Ruben schreef:En dan moet er iets mee gebeuren. De organisatie is doof op dit moment. Er spelen andere prioriteiten een rol. En het is het verhaal van André, waar is Rico op de baan?
Hoe kom je daar nou weer bij?
Volgens mij reageert Rico op vrijwel alle berichten en ik heb na woensdag nog niet eens tijd gehad om mijn auto uit te ruimen, dus sorry als dat iets langer duurt, maar we doen zeker wel iets met alle feedback.
Het punt is alleen dat er woensdag, op de dag zelf, letterlijk helemaal niemand naar mij toe is gekomen met klachten over een andere deelnemer. Wij huren sinds dit jaar iedere circuitdag standaard de videotoren mee en daar zit iemand de hele dag op 16 monitoren het hele circuit in de gaten te houden en die man heeft ook nog niet één keer zich bij ons gemeld dat er een actie op de baan gebeurde die hij niet door de beugel vond kunnen.
De schades die woensdag gereden zijn en voor zover ik weet waren dat er drie, waren allemaal voor vaste DF bezoekers en in ieder geval 'normale mensen', niet door racers die met het mes tussen de tanden hun PR wilden verbeteren. Ook waren dat allemaal eenzijdige ongevallen, dus iets te hard de bocht in, iets te snel op het gas, het blijft een sport waarbij de risico's altijd op de loer liggen en een foutje is altijd snel gemaakt. Ik zie zelf liever ook een dag zoals de vorige keer zonder één code rood, maar de organisatie verantwoordelijk houden voor iedere rijder die schade rijdt is waanzin.
Een verplichte briefing met daar polsbandjes uitdelen klinkt goed, maar ik denk dat dat logistiek simpelweg niet haalbaar is. Wat wel mogelijk zou zijn is iedere deelnemer een schriftelijke briefing meegeven.
"Ja, dan wordt die niet gelezen natuurlijk....."
Tsja, ik kan ook niet controleren of iedereen die bij een mondelijke briefing aanwezig is op aan het letten is en niet met zijn smartphone aan het spelen is....
We hebben het hier woensdag over gehad en ik denk dat dit de weg is om in te slaan voor 2012.
Inclusief een 'pasjes-lidmaatschap' van DF met als consequentie dat als er veel klachten over je rijgedrag komen je pasje wordt ingenomen en je niet meer welkom bent op DF dagen.
Dat zit allemaal in de pijplijn, maar kost wel tijd om te realiseren.
Het weren van racers is onzin in mijn ogen. De meeste vaste DF'ers die woensdag aanwezig waren kwamen met een racer of een semi-racer. Ik snap dat als je daar met je straatauto tussen rijdt de snelheidsverschillen groot kunnen zijn, maar ik heb zelf een rondje of 30-40 gereden met de langzaamste auto van de dag denk ik en ik ben niet één keer verrast door de racers.
Als ik dan het verhaal van Frank lees (niet lullig bedoeld om die eruit te halen, maar dat vond ik het beste voorbeeld), tsja.... Als je op een volgas punt opeens op je rem gaat staan en dan schrikt dat een auto (Cup Clio in dit geval) dicht achter je rijdt, dat kan ik me voorstellen. Maar ik denk dat die Clio bestuurder nog 10x zo hard geschrokken is dat iemand daar opeens op zijn rem trapt.
Is dat de schuld van die Clio rijder dan?
In mijn ogen echt niet. In het gunstigste geval zou ik zeggen dat het een 'momentje' is dat nou eenmaal bij circuitrijden hoort, is het slechtste geval vind ik het een verkeerde inschatting van Frank dat hij eerst remt en dan pas in zijn spiegels kijkt (zonder de situatie gezien te hebben dus, maar gebaseerd op het verhaal zoals het verteld is hierboven). Maar dit soort momenten met andere rijders hou je altijd; wil je dat niet, dan zul je het circuit voor jezelf af moeten huren, dan heb je van niemand last.
De organisatie verwijten dat ze niet op de baan zijn is flauw trouwens.
Ten eerste ben ik wel op de baan geweest, ten tweede is dat bijna niet te doen, want je regelt je suf op zo'n dag en als je eenmaal zelf op de baan zit kun je helemaal niks meer regelen, dus dat kan alleen maar omdat Rico op zo'n dag niet gaat rijden en die zou ook maar wat graag een paar rondjes rijden, maar dat is er deze keer gewoon niet of nauwelijks van gekomen.
Kortom, alle feedback wordt gelezen, er wordt ook wat mee gedaan, maar ik denk dat nu van een mug een olifant wordt gemaakt en dat is nog niet zo erg, maar door mensen die op de dag zelf niet aanwezig waren en dus helemaal niks meegekregen hebben van de dag (er was zelfs al commentaar voordat de eerste foto's en filmpjes online kwamen) lijkt dat weer meer een beetje op schoppen tegen DF commercieel als er een kans is dan wat anders.
Twee uurtjes extra huren zou trouwens wel mogelijk zijn en misschien een goed idee, maar dan zou ik dat eerder willen doen voor vaste forumgangers dan alleen voor straatauto's, anders mogen Elmar en Aiko en noem ze allemaal maar op nog steeds niet meedoen.....
Het probleem is alleen dat ik niet verwacht dat dat uit kan, aangezien de interesse bij veel forumgangers gewoon meer ligt op het posten op het forum dan op het rijden op een circuit. Is niet erg, maar ik ga niet nog eens alle moeite doen voor het organiseren van iets en dan zelf hoofdsponsor worden.
