Pagina 10 van 17

Re: [26-10-2010] DF @ Mettet deel I

Geplaatst: 26 okt 2010, 22:26
door Robertdj
Bedankt voor de mooie ochtend!
Eerst met Knot meegereden zodat ik kon zien hoe het moest (bedankt!), vervolgens zelf wat aangeklooid. Net de beelden gezien, het lijkt echt nergens op :? Oh well, blijven oefenen.

Re: [26-10-2010] DF @ Mettet deel I

Geplaatst: 27 okt 2010, 00:56
door Sjef
Ook erg naar de zin gehad met de e30. thanx organisatie!
Veel te lang gewacht met driften te starten (af en toe brak de auto natuurlijk wel "per ongeluk" uit) maar toen rond 15.30 er nog steeds niemand iets gezegd had van het bandengepiep kon het wat meer los.

Is best een leuke baan met een paar mooie doordraaiers die lekker dwars genomen kunnen worden.
Helaas kom ik net wat pks tekort in de e30 (325i blok trok laatste keer op de rollenbank nog maar 160pk) om nog wat meer bochten aan elkaar te lijmen maar ik heb het super naar de zin gehad! Was erg leuk om met Rody afwisselend wat rond te rijden/glijden ;)

Re: [26-10-2010] DF @ Mettet deel I

Geplaatst: 27 okt 2010, 07:39
door Arjan B
Hier al wat foto's

Re: [26-10-2010] DF @ Mettet deel I

Geplaatst: 27 okt 2010, 08:31
door Kasteel
Gister met veel hulp van anderen (grote dank daarvoor) toch aanwezig op Mettet. In het begin (en dat gaf ik ook in de rust aan) vond ik het eigenlijk maar een waardeloze baan, had ook echt veel tijd nodig om me ding te kunnen vinden. Halverwege de middag was dat echter redelijk omgeslagen. Had me draai (voor mijn doen ;)) redelijk gevonden en tempo ging daardoor ook lekker omhoog.

In de middag ook nog even een rondje met Hans meegeweest, maar jezus fuck ding accelereert, gript en remt toch wel heel extreem (en Hans doet het ook wel aardig ;)).

Re: [26-10-2010] DF @ Mettet deel I

Geplaatst: 27 okt 2010, 09:15
door martijn kool
Vond het een geweldige dag. Ben benieuwd naar de foto's.

Re: [26-10-2010] DF @ Mettet deel I

Geplaatst: 27 okt 2010, 09:47
door Knot
Heb een klein stukje film van de Z4M Bart, kan ik online zetten als je dat wilt, is net geen hele ronde.

Re: [26-10-2010] DF @ Mettet deel I

Geplaatst: 27 okt 2010, 09:50
door daNpy
Organisatie bedankt voor de leuke dag!

Zal binnenkort ook een verslagje typen van mijn ervaringen en de foto's uploaden!

Als het goed is van redelijk wat mensen foto's en van Knot ook nog wat drift acties :mrgreen:

Re: [26-10-2010] DF @ Mettet deel I

Geplaatst: 27 okt 2010, 10:00
door Ward
Ik heb me ook geamuseerd gisteren en alles vlot gegaan buiten die ene uitschijver in de corkscrew (maar ik was niet de enige begreep ik :df: )
Hoe langer ik reed, hoe leuker ik de baan begon te vinden!
Ook bedankt aan de organisatie! Rijdersverklaringen tekenen, 5 min. briefing, marshalls op hun post brengen en 4u rijden, zo hoort het!

Re: [26-10-2010] DF @ Mettet deel I

Geplaatst: 27 okt 2010, 10:02
door Kasteel
Knot schreef:Heb een klein stukje film van de Z4M Bart, kan ik online zetten als je dat wilt, is net geen hele ronde.
Moet volgens mij eind ochtend/begin middag zijn geweest, dus zonder lekker tempo, maar gooi evengoed maar online :).

Re: [26-10-2010] DF @ Mettet deel I

Geplaatst: 27 okt 2010, 10:09
door Petrolhead Tom
Ward, ik heb nog gevlagd bij de eerste bocht, die had je eens in drie moeten proberen in plaats van twee, had denk ik een stuk meer rust in de auto gebracht.

Re: [26-10-2010] DF @ Mettet deel I

Geplaatst: 27 okt 2010, 10:13
door Knot
Bart, was 17:28 ofzo... kort stukje maar toen heb ik je binnen een rondje laten gaan om Sjef bij te laten komen maar zal zo eens kijken.

Re: [26-10-2010] DF @ Mettet deel I

Geplaatst: 27 okt 2010, 10:56
door Petje
Bij deze wil ik nogmaals de organisatie bedanken, het was allemaal super geregeld :D

Heb me heerlijk vermaakt met gelukkig als enige "uitstapje" al in de eerste ronde de zogenoemde corkscrew rechtdoor gepakt. Gelukkig geen schade aan overgehouden (echt laag ligt hij nou ook weer niet en qua stugheid is het meer geschikt voor een hobby-rally :)) De remmen en banden van de E30 hebben deze dag flink op hun donder gehad. Voor de Nordschleife dan ook maar een ander setje semi's zoeken en wat aanpassingen doen aan het onderstel. Heb aan het slijtagepatroon te zien nogal flink op de buitenkant van de banden gereden :)

Hoop alleen niet dat ik nogal "irritant" was voor mensen op de baan. Ik was namelijk nogal aan het smijten met de E30 en dat had er misschien van buiten wat gek uit kunnen zien :)

Re: [26-10-2010] DF @ Mettet deel I

Geplaatst: 27 okt 2010, 11:00
door Ward
Petrolhead Tom schreef:Ward, ik heb nog gevlagd bij de eerste bocht, die had je eens in drie moeten proberen in plaats van twee, had denk ik een stuk meer rust in de auto gebracht.
Dat had je me gisteren moeten zeggen :wink: Maar bedankt voor de tip! Was inderdaad nogal aan het zoeken naar juiste lijnen, versnellingen,...

Re: [26-10-2010] DF @ Mettet deel I

Geplaatst: 27 okt 2010, 11:07
door Knot
Porsche klonk wel prachtig hoor!

Heb zelf veel in 3 gereden maar om het maximale eruit te halen moest ik op 3 punten toch terug naar 2 (de hairpins en bocht rechte stuk op).

Re: [26-10-2010] DF @ Mettet deel I

Geplaatst: 27 okt 2010, 11:11
door GTRene
hoe hoog lag de snelheid einde rechte stuk dan? IVH tot bv CPZ

Re: [26-10-2010] DF @ Mettet deel I

Geplaatst: 27 okt 2010, 11:12
door Knot
Stukje door in 4 in mijn geval, misschien 165 zoiets.

Z06 zal denkik wel 200 doen.

Re: [26-10-2010] DF @ Mettet deel I

Geplaatst: 27 okt 2010, 11:13
door Petrolhead Tom
Ward schreef:
Petrolhead Tom schreef:Ward, ik heb nog gevlagd bij de eerste bocht, die had je eens in drie moeten proberen in plaats van twee, had denk ik een stuk meer rust in de auto gebracht.
Dat had je me gisteren moeten zeggen :wink: Maar bedankt voor de tip! Was inderdaad nogal aan het zoeken naar juiste lijnen, versnellingen,...
klopt maar ik was aan het vlaggen dus dat werd lastig ;)

Re: [26-10-2010] DF @ Mettet deel I

Geplaatst: 27 okt 2010, 11:18
door GTRene
Ik doe CPZ eigenlijk in 3 en 4....soms naar 5 rechte stuk
denk dat ik mettet alleen in 3 en 4 kan? of is 2 een "must" af en toe, ook als je koppel hebt :hmmm:

Re: [26-10-2010] DF @ Mettet deel I

Geplaatst: 27 okt 2010, 11:21
door Petje
Vanaf het einde rechte stuk kon ik hele bochtenreeks tot het 2e rechte stuk in z'n 3 doen. Moest wel af en toe een beetje inhouden om de neus naar binnen te krijgen.

Re: [26-10-2010] DF @ Mettet deel I

Geplaatst: 27 okt 2010, 11:46
door Knot
Paar stukjes materiaal.

Bart in de Z4M Coupe:



Sjef in de E30 325i



Stukje driften onboard in de 328i:


Re: [26-10-2010] DF @ Mettet deel I

Geplaatst: 27 okt 2010, 11:50
door martijn kool
Knot schreef:Stukje door in 4 in mijn geval, misschien 165 zoiets.

Z06 zal denkik wel 200 doen.
ik haalde de 150 niet eens op mijn teller, maar mijn teller geeft minder aan dan dat ik rij. ik reed in dat 5je

Re: [26-10-2010] DF @ Mettet deel I

Geplaatst: 27 okt 2010, 11:53
door Petje
De 160 heb je wel gehaald toen ik achter je reed :)

Re: [26-10-2010] DF @ Mettet deel I

Geplaatst: 27 okt 2010, 11:58
door steve smith
Knot schreef:Bart, was 17:28 ofzo... kort stukje maar toen heb ik je binnen een rondje laten gaan om Sjef bij te laten komen maar zal zo eens kijken.
Dat was Bart niet. Dat was ondergetekende. Zal een beetje gekloot zijn dat, corcscrew compleet verziekt :bag:

Re: [26-10-2010] DF @ Mettet deel I

Geplaatst: 27 okt 2010, 12:00
door Kasteel
Thanks Rody, leuk filmpje, aan bocht naar beneden te zien is dit Steve, rest overigens wel echt netjes (netter/vloeiender dan ik denk ik zo :)).

Driften ging je wel heel goed af, in de ochtend paar keer gekeken naar die bocht op het einde van het rechte stuk, heel fraai, maar heb ik maar niet geprobeerd :D, verkanting maakt het daar volgens mij niet bepaald makkelijker. Zag er wel fraai en vermakelijk uit :).

Edit: te laat :)

Re: [26-10-2010] DF @ Mettet deel I

Geplaatst: 27 okt 2010, 12:04
door Linc (Bas)
Stukje driften onboard in de 328i:

Het ziet er zo makkelijk uit :D mooi filmpje hoor!