Michel P schreef:
Is een Exige S1 even "makelijk" om te bouwen naar LHD als een Elise S1?
Dat ligt er aan... als het een Exige is met airco luidt het antwoord een volmondig NEEN.
Iets wat de meeste mensen niet weten is dat het dashboard van de Exige met aircon (of Elise met zo'n ding.. die waren er ook!) een structureel ander dasboard heeft. De extrusies hebben een compleet andere maatvoering. Het lijkt allemaal hetzelfde, maar je zit er met de normale paneeltjes een dikke cm naast
Oh en natuurlijk kan je dashpanels doorzagen, aan elkaar kleien en overtrekken met folie. Prachtige resultaten gezien..
Waarom pak je niet gewoon een spuitbus pur. Dashboard volpurren en daarna modelleren maar!
Als je een Elise koopt om alleen op het circuit te gebruiken (of om mee te racen) zal het je waarschijnlijk je vinger jeuken of het dashboard er een beetje uitziet. Maar als je zo'n ding koopt als pride and joy lijkt me dat je toch iets meer wil dan iets wat er allesbehalve origineel uitziet.
Ik heb voldoende voorbeelden gezien van 'proveszjonele' conversies waarbij de tranen in de bilnaad schieten. Als het alleen maar om goedkoop gaat moet je vooral dit soort conversies doen, maar volgens mij gaat een lelijk dashboard irriteren, is een kachelhuis wat na een kleine 1000km rijden uit elkaar dondert gewoon heel erg irritant. (of als je als achteloze koper een insert uit het dashboard trekt om een radio te monteren en je komt er achter dat er helemaal geen gat meer zit voor de radio)
Uiteindelijk heb ik de prijs voor conversies al heel aardig kunnen drukken.. ik denk dat we -zodra alle onderdelen beschikbaar zijn- tussen de 1000 en 1500 euri uitkomen kwa onderdelen. Dan heb je dus een nette conversie. (buiten arbeidsloon, daar ben ik niet van)
Hoe veel wil je daar nou nog op gaan besparen?
De oplossing in de states is gaaf (nog niet eerder gezien), maar niet handig omdat je daarvoor eerst een extrusie op zou moeten sturen (de gaten zitten niet in een vlak paneel).
Ik los het met dat schakelaars paneeltje anders op... ik heb vanochtend een aanbetaling gedaan op een CNC freesbank.. :shakeit:
Dat wil niet zeggen dat ik volgende week fluitend van die paneeltjes sta te frezen want ik moet dat hele circus nog gaan leren en de machine moet eerst vanuit het verre oosten hier naartoe komen dobberen, maar dat paneeltje staat idd wel heel hoog op de verlanglijst met die machine