BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
- GTRene
- GTRene
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
afijn, stuk of 100 foto's hier, hij is best mooi, denk mooier dan het oude

http://www.bmwblog.com/2011/06/05/world ... -sport-01/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
130i was topmodel in de vorige 1-serie reeks (coupe niet meegerekend). Alternatief naast 130i was 120i, groot verschil.
De top in de nieuwe 1 zal de 135i zijn, die vergelijk je dus met de oude 130i. Verwacht niet dat de nieuwe 2.0 turbo hetzelfde gaat kosten als de oude 130i.
4-cylinder is jammer, verdwijnen 3.0 atmo is zonde maar er komt toch een 135i? Die trekt ook prima door naar de 7000rpm. Dit gezeik wordt wel een beetje zielig. Leer er mee leven en ga anders in oude meuk rijden, anders gaat het niet worden.
De top in de nieuwe 1 zal de 135i zijn, die vergelijk je dus met de oude 130i. Verwacht niet dat de nieuwe 2.0 turbo hetzelfde gaat kosten als de oude 130i.
4-cylinder is jammer, verdwijnen 3.0 atmo is zonde maar er komt toch een 135i? Die trekt ook prima door naar de 7000rpm. Dit gezeik wordt wel een beetje zielig. Leer er mee leven en ga anders in oude meuk rijden, anders gaat het niet worden.
- GTRene
oud 5 deurs vs nieuw.
- JP
Jeetje wat een rukfoto's van dat BMWBlog.com.
Lijkt wel uit een of andere vooroorlogse BMW configurator te komen.....
Lijkt wel uit een of andere vooroorlogse BMW configurator te komen.....

-
5500rpm afaik.k33z schreef: 4-cylinder is jammer, verdwijnen 3.0 atmo is zonde maar er komt toch een 135i? Die trekt ook prima door naar de 7000rpm.
- GTRene
M versie 8)

-
Onzin, bij de 6.000rpm wordt het minimaal minder, maar hij loopt prima door.Tom schreef:5500rpm afaik.k33z schreef: 4-cylinder is jammer, verdwijnen 3.0 atmo is zonde maar er komt toch een 135i? Die trekt ook prima door naar de 7000rpm.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
oogt als "plastic fantastic".......................braak..........
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
En jouwt gewoon naar 7000. No worries.k33z schreef:Onzin, bij de 6.000rpm wordt het minimaal minder, maar hij loopt prima door.Tom schreef:5500rpm afaik.k33z schreef: 4-cylinder is jammer, verdwijnen 3.0 atmo is zonde maar er komt toch een 135i? Die trekt ook prima door naar de 7000rpm.
- Robin
Begint er al wat meer op te lijken.GTRene schreef:M versie 8)
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Dat sruk plastic tussen nieren en kolampen is toch verschrikkelijk...............
- Robin
De atmo puristen komen allemaal met minimaal 3 liter liefst M motoren op de proppen. Het gaat hier over 'n 1 serie. In wat voor segment zit dit ding?
De uitdrukking 'veel geschreeuw en weinig wol'zou bij 99% van de huidige atmos passen. Een .30i levert z'n topvermogen bij 6600. Nou dat is //M like..... 8)
De uitdrukking 'veel geschreeuw en weinig wol'zou bij 99% van de huidige atmos passen. Een .30i levert z'n topvermogen bij 6600. Nou dat is //M like..... 8)
- RVV
Joy, thanks voor de back up,bij die turbomannen is het door de turbo druk helemaal naar hun hoofd gestegen, die zijn het gevoel van liefde voor techniek kwijt. Denken alleen nog maar in Nm en pk's en turbo's zijn altijd sneller
Kees je zegt tot 7000 toeren doortrekken, maar doe je dat ook met een turbo? Nee, voelt onlogisch en onnatuurlijk aan want je voelt dat de turbotrekkracht is weggevallen, de enige oplossing is dan weer opschakelen. En mensen die hun M's nooit doortrekken naar 8400 toeren dat snap ik ook niet. De M5 trok ik bijna altijd door tijdens de funritten. Maargoed het gaat ook niet over M motoren.
Of de 135i motor in de 1 serie hatch gaat komen is dat ook al bevestigd door BMW?

Kees je zegt tot 7000 toeren doortrekken, maar doe je dat ook met een turbo? Nee, voelt onlogisch en onnatuurlijk aan want je voelt dat de turbotrekkracht is weggevallen, de enige oplossing is dan weer opschakelen. En mensen die hun M's nooit doortrekken naar 8400 toeren dat snap ik ook niet. De M5 trok ik bijna altijd door tijdens de funritten. Maargoed het gaat ook niet over M motoren.
Of de 135i motor in de 1 serie hatch gaat komen is dat ook al bevestigd door BMW?
- Michel P
Joy heeft het wel over een fun auto, niet over zijn daily. Als ik naar Ruben zijn 111r met compressor kijk zie ik dat hij vaak veel eerder schakelt en eerder geneigd is schakellui te rijden, in mijn Exige met NA motor kan dat ook wel maar mis je een stuk koppel. Iets wat ik niet mis, want als ik sukkel over de weg heb ik geen koppel nodig. Maar het feest begint pas als je flink door haalt in de versnellingen en er even voor gaat zitten de auto in de 6k plus RPM te houden. Dat is voor mij ook een van de gave dingen aan de Exige. Maar de compressor versies verkopen goed omdat die een dubbel karakter hebben die de meeste mensen meer aanspreken, met daarbij de bar praat 0 - 100 prestaties en PK praat uiteraard
Michel

Michel
- Joy
Robin, ik heb het niet over M-motoren specifiek. Mijn 318is heb ik 4 jaar lang plezier van gehad. Slechts 140 pk maar je moest werken om het maximale eruit te persen. Telkens weer naar die toerenbegrenzer en dan zo efficiënt mogelijk schakelen. Integra, Clio RS of voor mijn part een E30 325i idem. Dat zijn van die auto's waarbij het zweet je in de oksels staat na een stuk knallen. Het gaat niet om vermogen, het gaat er om dat een motor Drehfreude heeft en je bij het rijden betrekt. En die klik heb ik tot nu toe nog niet met een turbo-motor.Robin schreef:De atmo puristen komen allemaal met minimaal 3 liter liefst M motoren op de proppen. Het gaat hier over 'n 1 serie. In wat voor segment zit dit ding?
Wat Michel ook zegt, het koppelarme karakter van een motor kan juist ertoe bijdragen dat het jagen naar de toerenbegrenzer extra genoegdoening geeft. Een motor met 2 kanten doet mij meer dan een motor die over het hele bereik lineair is.
- Michel P
Precies Joy, een 320si lijkt mij ook veel leuker dan een 325i simpelweg dat je lekker aan de bak moet, en dat de pret geeft. Jou plezier op Malmedy met de 318is is daar een prachtig voorbeeld van, loon naar werken en veel voldoening.
Michel
Michel
- RVV
Michel ik heb uiteraard ook over een funauto. Voor daily heb ik wel zo'n 10 keer kut turbodiesel maar daar hoor je mij niet over. Misschien is dat ook wel het hele punt in deze discussie, fun vs dagelijks.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Dat het met een turbo ver doortrekken zinloos is hangt maar net van het formaat turbo af in combinatie met de afstelling van de motor.RVV schreef:Joy, thanks voor de back up,bij die turbomannen is het door de turbo druk helemaal naar hun hoofd gestegen, die zijn het gevoel van liefde voor techniek kwijt. Denken alleen nog maar in Nm en pk's en turbo's zijn altijd sneller![]()
- Robin
Ik vraag 't nog 'n keertje dan: In wat voor segment zit een 1 serie F20?
Hier worden funauto's en daily karren doorelkaar gegooid. Constant, tot vervelends toe. In 't dagelijks leven wil je koppel en relaxedheid.
E90 320iS lag als 'n blokje op de weg, maar was als motor, 2.0 atmo met 170pk gewoon beschamend voor 't chassis. :twisted:
En Rico, ik trap geen tweede keer meer in die onzin die jij verkoopt man. LOL. Je wilt gewoon traffic op DF.
Hier worden funauto's en daily karren doorelkaar gegooid. Constant, tot vervelends toe. In 't dagelijks leven wil je koppel en relaxedheid.
E90 320iS lag als 'n blokje op de weg, maar was als motor, 2.0 atmo met 170pk gewoon beschamend voor 't chassis. :twisted:
En Rico, ik trap geen tweede keer meer in die onzin die jij verkoopt man. LOL. Je wilt gewoon traffic op DF.

- JP
Komen er voor de F20 ook nog 200+pk motoren die lopen op benzine? en dan niet meteen een 130/135
- Michel P
Denk dat dat de essentie is, ook Andre is niet zo'n fan van turbo motoren op het circuit i.v.m. hitte ontwikkeling. Of de 1M heel blijft bij extreem circuit gebruik.....RVV schreef:Michel ik heb uiteraard ook over een funauto. Voor daily heb ik wel zo'n 10 keer kut turbodiesel maar daar hoor je mij niet over. Misschien is dat ook wel het hele punt in deze discussie, fun vs dagelijks.
Nu jij weer terug bent naar een auto die veel puurder is dan de V10 M5 boot kom je er achter dat het niet om PK's en 0-100 tijden gaat maar om het versmelten met de auto als je er echt voor gaat zitten, dat doet 95% van de autorijders niet in zijn daily drive.
BMW focust zich echter op die 95% want men wil groeien en winst maken. Een aantal hier hebben de luxe zich leuk speelgoed te veroorloven, maar dat is slecht een selecte groep waar BMW niet van kan leven. De spagaat voor BMW is aandeelhouders tevreden houden, aan de milieu eisen voldoen, de nice markt in de vorm van de ///M afdeling moet daar ook aan geloven. Denk dat firma's zoals Wiesmann daarom bestaansrecht hebben.
De automobilist die zich dagelijks in het drukke verkeer beweegt wil, luxe, status en koppel om lekker lui te rijden, en af en toe een sprintje bij de stoplichten te doen. Er zijn grote groepen BMW rijders die niet eens weten dat het RWD aangedreven auto's zijn..... kopen voor status, klaar, tokkelen ook op 30% van het kunnen van de auto, zien nooit het DSC lampje knipperen, laat staan dat ze weten dat het uit kan. Dat is de realiteit.
Van puristen kan de fabrikant niet leven.
Alle massa fabrikanten komen met turbo benzine, VAG heeft hier even een voorsprong in gehad en de rest volgt nu, zie Ford en Opel. Als dagelijkse auto meer dan prima, en rechtuit ook rap, wat wil men (gemiddelde auto koper) nog meer..... niets.
Michel
- Macboy
Wat een onzin dat fun auto en dagelijkse auto door elkaar gehaald worden. Het enige wat door elkaar wordt gehaald is benzine vs diesel. In de 2.0TSI schakel je pas bij de begrenzer en niet eerder en vermogensverlies heb je niet. Je kunt een diesel niet vergelijken met een benzine turbo. En daarnaast heb je goede en slechte turbo motoren. BMW zal vast niet met een slechte op de proppen komen.
Ja de achterkant is ook mooier en dikker dan de huidige. Waarom moeten die lichten alleen zo lijken op de Polo ? Die shop met M-pakket is dan wel supergaaf ! Je merkt dat mensen alweer langzaam gaan wennen aan het ontwerp en in het echt is het hopelijk niet meer lelijk.GTRene schreef:best lekker breed en vanuit deze hoeken vind ik hem best mooi, mooier zelfs dan de oude.
Joh dat wisten we hier niet op het postzegelforum !Thijs-v-d-H schreef:Want nooit gemaaktMacboy schreef:Wat pas echt onvindbaar is: een 335d met handbak
- Martijn_bmw
dikke +1 het is helaas niet anders maar dit is natuurlijk de enige realiteitMichel P schreef:Denk dat dat de essentie is, ook Andre is niet zo'n fan van turbo motoren op het circuit i.v.m. hitte ontwikkeling. Of de 1M heel blijft bij extreem circuit gebruik.....RVV schreef:Michel ik heb uiteraard ook over een funauto. Voor daily heb ik wel zo'n 10 keer kut turbodiesel maar daar hoor je mij niet over. Misschien is dat ook wel het hele punt in deze discussie, fun vs dagelijks.
Nu jij weer terug bent naar een auto die veel puurder is dan de V10 M5 boot kom je er achter dat het niet om PK's en 0-100 tijden gaat maar om het versmelten met de auto als je er echt voor gaat zitten, dat doet 95% van de autorijders niet in zijn daily drive.
BMW focust zich echter op die 95% want men wil groeien en winst maken. Een aantal hier hebben de luxe zich leuk speelgoed te veroorloven, maar dat is slecht een selecte groep waar BMW niet van kan leven. De spagaat voor BMW is aandeelhouders tevreden houden, aan de milieu eisen voldoen, de nice markt in de vorm van de ///M afdeling moet daar ook aan geloven. Denk dat firma's zoals Wiesmann daarom bestaansrecht hebben.
De automobilist die zich dagelijks in het drukke verkeer beweegt wil, luxe, status en koppel om lekker lui te rijden, en af en toe een sprintje bij de stoplichten te doen. Er zijn grote groepen BMW rijders die niet eens weten dat het RWD aangedreven auto's zijn..... kopen voor status, klaar, tokkelen ook op 30% van het kunnen van de auto, zien nooit het DSC lampje knipperen, laat staan dat ze weten dat het uit kan. Dat is de realiteit.
Van puristen kan de fabrikant niet leven.
Alle massa fabrikanten komen met turbo benzine, VAG heeft hier even een voorsprong in gehad en de rest volgt nu, zie Ford en Opel. Als dagelijkse auto meer dan prima, en rechtuit ook rap, wat wil men (gemiddelde auto koper) nog meer..... niets.
Michel

- Hielke
Zo is het Michel. +1.
Voor het sportieve spul in het C segment heeft BMW geweldige auto's.
Puristen horen bij Porsche te shoppen.
Voor het sportieve spul in het C segment heeft BMW geweldige auto's.
Puristen horen bij Porsche te shoppen.