Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?
- Snipe
Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?
@Rutger: Koopmans doet het inderdaad wel goed. Van de Burg vind ik niks, en Mei Li Vos noemde ik al. Overigens zie je op Politiek24 hetzelfde als op de livestreams van tweedekamer.nl, alleen zendt Politiek24 ook andere dingen uit als er in de Tweede Kamer even niks gebeurt.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Klopt.RutgerK schreef:
Alexander P?
- Snipe
In ieder geval 1 politicus die een beetje bij de tijd is dan.
- Niels
- Auto: Prius+
P. scoort wel punten imho.
- Michel P
Dat lijkt in de oppositie misschien heel wat die Pechtold, maar al zijn gewin haalt hij door op Wilders te reageren. We gaan het zien welke punten de nieuwe verkiezingsprogramma's gaan bieden, en dan maar eens lezen.
Voor mij zeker geen CDA, CU, SGP, PVDA, SP, GL en PVDD dat staat als een paal boven water.
Eigenlijk zou je naast een stem ook moeten kunnen kiezen welke coalitie je het meest zit zitten.
Michel
Voor mij zeker geen CDA, CU, SGP, PVDA, SP, GL en PVDD dat staat als een paal boven water.
Eigenlijk zou je naast een stem ook moeten kunnen kiezen welke coalitie je het meest zit zitten.
Michel
- RutgerK
Ik ken Alexander Pechtold uit de tijd dat hij minister van bestuurlijke vernieuwing was. Dat was niet zijn beste periode.Michel P schreef:Dat lijkt in de oppositie misschien heel wat die Pechtold, maar al zijn gewin haalt hij door op Wilders te reageren. We gaan het zien welke punten de nieuwe verkiezingsprogramma's gaan bieden, en dan maar eens lezen.
Michel
- Hans
Ach D66, ik moet dan altijd denken aan Els Borst en Winnie Sorgdrager. Nee dank je wel denk ik meteen daarna. Of aan Thom "de gekozen burgemeester zijn de kroonjuwelen van D66" Graaf, en vervolgens laat ie zich wel door de kroon benoemen als burgemeester van Nijmegen. 

- Niels
Mwah, ben ik het niet mee eens. Een politicus scoort bij mij punten als diegene inhoudelijk kan discussieren en P. kan dat in een debat vrij aardig. Daarbij heeft ie gevatte relevante opmerkingen ("wil je er een nietje door"Michel P schreef:Dat lijkt in de oppositie misschien heel wat die Pechtold, maar al zijn gewin haalt hij door op Wilders te reageren.
Michel

Neemt niet weg dat je vanuit de oppositie een rol hebt die gemakkelijker is dan vanuit de coalitie. Daar mag ie zich nog wel eens bewijzen.
Halsema scoort imho wat dat betreft ook punten alleen ben ik niet zo groen

- Hans
Ik vond de opmerking van Pechtold wel humor toen de regering een JSF test toestel had aangekocht. "ik zou het bonnetje maar goed bewaren" 

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Hans schreef:Ach D66, ik moet dan altijd denken aan Els Borst en Winnie Sorgdrager. Nee dank je wel denk ik meteen daarna. Of aan Thom "de gekozen burgemeester zijn de kroonjuwelen van D66" Graaf, en vervolgens laat ie zich wel door de kroon benoemen als burgemeester van Nijmegen.
D`66 is pas echt zonder ruggengraat...........................werkelijk walgelijk, zolas de wind waait , waait het vestje.....................
2 punten partij;
1 Zaniken over Wilders
2 Onderwijs, investeren in onderwijs
3 Ga naar 1
Visie volgens de Democraten 66, de zogenaamde kroonjuwelen (vraag maar aan Brinkhorst, die heeft de zijne wel veilig gesteld)
-gekozen burgemeester
-gekozen premier
-districtenstelsel
-dualisme
-referendum
Verder nooit meer iets zinnigs van gehoord, die partij had zich allang moeten opheffen..............
Geen visie what so ever en maar teren op lamzak van Mierlo.................hik
De enigen die daar te pruimen waren; Jan Terlouw en Hans Wijers..................maar dat was eens.................
Totaal mislukt;
Thom de Graaf (lekker regentesk burgemeester gaan spelen)
Boris Dittrich (Human Rights watch, belangen van zwartkijkers en bruinwerkers behartigen, hebben we niet iets beter te doen?)
Roger van Boxtel(gewoon bij Zorgverzeker Menzis voorzitter RvB worden)
Winnie Sorgdrager (meisje meisje, wat heb jij er van gebakken?)
Gerrit-Jan Wolffensperger ( ik krijg er een droge bek van als of ie vol met beschuit zit)
Laurens Jan Brinkhorst ( dat varken van een dochter van hem heeft zich lekker in de oranje drek gwurmd de rest mijdt haar als de (varkens) pest, dat dan weer wel)
Lousewies van der Laan ( United World Colleges en verder ook weinig te doen)
Bert Bakker (overijverig en mediageil oud-kamerlid)
Wie lust er hier nog D`66?
- Niels
Ach je moet vooruit kijken he
Nee t'is moeilijk kiezen...

Nee t'is moeilijk kiezen...

- frankv
wie is toch die tweede DF-er die naast mij GroenLinks heeft aangevinkt?
ik heb mijn keuze overigens afgelopen maandag gehedged met een groene 730i: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =3&t=18093" onclick="window.open(this.href);return false;
zoals Fokke en Sukke dat ooit ook deden met een getunede Smart toen de benzineprijzen stegen, maar ik kan de cartoon niet meer vinden...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hedging" onclick="window.open(this.href);return false;
of ben ik nu short gegaan? of kort door de bocht?
ik heb mijn keuze overigens afgelopen maandag gehedged met een groene 730i: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =3&t=18093" onclick="window.open(this.href);return false;
zoals Fokke en Sukke dat ooit ook deden met een getunede Smart toen de benzineprijzen stegen, maar ik kan de cartoon niet meer vinden...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hedging" onclick="window.open(this.href);return false;
of ben ik nu short gegaan? of kort door de bocht?
- Alain
Nee, voor mij ook niet ... links lullen, rechts vullenMichel P schreef: Voor mij zeker geen CDA, CU, SGP, PVDA, SP, GL en PVDD dat staat als een paal boven water.

ozb lasten het hoogst bij PvdA gemeenten ...
-
gaat toch spannend worden...
PvdA en PVV winnen in peiling
Uitgegeven: 25 februari 2010 23:05
Laatst gewijzigd: 25 februari 2010 23:14
AMSTERDAM - De PvdA wint flink in de peiling na de breuk van het kabinet. In de politieke barometer van Synovate stijgt de partij van Wouter Bos van 21 naar 27 zetels.
23
© NU.nl/Chris Heijmans
Ook de PVV maakt een sprong en komt uit op 27 zetels, een week geleden stond de partij van Geert Wilders nog op 24 zetels. Het CDA levert een zetel in en komt uit op 31 zetels, de ChristenUnie verliest er een en komt uit op zeven.
De VVD daalt van zeventien naar vijftien, D66 levert twee zetels in en komt uit op zestien. De SP blijft staan op twaalf zetels, GroenLinks op elf en de SGP op twee.
Verdonk
Rita Verdonk keert niet terug in de Kamer als er nu verkiezingen zouden worden gehouden, terwijl zij vorige week nog op twee zetels stond. De Partij van de Dieren verliest ten opzichte van een week eerder een zetel en komt uit op twee.
- Niels
Dat ligt eraan of de extra inkomsten ook besteed worden aan (extra) sociale voorzieningenAlain schreef:Nee, voor mij ook niet ... links lullen, rechts vullenMichel P schreef: Voor mij zeker geen CDA, CU, SGP, PVDA, SP, GL en PVDD dat staat als een paal boven water.![]()

Maar iets zegt me dat het op gaat aan het ambterlijke apparaat

- Dennis Cavallino
Dit filmpje van de VVD over Wouter Bos komt dan ook best realistisch overAlain schreef:Nee, voor mij ook niet ... links lullen, rechts vullenMichel P schreef: Voor mij zeker geen CDA, CU, SGP, PVDA, SP, GL en PVDD dat staat als een paal boven water.![]()

http://www.youtube.com/watch?v=DgnaUuT6ISw" onclick="window.open(this.href);return false;
-
leuke video! beetje amerikaanse taferelen, maar toch leuk!
- Snipe
Flauw filmpje, slechte grappen, slecht gemaakt, geen eigen ideeën: je zou verwachten dat de VVD beter kan dan dat.
- Dennis Cavallino
Daarom stem ik ook niet overtuigend VVD, want het valt me allemaal erg tegen. Er zitten prima mensen bij die partij,
maar ook oubollige kneuzen en slechte 'marketeers' die de campagnes echt verkeerd aanpakken.
Toch zie ik liever dat de VVD fouten maakt in 't pluche, dan anderen.
maar ook oubollige kneuzen en slechte 'marketeers' die de campagnes echt verkeerd aanpakken.
Toch zie ik liever dat de VVD fouten maakt in 't pluche, dan anderen.
- Snipe
Ik neig naar de walgelijke ruggengraatloze windvanen, momenteel. Maar thuisblijven is ook nog steeds een goede optie.
- GTRene
Dennis Cavallino schreef:
Dit filmpje van de VVD over Wouter Bos komt dan ook best realistisch over![]()
http://www.youtube.com/watch?v=DgnaUuT6ISw" onclick="window.open(this.href);return false;

het zijn er ook te veel...ze houden zich ook vaak bezig met maar van alles te verzinnen ipv te verbeteren en of rust in een systeem te krijgen/houden...als ze zich vervelen kunnen ze die tijd beter benutten met checken van onderdelen in het systeem en of zaken eerlijk/goed nageleefd worden ipv weer wat nieuws/anders erbij te verzinnen.
- GTRene
thuisblijven is juist geen optie...dat kan tegen je gebruikt worden, stel je wil bepaalde partijen juist niet te groot hebben,Snipe schreef:Ik neig naar de walgelijke ruggengraatloze windvanen, momenteel. Maar thuisblijven is ook nog steeds een goede optie.
dan kun je tegenwicht brengen door je stem te geven aan een andere partij die bv niet alles super heeft maar in elk geval een paar goede dingen wil doen waar je achter staat,
zodat die partij die absoluut niet mag winnen volgens jou 1 persoon meer tegen gewicht geeft wat ze anders dan niet hebben en ze in theorie dan sterker staan.
- Snipe
De vraag is niet of je de ene partij klein wil houden door op de andere te stemmen. De vraag is of je van al die partijen een minst slechte uit wilt kiezen om vervolgens door middel van je stem mede-verantwoordelijk te zijn voor wat ze vervolgens allemaal uitvoeren en uitkramen.
- GTRene
ik snap wat je bedoelt, maar als zo'n andere vaak al vrij grote partij iets heeft wat je absoluut niet wil bv, dan kun je beter op een second best partij kiezen, anders is de ander sterker met dat wat je echt niet wil....wel ff zoeken welke dan wel zou kunnenSnipe schreef:De vraag is niet of je de ene partij klein wil houden door op de andere te stemmen. De vraag is of je van al die partijen een minst slechte uit wilt kiezen om vervolgens door middel van je stem mede-verantwoordelijk te zijn voor wat ze vervolgens allemaal uitvoeren en uitkramen.

daarbij kun je dan bv bij de volgende crises een betere kiezen

misschien komt er wel een nwe partij bij...help DF of help de automobilist ofzo?

- GTRene
wilde ff kijken welke partijen er zijn en of waren...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Politieke_ ... _Nederland" onclick="window.open(this.href);return false;
als je ziet het aantal leden wat de grote partijen hebben dan weet je ook dat ze moeilijk omver geworpen kunnen worden en of redelijk vast zitten.
moet je voor de aardigheid eens de namen zien van partijen die opgeheven zijn
grappig veel geloof en of steun die of dat partijen....best interessant.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Politieke_ ... _Nederland" onclick="window.open(this.href);return false;

moet je voor de aardigheid eens de namen zien van partijen die opgeheven zijn