BMW M2

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
JP

Re: BMW M2 confirmed

Bericht door JP » 14 okt 2015, 09:44

romo schreef: Ik ga er van uit dat er toch ook een olie temp meter in zit
Die heb ik nog zelfs in mijn Polo...... :kikker:

Rnd

Bericht door Rnd » 14 okt 2015, 09:50

Dat boeit inderdaad 180k ipv 80k. Bovendien vind ik de kwaliteit van Porsche toch wel een stukje minder dan van BMW. Tot ik weer een eigen speeltje heb leen ik af en toe de Porsche 997 Turbo van mijn broer, maar kwalitatief vind ik vooral het interieur een stuk minder dan een BMW. De stoelen zijn minder, ergonomisch is het minder, knopjes voelen el cheapo aan. Ik vind een BMW die 80k eerder waard, dan een Porsche die 180k. Is slechts mijn mening natuurlijk... Gaat wel over de 997. Ik heb geen ervaring met de 991.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 14 okt 2015, 09:58

Qua lijn vind ik de M2 eigenlijk nogal op M4 cabrio lijken. Zal wel aan mij liggen. Ik vind hem schitterend en voor dat geld koop je weinig leukers. Discussie over DCT vs handbak zal nog wel duren tot de tijd dat we allemaal electrisch rijden maar denk dat M2 echt een geweldig ding is met mooie techniek aan boord. Hopelijk gunt de dealer me een keer een proefrit want heel benieuwd hoe dat rijdt vs M4.

Tim N

Bericht door Tim N » 14 okt 2015, 09:59

Waarom past men op de M's tegenwoordig op elk model dezelfde wielenstijl toe?
En dan ook vooral omdat ik dit nou niet de meest mooie wielen kan vinden die men ooit bedacht heeft.

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 14 okt 2015, 10:00

Petrolhead Tom schreef:Wat boeit die M2 ook maar ene fuck als dit er aan zit te komen?

http://www.total911.com/porsche-911-r-t ... neva-2016/
Veel duurder + gelimiteerd + uitverkocht. Geen vergelijk dus.

Hielke

Bericht door Hielke » 14 okt 2015, 10:49

Zeer geslaagd de looks van de M2. Mooi agessief. Zelfs de verticale reflectors in de achterbumper vind ik esthetisch geslaagd. Zullen ze wel een Italiaan voor ingehuurd hebben :D Enige minpuntje is de bolling van de achterschermen. Zelfs in deze brede uitvoering klopt dat net niet.

Meerprijs voor de handbak is natuurlijk absurd. Jammer. In zo'n auto hoort een handbak.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 14 okt 2015, 11:35

Er is voor 180k zoveel leukers/lekkerders met beter smoelwerk en meer fun dan die Elfer imho....

:D

tomgtr

Bericht door tomgtr » 14 okt 2015, 11:58

Ook iets waarmee je dagelijks naar je werk kan Robin? Iets wat redelijk heel blijft en je in de stad durft te parkeren? Ik zou niet weten wat. Mischien een GTR35.

Robin

Bericht door Robin » 14 okt 2015, 12:06

tomgtr schreef:Ook iets waarmee je dagelijks naar je werk kan Robin? Iets wat redelijk heel blijft en je in de stad durft te parkeren? Ik zou niet weten wat. Mischien een GTR35.
NissanGTR , nieuwe Corvette. M3/4/5, C63, Audi RS nogwat, 2x een M2. Gebruikte 458:)

Nu hoef ik er niet mee naar m'n werk, maar dit soort auto's zeggen me veel meer dan 'n doorsnee Elfer met marketing sausje:)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 okt 2015, 12:41

Wel mee eens, ook een beetje met RND

Waar Porker de Bimmer verslaat; Marketing.............en €€€

Ze zijn beide technisch hoogstaand de een sportief de ander sportgericht.

Maar ik hoor ook rammeltjes in mijn Cayman GTS van 115K, de knoppen brei niet te overzien en ergonomisch niet doordacht, daar is voor Zuffenhausen een wereld te winnen.

Niets is heilig blijkt maar weer, ieder kiest maar waar die zich het beste bij voelt............

Robin

Bericht door Robin » 14 okt 2015, 12:44

Geef mijn porsje maar aan fikkie.

M2 wordt 't op den duur toch wel ''n keer.

Of eerder.

Of later.

:P

Robin

Bericht door Robin » 14 okt 2015, 12:46

romo schreef:Maar ik hoor ook rammeltjes in mijn Cayman GTS van 115K
Hier ook in de 1M hoor, heb 't altijd op Papenburg....

Rammelen die maag zo rond 12:00 half één.

Dan wil je door met de fun , maar dan moét je even wat eten, ready for lunch:)

tomgtr

Bericht door tomgtr » 14 okt 2015, 13:35

Robin schreef:
tomgtr schreef:Ook iets waarmee je dagelijks naar je werk kan Robin? Iets wat redelijk heel blijft en je in de stad durft te parkeren? Ik zou niet weten wat. Mischien een GTR35.
NissanGTR , nieuwe Corvette. M3/4/5, C63, Audi RS nogwat, 2x een M2. Gebruikte 458:)

Nu hoef ik er niet mee naar m'n werk, maar dit soort auto's zeggen me veel meer dan 'n doorsnee Elfer met marketing sausje:)
Corvette day to day in Nederland, hmm kweenie. 458 zeker niet. M/AMG/RS versies zijn leuk en heb zat lol met mijn M maar ze zijn een ander soort auto dan 911/GTR. Different horses, different courses. Romo heeft veel te klagen over z'n Cayman en natuurlijk zijn Porsches niet perfect. Was m'n GTR ook niet. Maar onzin om te vergelijken met M/AMG/RS versies want dat zijn gewoon snelle versies van "normale"auto's. Geen sport auto's. BMW M is leuk, verandert van een rustige cruiser met een druk op knop in een totale hooligan. 911/GTR zijn sportauto. Altijd, niet soms.

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 14 okt 2015, 13:45

Dat laatste geldt voor Porsches steeds minder. De Amerikanen en Chinezen verwachten een steeds grotere Audi factor in hun 911. Ik ken twee afzonderlijke gevallen waarin de 991 specifiek daarom toch weer ingeruild werd op een late 997. Iets minder gepolijst, iets rauwer randje. Meer 911, minder Audi.

Robin

Bericht door Robin » 14 okt 2015, 13:49

911 standaard vind ik zelf zeer zeker niet sportiever dan 1M voor wat ik ermee wil en doe...Nissan GTR weegt ook nogal wat meer dacht ik , dus dat weet ik niet. Jij vroeg naar'n auto voor alledag, die noemde ik. Daar zit een RS/AMG tussen omdat die zeer zeker hun mannetje staan en vaak beter in mekaar steken dan een Porsche.
991 wordt gezien als GT tov 'sportwagen' Cayman. Jij hebt 'n M4 cabrio, ja dat weegt er meer in. Maar //M is 'n compromis, dat wel, maar da's 'n Elfer ook en 'n GTR ook. Ik snap dat beide niet gebaseerd zijn op normale wagens, maar de definitie 'sportwagen' is danwel zeer ruim of zeer krap:)

Terug naar M2.
Wél goede bouwkwaliteit en meer fun dan 99% wat uit Zuffenhausen komt voor minder naar mijn idee:)

tomgtr

Bericht door tomgtr » 14 okt 2015, 13:55

911 (niet instapper) en GTR komen qua acceleratie en rondetijden akelig dicht bij rondetijden van absolute supercars terwijl ze relatief goedkoop zijn en voor dagelijks gebruik geschikt zijn. M/RS/AMG zijn ontzettend snel, maar niet op dat niveau. Is dat erg? Nee hoor, ik geniet volop van de M4 en die is in veel opzichten veel speelser en op lagere snelheden ook spannend. Maar mag qua prestaties (de kille cijfers) nog niet de schoenveters van een GTR strikken.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 okt 2015, 14:00

tomgtr schreef:
Robin schreef:

Corvette day to day in Nederland, hmm kweenie. 458 zeker niet. M/AMG/RS versies zijn leuk en heb zat lol met mijn M maar ze zijn een ander soort auto dan 911/GTR. Different horses, different courses. Romo heeft veel te klagen over z'n Cayman en natuurlijk zijn Porsches niet perfect. Was m'n GTR ook niet. Maar onzin om te vergelijken met M/AMG/RS versies want dat zijn gewoon snelle versies van "normale"auto's. Geen sport auto's. BMW M is leuk, verandert van een rustige cruiser met een druk op knop in een totale hooligan. 911/GTR zijn sportauto. Altijd, niet soms.
Klagen op hoog niveau dan, maar goed het zijn IMHO opvallende zaken en ik benoem graag hoe ik het ervaar ook als dat tegen de gevestigde orde en opinius communis is.
Dus qua ergonomie (stoelen, sturen en stuurgevoel, knoppen en bediening) kan de Porker never nooit niet mee komen met een 1M.
IMHO met nadruk

tomgtr

Bericht door tomgtr » 14 okt 2015, 14:08

Kan natuurlijk ook een beetje aan je bouw liggen :tooth:
Bijlagen
romo.jpg
romo.jpg (20.41 KiB) 1594 keer bekeken

Forza

Bericht door Forza » 14 okt 2015, 14:12

Rondje Nurburgring in 7:58, valt me tegen in vergelijking met de snellere hothatches van het moment.

http://www.autoblog.nl/nieuws/bmw-m2-la ... ideo-81102

romo

Bericht door romo » 14 okt 2015, 14:22

Forza schreef:Rondje Nurburgring in 7:58, valt me tegen in vergelijking met de snellere hothatches van het moment.

Een M4 doet het in 7.52, een Cayman GTS in 7.53 en een M2 in 7.58, tja das allemaal niet zo schokkend

Voor echte snelle tijden heb je en meer PK`s en vooral minder KG-en nodig............

Zie wat een Seat Cupra, 280PK, van 1250 kg dan doet................

LOL @ Tom GTR

Robin

Bericht door Robin » 14 okt 2015, 14:36

Forza schreef:Rondje Nurburgring in 7:58, valt me tegen in vergelijking met de snellere hothatches van het moment.

Beide niet standaard en voorzien van Pilot Sport Cup 2 semis. :D

Forza

Bericht door Forza » 14 okt 2015, 14:52

Robin schreef:Beide niet standaard en voorzien van Pilot Sport Cup 2 semis. :D
Ja ok, bij de Megane was het de Trohpy R en bij de Cupra was het Performance Pack erop geschroefd. Dan nog is het verkeerd :tooth: .

Robin

Bericht door Robin » 14 okt 2015, 15:07

Forza schreef:
Ja ok, bij de Megane was het de Trohpy R en bij de Cupra was het Performance Pack erop geschroefd. Dan nog is het verkeerd :tooth: .
Tja. Ik vind 't prima en Ringtijden spreken tot de verbeelding dus nog steeds petje af hoor voor die 2 HTK apparaten, maar een band kan zoveel maken en breken. Het gaat MIJ om 't complete plaatje, het compromis waarin //M op momenten gewoon koning keizer en admiraal is. Nu ook bij deze M2. Vanalles wat, niet in elke discipline het beste(in geen enkele behalve driften standaard), maar de som der delen maakt 'm 'beter' dan eigenlijk alles om 'm heen als daily hooligan voor wat IK zoek voor de centen . 1M idem.

Maar da's voor iedereen anders.

Als TomGTR het DSC/TC off knopje heeft gevonden heeft ie een auto die hairier en scarier is dan ie nu vermoedt:)

tomgtr

Bericht door tomgtr » 14 okt 2015, 15:24

Robin schreef:
Forza schreef:
Tja. Ik vind 't prima en Ringtijden spreken tot de verbeelding dus nog steeds petje af hoor voor die 2 HTK apparaten, maar een band kan zoveel maken en breken. Het gaat MIJ om 't complete plaatje, het compromis waarin //M op momenten gewoon koning keizer en admiraal is. Nu ook bij deze M2. Vanalles wat, niet in elke discipline het beste(in geen enkele behalve driften standaard), maar de som der delen maakt 'm 'beter' dan eigenlijk alles om 'm heen als daily hooligan voor wat IK zoek voor de centen . 1M idem.

Maar da's voor iedereen anders.

Als TomGTR het DSC/TC off knopje heeft gevonden heeft ie een auto die hairier en scarier is dan ie nu vermoedt:)

Found it and ruined my rear right rim :tooth:

Robin

Bericht door Robin » 14 okt 2015, 15:27

tomgtr schreef: Found it and ruined my rear right rim :tooth:
Serieus joh? :dood:

:wheelchair: :mrgreen:

Als 't maar blijft bij 'n achterwiel. Of wiellagers etc ook knauw gehad?

Snelheid hoog/laag. Kalverstraat/Dam/Blaak /Weena/paleis Soestdijk Hofvijver rondjes of gewoon flyover A2?

:coffee:

Plaats reactie