 400% verbeterd, want echt circuit ervaring heeft Mischa niet volgens mij.
Daarnaast is dan de stap naar meer veel controleerbaarheid omdat hij dan de auto beter kan voorspellen en aan kan voelen.
Sterker nog ik vermoed dat op 400pk een betere tijd word neergezet dan nu met 700!
Het is een beest van een auto waarbij je dus al behoorlijk ervaring moet hebben om het ding;
A: Echt volledig 700PK te benutten.
B: Veilig te benutten
Alleen op het filmpje zitten al twee vrij kritieke momentjes waarin de sub nog wat korter dan twee deurs had kunnen worden.
Tuurlijk de beste stuurlui staan aan wal, en jullie hebben het wel geflikt!
Wat een dik ding! Alleen denk ik dat jullie beginnen bij het 700 PK eindproduct met een piloot die er nog niet klaar voor is.
Dit soort vermogens zijn normaal voor de groten der aarde als Senna, Rohl etc..
Ik denk dat het zijn rijstijl 400% verbeterd, want echt circuit ervaring heeft Mischa niet volgens mij.
Daarnaast is dan de stap naar meer veel controleerbaarheid omdat hij dan de auto beter kan voorspellen en aan kan voelen.
Sterker nog ik vermoed dat op 400pk een betere tijd word neergezet dan nu met 700!
Het is een beest van een auto waarbij je dus al behoorlijk ervaring moet hebben om het ding;
A: Echt volledig 700PK te benutten.
B: Veilig te benutten
Alleen op het filmpje zitten al twee vrij kritieke momentjes waarin de sub nog wat korter dan twee deurs had kunnen worden.
Tuurlijk de beste stuurlui staan aan wal, en jullie hebben het wel geflikt!
Wat een dik ding! Alleen denk ik dat jullie beginnen bij het 700 PK eindproduct met een piloot die er nog niet klaar voor is.
Dit soort vermogens zijn normaal voor de groten der aarde als Senna, Rohl etc..
- Misha
Hoi, kennen jullie mij nog?
Ik ben die jongen van die witte Jeroentje Impreza...
Lang niks van me laten horen, maar zoals sommigen van jullie weten komt dit omdat ik momenteel in Moskou zit.
Mijn stage hier heb ik inmiddels succesvol afgerond en nu heb ik eindelijk tijd om me op de lokale arbeidsmarkt te richten, waarover later meer.
Maar nu back On Topic. Zoals de laatse update het liet weten heeft Jeroen EINDELIJK de TSSFAB subframe kit ontvangen en werd deze afgelopen week gemonteerd, maar zelfs de "op maat gemaakte kit" moest "op maat gemaakt worden". Dus werd er een en ander geslepen en custom motorsteunen gemaakt.

Ook de achterkant werd aangepast en was Mark van EMS zo lief om een dikkere swaybar op te sturen.
Voor alle haters:

vs

Uiteraard worden er nog betere pics gemaakt en gepost.
De winst? Een hele hoop geometriecorrectie en daarnaast volgens de verkooppraat ong 30kg gewichtsbesparing, maar Jeroen zegt dat dit discutabel is. Zo wel, dan zitten we nu op 1140 kg met 30 liter brandstof, niet verkeerd met de 705 peekaas.
"Oud spul" (1 wedstrijd oud) is dus daarom te koop waaronder

Daarna was aero aan de beurt...

Vervolgens was het de tijd om mee te gaan testrijden tijdens vrijrijden sessie op Assen.

[YouTube]http://www.youtube.com/watch?&v=v1q4kcrYFnU[/YouTube]
Uiteindelijk 1:56 gereden met slecht op temperatuur te krijgen banden. Maar er zit nog een hoop verbetering in!
Wat nu? Aanvankelijk was het wellicht de planning om voor mij nog voor TA naar NL te komen voor testritjes tijdens een trackday, dit is nu echter van de baan door mijn huidige verplichtingen.
Is het erg? Deels. De eerste wedstrijd zal op Assen worden verreden waar ik 1000km ervaring heb door mijn racecursus tegenover zo goed als geen op CPZ. Dus hopelijk haal ik daar mijn voordeel uit (en rij ik niet langzamer, maar ook niet veel sneller dan Jeroen)
Tot 17e allemaal!
Ik ben die jongen van die witte Jeroentje Impreza...
Lang niks van me laten horen, maar zoals sommigen van jullie weten komt dit omdat ik momenteel in Moskou zit.
Mijn stage hier heb ik inmiddels succesvol afgerond en nu heb ik eindelijk tijd om me op de lokale arbeidsmarkt te richten, waarover later meer.
Maar nu back On Topic. Zoals de laatse update het liet weten heeft Jeroen EINDELIJK de TSSFAB subframe kit ontvangen en werd deze afgelopen week gemonteerd, maar zelfs de "op maat gemaakte kit" moest "op maat gemaakt worden". Dus werd er een en ander geslepen en custom motorsteunen gemaakt.
Ook de achterkant werd aangepast en was Mark van EMS zo lief om een dikkere swaybar op te sturen.
Voor alle haters:
vs
Uiteraard worden er nog betere pics gemaakt en gepost.
De winst? Een hele hoop geometriecorrectie en daarnaast volgens de verkooppraat ong 30kg gewichtsbesparing, maar Jeroen zegt dat dit discutabel is. Zo wel, dan zitten we nu op 1140 kg met 30 liter brandstof, niet verkeerd met de 705 peekaas.
"Oud spul" (1 wedstrijd oud) is dus daarom te koop waaronder
Daarna was aero aan de beurt...
Vervolgens was het de tijd om mee te gaan testrijden tijdens vrijrijden sessie op Assen.
[YouTube]http://www.youtube.com/watch?&v=v1q4kcrYFnU[/YouTube]
Uiteindelijk 1:56 gereden met slecht op temperatuur te krijgen banden. Maar er zit nog een hoop verbetering in!
Wat nu? Aanvankelijk was het wellicht de planning om voor mij nog voor TA naar NL te komen voor testritjes tijdens een trackday, dit is nu echter van de baan door mijn huidige verplichtingen.
Is het erg? Deels. De eerste wedstrijd zal op Assen worden verreden waar ik 1000km ervaring heb door mijn racecursus tegenover zo goed als geen op CPZ. Dus hopelijk haal ik daar mijn voordeel uit (en rij ik niet langzamer, maar ook niet veel sneller dan Jeroen)

Tot 17e allemaal!
- frank de jonge
Waarom ging je die lancer niet voorbij? Ding gaat als een jekko man!!!!! 

- Petrolhead Tom
Gave updates Misha!
- Misha
Omdat dit geen wedstrijd was, ik niet achter het stuur zat en zo te zien aan het filmpje was er geen ruimte voor om het veilig te doen.frank de jonge schreef:Waarom ging je die lancer niet voorbij? Ding gaat als een jekko man!!!!!
Thanks!Petrolhead Tom schreef:Gave updates Misha!
-
Gave auto man, serieus!
- frank de jonge
Bedoelde ook niet negatief over dat inhalen maar dacht dat laatste stukje film op het rechte stuk, daar gaat die scooby zo idioot hard vooruit t.o.v. die Lancer 
Maar geweldig gaaf project dit, HULDE!!!!
Dit draadje ga ik zeker goed volgen

Maar geweldig gaaf project dit, HULDE!!!!
Dit draadje ga ik zeker goed volgen

- Misha
1:56 lap:
- teller moet dus kph zijn
- geen tijd gehad om stuur op het juiste positie vast te zetten
http://www.youtube.com/watch?&v=NS8kWf_hE5E[
- teller moet dus kph zijn
- geen tijd gehad om stuur op het juiste positie vast te zetten
http://www.youtube.com/watch?&v=NS8kWf_hE5E[
- frank de jonge
Echt een bruut ding!
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Wat een woest hok zeg, allememaggies
Ik vond 400 pk in een Impreza af en toe al spannend, dit is aan het Zandvoort filmpje te zien echt volledig insane!

- Downforce Hans
Wij vonden het ook altijd HEEL spannend als jij met die Impreza reed......Bram schreef:Wat een woest hok zeg, allememaggiesIk vond 400 pk in een Impreza af en toe al spannend, dit is aan het Zandvoort filmpje te zien echt volledig insane!

-
holy fuck batman
Ding komt goed van de plek af. Lijkt ook wat meer balans te zijn nu in de auto ?

Ding komt goed van de plek af. Lijkt ook wat meer balans te zijn nu in de auto ?
- Misha
Thanks allemaal! Upgrades zijn inderdaad erg voordelig voor de auto!
Weinig nieuws behalve hi-res pics van de upgrades gemaakt door Hansburger.nl en een reminder dat ik volgende week zondag 17 maart mee ga rijden tijdens de eerste wedstrijd van Time Attack.

Weinig nieuws behalve hi-res pics van de upgrades gemaakt door Hansburger.nl en een reminder dat ik volgende week zondag 17 maart mee ga rijden tijdens de eerste wedstrijd van Time Attack.
- Frank280zx
whatzzgebeurt @0;15
- Tristan
Veeeeeeeel pk's en vochtige baan = tricky