Aandelen/Beurzen....wie doet wat?
- Bert ///M3
Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?
En weg op +55%. Hebben +100% gestaan maar dat beeld bij die ami's bevalt mij totaal niet.
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Ik ben vorige week in ieder geval uitgestapt (uiteraard net iets te langzaam). Ten opzichte van de koopprijs van *alles* een hele mooie winst gepakt - doel bereikt dus. Mij is de situatie momenteel veel te onzeker om te verantwoorden nu meteen weer in te stappen. Ik zit nog wel te denken om onder bepaalde omstandigheden weer in te stappen maar dan moet het eerst nog slechter worden - in mijn optiek stonden veel aandelen al aan de behoorlijk stevige kant dus d'r mot eerst meer vanaf voor ik aan instappen denk.
- De fiscalist
- Auto: Polestar 2, Ex Alpina B5, B3
Dat heb je dan handig gedaan, vandaag weer verder omlaag vermoed ik....Bert ///M3 schreef: 03 mar 2020, 17:20 En weg op +55%. Hebben +100% gestaan maar dat beeld bij die ami's bevalt mij totaal niet.
-
Zou me ook niks verbazen dat we de komende tijd een beetje op en neer bewegen, om al die particulieren (degiro kreeg er 51.000 nieuwe klanten bij dit jaar) het idee te geven dat de bodem bereikt is waardoor ze instappen..... en dan pas flink naar beneden ....
Kunnen de grote jongens zonder kleerscheuren uitstappen
Kunnen de grote jongens zonder kleerscheuren uitstappen

- Bert ///M3
Goed mogelijk.
Waar het op lijkt is dat die ami's voorbeurs de futures omhoog kopen en dan tijdens handelsuren hun aandelen verkopen.
Even kijken hoe het vandaag loopt, nog te vroeg om te oordelen. Openingsdip in het eerste uur komt namelijk heel vaak voor, dat is arbirtage tussen aandelenkoeren en futurekoersen.
Maar als het patroon zich herhaalt, dan kan je dus morgen proberen om bij opening AEX long te gaan, en wegwezen voor opening wallstreet. Op eigen risico uiteraard
Waar het op lijkt is dat die ami's voorbeurs de futures omhoog kopen en dan tijdens handelsuren hun aandelen verkopen.
Even kijken hoe het vandaag loopt, nog te vroeg om te oordelen. Openingsdip in het eerste uur komt namelijk heel vaak voor, dat is arbirtage tussen aandelenkoeren en futurekoersen.
Maar als het patroon zich herhaalt, dan kan je dus morgen proberen om bij opening AEX long te gaan, en wegwezen voor opening wallstreet. Op eigen risico uiteraard

- ///Joost
Brrr, dat day traden is echt niks voor mij. Moet je dan niet de hele dag voor de monitor hangen? Ik vind het wel interessant om te volgen, dus ik lees graag mee. 

- Bert ///M3
Daytrading dan moet je de hele dag voor het scherm zitten ja. Als je in positie zit in elk geval. Doe ik ook niet. Bij grotere uitslagen gooi ik er wat turbo's oid tegenaan en verder geloof ik het wel.
Dat daytraden, er zijn er maar heel weinig die daar daadwerkelijk wat mee verdienen, misschien 5%. De rest maakt alleen zijn broker rijk en zichzelf arm. Na een maand of 3-4 is hun geld op, of ze gaan een keer goed in de fout en dan is het feestje over.
Sowieso zijn turbo's geen instrumenten voor daytraders, die gebruiken meestal futures. Je hebt te veel gehannes met die turbo's, opeens vergroot je uitgever de spread, of is er een beetje volatiliteit dan trekken ze snel de bied laat terug enz, handelstijden zijn ruk. Het is leuk voor korte trends, paar dagen of een weekje in positie. Hou je wat geld aan over (of niet) en kan je van op vakantie oid, zo moet je het zien.
Iemand die zegt een daytrader te zijn en die turbo's gebruikt heeft geen geld voor daytrading
Dat daytraden, er zijn er maar heel weinig die daar daadwerkelijk wat mee verdienen, misschien 5%. De rest maakt alleen zijn broker rijk en zichzelf arm. Na een maand of 3-4 is hun geld op, of ze gaan een keer goed in de fout en dan is het feestje over.
Sowieso zijn turbo's geen instrumenten voor daytraders, die gebruiken meestal futures. Je hebt te veel gehannes met die turbo's, opeens vergroot je uitgever de spread, of is er een beetje volatiliteit dan trekken ze snel de bied laat terug enz, handelstijden zijn ruk. Het is leuk voor korte trends, paar dagen of een weekje in positie. Hou je wat geld aan over (of niet) en kan je van op vakantie oid, zo moet je het zien.
Iemand die zegt een daytrader te zijn en die turbo's gebruikt heeft geen geld voor daytrading

- Artosevo
Wordt een slagveld vandaag.
- De fiscalist
- Auto: Polestar 2, Ex Alpina B5, B3
Met Shell aan kop....
- Bert ///M3
Future -7% oops.
- Bert ///M3
Trading stop op de AEX.
-
RD blijft een mooi dividend fonds dat dit jaar al bijna 30% heeft moeten inleveren, dus ik denk dat de klappen vandaag elders gaan vallen.
De luiken gaan vandaag vol open, AEX dik onder de 500

-
10 minuten in de handel en nog steeds een freeze op Prosus, ING, RD, Aegon en MT.
- ///Joost
Pffffffffffffffffffffffff.....Here we go.

- tomgtr
Nou, ik koop vandaag!
-
RD nog steeds freeze... dus dat gaat een dikke klapper worden, zoveel had ik niet verwacht.
Laatst gewijzigd door Elise op 09 mar 2020, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bert ///M3
Beetje olie bottom picking

- tomgtr
Picking bottoms is a dirty business. Maar door omstandigheden stond ik100 pct cash, het is een beter instapmoment dan 3 maanden geleden, laten we het daarop houden.
-
RD is in sonderangebot, vandaag -/- 21%
YTD -/- 45%
YTD -/- 45%

-
Instappen lijkt me nog niet echt handig. We gaan nog wel naar de 400 (en lager) punten met die AEX. Angst zit er nu wel goed in en de problemen in bijvoorbeeld Italië zijn zeer serieus en gaan ons ook geld kosten.
- Eeuwe
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Shell vandaag alwéér 14% gezakt.. Als ik afhankelijk was van de aandelen anders was ik failliet..
Die zal de eerste paar jaar wel onder water blijven staan bij mij.

Die zal de eerste paar jaar wel onder water blijven staan bij mij.
-
Even wat historie:
Vlak voor de mondiale crisis die in 2001 losbarstte, bereikte de AEX de hoogste koers ooit. De AEX sloot op 4 september 2000 op 701,56 punten. Het absolute dieptepunt volgde drie jaar later. Op 12 maart 2003 kwam de AEX koers niet boven de 218,44 punten uit.
Vlak voor de mondiale crisis die in 2001 losbarstte, bereikte de AEX de hoogste koers ooit. De AEX sloot op 4 september 2000 op 701,56 punten. Het absolute dieptepunt volgde drie jaar later. Op 12 maart 2003 kwam de AEX koers niet boven de 218,44 punten uit.
-
Oh, dus het kan nog een stuk lager...

-
-