Helaas door tijd gebrek niet overal foto's van kunnen maken, vrijdagmiddag begonnen met wassen zaterdag en zondag van 09.00 tot 21.00 uur bezig geweest, dus af en toe sla ik ff wat over
Golf met de foamgun en de hogedrukreiniger ingespoten
Het voordeel hiervan is dat het vuil wordt losgeweekt en samen met het schuim wordt afgevoerd, althans een deel, handmatig wassen moet daarna helaas nog steeds, maar het is meer een hebbedingetje

Na een aantal minuten inwerken ligt er een zwart laagje vuil met schuim op de grond
Vuil en schuim zakt naar beneden
Na het handmatig wassen van de auto is er de inspectie van de lak
De motorkap kon wel een correctie gebruiken, er zat geen diepte meer in de lak, niet veel in mijn ogen
Nadat de auto gekleid was ben ik begonnen met het dak
Dit is na het polijsten met Meguiar's M83 en de FLEX 3401
Nabewerkt met Meguiar's M80
En zo de hele auto behandeld
De achterklep was ook niet echt dat je zegt van wouw
Zie de vele oneffenheden

Een Golf wordt erg vuil aan de achterzijde dus ik denk dat door het verkeerd wassen het zand de boosdoener is
Zoals jullie zien zijn de bomen niet echt scherp meer
Hier onder is het linker gedeelte gedaan, rechter gedeelte nog niet
Rechts niet gedaan

Links gedaan met al enige verbetering :thumb:
Foto onder met flits niet gedaan

Foto onder met flits gedaan :thumb:
50/50 shot
50/50 shot
Na de bewerking :thumbs: met flits
Een hele verbetering
Tot zover de Golf gewassen, gekleid en gepolijst,
vrijdag rond 17.00 uur begonnen met wassen en kleien
zaterdag polijsten van 09.00 tot 21.00 uur
zondag polijsten 09.00 tot rond 12.00 uur
Tijd voor inspectie 2
Best wel mooi geworden zo
Maar nog niet klaar
Vervolgens wordt de auto afgespoten ivm polijstresten die tussen de kieren gaat zitten, helaas ontkom je daar niet aan, zijn hele kleine stof deeltjes
De waterdruppels blijven er heel erg mooi op liggen, zonder wax, dit komt door de Meguiar's M80, dit is nl een show car glaze, een glaze dus
Vervolgens wordt de auto met een zachte straal water droog gemaakt, dwz, je duwt de druppels met het water (een zachte stroming)van de lak af
daarna blijven er maar een paar druppels op de lak liggen en die worden met een zachte droogdoek verwijderd
Tijd voor de verdere inspectie, de zon erop
De wolkjes in de lucht worden weer prachtig weer gegeven

Het gaat alleen nog om de lak, nog niet de banden enz
Achter de C slijl zijn ook wolkjes hoor, niet de bekende hologrammen

Mss hier en daar nog een verbetering
Terug op de plaats van het delict
Golf is inmiddels voorzien van de nodige wax, bandengel enz enz
Morgen (maandagochtend) nog even de uitlaat doen en de binnenzijde van de Golf voordat ik ga werken
En eerlijk is eerlijk
Dit wil ik jullie niet onthouden
Het enige nadeel van de Golf was de steenslag na 300.000 km
Dit valt nu heel erg op met een nieuwe wax laag, over een paar weken is de wax weer vuil geworden en valt het gelukkig minder op
Met wat extra licht erop
Allemaal bedankt voor het lezen/kijken/reacties :thumbs: