Lotus Exige S V6 & Cup R, R-GT & Exige S roadster
- Macboy
Re: Lotus Exige S V6 & R-GT & Exige S roadster
Wat een vet ding die Exige S Roadster en dat geluid ook !!
- GTRene
staat al een tijdje op youT schijnbaar? iemand op PH poste het dus ook maar ff hier.
een recente test? door een autoblad, is er nu ook>>
http://www.autoexpress.co.uk/carreviews ... ige_s.html
een recente test? door een autoblad, is er nu ook>>
http://www.autoexpress.co.uk/carreviews ... ige_s.html
- GTRene
Chris Harris doet de nwe Exige S en is er enorm enthousiast over...dat belooft wat.
ook een heel slim systeem zit er op met die settings.
ook een heel slim systeem zit er op met die settings.
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Nu nog ff maken, Lotus

-
Net alsof jij er een gaat kopen..
-
Eindelijk een Engelsman die begrijpt dat ze niet moeten zeiken op een van hun weinig over gebleven auto bouwers maar support moeten gevenGTRene schreef:Chris Harris doet de nwe Exige S en is er enorm enthousiast over]

- GTRene
Benieuwd wanneer er een testwagen bij van de Kooi staat, ik zou de auto wel eens een eindje willen proberen.
eerder zou er al in Februari een auto staan
maja, las al her en der dat ze in augustus oid aan klanten leveren en dan denk een maand of 2 daarvoor een test model bij wat dealers staat?
eerder zou er al in Februari een auto staan

maja, las al her en der dat ze in augustus oid aan klanten leveren en dan denk een maand of 2 daarvoor een test model bij wat dealers staat?
- hoxha
Fantastische auto. Eerste goede review ook. Maar ik begrijp dat ie nergens in Nederland nog in het echt te zien is danwel testrit te maken?
Hier word ik zo hebberig van dat ik er bijna van uit mijn lurkmodus kom. Nu snel m'n huidige Exige nog ff verkopen...
Hier word ik zo hebberig van dat ik er bijna van uit mijn lurkmodus kom. Nu snel m'n huidige Exige nog ff verkopen...
- Joost
Het zal vast erg goed rijden maar een mooie auto vind ik het (op filmpjes en foto's afgaande) absoluut niet.
Volgens de dealer die ik gesproken heb komt er pas in september/oktober een demo beschikbaar.
Volgens de dealer die ik gesproken heb komt er pas in september/oktober een demo beschikbaar.
-
Ik vind hem juist geweldig... Stukken mooier!
- Daan
Ik vind de auto van voor en opzij mooi. Alleen aan het achter aanzicht moet ik erg wennen. Lijkt weinig design efforts in gestoken te zijn. En dat terwijl ik de normale Elise/Exige en Evora achterkanten erg mooi en dik vind.
Verder natuurlijk een briljante auto. Wel jammer dat ie (relatief) flink aan de prijs gaat zijn. In de UK alleen al dik over de 50k UKP?
Daan...
Verder natuurlijk een briljante auto. Wel jammer dat ie (relatief) flink aan de prijs gaat zijn. In de UK alleen al dik over de 50k UKP?
Daan...
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Nu je toch uit de kast bent, doe eens een topicje over je exige openenhoxha schreef:Hier word ik zo hebberig van dat ik er bijna van uit mijn lurkmodus kom.

-
Auto moet je ook niet vergelijken met de oude garde. De Elise S2 gaat qua uiterlijk niet meer overtroffen worden. Zelfde kun je zeggen voor de 2010 Exige. Er zit nu gewoon een dikke motor in and that's it. Een iets langer chassis/wielbasis, wat meer gewicht. Je kan er nog harder mee, in iets meer comfort, met een 6 cilinder motor. Maar zo mooi als de S2 gaat het in meerdere opzichten niet meer worden.
-
Lol. Niks zo persoonlijk als smaak.... Een Elise S2 is leuk, maar een beetje vrouwelijk kwa vormen.....Ruben schreef:Auto moet je ook niet vergelijken met de oude garde. De Elise S2 gaat qua uiterlijk niet meer overtroffen worden. Zelfde kun je zeggen voor de 2010 Exige. Er zit nu gewoon een dikke motor in and that's it. Een iets langer chassis/wielbasis, wat meer gewicht. Je kan er nog harder mee, in iets meer comfort, met een 6 cilinder motor. Maar zo mooi als de S2 gaat het in meerdere opzichten niet meer worden.
Ik vind dit dus stukken gaver vanwege het 'hoekige'.... Oftewel; Niks zo persoonlijk als smaak....
(Overigens rijd het natuurlijk wel gewoon top.

-
Mooi altijd dat enthousiasme van Harris!
Uiterlijk is wel wennen, maar zal er IRL ongetwijfeld lekker dik uit zien.
-
Erik , je hebt een nieuwe bril nodig. Ik heb de Elise nooit gekocht voor het uiterlijk, maar ik blijf verbaasd over de schoonheid van de auto. Ik zal er verder niet over discussiëren, over smaak valt niet te twisten zeggen ze, maar ik denk altijd je hebt toch mensen met smaak en mensen zonder smaak? :drinking:
Ik heb de nieuwe Exige op de IAA gezien en het is een dikke auto. Mooi nee, dik ja. Het is net zoals met facelifts op auto's (ook op vrouwen overigens), het wordt er 99 van de 100 keer niet beter op (Nicole Kidman vind ik wel lekker).

Ik heb de nieuwe Exige op de IAA gezien en het is een dikke auto. Mooi nee, dik ja. Het is net zoals met facelifts op auto's (ook op vrouwen overigens), het wordt er 99 van de 100 keer niet beter op (Nicole Kidman vind ik wel lekker).

-
Overigens zou ik het geld hebben zou ik de gok wel durven wagen. Als je nagaat wat de commentaren op de Evora waren, kan de nieuwe Exige alleen maar nog dichter bij het oude concept staan. De auto zal een snoepje zijn, maar alles is relatief naar wat je gewend bent. Hans zweert bij de eerste lightweights van het Elise concept. Zelfs na een 2010 Exige die wel erg mooi was uitgerust.Tom schreef:Mooi altijd dat enthousiasme van Harris!
Dus alles kan maar het is wel weer anders en je zal er iets voor in moeten leveren. Dat kan het waard zijn, maar het gebrek aan gewicht maakt de oude auto wel erg leuk.
-
Ja mee eens Ruben, dat gewicht is voor een Lotus gewoon veel na jaren Elise/Exige. Maar het blijft nog steeds een lichte auto en als ik Harris zo zie glunderen zit het wel goed. Voor de hardcore lightweight-fan zal het wel even slikken zijn (en hoop voor hen dat Lotus in de toekomst nog wat te bieden heeft) 

- MartijnGizmo
Wie had dat nou verwacht bij een Engelse auto?Tom schreef:Mooi altijd dat enthousiasme van Harris!

-
Eric , bedoel je niet de Elise S1 met de ronde vrouwelijke vormen ?
Nieuwe Exige, als ik het geld had kocht ik die. Lijkt gewoon super.
Helaas wel zwaarder, maar tov concurenten nog steeds licht.
Moeten ook niet op alle slakken zout leggen. Je krijgt er ook weer eea voor terug qua performance/electronica/veiligheid/etc.
Moeten ook niet op alle slakken zout leggen. Je krijgt er ook weer eea voor terug qua performance/electronica/veiligheid/etc.
-
Moeilijke...
Ik ben sowieso altijd al een liefhebber geweest van een klein 4 cilindertje. Ook al komt dat bij de meesten wel raar over, een 6 cilinder doet me gewoon niets. Als ik nu een Lotus zou moeten kopen denk ik dat ik op jacht zou gaan naar een originele Exige S1. En zoals m'n gemoedstoestand nu is zou ik niet er niet eens voor kiezen om deze flip de kikker te laten spuiten maar een mooie baby blauw.
Ik ben sowieso altijd al een liefhebber geweest van een klein 4 cilindertje. Ook al komt dat bij de meesten wel raar over, een 6 cilinder doet me gewoon niets. Als ik nu een Lotus zou moeten kopen denk ik dat ik op jacht zou gaan naar een originele Exige S1. En zoals m'n gemoedstoestand nu is zou ik niet er niet eens voor kiezen om deze flip de kikker te laten spuiten maar een mooie baby blauw.

- GTRene
van bocht naar bocht en door dorpjes e.d. is zo'n S1 en zelfs S2 4 pitter incl gewicht natuurlijk super.
deze exige S met V6 zal daar niet zo uitblinken in verhouding doch ff buiten het dorp de langere stukken ook meenemende en af en toe snelweg e.d. of Nurburgring oid, daar doet hij z'n voordeel neem ik aan.
deze exige S met V6 zal daar niet zo uitblinken in verhouding doch ff buiten het dorp de langere stukken ook meenemende en af en toe snelweg e.d. of Nurburgring oid, daar doet hij z'n voordeel neem ik aan.
-
Nee, ik vind een elise/exige S1 veul mooier dan een S2...........Emiel schreef:Eric , bedoel je niet de Elise S1 met de ronde vrouwelijke vormen ?
Disclaimer: De nieuwe heb ik nog niet IRL gezien... Mss veranderd dan mijn mening.....
Vorige week nog een gele S1.... Heerlijk, helemaal mijn keuze! (En dan paars, donker.....)
-
Ok.
Ik vind de S2 prachtig in een 135R uitvoering, laag en breed. Maar iets meer vermogen mag wel.
De S1 vind ik de Elise wat minder, de Exige prachtig. Maar ik ben bevooroordeeld.
De nieuwe exige is super voor straat gebruik. Voor circuit, daarin is die niet "hardcore" genoeg. Maar voor ieder wat wils
In mijn Lotus dadelijk kan mijn vriendin niet hard over het circuit c.q. kost veel tijd, ervaring, vertrouwen.
Nieuwe Exige is het electronica aan en gas erop.....
En dat met airbags etc.
Ik moet nu afwegen om de auto tzt te voorzien van rolkooi. Alles heeft voor en tegens.
Allen : er staat een kawasaki groene te koop momenteel :+
Ik vind de S2 prachtig in een 135R uitvoering, laag en breed. Maar iets meer vermogen mag wel.
De S1 vind ik de Elise wat minder, de Exige prachtig. Maar ik ben bevooroordeeld.
De nieuwe exige is super voor straat gebruik. Voor circuit, daarin is die niet "hardcore" genoeg. Maar voor ieder wat wils

In mijn Lotus dadelijk kan mijn vriendin niet hard over het circuit c.q. kost veel tijd, ervaring, vertrouwen.
Nieuwe Exige is het electronica aan en gas erop.....
En dat met airbags etc.
Ik moet nu afwegen om de auto tzt te voorzien van rolkooi. Alles heeft voor en tegens.
Allen : er staat een kawasaki groene te koop momenteel :+
-
Wil hij ruilen met een Caterham in onderdelen...