Lotus Exige én Elise

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Rupie

Re: Lotus Exige én Elise (op verzoek van Ruben aangepast)

Bericht door Rupie » 19 jan 2010, 06:37

Nee, ik overweg het op dit moment niet. Auto eerst met standaard setup leren kennen. Mijn model zou al een sportievere variant Bilsteins en veren moeten hebben. Daarna zien we wel verder, maar kan me zomaar voorstellen dat ik de auto volledig houd zoals die nu is.

Michel P

Bericht door Michel P » 19 jan 2010, 08:56

Maik schreef:Overweeg jij die NSS-en Ruben? Heb jij nog de standaard veer-demper setjes?
Ik zit er een beetje het zelfde in al Ruben. Vond de Exige erg goed liggen op Malmedy als ook de NS. De nitrons die ik getest heb in de speedster van Stephan (dank daar voor) geven echter wel een precieser gevoel, en houden meer road contact, maar de standaard dempers/veer die thans onder de Exige zitten is natuurlijk verre van slecht.

Michel

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 19 jan 2010, 10:56

Ik laat de dempers ook standaard, niks mis mee, geen zin om opnieuw het wiel uit te vinden..
Mijn winst zal liggen in andere banden, maarja dan moet je alsnog de dempers settings veranderen.. :lol:
Want de dempers/veren zijn te zacht voor slicks.

Elise

Bericht door Elise » 19 jan 2010, 11:44

- Can they be periodically rebuilt in the same way as NTR shocks?
Yes. They are fully serviceable so we can refresh them for you later on. They come with a year’s warranty like the NTRs and we will extend this for another year if you have them serviced after a year, and so on year after year. For average road use we would suggest having the dampers serviced every 2 years, but in your case every year might be better.
But in your case every year might be better?
Is dat dan iemand die belachelijk veel kilometers per jaar rijdt dat ze met zo'n advies komen?
Want als je veel trackdays enzo rijdt dan zou je zeggen dat de NTR schokbrekers een betere keuze zouden zijn.

Overigens vind ik het raar om je schokbrekers elk jaar of zelfs elke 2 jaar te laten reviseren. De olie is dan nog lang niet op.
Kan me niet aan de indruk ontrekken dat dit meer is om de kas van de leverancier te spekken......

Emiel

Bericht door Emiel » 19 jan 2010, 11:58

Elise schreef:

Overigens vind ik het raar om je schokbrekers elk jaar of zelfs elke 2 jaar te laten reviseren. De olie is dan nog lang niet op.
Kan me niet aan de indruk ontrekken dat dit meer is om de kas van de leverancier te spekken......
Ligt aan het gebruik wel. Maar iedere 2 jaar is niet slecht. Na verloop van tijd word het allemaal wat slechter en word de revisie simpel weg stuk duurder omdat er meer versleten/stuk is.

Maar de schokdempers presteren steeds minder na verloop van tijd, omdat dit zo vloeiend gaat merk je het niet, pas als je gaat reviseren.

Ohlins (En schijnbaar nu ook Nitron) is de enigste die " eerlijk " is wat dat betreft en het gewoon aangeeft dat ze gereviseerd moeten worden om de zoveel km/jaar.

Hoeft niet eens veel te kosten, maar nadeel is natuurlijk het opsturen naar de UK en terug.

Elise

Bericht door Elise » 19 jan 2010, 12:16

Emiel schreef:
Elise schreef:

Ligt aan het gebruik wel. Maar iedere 2 jaar is niet slecht. Na verloop van tijd word het allemaal wat slechter en word de revisie simpel weg stuk duurder omdat er meer versleten/stuk is.

Maar de schokdempers presteren steeds minder na verloop van tijd, omdat dit zo vloeiend gaat merk je het niet, pas als je gaat reviseren.

Ohlins (En schijnbaar nu ook Nitron) is de enigste die " eerlijk " is wat dat betreft en het gewoon aangeeft dat ze gereviseerd moeten worden om de zoveel km/jaar.

Hoeft niet eens veel te kosten, maar nadeel is natuurlijk het opsturen naar de UK en terug.
Ik heb jarenlang met o.a. WP dempers gereden (White Power is het merk wat Henk Thuis ooit mee is begonnen voordat hij aan Intrax begon) en daarbij was het nooit een issue om die dingen te laten reviseren, terwijl ze in de cross behoorlijk op hun donder kregen om het maar even simpel te zeggen.

Als jij denkt dat een revisie na verloop van tijd duurder zou worden om dat er meer versleten/stuk is wil ik wel eens weten om welke onderdelen dat dan volgens jou gaat.

Op wat voor niveau moet zo wie zo wel niet rijden om het verschil te merken tussen olie die er al zeg 4 jaar inzit en verse olie?

Eerlijk?
Ik denk gewoon een nieuwe bron van inkomsten.
The price to rebuild a single-adjustable NTR Sport damper is £65 per unit excluding VAT. For remote reservoir shocks the charge is £90 per shock. These are the basic prices excluding non-standard rebuild parts.
Met de verzendkosten erbij zit je snel op 400 euro.

Emiel

Bericht door Emiel » 19 jan 2010, 12:32

Ik ken de oude producten van Henk , heb met White power schokdempers gereden op motorfietsen. Later met Wilbers spullen en daarna met Ohlins. Meeste via HK suspension , destijds in Uden.

De glijlagers en dergelijke die erin zitten gaan wat vreten/schaven op den duur en de olie word oud. Rubbers drogen uit komt vuil in.
Zal vast iemand zijn die het helemaal compleet kan uitleggen.

Ieder zijn mening en ieder zijn ideeen. Ik zeg reviseren om de 2 jaar, jij zegt van niet. Gelukkig hebben we beide driving fun.

Maar zorg dat je van alle 4 de schokdempers een dyno krijgt zodat je ook weet wat je echt krijgt. Dat het in iedergeval bewezen is dat het allemaal hetzelfde werkt. Maar voor 700 gbp zullen ze dat wel niet doen ?

Elise

Bericht door Elise » 19 jan 2010, 12:55

Tuurlijk is reviseren altijd beter, overdreven gesproken is reviseren na elke rit het beste.
Maar op wat voor niveau moet je rijden dat het dan echt allemaal wat uitmaakt?

Kijk als je 4way instelbare dempers hebt (en in staat bent om die af te stellen) kan ik me voorstellen dat je die regelmatig laat servicen, maar om een paar "eenvoudige" dempers te kopen en die dan elk jaar of 2 jaar te reviseren?
Daar zit nogal een verschil in.
Laatst gewijzigd door Elise op 19 jan 2010, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 19 jan 2010, 13:07

De dempers op mijn auto zitten er al sinds eind 2001 op :bag:
dus die zullen hun langste tijd ook wel hebben gehad :hmmm:

daarbij merkte ik laatst dat als ik wat harder optrok en de wielen doorslaan :mrgreen: de achteras wat ging slaan zeg maar, dacht huh? dempers nu echt op?
Toen dacht ik hey...het vriest ook eens kijken of ie nog goed dempt achter...ik kon hem helemaal niet indrukken zo stug :lol: schijnbaar in de kou wordt die olie (logisch) wat dikker en dus super stug nu (stond al bijna op het stugste via dat pinnetje bovenop) vandaar dat de achteras slaat met grip en doorslaan wielen :hmmm:
hebben jullie daar ook last van?

ow ik heb de KW3 oude opset dus zonder zo'n potje er bij aan.

Hans R

Bericht door Hans R » 20 jan 2010, 20:19

Leuk, Lotus forum gevonden 8)

http://www.lotusforum.be" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 20 jan 2010, 20:35

Hans GP schreef:Leuk, Lotus forum gevonden 8)

ik wou net zeggen ken je die NL Lotus forum al....kijk ik op de members pagina wie staat boven aan? Peter Tunissen :hmmm: vanaf jan 1970? zit daar een verhaal achter of :hmmm:

http://www.lotuslounge.nl/lotuslounge/m ... b8a3c2685d" onclick="window.open(this.href);return false;

Christoph

Bericht door Christoph » 20 jan 2010, 20:38

Hans GP schreef:Leuk, Lotus forum gevonden 8)

Je badkuip zag er naakt uit Hans...

Rupie

Bericht door Rupie » 24 jan 2010, 09:18

http://cgi.ebay.co.uk/July-2007-Chrome- ... 33596294b8" onclick="window.open(this.href);return false;

Dé kleur to have! Burnt Orange. Prijs is op dit moment nog erg laag.

edit: adverentie heeft het over chrome orange :hmmm:

Nou ja, burnt orange blijft de kleur to have :popcorn:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 24 jan 2010, 11:38

Ruben schreef:http://cgi.ebay.co.uk/July-2007-Chrome- ... 33596294b8

Chrome orange heeft volgens mij nog metallic flakes er in als ik me niet vergis. Beide mooi trouwens.

Onderste regels van de advertentie :mrgreen:
Misc

If erection persists for more than three hours after reading this ad, either buy this exige or consult your doctor.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 jan 2010, 12:37

lol @tekst :mrgreen:

zal me benieuwen waar die uiteindelijk voor weg gaat...

Rupie

Bericht door Rupie » 24 jan 2010, 14:10

Stéphane schreef:
Ruben schreef: Nou ja, burnt orange blijft de kleur to have :popcorn:
Chrome orange heeft volgens mij nog metallic flakes er in als ik me niet vergis. Beide mooi trouwens.
Volgens mij heeft burnt orange wat meer kleurschakeringen, bekijk de neus van Jan zijn auto maar eens als je 'm spot.

allen

Bericht door allen » 24 jan 2010, 14:27

Burnt orange is minder fel van kleur. Deze caterfapper heeft jullie Lotusnoobs maar weer eens geholpen hoor. 8)

Hans R

Bericht door Hans R » 24 jan 2010, 14:42

Ruben schreef:http://cgi.ebay.co.uk/July-2007-Chrome- ... 33596294b8

Een koopje!! :love: Wie gaat hem halen?

JP

Bericht door JP » 24 jan 2010, 14:44

Ja,
reserve not met
Wie weet wat z'n minimumprijs is. 22/23K....? (ponden)

Emiel

Bericht door Emiel » 24 jan 2010, 15:57

Bellen en vragen welke prijs hij in gedachte heeft ?

Ik ga nu weg uit dit topic anders krijg ik ruzie met een dan soon to call, huisgenoot ipv toekomstig (v)echtgenote.
Hoewel je van zo'n Exige ook wel echt geniet :lol:

Joy

Bericht door Joy » 24 jan 2010, 16:12

http://link.marktplaats.nl/313782294" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Dit lijkt mij een erg tof ding. Motorblok ziet er qua specificaties goed opgebouwd uit.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 jan 2010, 16:30

dat dacht ik ook, ziet er goed uit en al LHD en de power en goede opbouw zo te lezen, stoer ding :df:

Emiel

Bericht door Emiel » 24 jan 2010, 18:12

:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
:hosanna: :hosanna: :hosanna: :hosanna: :hosanna: :hosanna:

Ik zeg KOPEN GTRene, veel leuker als dat zware bmw hok van je :lol:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 24 jan 2010, 19:50

Die kerel uit Epse heeft vaker Lotussen te koop staan. Die handelt er een beetje in volgens mij. En hij bouwt ze volgens mij ook om naar LHD steeds, blijkbaar.
En nu ophouden met al die Exiges. Straks wil ik er alsnog eentje gaan kopen. Had het net uit mijn hoofd gezet :turtle:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 24 jan 2010, 20:59

Een rode S2 voor 20k, van die nieuwe club:
Afbeelding
Hij weet wel een gat in de markt te vullen. Het gedonder dat ding hier te krijgen en hopelijk de rotte
daar te laten staan, er een lhd met de juiste lampen van te maken, en nog nette prijzen vragen ook.

http://www.number1eleven.nl/voorraad.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie