135i coupe project, eindresultaten tuning
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Re: 135i coupe project started
Mocht je voor een ander diff gaan, misschien een kortere overbrenging een optie? Zoals André op de 135i ook had, de bak is er zoals je zegt lang genoeg voor..
-
OnlineMartijn_bmw
gaaf project zeg 

Petrolhead Tom schreef:Dan rijd je dus al elke M3 zoek!Afgezien van een paar niet zo standaard exemplaren maar dat terzijde.
Goede chip is al genoeg hoor... kijk maar naar die US Vishnu .35i ... die rijden absurd snelle tijden op de 1/4, zeg maar bye bye met je M3 dan
Mooi project, maar wielen met zwart hart is beetje geweest, waarom niet liever voor antraciete centers? komt het wieldesign ook beter uit.
Ben benieuwd! pics!
- Niall
Zijn genoeg bedrijven hier in NL die de uitlaten ook kunnen coatenM-bitious schreef:De downpipes en occ zijn net besteld in de States. Als ze keramisch gecoat niet op voorraad hebben duurt dat 3 weken extra.
- M-bitious
Kan zijn maar ik wil ook 5 uur autobahn kunnen blazen of de ring, en een chip alleen is een "poor man"s choice" Ik doe het liever goed. Een goed downpipe met kats geeft een breder bereik voor de turbo's etc. De velgen neem ik omdat ik ze mooi vind niet omdat iets in of uit is. Ik vind antraciet bij een blauwe auto zelf niet mooi.Paul schreef:Petrolhead Tom schreef:Dan rijd je dus al elke M3 zoek!Afgezien van een paar niet zo standaard exemplaren maar dat terzijde.
Goede chip is al genoeg hoor... kijk maar naar die US Vishnu .35i ... die rijden absurd snelle tijden op de 1/4, zeg maar bye bye met je M3 dan
Mooi project, maar wielen met zwart hart is beetje geweest, waarom niet liever voor antraciete centers? komt het wieldesign ook beter uit.
Ben benieuwd! pics!
- M-bitious
Vast wel maar ik heb liever alles uit een bedrijf. Is ook beter met garantie gevallen als dat nodig is.Niall schreef:Zijn genoeg bedrijven hier in NL die de uitlaten ook kunnen coatenM-bitious schreef:De downpipes en occ zijn net besteld in de States. Als ze keramisch gecoat niet op voorraad hebben duurt dat 3 weken extra.
-
OnlineMartijn_bmw
kijk das de enige juiste manier van tunenM-bitious schreef:Kan zijn maar ik wil ook 5 uur autobahn kunnen blazen of de ring, en een chip alleen is een "poor man"s choice" Ik doe het liever goed. Een goed downpipe met kats geeft een breder bereik voor de turbo's etc. De velgen neem ik omdat ik ze mooi vind niet omdat iets in of uit is. Ik vind antraciet bij een blauwe auto zelf niet mooi.Paul schreef:Petrolhead Tom schreef:Dan rijd je dus al elke M3 zoek!Afgezien van een paar niet zo standaard exemplaren maar dat terzijde.
Ben benieuwd! pics!

- Petrolhead Tom
Bij de Mini club ook vaak genoeg gezien, chipje op de Cooper S half uurtje volle pijp in duitsland en de zuigers zijn gesmolten. Degelijke tuning is natuurlijk altijd beter maar als het even kortstondig doorhalen is dan volstaat chippen natuurlijk ook. Ik hoorde laatst nog een leuke stelregel: niet langer op top dan dat je zelf je adem in kan houden.
- Petrolhead Tom
Oeps! Dubbelpost, plaatje dan maar?

Laatst gewijzigd door Petrolhead Tom op 10 feb 2011, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineMartijn_bmw
bij een gechipte auto bedoel je?Petrolhead Tom schreef:Bij de Mini club ook vaak genoeg gezien, chipje op de Cooper S half uurtje volle pijp in duitsland en de zuigers zijn gesmolten. Degelijke tuning is natuurlijk altijd beter maar als het even kortstondig doorhalen is dan volstaat chippen natuurlijk ook. Ik hoorde laatst nog een leuke stelregel: niet langer op top dan dat je zelf je adem in kan houden.
ik heb namelijk afgelopen zomer 5 uur lang volle pijp gereden met mijn standaard 318i en daar heeft ie totaal geen last van!

- Petrolhead Tom
Idd bij een gechipte auto. De Cooper S maakt dan dermate veel toeren dat de koeling niet meer toereikend is. Een standaard auto heeft niet genoeg vermogen om daar te komen.
M-bitious schreef:Kan zijn maar ik wil ook 5 uur autobahn kunnen blazen of de ring, en een chip alleen is een "poor man"s choice" Ik doe het liever goed. Een goed downpipe met kats geeft een breder bereik voor de turbo's etc. De velgen neem ik omdat ik ze mooi vind niet omdat iets in of uit is. Ik vind antraciet bij een blauwe auto zelf niet mooi.Paul schreef:Petrolhead Tom schreef:Dan rijd je dus al elke M3 zoek!Afgezien van een paar niet zo standaard exemplaren maar dat terzijde.
Ben benieuwd! pics!
Ik begrijp volkomen wat je bedoeld hoor, bedoelde dat een gechipte .35i al sneller is als een M3
- Niall
Ok was maar een tipM-bitious schreef:Vast wel maar ik heb liever alles uit een bedrijf. Is ook beter met garantie gevallen als dat nodig is.Niall schreef:Zijn genoeg bedrijven hier in NL die de uitlaten ook kunnen coatenM-bitious schreef:De downpipes en occ zijn net besteld in de States. Als ze keramisch gecoat niet op voorraad hebben duurt dat 3 weken extra.

- M-bitious
Ik ben ook net een kind. :playcar: Vanavond krijg ik van de iss-forged fabriek in de VS foto's van de produktie van mijn set velgen. Zit me nu al weer te verheugen. Ben ook al bezig met het uitzoeken van het juiste Quaife sperdiff met kortere eindreductie
Schijnt toch wel erg nuttig te zijn met al die power.
I live to tune.

I live to tune.
- Petrolhead Tom
Ik hoorde dat Andre erg enthousiast was over een Drexler platen-sper. Misschien is dat ook het overwegen waard als je toch aan het zoeken bent. 

- M-bitious
En om alles tot leven te brengen wat pics.
De ISS forged velgen, was de enige aardige foto die ik kon vinden. Mijn editie krijgt een getrapt velgbed.

De downpipes met kat, prachtig stukje techniek.

En de forge motorsport intercooler in verhouding tot origineel.

Als laatste het stuur, de andere zaken zijn niet echt boeiend om te zien.

De ISS forged velgen, was de enige aardige foto die ik kon vinden. Mijn editie krijgt een getrapt velgbed.
De downpipes met kat, prachtig stukje techniek.
En de forge motorsport intercooler in verhouding tot origineel.
Als laatste het stuur, de andere zaken zijn niet echt boeiend om te zien.
Laatst gewijzigd door M-bitious op 11 feb 2011, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- Petrolhead Tom
- M-bitious
Ik zal er naar kijken, dank. Wat het voordeel van Quaife is, is dat deze diff's compleet stil zijn en geen gepiep of gekraak geven.Petrolhead Tom schreef:Ik hoorde dat Andre erg enthousiast was over een Drexler platen-sper. Misschien is dat ook het overwegen waard als je toch aan het zoeken bent.
- M-bitious
Laatst gewijzigd door M-bitious op 11 feb 2011, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- M-bitious
- Downforce Hans
Wat maakt dat diff nou uit joh voor jou, je geef toch alleen maar gas recht uit.M-bitious schreef:Ik zal er naar kijken, dank. Wat het voordeel van Quaife is, is dat deze diff's compleet stil zijn en geen gepiep of gekraak geven.Petrolhead Tom schreef:Ik hoorde dat Andre erg enthousiast was over een Drexler platen-sper. Misschien is dat ook het overwegen waard als je toch aan het zoeken bent.

- M-bitious
Nu ik een kleinere auto heb wil ik ook eens de bocht door kunnen :banaan:
- Petrolhead Tom
!!!!!!!!!SYAWEDIS 

- Downforce Hans
Er zal een wereld voor je open gaanM-bitious schreef:Nu ik een kleinere auto heb wil ik ook eens de bocht door kunnen :banaan: