Koffieapparaat

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Tristan

Re: Koffieapparaat

Bericht door Tristan » 18 aug 2014, 17:33

Richardt. schreef:Als ik het zo lees maakt het apparaat dus niet heel veel uit. Zolang het apparaat maar goed in te stellen is naar de wensen van de gebruiker. De gebruiker moet dan opzoek naar de bonen die hij of zij het lekkerst vind en met die bonen het apparaat fine-tunen.

Smaak is voor iedereen anders, dus wordt het inderdaad experimenteren.

Kortom, koop een apparaat welke goed in stellen is en ga er mee aan de slag. :tooth:
Soort apparaat maakt zeker wel uit. Voorbeeld:

Onze Jura was kapot, dus tijdelijk een Saeco gekocht en dezelfde bonen erin. En toch vond ik de smaak anders, minder lekker en intens. Nadat de Jura weer gemaakt was dezelfde bonen er weer in en wat een verschil qua smaak. Overigens zweer ik bij Jura, daarom staat er 1 op de zaak en thuis. En uiteraard een echte espresso machine.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 18 aug 2014, 18:36

Joost je bent een eikel! Ik wil nu ook een Rancilio. Ik snap werkelijk niet hoe ik al 27 jaar zonder kan. IK MOET ZO'N DING HEBBEN! :tooth:

Luco

Bericht door Luco » 18 aug 2014, 19:05

Peric schreef:Wat kan het leven toch lekker simpel zijn, ik drink geen koffie.. :lol:
Jij drinkt thee?

Je weet wat ze daarvan zeggen he.

Thee is voor homos en zieke hoeren.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 18 aug 2014, 19:21

Petrolhead Tom schreef:Joost je bent een eikel! Ik wil nu ook een Rancilio. Ik snap werkelijk niet hoe ik al 27 jaar zonder kan. IK MOET ZO'N DING HEBBEN! :tooth:
Nou kopen dan. Zien we dat ding over een paar maanden wel in de te koop sectie staan met een hele lap commentaar waarom het een crappie ding is. :tooth:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 18 aug 2014, 19:27

:mrgreen:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 18 aug 2014, 20:40

Riceaux schreef:
Petrolhead Tom schreef:Joost je bent een eikel! Ik wil nu ook een Rancilio. Ik snap werkelijk niet hoe ik al 27 jaar zonder kan. IK MOET ZO'N DING HEBBEN! :tooth:
Nou kopen dan. Zien we dat ding over een paar maanden wel in de te koop sectie staan met een hele lap commentaar waarom het een crappie ding is. :tooth:
Staat er Aygo op? Nee! Hou je kaak dan! :tooth: Vanmiddag weer met dat schijthok op pad geweest. Van de week maar eens op autoscout pleuren.

Luco

Bericht door Luco » 18 aug 2014, 21:22

Dacht dat die Aygo de auto van de eeuw was voor je :tooth:

///Joost

Bericht door ///Joost » 19 aug 2014, 08:01

Aygo is toch ook een soort koffiemolen... :tooth: Dus wat dat betreft past het je wel. ;)

Peric

Bericht door Peric » 19 aug 2014, 09:59

Luco schreef:
Peric schreef:Wat kan het leven toch lekker simpel zijn, ik drink geen koffie.. :lol:
Jij drinkt thee?

Nee Luco, ik drink zelden warme dranken..
Maar bedankt voor je genuanceerde aanname.

Luco

Bericht door Luco » 19 aug 2014, 20:34

Was een vraag Peric :tooth:

Maar die uitspraak ken je niet dus :lol:

///Joost

Bericht door ///Joost » 19 aug 2014, 21:31

Peric schreef:
Luco schreef: Jij drinkt thee?

Nee Luco, ik drink zelden warme dranken..
Maar bedankt voor je genuanceerde aanname.
DF op z'n best! :lol: :thumbup:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 16 sep 2014, 08:24

Zondag is m'n 8 jaar oude vriend heer Douwe E II Contenta overleden, een jaar of 4 geleden op 'n ochtend spuwde hij opeens grijze walm en kwam er 'n branderige geur uit z'n achterste. De huisdokter kon hem weer tot bijna 100% gezond oplappen, dit zonder kosten mijnerzijds, want Douwe was 5 jaar verzekerd vanaf kinds aan.

In de tussentijd, eigenlijk al toen ie nog maar 1 jaartje oud was, leed hij veel aan aderverkalking door het harde water wat hij tot zich nam. Vaak zijn klepjes en tubetjes bij onze Douwe vervangen en dan blies en pruttelde hij er weer over.

Maar zondagochtend, zo vanuit het niets, (hij was al ouder en hij wist dat ik bezig was met een ander:))
, ik doe het licht aan op kantoor, wek PieterCornelis(z'n buurman) en Douwe, die moet dan eerst altijd even opwarmen zegt ie, maar zoals 't nu lijkt had ie last van enorme spanningen intern...opeens pats...licht uit, Pieter bewusteloos en Douwe ook. Ik heb ze met 'n 16 A zekering nog proberen te reanimeren en dat lukte prima bij Pieter Cornelis toen ik Douwe van 't net af had. Douwe's externe buttplug gaf genoeg spanning , maar Douwe's internals waren al ver heen. Nogmaals de plug erin en Douwe opwekken. 3 seconden. Pats. Pieter weer bewusteloos en de rest ook, die ik dmv een zekering weer bij de les kreeg en Douwe dood..... :cry:

RIP Douwe II. Je was 'n prima opvolger van Douwe Sr. in 2006.

Je zoontje Douwe III Contenta 50 komt volgende week, dat is voor ons een pak van ons hart.

Liever geen bezoek aan huis want de Moccona is niet te zuipen.

Douwe hield van skydiven...

:coffee:

allen

Bericht door allen » 16 sep 2014, 09:02

Ik zal maar niet zeggen wat ik van die prutzooi vind. Gecondoleerd voor de derde maal zeg ik maar... :tooth:

Robin

Bericht door Robin » 16 sep 2014, 09:45

allen schreef:Ik zal maar niet zeggen wat ik van die prutzooi vind. Gecondoleerd voor de derde maal zeg ik maar... :tooth:
Het is met van die pakken siroop dat weet je he?

Nu is het geen versgebrand gedoe, maar ik weet wel wat van koffie, ben op plantages geweest etc, dat deze koffie gewoon goed gewaardeerd wordt. Zelfs best uit de test in die categorie. Ik heb hier 'n winkel dus 't is ook voor de klant.

Maar ok, over smaak kunnen we twisten, maar valt niet te twisten.
:D

allen

Bericht door allen » 16 sep 2014, 10:17

Ik weet exact wat het is idd., anders had ik het niet geschreven. :tong:
Jaren geleden kwam ik eens bij een Opel dealer in Oosterhout. Die begrepen dat een klant goed verzorgt moet worden. Fantastisch mooi espressoapparaat hebben ze staan waar menig restaurant nog een puntje aan kan zuigen. :)

Robin

Bericht door Robin » 16 sep 2014, 10:27

allen schreef:Ik weet exact wat het is idd., anders had ik het niet geschreven. :tong:
Jaren geleden kwam ik eens bij een Opel dealer in Oosterhout. Die begrepen dat een klant goed verzorgt moet worden. Fantastisch mooi espressoapparaat hebben ze staan waar menig restaurant nog een puntje aan kan zuigen. :)
LOL :zwijntje:

Wie drinkt hier de koffie zwart?

Het is net als met bier(en misschien wijn en whiskey), je hebt kenners, kenners, fijnproevers, drinkers en genieters. Ik hoor bij de laatste 2 groepen:)))

Knot

Bericht door Knot » 16 sep 2014, 10:39

Topic leeft nogsteeds :)

allen

Bericht door allen » 16 sep 2014, 11:33

Fantastisch reclameobject in een horlogewinkel? Ik zie de Rolexen al over de toonbank schuiven. :kikker:
Afbeelding
Hollands bedrijf met oog voor detail en er moet geweldig zwarte leut uitkomen. Zelf heb ik er het geld niet voor overigens... :D

Robin

Bericht door Robin » 16 sep 2014, 11:57

Dat worden heel erg dure kopjes koffie:)

Wel mooi simplisties diezaain, een kind kan de was doen zie ik. :kikker:

dvh

Bericht door dvh » 16 sep 2014, 13:35

Paar keer een bakkie op uit deze unit:
Afbeelding

Geen idee of heet wat is. Best bakkie. Maar om nou te zeggen dat ik achterover sla ?
Ik blief mijn Nespresso net zo lief.. Die vind ik eigenlijk gewoon heel erg lekker... :coffee:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 16 sep 2014, 13:46

Geen idee of het lekkere koffie geeft, maar gaaf is dit wel:

Afbeelding

:mrgreen:

Heb afgelopen tijd beetje lopen spelen met het malen van de koffie en dan in een normaal filterapparaat gedaan, maar de koffie blijft een aparte smaak houden. Werd al direct veel beter toen ik een ouderwets apparaat gebruikte. Eigenlijk wil ik deze bonen ook nog even proeven als ze in een Jura geweest zijn bijvoorbeeld.

Of zoiets:

Afbeelding

///Joost

Bericht door ///Joost » 17 sep 2014, 09:15

allen schreef:Fantastisch reclameobject in een horlogewinkel? Ik zie de Rolexen al over de toonbank schuiven.
Kees v/d Westen bij mij inde achtertuin (Waalre). Het schijnen inderdaad fantastische apparaten te zijn, maar extreem overpriced als het je alleen om de goede koffie gaat. Zelf zou ik nog wel eens een Rocket willen, aangesloten op de waterleiding. Mooie machine, en doet alles wat nodig is.

Afbeelding

dvh

Bericht door dvh » 17 sep 2014, 09:23

Wat is er mis met Nespresso ? :-)

Robin

Bericht door Robin » 17 sep 2014, 09:35

dvh schreef:Wat is er mis met Nespresso ? :-)
Niks. Prima. Heb thuis 'n DeLonghi dingetje waar volgens mij deze thread min of meer mee gestart is:)

(O nee deze niet, dat ging over dat ie kapot was, maar bleek dat ie contactgestoord was )

:coffee:

Sander-E46

Bericht door Sander-E46 » 08 feb 2015, 14:32

Ff een kick.

Wat vinden jullie de lekkerste cups van nespresso, of van andere merken?

Plaats reactie